Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889719#p889719:w9v7co65 je napisao(la):
stf » Pet Okt 15, 2021 9:41 am[/url]":w9v7co65]Заправо, само су потези 300 и 400 организовани како треба. Немају шта приградске линије да траже по граду, Оне треба да се завршавају на периферним терминусима одакле се прелази на метро или трамвај.

Терминус потеза 300 је организован према плану метроа из 1984. И по овом новом плану метроа почетна станица линије 2 је Устаничка.
Nisu potezi 300 i 400, nego samo potez 300. 401 i 402 idu do Slavije što je maltene centar grada. U mnogim evropskim gradovima prevoz funkcioniše po konceptu koji si naveo, ali svi oni imaju i metro i daleko bolje organizovanu mrežu javnog prevoza. Takođe, ne možemo se držati planova od pre 40 godina jer se grad razvio dosta drugačije od onoga što je tada planirano.
Obrni, okreni, oduzmi i dodaj, opet je potez 300 najosakaćeniji u celom gradu, tačnije sva naselja dalje od Ustaničke. Zaista ne vidim po kom osnovu Resnik i Železnik na primer treba da imaju linije do centra i Novog Beograda, a Kaluđerica i VML na primer ne trebaju. Nemam ja ništa ni protiv toga što ta naselja imaju direktne linije ka gradu, niti što Rucka, Surčin, Pinosava i Batajnica nemaju presedanje do centra grada, ali zaista nema razloga da se makar Kaluđerici ne omogući isti "tretman". Izvini, ali niko od nas ko živi u Kaluđerici nije dužan da preseda do centra jer sva naselja na toj udaljenosti od grada već odavno imaju linije do centra pa i dalje. Pritom, sve do Vinče živi veliki broj stanovnika i apsurdno je što se prevoz u ovom delu ne menja već decenijama.
Potez 300 se toliko degradira sa namerom jer je nemoguće da niko od nadležnih ne primećuje da samo oni koji žive u ovom delu imaju presedanja do centralnih delova grada. Iz namernih razloga se izbegava poboljšanje prevoza u vidu produžavanja linija ili ne daj Bože uvođenja novih.
Čist primer toga su linije 38 i 70. Umesto da 38 i 38A budu spojene linije i VML-u se omogući veza sa Mostarom, njima je korisnije da 38A završava kod Laste i u smeru ka Lasti neretko bude potpuno prazna. Takođe, za 70-icu je nebezbedno da se uspostavi stajalište na autoputu između VML i Kaluđerice, ali je stajalište Zmaj za četiri linije javnog prevoza prema njima skroz bezbedno. Oni samo pronalaze besmislene izgovore da ne poboljšaju ovde javni prevoz, dok ga u međuvremenu poboljšavaju po celom gradu.
Čak ni Lasta nema liniju koja Smederevcem ide do glavne autobuske stanice, a čak bi i takva linija bila od velikog značaja. I Lastine linije sve završavaju kod Šumica, umesto da makar jedna ide do BAS-a. Na potezu 400 sve prigradske (Lastine) linije idu do centra, pa su i pre produžavanja 401 i 402 svi na Avalskom putu imali direktnu vezu sa centrom.
 
Bravo Alex, tako je, 1983 ili 1984 mogli su da okreću kod vuka sve linije 301-309. U redu, plan metroa iz 84te, pa zašto nisu onda osakatili druge linije, hajde skratite te 91, 92, 551, 553 do velikog makiša i na metro. Isto, šta će resniku 94, kao dobili 47, pa nemoj slučajno miljakovac da ima liniju. Nepravda je, ne dirajte bulevar, jer imaju tramvaje i tako 40 godina, mic po mic, eto biće metro na ustaničkoj, pa bacaj samodoprinos od radio industrije do ustaničke uz eto viziju biće metro, ma važi!
 
