Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Linija 305
Screenshot_20221123-174225_Maps.jpg

Predlog da se produži do pijace na Zvezdari, rasteretio bi 305, a istovremeno bi doprineo još boljoj konekciji zvezdarske pijace sa potezom 300.
Linija 308
Screenshot_20221123-174508_Maps.jpg

Produžetak 308 do Trga Slavije doneo bi do bolje konekcije sa Vračarom i rasterećenja 19, 29 i 31. Ukoliko terminus na Trgu Slavija ne može da primi 308 onda bi se linija mogla produžiti do okretnice na Beogradu na vodi Nemanjinom i Vilsonovim bulevarom do okretnice kod Galerije.
Linija 309
Screenshot_20221123-172214_Maps.jpg

309 do Trga doprinela bi takođe dobroj konekciji centra sa potezom 300.
Linije 309L i 313
Linija 313 bi uz promenu trase kroz Naselje Klenak doprinela još konekciji sa Ustaničkom bez presedanja.
Screenshot_20221123-174003_Maps.jpg

Umesto 313, 309L bi išao do Mirijeva 4.

Uz moje predloge takođe bi predložio uspostavljanje stajališta "Ustanička" za linije 305 i 309 (možda i 20), kod Tramvajske okretnice radi bolje veze sa 50.

Predlog za 38L od @solecar je dobar samo mislim da ima previše stajališta u Južnomoravskih brigada.
 

Prilozi

  • Screenshot_20221123-174508_Maps.jpg
    Screenshot_20221123-174508_Maps.jpg
    191,2 KB · Pregleda: 89
  • Screenshot_20221123-174003_Maps.jpg
    Screenshot_20221123-174003_Maps.jpg
    107,6 KB · Pregleda: 98
Pa danas većina naselja ima mogućnost korišćenja BG Voz-a osim nas na potezu 300,što je velika šteta i sramota 😔

Pazite sad, Ovča, Mladenovac, Resnik (sa onolikim busevima i linijama) I Lazarevac imaju linije a mi nemamo... Uz izgovor da nema potrebe, a za razliku od njih koji imaju mi nemamo nijednu direktnu liniju do centra 😕

Istina je Sole, moraćemo da se menjamo za naše dobro, jer "gracki oci" nemaju ni očiju ni sluha, jer se ne voze ovom jadom i bedom kao mi, čekajući svakog dana po 15-30 min jer I'm se tako može.

A da imamo voz, koliko bi se brže stizalo i koliko bi manja gužva na Smederevcu bila... Eh.
 
Linija 305
Pogledajte prilog 149497
Predlog da se produži do pijace na Zvezdari, rasteretio bi 305, a istovremeno bi doprineo još boljoj konekciji zvezdarske pijace sa potezom 300.
Linija 308 Pogledajte prilog 149499
Produžetak 308 do Trga Slavije doneo bi do bolje konekcije sa Vračarom i rasterećenja 19, 29 i 31. Ukoliko terminus na Trgu Slavija ne može da primi 308 onda bi se linija mogla produžiti do okretnice na Beogradu na vodi Nemanjinom i Vilsonovim bulevarom do okretnice kod Galerije.
Linija 309 Pogledajte prilog 149500
309 do Trga doprinela bi takođe dobroj konekciji centra sa potezom 300.
Linije 309L i 313
Linija 313 bi uz promenu trase kroz Naselje Klenak doprinela još konekciji sa Ustaničkom bez presedanja.
Pogledajte prilog 149502
Umesto 313, 309L bi išao do Mirijeva 4.

Uz moje predloge takođe bi predložio uspostavljanje stajališta "Ustanička" za linije 305 i 309 (možda i 20), kod Tramvajske okretnice radi bolje veze sa 50.
Linija 308
Produžetak 308 do Trga Slavije doneo bi do bolje konekcije sa Vračarom i rasterećenja 19, 29 i 31. Ukoliko terminus na Trgu Slavija ne može da primi 308 onda bi se linija mogla produžiti do okretnice na Beogradu na vodi Nemanjinom i Vilsonovim bulevarom do okretnice kod Galerije.
Misliš da je bolja varijanta ova od varijante da 308 ide kao 31 do Slavije? Kada bi se 308 usmerila ka Slaviji u bilo kojoj varijanti, napravio bi se prostor da 313 završi na terminusu Šumice, što bi isto bilo dobro, od Gročanskih suburban naselja samo Vrčinski bus se ovde okreće, a opet od Šumica imaš kakvu takvu pešačku varijantu do 70ice ka NBG..

