Šta je novo?

Prestonice regiona

Otkrli su i ove čilibajce pri tenku kod Druge gimnazije u Sarajevu.
Rekao bih, da je tenk spomenik i prigodan, s obzirom da se za vreme građanskog rata u BiH upravo u fiskulturnoj sali Druge gimnazije nalazila specijalna jedinica. Ono što je zanimljivo je da su u prizemlju bile smeštene izbeglice sa Jarčedola, a kakva-takva nastava se odvijala po hodnicima i na prvom spratu.
Spomenik je bitan jer istina mora nekako izaći na videlo. Ti specijalci se očigledno ponose time što su koristili izbeglice i učenike i profesore Druge gimnazije kao svojevrstan živi štit.

Pogledajte prilog 215594

Pogledajte prilog 215595

izvor: https://www.klix.ba/vijesti/bih/zar...padnicima-specijalne-jedinice-bosna/241007136
Ovo stiglo sa temua ili sa alija ...
 
Postoji kod Bošnjaka ta neka dvojna estetika spomenika građanskog rata. Jedni su islamski, obično u belom kamenu, često izuzetno urađeni, gotovo neverovatno da običan, jednostavan, prost kamen može tako se transformiše. Drugi su ovi za koje kažu bosanski, verovatno bi treblo da ih zovu bosanskohercegovački, ali se ta Hercegovina nekako izgubi. Oni su, dakle, namenjeni tom nekom proklamovanom uzvišenom cilju zajedništva i sreće svih građana BiH bez obzira na versku pripadnost i nacionalno opredeljenje. Njihova estetika je, pa, mahom, što reče direktor, kao poručena iz kineskog online shopa. I tu postoji ta šizofrenija, kao i u ratu, Alija Izetbegović i Nijaz Duraković (čija pojava u predsedništvu BiH je svojevrsno ludilo), imamo islamske fundamentaliste koji se bore za složnu zajedničku državu sa hrišćanima. Kako je upšte moguće da su hiljade šehida zavredile dženet, kao što brojna spomen mezarja govore, boreći se za zajedničku državu? Posebno je to vidljivo u Srebrenici, gde se stradanje 27. divizije ABiH, dakle, formalno zajedničke vojske, isključivo obilježava u islamskoj estetici.
 
Postoji kod Bošnjaka ta neka dvojna estetika spomenika građanskog rata. Jedni su islamski, obično u belom kamenu, često izuzetno urađeni, gotovo neverovatno da običan, jednostavan, prost kamen može tako se transformiše. Drugi su ovi za koje kažu bosanski, verovatno bi treblo da ih zovu bosanskohercegovački, ali se ta Hercegovina nekako izgubi. Oni su, dakle, namenjeni tom nekom proklamovanom uzvišenom cilju zajedništva i sreće svih građana BiH bez obzira na versku pripadnost i nacionalno opredeljenje. Njihova estetika je, pa, mahom, što reče direktor, kao poručena iz kineskog online shopa. I tu postoji ta šizofrenija, kao i u ratu, Alija Izetbegović i Nijaz Duraković (čija pojava u predsedništvu BiH je svojevrsno ludilo), imamo islamske fundamentaliste koji se bore za složnu zajedničku državu sa hrišćanima. Kako je upšte moguće da su hiljade šehida zavredile dženet, kao što brojna spomen mezarja govore, boreći se za zajedničku državu? Posebno je to vidljivo u Srebrenici, gde se stradanje 27. divizije ABiH, dakle, formalno zajedničke vojske, isključivo obilježava u islamskoj estetici.
Да, ово си лепо приметио. Имали су пак шансу да погурају тако нешто, а добрим делом су и хтели (Бабо је имао 200 000 више гласова од Алије), али се кадровском политиком у СДА наметнуо верски екстремиста.

Када се врти та прича у туризму, могу да је разумем, за Европљане су "балкански Јерусалим", за све из екс-Ју су "град братства и јединства", за Турке су "Сарајбосна, стара турска чаршија", док су за Арапе "последњи бедем ислама у Европи".

Та карактерна двојност се види и у подизању споменика босанским краљевима и Османлијама истовремено. То пак, не могу да разумем.
 
Poslednja izmena:
Fikret Abdić (oktobar 1993) -> (oktobar 1993) Nijaz Duraković
Alija Izetbegović

Stjepan Kljujić (1992)-> (1992) Miro Lasić (1993) -> (1993) Stjepan Kljujić
Franjo Boras (oktobar 1993) -> (oktobar 1993) Ivo Komšić


Biljana Plavšić (april 1992)-> (april 1992) Nenad Kecmanović (maj 1992) -> (mart 1993) Tatjana Lujić-Mijatović
Nikola Koljević (april 1992)-> (april 1992) Mirko Pejanović

Ejup Ganić

Uvek se lepo setiti kako je Alija menjao članove Predsedništva, skoro kao čarape, ali da se i videti da su Nijaz i bivši komunisti imali većinu i njih treba posmatrati kao neku četvrtu stranu u sukobu, dobro, možda i Fikreta kao petu.

Što se tiče spomenika, problem je što oni probiru istoriju, ako priznaju Tvrtka, njihov je i car Lazar. Čini mi se da je školski program u Jugoslaviji tretirao svo srpsko narodno nasleđe, recimo, epske pesme kao da su i njihove, što realno i jesu.
 

Odoše nasi busevi u Skoplje i mi nekom nesto da doniramo
Bolje da ga daju nekom srpskom gradu ili gradovima a i ne vidim da su losi osim sto su kao stari...
 
Nisu ni kinezi i turci losi al ne vidin svrhu zasto makedoncima
 
Vrh