Сељобусима и јесте место ту где су, нема потребе да се гурају даље. Трамваји, 17 и 31 сасвим фино распореде све те путнике и то ће радити док се не довуче метро до Устаничке. Оно што је много потребније јесу локалне линије које неће делити 80% трасе са постојећим. 300 која ће бити попречна веза са Миљаковцем је ствара идеја, остаје да видимо детаљнију трасу. 316 ће вероватно покрити делове ММЛ, Калуђерице и Лештана који тренутно немају превоз. Највише ме интересује 319 која ће (вероватно) исто да покрије делове Калуђерице који тренутно нису покривени и те путнике одвести у Миријево. Она има потенцијал да постане стварно корисна линија уколико јој се да добар такт, пошто јој се сигурно неће дати класичан аутобус због терена. Болеч и Ритопек немају неку алтернативу. Исток и југ општине реално треба максимално форсирати аутопутем, 354Б са неким смисленим тактом би била добра алтернатива и фино растеретила 302 и 303 и сам смедеревац, док би сам исток требало усмерити на АП преко Умчара јер је све друго сулудо.

Никада са више узбуђења нисам чекао предстојеће изборе :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889948#p889948:3pbcfeig je napisao(la):
Joca28 » Пет Окт 15, 2021 6:59 pm[/url]":3pbcfeig]Bravo Alex, tako je, 1983 ili 1984 mogli su da okreću kod vuka sve linije 301-309. U redu, plan metroa iz 84te, pa zašto nisu onda osakatili druge linije, hajde skratite te 91, 92, 551, 553 do velikog makiša i na metro. Isto, šta će resniku 94, kao dobili 47, pa nemoj slučajno miljakovac da ima liniju. Nepravda je, ne dirajte bulevar, jer imaju tramvaje i tako 40 godina, mic po mic, eto biće metro na ustaničkoj, pa bacaj samodoprinos od radio industrije do ustaničke uz eto viziju biće metro, ma važi!

Потез 300 је имао срећу да је формиран терминус Устаничка као чвориште за преседање. Несрећа је у томе што је трамвајска пруга од Цветка до Устаничке очајна, и што трамвај не иде право у центар града код скупштине, већ скреће, па онда људи углавном преседају од Вука на 26 и 27 до центра града.
 
Takodje, mnogi drugi potezi imaju sa samo jednim presedanjem vezu i naseljima sa druge strane Save, ali i centrom, dok potez 300 to mora da radi sa dva presedanja.

Što se tiče produženja 309 do Vuka ili Trga republike, više puta sam spominjao da to nije dobra ideja, zato što bi tu liniju koristili svi koji idu do 3 tiganja, a možda i neki drugi, pa tako stanovnici same Kaludjerice bi jako teško mogli da udju u autobus. Zato sam ranije predlagao da se linije preusmere na okolne okretnice, kao što je to uradjeno sa potezom 600. Mogu i poboljšanja Lastinih linija, ali i uvodjenje ili produzenje nekih linija, ali tako da to ne utiče na korisnike naselja do kojih idu te linije.

Na Javnom uvidu za šinska vozila, predlozio sam uvodjenje dve linije, jedne koja bi išla postojećom prugom do Živkovca, a druga koja bi išla novoizgradjenom prugom, od Vinče, preko Rakovice i Vukovog spomenika do Karaburme. Upravo ono što je pominjano da fali godinama unazad. Da li će biti nešto od toga, ne znam, pošto su mi na raspravi rekli da nije u planu izgradnja nove pruge, na šta sam odgovorio da sam koristio samo one trase i pravce koji su dati u dokumentaciji koju su nam dostavili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890004#p890004:15q33yzo je napisao(la):
solecar » Pet Okt 15, 2021 11:14 pm[/url]":15q33yzo]Takodje, mnogi drugi potezi imaju sa samo jednim presedanjem vezu i naseljima sa druge strane Save, ali i centrom, dok potez 300 to mora da radi sa dva presedanja.

