Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426320#p426320:1oi9or1u je napisao(la):
Пантограф » 04 Jan 2017 06:19 pm[/url]":1oi9or1u]Европска искуства говоре да се у свим европским градовима величине Београда - аутомобил користи више него у Београду.

Zanimljiva teza, na osnovu kojih izvora si došao do ovog zaključka? Čisto radoznalosti radi
 
Da imanje metroa prouzrokuje nekorišćenje automobila, onda takvi gradovi ne bi imali saobraćajne gužve mnogo veće nego Beograd. A imaju ih...
 
Šta fali dizelu ?
Toliko straha i gluposti da nije normalno.
Plivajući ? Gledaš šta kupuješ a posle paziš kako voziš.
Dizne ? Za taj famozni JTD su ispod 20 evra polovne i smešno košta provera. Izbegavaš Renault i Delphi CR.
Turbina komplet remont oko 250 evra i to se primeti pri kupovini i naravno ne štedi se na kvalitetnom ulju.
Vozim CR dizela već 7 godina dušu mu vadim i ništa od svi tih bauka nije stradalo a opet me vožnja daleko manje košta u odnosu na auto sa benzinskim motorom.
Kod mene u komšiluku svi odreda voze dizel automobile i niko ne menja tabor.

Auto ko auto, malo bogatstvo i košta te malo bogatstvo. Odakle se stvore tolike pare za gorivo niko ne zna da objasni. :D
 
Ja sam protivnik dizela zbog sledecih razloga.

1: Dizel je nezahvalan za rad, isprljas se kao nenormalan kad stavljas ruke u motor na tim kolima.

2: Dizelas je skluplji od benzinca kada ga kupujes.

3: Ako si kupio dizelasa, moras da vozis mnogo vise da bi ti se isplatio nego da si kupio benzinca.

4, Dizel strasno zagadjuje, mislim to sad u Srbiji niko ni ne gleda ali realno dizeli su ti koji ostavljaju najvise kancerogenih materija u vazduhu.

5: Ne mozes da mu ugradis plin.

6: Moderni benzinci su drasticno smanjili razliku u potrosnji izmedju dizelasa i benzinca.

7: U Srbiji je benzin jeftiniji od nafte.

8: Zvuk dizelasa, kao kokoske u avliji. kvok kvok kvok kvok.

9: Tamo gde se zaustavlja dizel tu pocinje sportska voznja.

I na kraju:
10: Zene beze od dizelasa. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426341#p426341:1ni5jcn5 je napisao(la):
Žika » Sre Jan 04, 2017 10:21 pm[/url]":1ni5jcn5]Šta fali dizelu ?
Toliko straha i gluposti da nije normalno.
Plivajući ? Gledaš šta kupuješ a posle paziš kako voziš.
Dizne ? Za taj famozni JTD su ispod 20 evra polovne i smešno košta provera. Izbegavaš Renault i Delphi CR.
Turbina komplet remont oko 250 evra i to se primeti pri kupovini i naravno ne štedi se na kvalitetnom ulju.
Vozim CR dizela već 7 godina dušu mu vadim i ništa od svi tih bauka nije stradalo a opet me vožnja daleko manje košta u odnosu na auto sa benzinskim motorom.
Kod mene u komšiluku svi odreda voze dizel automobile i niko ne menja tabor.

Auto ko auto, malo bogatstvo i košta te malo bogatstvo. Odakle se stvore tolike pare za gorivo niko ne zna da objasni. :D
U pitanju je bila astra g 1.7, inace sve sam pregledao nisam laik ni najmanje, Moze da bude da joj je malo teza noga dosla glave jer sam do prije par godina kao momak vozio raznorazne sportske modele poput Clia Williamsa, Golfa GTI pa do Bmw M3, a onda mlad tata da se uozbilji pa kupio karavana posle 6mjeseci i 35000km cvrc :D
 
Ja sam uvek pre za dizela, silom prilika tj. zbog dobre ponude pre par meseci sam kupio nov auto benzinac, a pre toga uvek vozio dizele.

