Šta je novo?

Podzemni prolazi

mateja

Beginner
Učlanjen(a)
07.01.2007.
Poruke
72
Pohvaljen
2
Po mom mišljenju, podzemnih prolaza bi trebalo da bude više u centru grada. Najgore je na Trgu Republike, kod staklenca, a mogao bi da se isprjektuje i sistem povezanih podzemnih prolaza na toj lokaciji.

Potrebe postoje i u Ulici Kralja Milana i na prelazu prema Kalemegdanu.

Sa druge strane imamo problema sa izgledom podzemnog prolaza na Zelenom vencu. Nedavno su postavljana i neka mesta za reklame, i to sve na prljavu podlogu i sada je to u vrlo lošem stanju.

Kod Sajma je poznat problem sa vodom, a meni se lično ne sviđa kako taj prolaz izgleda.
 

No1

Intermediate
Učlanjen(a)
11.12.2006.
Poruke
166
Pohvaljen
1
Sto se tice Trga Republike,kada bi se izvrsila rekonstrukcija tj.ukidanje saobracaja nebi postojala potreba za podzemni prolazom,a to rekonstrukcija je najavljena.Takodje na Trgu Republike se planira i podzemna stanica LRT,tako da ce biti podzemnih objekata.
Kod Kalemegdana bi moglo da se uradi tj.na onom prelazu iz knez Mihajlove gde uvek ima pretrcavanja.Zeleni venac mora prvo da resi problem nelegalne trgovine.Imam ja jos jednu lokaciju.Kod Pancevackog mosta,gde prolazi i terentni saobracaj ima problema zbog prelaska pesaka na stanicu Beovoza i GSP.
 

Siniša

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
1.873
Pohvaljen
1.512
Za Kalemegdan, odnosno Parisku ulicu, je postojao projekt da se saobraćaj spusti pod zemlju, odnosno da se napravi tunel, a da se ulica pretvori u pešačku zonu.
Čuo sam mišljenja nekih stručnjaka, da treba saobraćaj spuštati pod zemlju, a pešacima ostaviti ulice.
 

vrachar

Advanced
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
2.637
Pohvaljen
10
Lokacija
Interzone
Siniša":3lor3tdp je napisao(la):
Za Kalemegdan, odnosno Parisku ulicu, je postojao projekt da se saobraćaj spusti pod zemlju, odnosno da se napravi tunel, a da se ulica pretvori u pešačku zonu.
Čuo sam mišljenja nekih stručnjaka, da treba saobraćaj spuštati pod zemlju, a pešacima ostaviti ulice.
To resenje bilo bi jako zanimljivo, pogotovu zbog toga sto je u pitanju brdo koje se moze probiti. Tunel bio mogao da pocne kod Beka sa jedna strane, a izadje pravo u Karadjodjevu.

Cini mi se samo da je za tu ideju malo kasno. Busenje tunela oko tvrdjave i starijih zgrada bi sigurno razdrmalo temelje, + imali bi jedan veliki saobracajni kolaps u centru dok se isti ne zavrsi.
 

Siniša

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
1.873
Pohvaljen
1.512
Projekat je star, možda, 30ak godina. Tunel bi otprilike počinjao kod švedske ambasade, a izlazio bi blizu raskršća sa Dušanovom ulicom. Na taj način bi se i automobili i tramvaji spustili podzemno.
Izgleda da je najveći problem bio njegove negradnje što direktno na "vrhu brda", odnosno na delu ispod tramvajske stanice leži rimsko groblje. Arheolozi su smatrali da bi se na taj način uništilo groblje.
 

vrachar

Advanced
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
2.637
Pohvaljen
10
Lokacija
Interzone
Siniša":3eqcdcrr je napisao(la):
Projekat je star, možda, 30ak godina. Tunel bi otprilike počinjao kod švedske ambasade, a izlazio bi blizu raskršća sa Dušanovom ulicom. Na taj način bi se i automobili i tramvaji spustili podzemno.
Izgleda da je najveći problem bio njegove negradnje što direktno na "vrhu brda", odnosno na delu ispod tramvajske stanice leži rimsko groblje. Arheolozi su smatrali da bi se na taj način uništilo groblje.
Ne znam za druge, ali meni je tramvaj nekako najlepsi u deonici oko Kalemegdana i bilo bi steta staviti ga pod zemlju. Neka tunel ostane vozacima.

A sto se rimskog groblja tice, ja jesam ljubitelj arheologije ali mislim da razvoj grada ne treba da bude talac kostiju. Na kraju krajeva, nije to neko kardinalno otkrice oko kog bi trebao da gravitira ceo grad... ako treba da se rusi, onda rusi!
 

mateja

Beginner
Učlanjen(a)
07.01.2007.
Poruke
72
Pohvaljen
2
Tramvaji bi mogli da ostanu iznad zemlje, jer je komplikovano i ružno da idu pod zemljom na kratkoj deonici. Ali Drumski saobraćaj bi stvarno mogao.
 