Što se tiče produženja 309 do Vuka ili Trga republike, više puta sam spominjao da to nije dobra ideja, zato što bi tu liniju koristili svi koji idu do 3 tiganja, a možda i neki drugi, pa tako stanovnici same Kaludjerice bi jako teško mogli da udju u autobus. Zato sam ranije predlagao da se linije preusmere na okolne okretnice, kao što je to uradjeno sa potezom 600. Mogu i poboljšanja Lastinih linija, ali i uvodjenje ili produzenje nekih linija, ali tako da to ne utiče na korisnike naselja do kojih idu te linije.

Na Javnom uvidu za šinska vozila, predlozio sam uvodjenje dve linije, jedne koja bi išla postojećom prugom do Živkovca, a druga koja bi išla novoizgradjenom prugom, od Vinče, preko Rakovice i Vukovog spomenika do Karaburme. Upravo ono što je pominjano da fali godinama unazad. Da li će biti nešto od toga, ne znam, pošto su mi na raspravi rekli da nije u planu izgradnja nove pruge, na šta sam odgovorio da sam koristio samo one trase i pravce koji su dati u dokumentaciji koju su nam dostavili.
Naravno da produžavanje 309 nije opcija. Već sad je linija dosta opterećena, a bilo kakvim produžavanjem bi se samo postiglo da ne može da se uđe u autobus. Rešenje za Kaluđericu je još jedna linija do grada i ništa drugo. Bilo je na tu temu zaista mnogo predloga - od produžavanja 77 do Kaluđerice, pa čak do produžavanja 67-ice. Bio je i predlog da se izgradi trolejbuska mreža Smederevskim putem i da se tuda produži 19, ali je nažalost ta linija ukinuta.
Činjenica je da stanovnici Kaluđerice i okolnih naselja gravitiraju ka centru i Novom Beogradu, pa samim tim treba i raditi na tome da se sa tim delovima grada ostvari najbolja veza. Mišljenja sam da bi linija od Bloka 20 preko autoputa i Šumica bila najbolje rešenje. Jednom prilikom sam DJP poslao predlog da se 306 ili 307 produže do Bloka 20 autoputem, ali sam dobio odgovor da se do Bloka 20 može doći i linijom 7 i da zbog toga nema potrebe da se produžava :lol: Na to sam im postavio pitanje zašto su produžili 401 i 402 do Slavije kad se do tamo moglo doći presedanjem na četiri autobuske linije (33, 47, 48, 78) i tri tramvajske (9, 10, 14), ali nisam dobio odgovor :D Sad i da hoće da uvedu neku liniju od centra/NBG-a nisam siguran da bi imali dovoljno vozača za takvu liniju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889973#p889973:1dazz8tp je napisao(la):
Дошљак » Pet Okt 15, 2021 9:34 pm[/url]":1dazz8tp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889948#p889948:1dazz8tp je napisao(la):
Joca28 » Пет Окт 15, 2021 6:59 pm[/url]":1dazz8tp]Bravo Alex, tako je, 1983 ili 1984 mogli su da okreću kod vuka sve linije 301-309. U redu, plan metroa iz 84te, pa zašto nisu onda osakatili druge linije, hajde skratite te 91, 92, 551, 553 do velikog makiša i na metro. Isto, šta će resniku 94, kao dobili 47, pa nemoj slučajno miljakovac da ima liniju. Nepravda je, ne dirajte bulevar, jer imaju tramvaje i tako 40 godina, mic po mic, eto biće metro na ustaničkoj, pa bacaj samodoprinos od radio industrije do ustaničke uz eto viziju biće metro, ma važi!