Moj auto ima 135 konja, ali je osecaj u voznji na nivou nekog dizela od 90 konja recimo.
Jednostavno dizel je zbog obrtnog momenta puno potentniji, bolje povlaci, lakse se vozi, sigurniji ste u preticanjima.
Na otvorenom oceva octavia potrosi 5l dizela, moja tojota 7, u gradu Octavia 7, tojota 10l.

Neko kaze dizel povlaci na niskim obrtajima, a posle izgubi "dah" dok benzinac proradi tek na 5000 obrtaja, to je tacno ali da bi izvukli dobre performanse benzinca on konstantno mora biti u visokim obrtajima, a tada potrosnja ide na dvocifren broj, dok dizel bolji osecaj ubrzanja pruza na 1800-2200 obrtaja sto je upravo ono sto fabrika savetuje za ekonomicnu voznju.
 
Tintorento, ovo sto si napisao vazi za turbodizele kad ih uporedjis sa benzincima atmosfercima.
 
Ali to je opet subjektivan osjecaj, brojke kazu drugacije da i nije neka razlika ko zna mjenjacem da rukuje. Ja sam inace pristalica benzinaca atmosferaca sa manuelnim mjenjacem... Sto bi se reklo oldschool, al kako je krenulo izbor mi je sve manji i manji
 
Što bi rekla braća sa zapada

Na dizel se ore, na plin kuha a na Benzin se Vozi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426376#p426376:1f5zsudh je napisao(la):
vucko » 05 Jan 2017 12:02 am[/url]":1f5zsudh]Što bi rekla braća sa zapada

Na dizel se ore, na plin kuha a na Benzin se Vozi

A na struju ništa? :D
 
Srbija sve radi naopako, nameti na gorivo najviši, nameti na registraciju i premije osiguranja najniži. Takav sistem podstiče posedovanje vozila a destimuliše njihovu upotrebu. Trebalo bi povećati godišnje fiksne namete na vozila a smanjiti opterećenje cene goriva. Kada umesto 20 000 rsd godišnje fiksni trošak registracije i osiguranje bude 45 000 i kada cena goriva sa 150 padne na 100-105 mnogi koji malo voze će prodati svoja vozila i odlučivaće se za najam po potrebi. Oni koji imaju potrebu da svakodnevno ili skoro svakodnevno voze će i dalje imati račun da poseduju vozilo. A parkinzi će postati slobodniji, dok će se smanjiti broj krševa na ulicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426252#p426252:3qyvj9j7 je napisao(la):
astrodule » Sre Jan 04, 2017 3:04 am[/url]":3qyvj9j7]Taj osećaj košta. Nekome taj osećaj nije potreban, tj. više mu vredi ušteda i bolje se oseća kada uštedi (kao što se ti dobr osećaj kada uradiš to što navodiš).

Svi ti tvoji odlasci iz ćefa se u normalnim zemljama rešavaju gradskim (međugradskim) prevozom. Da li si se nekada vozio nemačkim vozovima? Ja prvi ne bih imao auto da u zemlji u kojoj živim imam sve navedeno u Srđanovom postu.

Slažem se da mnogi ljudi u Srbiji imaju skuplje automobile nego što im realno trebaju i da ih koriste iako nemaju realno finansijske mogućnosti, ali je i činjenica da je auto mnogima neophodan jer ne postoje normalni načini za prevoz od tačke A i B sa porodicom.
Pa, ne, ne resavaju se. Gradski i medjugradski prevoz ne voze do mc drive-a ili 0-24 trafike u pola noci, pa ni nemacki voz. Ne cekaju ni ispred zgrade, sem u slucaju taksija( a gde smo onda sa ustedom?), kad ti je frka da pozavrsavas 5 vezanih poslova po gradu u kratkom roku. Niti sele drugaricu iz centra grada u kucu na periferiji danas za sutra kad je frka. Ne pomazu ni drugu kome je stao auto sa porodicom unutra. Dao sam ti par licnih decembarskih primera, da se ne prisecam dalje. Evo jos jednog, malo starijeg-na metro stanicama u pola noci vlada jednako ili vece bezakonje nego kod nas, ni to nije neko resenje ako cemo vec o inostranstvu.