Siniša

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
1.873
Pohvaljen
1.512
Jedan stručnjak je pomenuo da je projekt tunela toliko dubok da on ide ispod groblja i da ga na ni jedan način ne može ošetiti.
I ja se slažem da bi tramvaj trebao ostati na istom mestu. Mnogi stranci ljubitelji tramvaja koji su bili u Beogradu smatraju ovu deonicu jednom od atraktivnijih u svetu.
Da se vratimo podzemnim prolazima. Strogi centar bi trebao imati što više pešačkih zona, tako da podzemni prolazi tu ne trebaju. Možda jedino u Bulevaru. Novi Beograd bi, po mom mišljenju, trebao da ima podzemne prolaze, prvenstveno mislim na kružni tok kod opštine NB.
Sad kad sam pomenuo Bulevar, nešto mi nije jasno. Kad su gradili stanicu "Vukov spomenik" mogli su onda da naprave ulaze, a samim tim i prolaz, i na suprotnoj stani Bulevara, a ne samo kod parka, odnosno spomenika Vuku Karadžiću.
 

No1

Intermediate
Učlanjen(a)
11.12.2006.
Poruke
166
Pohvaljen
1
E to kod Vuka jeste problem i nije mi jasno zasto nije uradjeno.Ali verujte mi Pancevacki most je urgentnije pitanje jer tamo se jurca i idu kamioni sa tranzita,nekada je postojala pasarela ali je skinuta.
 

dedinje

Higher intermediate
Učlanjen(a)
03.02.2007.
Poruke
1.387
Pohvaljen
242
Nikako ne treba graditi saobracajni tunel kod kalemegdana. Tunel je moderan i relativno nov saobracajni objekat. Njegovi zjapeci otvori potpuno bi pokvarili izgled istoriskog kompleksa kalemegdana. Da ne govorim koliko je lep pogled iz tramvaja kada se penje uz padine kalemegdana ka pariskoj ulici. Inace, Beogradu su potrebni tuneli koji bi povezali savsku i dunavsku padinu. Oni bi putovanja mnogo skratili i isplatili bi se. Interesantno je da je jedan takav zapocet u ulici Gavrila Principa jos 1947 ali su radovi brzo obustavljeni. Ulaz u taj tunel se inace i danas jasno vidi.
 

Siniša

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
1.873
Pohvaljen
1.512
"dedinje"":3fris5cm je napisao(la):
Interesantno je da je jedan takav zapocet u ulici Gavrila Principa jos 1947 ali su radovi brzo obustavljeni. Ulaz u taj tunel se inace i danas jasno vidi.
Taj tunel je bio namenjen za budući železnički čvor i stanicu ispod Terazija. radovi su obustavljeni zbog velikih podzemnih voda ispod Terazija. Danas je taj problem premostiv, bilo bi dobro da se nastave radovi. Danas je u tom početku tunela autoperionica.
 

dedinje

Higher intermediate
Učlanjen(a)
03.02.2007.
Poruke
1.387
Pohvaljen
242
tramvajski tunel od karadjordjeve ulice do "Beka" bio bi promasaj iz vise razloga. Jedan je cinjenica da najveci deo putnika tramvaja silazi (i ulazi) na onoj stanici koja je na kraju Knez Mihajlove odnosno kod samog glavnog ulaza na kalimegdan. Sad zamislite putnik dolazi sa Novog BG zeli u Knez Mihajlovu i mora peske uzbrdo od Beka posto se "provozao" kroz tunel.
 

Nenad

Expert
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
5.269
Pohvaljen
22
Lokacija
Hamburg
Pa zar ta trasa ne bi mogla da se upotrebi za Metro ili LRT??? Mislim da je i postojalo slicno resenje jedno vreme, da LRT koristi Stari Savski most umesto gradnje novog, i onda se lepo zavrsi taj tunel, i prokopaju se dve stanice i eto, sve je reseno!:))
 

dedinje

Higher intermediate
Učlanjen(a)
03.02.2007.
Poruke
1.387
Pohvaljen
242
mislim da sinisa nije u pravu kada kaze da je tunel ciji je pocetak u ulici G. Principa bio namenjen zeleznici. To je trebao da bude drumski tunel i steta je sto nije izgradjen. Zeleznicka tunelska veza glavne stanice i Dunav stanice postojala je samo u planovima pre II svetskog rata. Posle rata ni u jednom planu se ne pominje. Po posleratnim planovima pruga je sa pancevackog mosta trebala da skrece levo ka visnjici i mirijevu i da se tunelom probije ka auto-komandi gde je trebala da bude glavna zeleznicka stanica (ova koja je danas u Prokopu). Inace, stanica i pruga na Novom BG su danas tamo gde su i bili planirani jos 1950. Steta sto je napustena ideja o stanici kod autokomande koja je daleko najbolje resenje.
 