Потез 300 је имао срећу да је формиран терминус Устаничка као чвориште за преседање. Несрећа је у томе што је трамвајска пруга од Цветка до Устаничке очајна, и што трамвај не иде право у центар града код скупштине, већ скреће, па онда људи углавном преседају од Вука на 26 и 27 до центра града.
Lično ne poznajem nikoga sa poteza 300 a da dolazi na taj način do centra grada. Većina koristi liniju 31 da bi došli do centra.
Ustanička je isplanirana kao čvorište za presedanje jer je još pre 40 godina zamišljeno da tu postoji metro linija. Kod nas se po običaju sve radi naopako, pa su prvo skratili sve linije poteza 300 do Ustaničke umesto da su prvo izgradili metro, pa tek onda skratili linije. Kada je bilo jasno da od metroa nema ništa, onda su krenuli sa pričama o produžavanju tramvajskih linija Smederevcem. Međutim, linije poteza 300 već decenijama stoje na Ustaničkoj i očigledno niko nema nameru da ih pomera odatle.
Činjenica je da Ustanička duži niz godina ne može više da prihvati toliki broj linija. Ranije sam spomenuo da su svi ti planovi pravljeni u vreme kad su računali da će tamo živeti tri puta manje ljudi nego što ih zaista danas ima. Kako su rasla naselja, morale su i linije da se pojačavaju. Oni moraju da smisle gde će produžiti makar dve linije sa Ustaničke jer ta okretnica fizički ne može više da prihvati osam linija koliko se tamo okreće.
 
Имаш право, више се користи линија 31 до центра, с тим што то захтева можда и бесмисленије преседање - на 50 једну станицу од Устаничке до Коњарника једну станицу.
 
Alex_BG":3dfb8o1r je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889719#p889719 je napisao(la):
stf » Pet Okt 15, 2021 9:41 am[/url]":3dfb8o1r]Заправо, само су потези 300 и 400 организовани како треба. Немају шта приградске линије да траже по граду, Оне треба да се завршавају на периферним терминусима одакле се прелази на метро или трамвај.

Терминус потеза 300 је организован према плану метроа из 1984. И по овом новом плану метроа почетна станица линије 2 је Устаничка.
Nisu potezi 300 i 400, nego samo potez 300. 401 i 402 idu do Slavije što je maltene centar grada. U mnogim evropskim gradovima prevoz funkcioniše po konceptu koji si naveo, ali svi oni imaju i metro i daleko bolje organizovanu mrežu javnog prevoza. Takođe, ne možemo se držati planova od pre 40 godina jer se grad razvio dosta drugačije od onoga što je tada planirano.
Obrni, okreni, oduzmi i dodaj, opet je potez 300 najosakaćeniji u celom gradu, tačnije sva naselja dalje od Ustaničke. Zaista ne vidim po kom osnovu Resnik i Železnik na primer treba da imaju linije do centra i Novog Beograda, a Kaluđerica i VML na primer ne trebaju. Nemam ja ništa ni protiv toga što ta naselja imaju direktne linije ka gradu, niti što Rucka, Surčin, Pinosava i Batajnica nemaju presedanje do centra grada, ali zaista nema razloga da se makar Kaluđerici ne omogući isti "tretman". Izvini, ali niko od nas ko živi u Kaluđerici nije dužan da preseda do centra jer sva naselja na toj udaljenosti od grada već odavno imaju linije do centra pa i dalje. Pritom, sve do Vinče živi veliki broj stanovnika i apsurdno je što se prevoz u ovom delu ne menja već decenijama.
Potez 300 se toliko degradira sa namerom jer je nemoguće da niko od nadležnih ne primećuje da samo oni koji žive u ovom delu imaju presedanja do centralnih delova grada. Iz namernih razloga se izbegava poboljšanje prevoza u vidu produžavanja linija ili ne daj Bože uvođenja novih.
Čist primer toga su linije 38 i 70. Umesto da 38 i 38A budu spojene linije i VML-u se omogući veza sa Mostarom, njima je korisnije da 38A završava kod Laste i u smeru ka Lasti neretko bude potpuno prazna. Takođe, za 70-icu je nebezbedno da se uspostavi stajalište na autoputu između VML i Kaluđerice, ali je stajalište Zmaj za četiri linije javnog prevoza prema njima skroz bezbedno. Oni samo pronalaze besmislene izgovore da ne poboljšaju ovde javni prevoz, dok ga u međuvremenu poboljšavaju po celom gradu.
Čak ni Lasta nema liniju koja Smederevcem ide do glavne autobuske stanice, a čak bi i takva linija bila od velikog značaja. I Lastine linije sve završavaju kod Šumica, umesto da makar jedna ide do BAS-a. Na potezu 400 sve prigradske (Lastine) linije idu do centra, pa su i pre produžavanja 401 i 402 svi na Avalskom putu imali direktnu vezu sa centrom.
Мене највише нервира чињеница да у Гроцкој не постоје саобраћајно - технички услови за успостављање окретнице, док у Дубони (насеље недалеко од Младеновца) је окретница аутобуса буквално у дворишту, где се аутобус на путу окреће, и ако је државни пут. Такође је Музичка школа у Умчарима је направила петицију за појачање линија Аутопутем, али сумњам да ће се ишта променити, ДЈП једноставно није брига за конкретан потез 300. Такође се петиција у Дражњу писала за стајалишта дуж Београдске улице код пруге, али је наравно одбијено као и окретница у Гроцкој . А за 365 су рекли да када се регулише прелаз вођење линије 365 преко Дражња зависиће и од тога да ли постоје услови за успостављање аутобуског стајалишта у Београдској улици у Дражњу. И ту ће опет да серу како не постоје саобраћајно - технички услови. Док с друге стране праве стајалишта негде где једва аутомобил пролази