Linija 313 bi uz promenu trase kroz Naselje Klenak doprinela još konekciji sa Ustaničkom bez presedanja.
Nažalost ima nekih uskih grla o kojima sam pisao (krezav deo puta oko 100inak metara i izlaz iz Sretena Vukosavljevića ka Partizanskoj)zbog kog bi se ovaj predlog odbio, iako ovde prolaze gsp Iveco Feniksbus, kamioni a i Adamovićevi busevi,... Moj predlog je da se otvori tema Smederevski put, proširenje, sanacija i izgradnja poprečnih saobraćajnica od naselja MML do naselja Vinča i Leštane, već sam spremio foto materijal da se o tome diskutuje pa bi valjalo da svako ponešto predloži, tiče se rasterećenja SD puta od automobilskog saobraćaja a kada bi se neke saobraćajnice regulisale/proširile, mogla bi i neka reorganizacija linija da se uradi...

Predlog da se uspostavi stajalište kod okretnice tramvaja (da ga nazovemo stajalište "Luneta Milovanovića" ili Lidl Ustanička) za buseve 20,309 i 305 je odličan, naročito kada je zastoj tramvaja kao npr ovog ponedeljka, kada su putnici osuđeni da krenu peške ka sledećem stajalištu Koste Trifkovića, ovako bi ovo stajalište krpilo tramvaj kad se zaglavi do i lako bi se putnici prebacili do Mite Ružića, Cvetkove Pijace... Naravno, da stanje tramvajskih šina tj asfalta u toj traci dozvoljava, postojala bi žuta traka od Ustaničke do Cvetka što će se možda i desiti kada i ako u narednih 10 godina budu rekonstruisali i proširili ovu deonicu, trenutno stanje smo svi konstatovali...
ustanicka.jpg
Na slici se vidi i predlog da je desnu traku Bulevara za pravac ka MML od okretnice tramvaja potrebno ograničiti samo za bus, pošto i to ume da napravi čep na uglu Ustaničke i Bulevara, tu se radi uletanje automobila u levu traku, slično varijanti na Plavom mostu.
Dalje, predlog za 309 kao i 305 do Cvetka bi mogao da ima i stajalište Mite Ružića, zbog boljeg presedanja ka Mirijevu, tu inače staju noćni busevi sa obe strane, mada davno nisam koristio noćni prevoz pa ne mogu potvrditi da se i sada zaustavljaju tu :D
dodatno stajaliste spoj sa Mirijevom.jpg
evo i Izveštaja ankete građana opštine Zvezdara za 2021./2022. u kojoj su oni predložili izmene linija 38, 38l i 308 mada nisam upućen tačno o kojim se izmenama radi.
Kada bi i mi imali takvu kontakt formu sa maticom Grockom , pa i naš glas da se čuje, može od svakog predloga da se napravi nešto, samo se nema uticaja koliko ja vidim.

Tvoj predlog 305 bi isto bio dobar kada bi 305 preskakala pojedina stajališta do Ustaničke i zaustavljala se samo na ključnim na potezu Smederevac- Bulevar redovnom trasom do stajališta Zdravstvena stanica Leštane Vinča, Kaluđerica ulaz, Nine Kirsanove, Osnovna škola Dragojlo Dudić i Bajdina ali svi znamo da to ne može i da nema šanse da se ubrza, dok se ne urade uvučena stajališta a sada su čak i dodali najbezveznije stajalište Maksima Trpkovića i naravno nije uvučeno, umesto da tu staju tipa 302,307, 309 oni su označili da se sve linije zaustavljaju što broj stanovnika na tom stajalištu apsolutno ne opravdava no i sami znamo da je to uradjeno uz intervenciju opštine Zvezdara, a uticaj naše opštine i Zvezdare je smešno porediti...
 