Takodje, ako cemo o ustedi, hajmo prvo o ciframa.
Odrzavanje malog, prostog auta, samo za ne daj Boze, dakle osnovno odrzavanje i registracija, sa 0 km predjenih godisnje, kod nas kosta oko 300 evra. Cisto da se stekne red velicina o kojima pricamo. Meni ovo o cemu pricam vredi daleko vise od 300 evra.

Sto se drugih stvari tice, ni nemacki ni svedski voz ne pretvaraju teske kofere u lagane predmete koji se bezbolno transportuju avionom, pa vozom, pa metroom, pa peske. I to sve puta 4 za jedno putovanje. A ako bi tome pridodao jos i decija kolica...

O letovanjima, zimovanjima da i ne govorim. Moguce je na razne nacine ali autom je ubedljivo najlakse i najprakticnije, mi imamo tu srecu da su nam 3 odlicne destinacije u dometu automobila.

Sve u svemu, coveku se vise svidja ovako i to je mozda i dovoljan odgovor a pitanje suvisno. Ali sam ga postavio jer mi je interesantno da, racunajuci da je otisao negde da bi ziveo bolje, gde je automobil sitnica a ne luksuz, ne zeli da sebi omoguci odredjeni komfor.


Iz svih navedenih razloga, kao sto su neki vec rekli, u razvijenim zemljama ima vise automobila nego kod nas po glavi stanovnika i automobil je i dalje broj 1.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426331#p426331:3958wskj je napisao(la):
srdjan » 04 Jan 2017 07:23 pm[/url]":3958wskj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426320#p426320:3958wskj je napisao(la):
Пантограф » 04 Jan 2017 06:19 pm[/url]":3958wskj]Европска искуства говоре да се у свим европским градовима величине Београда - аутомобил користи више него у Београду.

Zanimljiva teza, na osnovu kojih izvora si došao do ovog zaključka? Čisto radoznalosti radi


Сви расположиви извори говоре о томе. Например, овде имаш податке за путовања од/до посла:

https://en.wikipedia.org/wiki/Modal_share

А када се узму у обзир сва дневна путовања, у Београду удео аутомобила пада на 22%, док у другим градовима - расте (у Бечу на готово 40%, у Пешти и више).

На овом про-бициклистичком сајту имаш изнету констатацију да је Београд a typical “public transport city”: http://h2020-trace.eu/pilot-sites/belgrade/

Ја се, иначе, интензивно залажем за даљи развој јавног превоза, али се у томе не сме поћи од чињенице да је он сада најгори на свету (јер није), пошто бисмо онда највероватније применили лоша а скупа решења, после којих би превоз у граду био само гори (нека од таквих решења би била метро са великим међустаничним растојањима и без рачвања при крају линија, метро који није потпомогнут трамвајском мрежом, или укидање свих површинских линија на метро трасама).


Када је реч о коришћењу аутомобила, из горенаведене статистике треба приметити да је оно посебно велико у земљи са најразвијенијим јавним превозом, у Немачкој. Код њих се чак и у једном мегаполису (Рур) много возе кола, а ипак нема нарочито великих гужви (у другим западноевропским мегаполисима, попут Париза и Лондона, знатно се мање вози, а гужве су неупоредиво веће). Разлог? Шваба је осим огромне мреже есбанова на регионалном и градском нивоу, шнелбусева и осталих поузданих средстава масовног превоза, делове Рура испресецао запањујуће густом мрежом аутопутева. Ово поприлично обара тезу политички коректних саобраћајних стручњака да ће свака доградња саобраћајница само повећавати број аутомобила: неће, ако нема популацијског раста, свакако постоји "плафон" броја аутомобила на одређеној територији - супротно је логички неодрживо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426376#p426376:2t4sy5br je napisao(la):
vucko » Čet Jan 05, 2017 12:02 am[/url]":2t4sy5br]Što bi rekla braća sa zapada

Na dizel se ore, na plin kuha a na Benzin se Vozi

To kazu oni koji se razumeju u kola kao Marica u kriv. A kako kaze Dragan Nikolić u ,,Ko to tamo peva,, : ,,Zavisi šta vi hocete,,. Meni je sadasnji auto dizel. Imam svoje razloge zasto hocu dizela i zasto mi vise odgovara. I da ulazim sa nekim okorelim ljubiteljem benzinaca u polemiku sta je od ta dva bolje je mlacenje prazne slame, jer ma koliki da budu argumenti niti cu ja promeniti misljenje, formirano na osnovu iskustva i onoga sto mi odgovara, niti ce on. 90% ljudi koji vozi benzince, vozi ih na plin, pa je trosak za gorivo tu nedge. A odrzavanje je, ako ne racunam kola stara preko 25-30 godina otpilike finansijki isto.