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Мада долазе избори, мораће нешто да ураде дуж целе општине Гроцка, јер тако су то увек радили. На претходним изборима су појачали 352 за два поласка где се полазак у 22:00 са Шумица испоставио као пун погодак. На изборима пре ових су увели три нове линије 350,365 и 467 и одређене поласке су додавали на тада постојећим линијама. Тако да очекујем нешто до пролећа

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Da li bi bilo svrsihodno i ima li potrebe da se linija 406 produži od okretnice Voždovac preko novog uključenja u Stepu, pa da ulicom "2. srpske armije", uz uspostavljanje jednog stajališta u istoj, do okretnice 49 u naselju? U tom slučaju bi linija u oba smera saobraćala duž cele Paunove ulice.

P.S.
Isto pitanje i za liniju 503.
 
Kao što je urađeno sa 401 tako treba i sa npr. 302, da kreće sa Slavije. Ovo sa presedanjem na 50 je maltretiranje uglavnom starijih građana.

Послато са Mi A3 помоћу Тапатока
 
Људи, схватите, што дужа линија - већи проблеми. Већа кашњења, већа гужва, већи саобраћајни застоји, непоузданији ред вожње.

По путнике је много гори систем где сви имају директну везу до свугде, али путују рецимо сат и по, него да преседају два пута а да путовање траје сат времена. Упроштен пример. Ја не видим који су то разлози због којих је нашем народу преседање највећи проблем у животу?

Линијама потеза 300 је већ довољно проблематичан сам Смедеревац због којег испадају из реда вожње. Само на ту муку им још треба продужити агонију до Вука. Па само се зона Цветкове пијаце у шпицу пролази 15 минута. То је 1/3 путовања Смедеревцем за већину линија.


Ево да искажем то личним примером. Факултет ми је био код Ботаничке баште, и мени из Гроцке је то "лагана прича", трамвајем петицом од Таковске, па на 302 и милина. АЛИ! Много ефикаснија комбинација, коју сам обожавао да користим јесте 79 до Цветка, па на трамвај до Устаничке па 302. Једно преседање више, али уштеда 10 минута. Чак је и варијанта тролом 40 до Чангријине, па пешке до Цветка па на трамвај па на 302 била бржа опција када не пада киша или снег.

Дакле, није поента доброг превоза имати директну везу, него је основни параметар време путовања. Време путовања је елемент који највише утиче на комфор путника, не преседање.
 
Za studenta da, za slabije pokretnu gojaznu ženu od 75 godina koja putuje sa torbom ili sa unučetom - nije baš. A mi spadamo u najstarije narode. A ja recimo više volim tramvajem nego autobusom, makar 5 minuta duže.