Poslednja izmena:
Linija 308
Produžetak 308 do Trga Slavije doneo bi do bolje konekcije sa Vračarom i rasterećenja 19, 29 i 31. Ukoliko terminus na Trgu Slavija ne može da primi 308 onda bi se linija mogla produžiti do okretnice na Beogradu na vodi Nemanjinom i Vilsonovim bulevarom do okretnice kod Galerije.
Misliš da je bolja varijanta ova od varijante da 308 ide kao 31 do Slavije? Kada bi se 308 usmerila ka Slaviji u bilo kojoj varijanti, napravio bi se prostor da 313 završi na terminusu Šumice, što bi isto bilo dobro, od Gročanskih suburban naselja samo Vrčinski bus se ovde okreće, a opet od Šumica imaš kakvu takvu pešačku varijantu do 70ice ka NBG..

Linija 313 bi uz promenu trase kroz Naselje Klenak doprinela još konekciji sa Ustaničkom bez presedanja.
Nažalost ima nekih uskih grla o kojima sam pisao (krezav deo puta oko 100inak metara i izlaz iz Sretena Vukosavljevića ka Partizanskoj)zbog kog bi se ovaj predlog odbio, iako ovde prolaze gsp Iveco Feniksbus, kamioni a i Adamovićevi busevi,... Moj predlog je da se otvori tema Smederevski put, proširenje, sanacija i izgradnja poprečnih saobraćajnica od naselja MML do naselja Vinča i Leštane, već sam spremio foto materijal da se o tome diskutuje pa bi valjalo da svako ponešto predloži, tiče se rasterećenja SD puta od automobilskog saobraćaja a kada bi se neke saobraćajnice regulisale/proširile, mogla bi i neka reorganizacija linija da se uradi...

Predlog da se uspostavi stajalište kod okretnice tramvaja (da ga nazovemo stajalište "Luneta Milovanovića" ili Lidl Ustanička) za buseve 20,309 i 305 je odličan, naročito kada je zastoj tramvaja kao npr ovog ponedeljka, kada su putnici osuđeni da krenu peške ka sledećem stajalištu Koste Trifkovića, ovako bi ovo stajalište krpilo tramvaj kad se zaglavi do i lako bi se putnici prebacili do Mite Ružića, Cvetkove Pijace... Naravno, da stanje tramvajskih šina tj asfalta u toj traci dozvoljava, postojala bi žuta traka od Ustaničke do Cvetka što će se možda i desiti kada i ako u narednih 10 godina budu rekonstruisali i proširili ovu deonicu, trenutno stanje smo svi konstatovali...
Pogledajte prilog 149556
Na slici se vidi i predlog da je desnu traku Bulevara za pravac ka MML od okretnice tramvaja potrebno ograničiti samo za bus, pošto i to ume da napravi čep na uglu Ustaničke i Bulevara, tu se radi uletanje automobila u levu traku, slično varijanti na Plavom mostu.
Dalje, predlog za 309 kao i 305 do Cvetka bi mogao da ima i stajalište Mite Ružića, zbog boljeg presedanja ka Mirijevu, tu inače staju noćni busevi sa obe strane, mada davno nisam koristio noćni prevoz pa ne mogu potvrditi da se i sada zaustavljaju tu :D
Pogledajte prilog 149557
evo i Izveštaja ankete građana opštine Zvezdara za 2021./2022. u kojoj su oni predložili izmene linija 38, 38l i 308 mada nisam upućen tačno o kojim se izmenama radi.
Kada bi i mi imali takvu kontakt formu sa maticom Grockom , pa i naš glas da se čuje, može od svakog predloga da se napravi nešto, samo se nema uticaja koliko ja vidim.