Nije ovo vreme VW Golfa 2, Audija 80,...Pa je na dizelu, posto je bio konstrukcijski jednostavniji sve sto je ,,moglo da se pokvari,, grejaci i boš-pumpa, a na benzincu imate karburator, svecice, kablovi, kazvodna kapa, razvodna ruka, pumpa za benzin, razvodnik paljenja,...U danasnje vreme oba imaju ,,more,, elektronike sa kojom moze da se ima problem, dizeli su toliko usavrseni da idu bukvalno kao benzinci,...Tako da se izbor bukvalno sveo na to sta kome vise odgovara.
 
Кол`ко знам, то су речи Џеремија Кларксона.
Не возим дизел, јер не прелазим довољно километара да би то било оправдано (возио бих га да прелазим 25.0'00 км годишње), али ми се чини да су тој врсти погона дани поприлично одбројани.
Невезано са тим - мислим да човек који на плацу купује половни аутомобил са савременим дизел мотором непознате километраже (дакле, готово сваки), није баш читав.
 
У Будимпешти, Прагу и Букурешту су свакако веће гужве, јербо сам их видео и учествовао у њима, у Софији није много боље, а све се нешто плашим да и у Торину. где склапају ФИАТ, не воле да возе кола...
 
Bio u gužvi oko/u Đenovi. Sigurno sam 3h proveo mileći.

Kan takođe (i u gradu, i na autoputu).

Ulazio sam u Minhen oko 2h.

Ako vas zanimaju gužve u realnom vremenu, idite na maps.google.com, uključite opciju TRAFFIC i idite na neki grad, pa ćete videti gde su putevi obojeni u tamno crveno (najveća gužva).
 
Svaki put kad vozim kroz Pariz shvatam koliko je Beograd neverovatno prohodan kolima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426525#p426525:1yvr7dvb je napisao(la):
spatiotecte » 05 Jan 2017 10:24 pm[/url]":1yvr7dvb]Svaki put kad vozim kroz Pariz shvatam koliko je Beograd neverovatno prohodan kolima.

Isto to važi za London. Jednom mi je trebalo 4 sata od centra Londona do Oxforda! Četiri jbn sata! Za vožnju koja inače treba da traje oko sat i po. U jednom trenutku je saobraćaj toliko zastao da sam imao vremena da odem do Burger King-a i naručim klopu za sebe i vozača.

Ali inače svaki put kad vidim gužve u Londonu se smeškam i prisetim koliko ljudi kukaju u BG-u.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426331#p426331:3czg3g0j je napisao(la):
srdjan » 04 Jan 2017 01:23 pm[/url]":3czg3g0j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426320#p426320:3czg3g0j je napisao(la):
Пантограф » 04 Jan 2017 06:19 pm[/url]":3czg3g0j]Европска искуства говоре да се у свим европским градовима величине Београда - аутомобил користи више него у Београду.

Zanimljiva teza, na osnovu kojih izvora si došao do ovog zaključka? Čisto radoznalosti radi

Ja ne mogu da govorim za Evropu, ali za Severnu Ameriku mogu, ali I ovde je isto, a kako znam? Pa radim na tom poslu. Broj prodatih automobila je povecan I 2016 godine. Automobili su postali jako jeftini I finansiranje kao I lizing su pristupacni - relativno. Ali...Ovde gde ja zivim (YYZ), gradski saobracaj je KATASTROFA I to IMBECILNA do te mere da prosto moras da imas automobil. Da ne idem u detalje, a ima ih jako puno, ali I ovde su neki probali bez auta ali ne vredi, ako imas takav gradski saobracaj onda moras da koristis automobil, a samim tim ucestvujes u saobracajnom ludilu. BTW, ovaj koji je probao bez auta, zakljucio je da kad plati za taxi, uber, rent a car, (ovde inace niko nista ne sheruje pa nema CarShare), ispadne ga isto kao da ima osrednji noviji automobil.