Najbolje je da ima i jedno i drugo, pa šta kome prija: bez makar minimuma izbora, teško da ima kvaliteta.

Za Grocku je apsolutno neophodno da ima jednu vrlo dugačku liniju koja prelazi Savu. I tu bi bilo čak i značajne uštede u vremenu. Jbg, bolje je da to obavlja voz, ali voza nema.
 
Има ли нека Ластина линија из Гроцке да окреће на БАС? Таква би прешла Саву са пресељењем БАС у блок 42.
 
Ima neka na 400, koja prolazi kroz Vrčin, ali ima do 5 polazaka tokom celog dana.
 
А да ли би било корисно да се нека линија са Шумица пребаци на нови БАС у блок 42?
 
Дошљак":2s77ojgy je napisao(la):
Има ли нека Ластина линија из Гроцке да окреће на БАС? Таква би прешла Саву са пресељењем БАС у блок 42.
466,466A и 468

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Ne treba zaboraviti ni neusklađenost redova vožnje. Daću primer na relaciji Vukov Spomenik-Zaklopača.

Pošto znate red vožnje vi bez problema hvatate 303 ka gradu. Prilikom presedanja na terminusu Ustanička red vožnje vam je nepotreban s obzirom na to da odmah ulazite u tramvaj sa daleko jačim taktom. Međutim u povratku, posebno uveče, vikendom ili praznikom vi ste oštećeni u smislu da ne čekate dugo na tramvaj koji može da bude ometen nepropisnim parkiranjem (u slučaju autobusa može biti bilo šta drugo, dakle nije problem samo tramvaj) vi propuštate dragoceni polazak. 5 minuta kašnjenja može se pretvoriti u 45 minuta čekanja po vrućini ili ciči zimi.

Stoga nije ni čudo zašto neko ko ima automobil seda u ista koja vozi autoputem, dok se onaj koji nema pita zašto Vrčin ima 461 ili Mladenovac 493.

91: https://moovitapp.com/index/en/public_t ... 4-782959-0
303: https://moovitapp.com/index/en/public_t ... 4-509688-0
461: https://moovitapp.com/index/en/public_t ... 3-452903-0

Prva ekspres magistralom, druga lokal vijugavim stroadom (međumesni put u funkciji ulice u naseljenom mestu), treća ekspres autoputem. Nijedna nije idealna. Prvoj fali autoput (usled nepostojanja metroa radi sraćenja), druga vrši promašenu funkciju usled nepostojanja ekspresa autputem (ljudi idu do grada umesto da je koriste isključivo lokalno između naselja duž puta) dok treća nema metro iako može ući dublje u grad autoputem, možda čak do Novog Beograda, s obzirom na to da 17 i 18 nisu ekspres na tom delu.

Prva i treća treba da budu zglobne (91 i jeste bila dok je nisu osakatili), dok treća može biti midi ili minibus, a ekspres verzija solo ili zglob u zavisnosti od tehničkih mogućnosti trase.

I da, kao što Pantograf reče, nije svakom presedanje lako. Zbog toga treba voditi računa o planiranju presedačkih veza. Recimo na terminusu Ustanička morate da planinarite do tramvaja (bez lifta iako bi autobusi mogli da staju gore, a ne staju zbog okretnice za jednosmerne tramvaje) dok na Banjici prelazite dva pešačka prelaza u smeru ka periferiji (umesto putem pothodnika sa rampom bez stepeništa). Na Banovom Brdu pak, sada je Lastin peron bliži ulaznom tramvajskom stajalištu iako je nekad većina linija bila bliža. Kad izađete iz 50 ulećete u prvi tramvaj, kad izađete iz tramvaja ulećete u prvi 50. Sada ne možete, pa tramvajski antibiotik, ili poremećen 50 može ispred nosa da vam zatvori vrata. Neretko se radi o sekundama. Ovom gubljenju vremena su najizloženiji stariji sugrađani. Mene majka i tetka uvek pitaju kako stigneš za 20 minuta? Pa lepo, ne propuštam polaske kao vi jer sprintam stalno. Vi se vučete kao puževi, propustite tri autobusa. Još je gore kada ima stepeništa bez lifta, bez obzira na visinsku razliku. Stariji ljudi se sporije penju/silaze zbog čega gube vreme u svakom slučaju. Ako nose teška kolica ili prtljag, a nema rampi za točkove još će više vremena izgubiti.