Siniša

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
1.873
Pohvaljen
1.512
"dedinje"":2s8eewmb je napisao(la):
mislim da sinisa nije u pravu kada kaze da je tunel ciji je pocetak u ulici G. Principa bio namenjen zeleznici. To je trebao da bude drumski tunel i steta je sto nije izgradjen.
Misliš da je to trebao biti tzv. "Bazisni" tunel za drumski saobraćaj sa dve cevi. Hm, uvek sam mislio da je on bio namenjen za železnicu, pošto je u zadnjih 80 godina napravljeno bezbroj planova za rešenje železničkog čvora, među njima i takvi koji bi tunelom išli ispod Terazija.
Mislim da bi se i ovaj mogao nekako iskoristiti za šinski saobraćaj do Terazija, kad bi se nastavilo s gradnjom.
 

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
17.376
Pohvaljen
31.323
Jel to onaj tunel gde je sada neko stovariste pica ili nesto sl. Jel zna neko trenutnu dubinu tunela (odprilike)
 

Siniša

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
1.873
Pohvaljen
1.512
U tom tunelu je sada autoperionica:
SLIKA
Nažalost ne znam koja je dubina.
 

dedinje

Higher intermediate
Učlanjen(a)
03.02.2007.
Poruke
1.387
Pohvaljen
242
Tunel je zapocet u delu ulice G. Principa koji je blize Balkanskoj ulici, otprilike preko puta one osnovne skole nesto pre parka kod Ekonomskog. Samo neznam gde je trebao da izlazi mozda negde u donjem delu Francuske ulice.
 

vrachar

Advanced
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
2.637
Pohvaljen
10
Lokacija
Interzone
Trebalo bi saznati koliko je tunel dugacak, a i neke fotke da se naprave. Zamislite samo... fantomski tunel :o
 

dedinje

Higher intermediate
Učlanjen(a)
03.02.2007.
Poruke
1.387
Pohvaljen
242
Podzemni prolaz kod sajma nazalost nije uspeo. Kakva steta sto nije napravljen u punoj sirini kao sto je onaj njegov nastavak ispod pruge koji vodi do samih sajamskih kupola. Ovaj deo je napravljen jos 1957 kada je i sajam napravljen. Posto se kroz prolaz poprecila ogromna cev (kanalizaciona ili vodovodna za koju se nije ni znalo) napravljene su stepenice da se preko nje predje sto izgleda veoma lose. Bolje da je prolaz mnogo dublji (istina, to bi bilo mnogo skuplje) i da prolazi ispod cevi koja bi onda bila na plafonu prolaza. Ipak, bolje i ovakav prolaz nego pasarela sto su neki predlagali. Mislim da je potreban podzemni prolaz i na uglu ulice Kneza Milosa i Visegradske. Kad Terazije postanu pesacka zona postojeci podzemni prolazi postace nepotrebni.
 

Siniša

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
1.873
Pohvaljen
1.512
Upravo sma našao na drugom forumu podatake. Po jednom izvoru tunel u Gavrila Principa započet 1950., a iskopano i ozidano svega 56 m. Jedan drugi izvor tvrdi da je iskopano oko 100ak metara.
 

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
3.759
Pohvaljen
3.675
Lokacija
Mainfranken
@Dedinje, na koji prolaz ispod sajma misliš tačno? Na onaj novi ili postoji još neki za koji ne znam?

@Siniša, čitao sam o tom tunelu u knjizi Beograd ispod Beograda (nisam siguran za tačan naziv), navodno su prestali zbog podzemnih voda?

Šteta što se podzemni potencijal BGD.a uopšte ne iskorišćava, ima dosta pećina i podzemnih reka/jezera ispod grada...
 

Siniša

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
1.873
Pohvaljen
1.512
Steva":3rld70g6 je napisao(la):
@Siniša, čitao sam o tom tunelu u knjizi Beograd ispod Beograda (nisam siguran za tačan naziv), navodno su prestali zbog podzemnih voda?
Knjiga se zove "Beograd ispod Beograda" Zorana Nikolića i Vidoja Golubovića. Tačno, prestali su zbog velikih podzemnih voda, ali sada je tehnologija napredova, pa je i taj problem rešiv.
 

dedinje

Higher intermediate
Učlanjen(a)
03.02.2007.
Poruke
1.387
Pohvaljen
242
Postoji samo jedan podzemni prolaz ispod bulevara vojvode Misica i na njega mislim. Podignut je pre otprilike 3 godine i smanjio je guzvu na bulevaru. On se direktno nastavlja na podzemni prolaz ISPOD PRUGE koji je bar tri puta siri i udobniji. Ovaj drugi je podignut 1957 kada i sajam. Hala 1 i danas posle 50 godina izaziva divljenje svojom arhitekturom i vestinom gradjevinara. Koliko je to mnogo kostalo a vrlo brzo je podignuto. Secam se, u novinama skoro nista o novom sajmu nije pisalo dok nije bio zavrsen. Dugujemo zahvalnost proslim generacijama za ono sto su nam ostavili. Tu ubrajam i gazelu kao i najveci deo Novog Beograda. Kompletna infrastruktura, kanalizacija, vodovod, grejanje i sl. izgradjeni su jos pedesetih godina pod nenarodnim rezimom.
 
Vrh