Tvoj predlog 305 bi isto bio dobar kada bi 305 preskakala pojedina stajališta do Ustaničke i zaustavljala se samo na ključnim na potezu Smederevac- Bulevar redovnom trasom do stajališta Zdravstvena stanica Leštane Vinča, Kaluđerica ulaz, Nine Kirsanove, Osnovna škola Dragojlo Dudić i Bajdina ali svi znamo da to ne može i da nema šanse da se ubrza, dok se ne urade uvučena stajališta a sada su čak i dodali najbezveznije stajalište Maksima Trpkovića i naravno nije uvučeno, umesto da tu staju tipa 302,307, 309 oni su označili da se sve linije zaustavljaju što broj stanovnika na tom stajalištu apsolutno ne opravdava no i sami znamo da je to uradjeno uz intervenciju opštine Zvezdara, a uticaj naše opštine i Zvezdare je smešno porediti...
Red vožnje za ovu nepouzdanu liniju bi morao takođe da se koriguje, jer evo danima već se polazak u 13:35 iz Boleča ne realizuje, tj realizuje se možda jednom ili 2 puta od 5 radnih dana.
Bila bi navala isto kao u 309,svi živi presednu kod Bajdine i vire ruke i noge, to njima nije problem jer idu busevi na 4 min tj redovni su.
 
Постоје захтеви из Лештана да се 306 продужи до Икее, као што се то и овде помињало иако лично не капирам поенту градског превоза до тржног центра тог типа. Уместо тога, смислено звучи предлог да се 306 усмери преко АП па на, по мени блок 20, уместо Галерије уз наравно скраћење са друге стране, односно уместо на Устаничку да иде до Винче.
 
Ако 306 продужиш до Икее имаш и 70 и Ласту на Траншпеду.
 
Постоје захтеви из Лештана да се 306 продужи до Икее, као што се то и овде помињало иако лично не капирам поенту градског превоза до тржног центра тог типа. Уместо тога, смислено звучи предлог да се 306 усмери преко АП па на, по мени блок 20, уместо Галерије уз наравно скраћење са друге стране, односно уместо на Устаничку да иде до Винче.
E to zvuči još bolje umesto Mostara koji sam ja predložio i zaista bi donelo velike promene u prevozu iz Vinče i Leštana, takva linija će tek biti vrlo važna kada bude urađena obilaznica iz Vinče za Pančevo, a ako bi linija išla od okretnice 307, onda bi sa iste mogli da smanje dobar broj vozila i prebace na tu liniju koja ide direktno ka gradu
 
Не баш. Свакако су гужве на Смедеревцу.
Produženjem linije 306 do IKEE nisi baš nešto poboljšao prevoz, kada će i dalje ostati nerešen problem gužve na Smederevcu, a građanima poteza 300, na osnovu onoga što su pisali, značilo bi da imaju liniju koja zaobilazi Smederevac i da ima vezu ka centru / NBG.
 
Produženjem linije 306 do IKEE nisi baš nešto poboljšao prevoz, kada će i dalje ostati nerešen problem gužve na Smederevcu, a građanima poteza 300, na osnovu onoga što su pisali, značilo bi da imaju liniju koja zaobilazi Smederevac i da ima vezu ka centru / NBG.
Baš o tome i pričam, vožnja do Tranšpeda i onda čekanje na 70 ne bi imalo nikakvog smisla i ne bi put ništa bio brži u odnosu na vožnju smederevcem, samo direktna linija ka gradu dolazi u obzir i ovo mora da bude priroter opštine po pitanju gradskog prevoza
 
Ma boli njih uvo, kad vam kažem... Pre će portale da izumeju nego ovo 🤣
 
Оно што се често губи из вида јесте то да дугачке приградске линије не би требало трпати у центар само ради директне везе, а да се притом губе из вида све њене предности које се анулирају због тог утрпавања у центар.

Ево рецимо, поређења ради, ласта 351 из Гроцке до Шумица док сам ишао у на факултет, пре једно деценије, путовао је 30-35 минута. Данас, та иста линија троши 40-45 минута. Два дана заредом користим полазак са Шумица у 07:20. Њему треба 10 минута само од Шумица до Устаничке за 1.8км трасе. То је 1/4 времена за 7.65% трасе.

Од тога 5 минута изгуби док не скрене у Устаничку.
 
Оно што се често губи из вида јесте то да дугачке приградске линије не би требало трпати у центар само ради директне везе, а да се притом губе из вида све њене предности које се анулирају због тог утрпавања у центар.