Dobar primer presedačkog čvorišta je Morič Žigmond Korter u Budimpeši: https://www.google.com/maps/@47.4777024 ... e3!5m1!1e2

Sa izlaznog autobuskog perona dolazite na ostrvski peron odakle ulazite u prvi tramvaj. U povratku kad izađete iz travaja idete na ulazni autobuski peron. Sve to može da se reši u vidu zone usporenog saobraćaja - trg-park-terminus. Idealno bi bilo da je izlazno stajalište bar dela linija ispred tramvaja tako da se direktno pristupa ostrvskom peronu koji može biti isključivo ulazni. Izlazni peron može biti rešen lateralno i to da odgovara strani ulaznih autobuskih perona. Na taj način kada idete ka centru odmah ulazite u prvi tramvaj, a u povratku u prvi autobus na vašoj liniji.

Mogli bi da razmisle i o autobusima sa bilateralnim pristupom. Zglob može imati 6 vrata - 4desno i 2 levo, bez vrata na prepustima.

Aerodromski Urbino 18 u Oslu:
https://www.flickr.com/photos/tommcniko ... otostream/
https://www.flickr.com/photos/timo/10513659845/

Neretko mi se dešava da propustim autobus koji stoji ispred. Ako bi stajali paralelno kao vozovi ili dvosmerni tramvaji presedanje bi bilo lakše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890508#p890508:wknlhwy9 je napisao(la):
Дошљак » 17 Oct 2021 05:48 pm[/url]":wknlhwy9]А да ли би било корисно да се нека линија са Шумица пребаци на нови БАС у блок 42?
Apsolutno!
 
Jel zna neko sta se radi na stanicama duz smederevca, video sam na stanici kod skole vml i dve stanice ranije. Da ne postavljaju one displeje sa najavom autobusa
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890482#p890482:1b2xewwp je napisao(la):
Пантограф » 17 Окт 2021 03:27 pm[/url]":1b2xewwp]Za studenta da, za slabije pokretnu gojaznu ženu od 75 godina koja putuje sa torbom ili sa unučetom - nije baš. A mi spadamo u najstarije narode. A ja recimo više volim tramvajem nego autobusom, makar 5 minuta duže.

Najbolje je da ima i jedno i drugo, pa šta kome prija: bez makar minimuma izbora, teško da ima kvaliteta.

Za Grocku je apsolutno neophodno da ima jednu vrlo dugačku liniju koja prelazi Savu. I tu bi bilo čak i značajne uštede u vremenu. Jbg, bolje je da to obavlja voz, ali voza nema.

Сад панто си прешао у жанр "Најлепше бајке света" и ти то врло добро знаш.

Не може да постоји директна линија од свуда до свуда. То је будалаштина. Преседања ће увек бити.

Шта значи директна линија од Гроцке до НБГ-а за 80 посто становника општине Гроцка? Опет ће за тих 80 посто становника бити преседања са локалних линија на ту дугачку.

А да свих 15 месних заједница општине Гроцка има по линију до БАС-а, сложићеш се да нити је реално, нити је нормално. Замисли да свако село Града Београда има директну линију до БАС. Замисли само тај колапс целокупног система.

Ево реци ти мени каква је разлика путнику из Болеча у томе да са 305 иде до Устаничке и преседне на 17 у односу на опцију да иде са 305 до Смедеревца и преседне на 300нешто што вози на БАС? Преседа па преседа.
 
Vrh