Sve zavisi gde si I kako je organizovano, a I naravno kako tebi odgovara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426342#p426342:1b3b6nk4 je napisao(la):
spatiotecte » 04 Јан 2017 10:10 pm[/url]":1b3b6nk4]Ja sam protivnik dizela zbog sledecih razloga.

5: Ne mozes da mu ugradis plin.
@Спатио друже, морам да те демантујем.
Наравно да може да се угради плински уређај у дизел моторе, технологија је ипак доста напредовала. Плин или ти Течни Нафтни Гас се додаје преко електроинјектора (плинског) негде око 30% и то у сам усис, а остатак се додаје нафта нормалним убризгавањем. Значи код овог уређаја за дизел моторе се мешају оба горива да тако кажем, јер мотор ради и са дизелом и плином истовремено, а не као код бензинских мотора где се користи за рад мотора или бензин или само плин.
Плин одлично делује на процес изгарања убризгане нафте па се искоришћеност нафте подиже на скоро 95%, јер дизел гориво тада боље сагорева. Са тиме се повећава и обртни момент и снага мотора. Теби и још некима барем не треба да објашњавам око обртног момента.

Где је уштеда уградњом ТНГ уређаја у дизел моторе ?
То је разлика у цени потрошеног плина и оне не потрошене нафте (то је оних горе споемнутих 30%) и то је та уштеда у парама и она се креће за комерцијална возила до 25%. Наравно највећа уштеда на уградњи ових уређаја у дизеле је код комерцијалних возила тј. камиона и аутобуса и код њих се највише уграђују ови уређаји. Код аутомобила се много мање уграђују ови уређаји, а због саме мање потрошње дизела, рачуница-уштеда (у парама) је мања, негде око 10%. Једино ако неко циља на повећање снаге мотора (до 25-30%) и повећање обртног момента. Наравно то може и чиповањем (лично то не волим), а ту је опет проблем оштећења чела клипа.
Цена ТНГ уређаја за дизеле је скупља него уређаја за бензинце. На ова два сајта имаш и више објашњења:
http://autogasservis.rs/ugradnja-gasa/u ... a-u-dizel/
http://www.autogasradic.com/novosti_pri ... l%20vozila

Кад смо већ код ове подтеме, да кажем и коју реч, јер ми је аутомобилизам велики хоби и љубав.
Припадам ткз. аутомобилском лобију из више разлога, од малена су ми аутомобили велика љубав, бавио сам се једно кратко време тим спортом, сарадник сам у једном часописа за аутомобилизам, ....једноставно речено волим аутомобиле. У шали неки пут кажем да мојим венама тече бензин :wink: .

Иако сам тренутно без аутомобила, користим од сина кад ми требају, и за посао, али само кад идем на пут изван Београда, кад треба са женом негде да одемо, или да одвезем мајку код лекара. Док сам имао аутомобил, нисам излазио из њих, и кад сам их продао-наступила била криза, посао је све више слабио и морало се,- било је баш незгодно. Нисам се у потпуности навикао да будем без њих (то и не може), али опет хтео-не хтео малчице се и колико-толико навикне (хм)! Кад идем по Београду углавном користим градски превоз, а без обзира шта ко мисли о њему и неким од његових мањкавости, ипак је доста организован и разгранат.

Ипак кола су кола, нису лукзус него потреба, и са њима се и брже, удобније, а и сигурније стигне на неко од одредишта и у самом граду или негде другде. Рецимо од Бежанијске косе до Железника, са три превоза, треба ми скоро па два часа, а са колима 20-25 минута.

Видим да већина воли дизеле, лично баш не преферирам аутомобиле са дизел моторима, али зато свима препоручујем, ко жели дизела, да узме Саб 9-3 са 1.9 дизел мотором (Фијатов ЈТД мотор, који је један од најбољих, ако не и најбољи светски дизел мотора). То кажем из искуства и разлога што сам радио тест овог аутомобила и одушевио ме. Овај Фијатов дизел мотор се уграђивао, наравно у све Фијатове моделе, Алфа Ромео 145, 146, 147, 156, 159, а мислим да је био и у ГТ моделу, Ланчија Либра, Сузуки SX4, Опел Вектра, Астра, Зафира, Сигнум , Сабове 9-3, 9-5 и Кадилак БЛС, и код сваког од ових мотора, а у зависности од марке аутомобила је имао другачији обртни момент.