Ево рецимо, поређења ради, ласта 351 из Гроцке до Шумица док сам ишао у на факултет, пре једно деценије, путовао је 30-35 минута. Данас, та иста линија троши 40-45 минута. Два дана заредом користим полазак са Шумица у 07:20. Њему треба 10 минута само од Шумица до Устаничке за 1.8км трасе. То је 1/4 времена за 7.65% трасе.

Од тога 5 минута изгуби док не скрене у Устаничку.
Upravo ovo sto si napisao je razlog zbog kojeg ustanicka i smederevac moraju da se bajpasuju apsolutno neiskoriscenim autoputem koji ide uz dva naselja Lestane i Kaludjerica
 
Данас на поласку у 14:30 са Шумица на линији 351 радио зглобни аутобус. Суштина је да је у Умчарима готово немогуће окренути аутобус за Дражањ, једно 5 минута је се аутобус окретао у центру Умчара. У данашњим временима је постао проблем за аутобусе који иду за Дражањ чак и соло има проблема са окретањем због људи који се на сваком ћошку паркирају у Умчарима. Док са друге стране на линији 352 тих проблема нема због правца којим се линија креће од аутопута
 
Такође бих напоменуо да је окретница у Дражњу премала за зглобни, међутим оно о чему се мало прича такође су и сами зглобни аутобуси због тога што је и кретање хармоника и на линији 461 од центра Врчина до Рамница такође отежано због уског пута да будем искрен у чуду сам како тамо функционише јавни превоз
 
Такође један од аргумената секретаријата због чега није дозвољена траса линије 301 до Брестовика је та због недовољне ширине улице, барем сам тако информисан, што је више него апсурдно у центру Брестовика је чак и зглобни окренуо без маневрисања. Не видим разлог зашто не би могао ГСП и ван Гроцке (3. Зона) ако већ имамо линије попут 408 која саобраћа до самог краја Раље готово до Поповића зашто не би могла линија 301 до Брестовика су питања на која се никад неће дати здрав и логичан одговор
 
Дефинитивно општина Гроцка (без потеза 400) има најгоре организован и распоређен јавни превоз у граду. Могу навести гомилу недостатака:
1. Једина општина која нема Бг Воз па чак и железницу (не рачунајући Дражањ, Умчари, Врчин)
2. Једина општина која нема линију до центра града
3. Једина општина где постоје два излаза на аутопут, где постоји бржа веза са градом међутим минимално искоришћена
4. Једина општина којој је примарна веза са градом пут са две саобраћајне траке који је максимално преоптерећен
-Не кажем да не треба постојати веза ластиним линијама преко Смедеревца, али примарна веза мора бити аутопут као што је ситуација у Младеновцу и Сопоту где имамо 465 и 493 Аутопутем али и 491 и 450 које иду Авалским путем само ређе
 
Od Grocke do centra grada ima linija 468 samo sto ima jedan polazak ujutru.Jedino ta linija ide nekako cesce
 
Недавно је поднет захтев за проширење Смедеревског пута на 2+2 од скретања за Лештане (Саве Ковачевића) до Три тигања јер је то територија општине, и једина деоница за чије проширење не треба да се врши експропријација и може да се ради под пуним саобраћајем.

Раскрсница код Три тигања се ради јер представља црну тачку због своје очајне геометрије и јако је опасна за пешаке, нарочито децу која у школу иду у Шантић.
Put 2+2 može biti čitav sistem rešenja različitog kvaliteta. Umesto dugih tekstova na koje su redovni forumaši navikli, da dam sliku zanimljivog rešenja prigradskog bulevara:
- Senzorni semafor, ali uklopljen u zeleni talas. Tako da neki put odma neki put minut čekate.
- Leva skretanja u sporedne ulice polukružnim sa trakom za polukružno.
- Zeleni pojas zaštite glavnog puta,
- Biciklistička staza koja zaobilazi stajalište
- Prilaz kućama iz paralelnog puta
- Odvojeni smerovi
- Prostor da se ako treba doda i više traka, žute trakem tramvaj, šta hoćeš.

U pitanju je diktatura, a što je jedan od najboljih dokaza da u Srbiji diktature ni nema,

IMG_20221109_171935053.jpg
 
Vrh