Šta je novo?

Podzemni prolazi

Planiraju li oni da uklanjaju grafite? Ili ce i oni ostati kao neka vrsta spomenika...
 
Da ne ulaze kolima u prolaz
20230714_092232.jpg
 
Подземни пролаз код Албаније

Овде су обновили три улаза и степеништа, и то може да намами некога ко не зна да сиђе у унутрашњост пролаза.
Видеће ово:











Често је, о томе сам већ писао, пролаз мокар и с барицама. Нисам закључио да је тако само кад пада киша.
 
Taj prolaz ispod Albanije bi mogao da se pretvori u natkriveni trg gde bi se po lošem vremenu dšavale neke stvari i gde bi ljudi mogli da sednu a da ne moraju da sednu u kafić.
 
Нажалост такви простори обично привлаче бескућнике. као и она ниша испод Бранковог моста са клупама.
 
Onda da zaboravimo na podzemne metro stanice :)

Naš problem je što nam je prva asocijacija na podzemne prolaze miris mokraće, skitnice, zasrani toaleti...

Svako ko je bio u inostranstvu zna da su takvi prolazi cakum pakum i odlično mesto i za prodavnice i za trafike i za javne toalete. Plus što su dobra zaštita od vremenskih nepogoda.
 
Проблем подземних пролаза у БГ је мањак одржавања и нејасна надлежност за њихово одржавање. И нажалост у већини случајева, ако ту постоји нека клупа, ту ће бескућници да спавају ноћу. У подземном код Зеленог венца је дуго нека жена лежала на душеку у пролазу.
 
Kako ono beše? Kada hoćeš da koristiš lift za invalide moraš da se najaviš ranije?

Realno, kako da neko u kolicima pređe ulicu?

(ko ne prepoznaje, ovo je kod Dejtonke, levo je podzemni prolaz)

kolicima kod usca.jpg
 
Ima tamo kao neki broj tel pa se pozove tako nesto neki cirkus maksimus
 
Barem za taj prolaz kod tc Ušća imalo je dovoljno prostora da se urade odgovarajuće rampe za invalide, nema ni potrebe da budu na sva četiri izlaza već samo po jedna sa obe strane na ova 2 izlaza, samo se otkopa zemlja, odradi blagi pad i asfaltira. Sa te 2 strane ne trebaju ni stepenice.

Screenshot_20230817_224350_Chrome-01.jpeg
 
Naravno da ima mesta, ali ova raskrsnica i dalje živi u 90-im, tj, u periodu kada nije bilo tržnog centra, pa samim tim nije ni bilo mnogo pešaka na tom potezu.

Još jedan primer kako ovaj grad vode ljudi koji ne živi životom svojih sugrađana, tj, koji (u ovom primeru) tuda nisu nikada peške prešli / prošli.
 
Pa kad ti o takvim i sl. stvarima odlučuje neko ko je ponosan na to što od kako je položio vozački, sa 20 - ak godina, nije ušao u vozilo gradskog prevoza.
 
Užasno je kako brzo je Zelenjak opet išaran. Samo da su popravili kamere i postavili jednog komunalca da dežura. Lokacija je toliko prometna da dežurstvo i pravog milicajca može biti opravdano.

Ali ne. Moraju sve cige da postavljaju tezge i svi prosjaci da prose, milicija uzima svoj procenat da ne gleda... Tako da je prolaz vandalizovan brzo kao što je i očišćen. Gde krov nisu ni dirali i izgleda isto apokaliptično kao i ranije.
 
Užasno je kako brzo je Zelenjak opet išaran. Samo da su popravili kamere i postavili jednog komunalca da dežura. Lokacija je toliko prometna da dežurstvo i pravog milicajca može biti opravdano.

Ali ne. Moraju sve cige da postavljaju tezge i svi prosjaci da prose, milicija uzima svoj procenat da ne gleda... Tako da je prolaz vandalizovan brzo kao što je i očišćen. Gde krov nisu ni dirali i izgleda isto apokaliptično kao i ranije.
Доказ да може боље, јесу подземни пролази дати концесионару на управљање и одржавање. Ако ништа друго, барем смо на тај начин дошли до сазнања да безвредни људски накот који свакодневно загађује подземни пролаз Зелени Венац (било продајући свој прљави отпад у њему, или шарајући га спрејом) уопште не мора да буде непремостива препрека, као што је то донедавно можда деловало :)
 
Vrh