А кад је већ почела прича око пливајућег замајца, резервног дела кога се већина боји, зашто не знам, али ево цена (у еврићима) за оригинал гарнитуру квачила за Субару Форестер 2.0 турбо, од 1999. - 2005.
Ламела квачила 212,78
Корпа квачила 180,39
Завртњеви корпе квачила 9х 4,58 = 41,22
Потисни лежај 194,56
Пливајући замајац 431,16
Лежај пливајућег замајца (пилот лежај) 18,93
Завртњеви пливајућег замајца 8х 5,40 = 43,21

А зашто код неких возача пропада пливајући замајац ? Па због начина вожње, оштро и нагло кретање возила; брзе и оштре, а не баш прецизне промене брзина; нагло одпуштање педале квачила; држање ноге на педали квачила кад рецимо се стоји у колони или на семафору; не треба возити у ниским бројевима обртаја; прескакање брзина при успоравању, рецомо из 5-те у 3-ћу и то неки раде !!! а онда тада долази до великог обртног момента и он се преноси негативно на пливајући замајац – преносе се тада велике непожељне вибрације.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426445#p426445:3fdhk542 je napisao(la):
Пантограф » 05 Jan 2017 12:21 pm[/url]":3fdhk542]

Сви расположиви извори говоре о томе. Например, овде имаш податке за путовања од/до посла:

https://en.wikipedia.org/wiki/Modal_share

А када се узму у обзир сва дневна путовања, у Београду удео аутомобила пада на 22%, док у другим градовима - расте (у Бечу на готово 40%, у Пешти и више).

На овом про-бициклистичком сајту имаш изнету констатацију да је Београд a typical “public transport city”: http://h2020-trace.eu/pilot-sites/belgrade/

Ја се, иначе, интензивно залажем за даљи развој јавног превоза, али се у томе не сме поћи од чињенице да је он сада најгори на свету (јер није), пошто бисмо онда највероватније применили лоша а скупа решења, после којих би превоз у граду био само гори (нека од таквих решења би била метро са великим међустаничним растојањима и без рачвања при крају линија, метро који није потпомогнут трамвајском мрежом, или укидање свих површинских линија на метро трасама).

Када је реч о коришћењу аутомобила, из горенаведене статистике треба приметити да је оно посебно велико у земљи са најразвијенијим јавним превозом, у Немачкој. Код њих се чак и у једном мегаполису (Рур) много возе кола, а ипак нема нарочито великих гужви (у другим западноевропским мегаполисима, попут Париза и Лондона, знатно се мање вози, а гужве су неупоредиво веће). Разлог? Шваба је осим огромне мреже есбанова на регионалном и градском нивоу, шнелбусева и осталих поузданих средстава масовног превоза, делове Рура испресецао запањујуће густом мрежом аутопутева. Ово поприлично обара тезу политички коректних саобраћајних стручњака да ће свака доградња саобраћајница само повећавати број аутомобила: неће, ако нема популацијског раста, свакако постоји "плафон" броја аутомобила на одређеној територији - супротно је логички неодрживо.

Hvala za pojašnjenje. Siguran sam da brojevi nisu baš stopostotno uporedivi 1:1 zbog geografije samih gradova, demografske strukture stanovništva, itd - ali da su svakako dobar pokazatelj koji idu u prilog tezi da je Bg "tu negde" sa sličnim gradovima u Evropi po udelu upotrebe automobila.

Takodje ove brojeve je za svehu ove diskusije zanimljivo posmatrati i na dužoj vremenskoj razini kao trend - jer onda dobijaju više smisla (prikazuju trend). Cirih, Beč, Helsinki itd imaju jasnu strategiju smanjenja motorised individual vehicle segmenta (ne potpunog naravno, ali do neke razumne granice). Zanimljivo bi takodje bilo razumeti koji je udeo car sharing rešenja u individual motor vehicle segmentu - o tome nisam uspeo da pronadjem statistike.
 
Vrh