Šta je novo?

Pošta Srbije

Šta se dešava sa poštanskim centrom u Zemunu? Jel završen, kad počinje sa radom?
 
Izgradnja, tj. ono što je od nje ostalo, stala je u julu jer je Inter-kop, glavni član izvođačkog konzorcijuma, od tada u blokadi. Naši su tada upali u neke pravne zavrzlame, kakav je običaj u zemlji Srbiji, a da se izvuku ponudili su rešnje da drugi član konzorcijuma, Termoinženjering, pruzme obaveze i da dovrši posao. No, izgleda da se baš sa Termo-kopom i nisu uspeli dogovoriti, započeli su naplatu bankarske garancije, a onda će pokušati i na druge načine da uvedu drugog izvođača u posao. Potvrđeno je da je Tošiba izabrana za dobavljača opreme, pa ćemo videti dokle će to da stigne.

Koliko znam, taj proces uvođenja jako dugo traje. Za takvu opremu naprosto ne postoje zalihe, već se radi po porudžbini. Pa je potrebno godinu dana da se valjda napravi, pa da se kod nas uvede i istestira još šest meseci ili godinu dana itd.

Uglavnom, Savska se iseljava bilo opreme u novom GPC-u ili ne. Ako ne bude, selimo se ovako đuture.
 
Pa vala već bi bio red da se uvede red u ceo sistem...baš smo talentovani da za gotovo svaki projekat kao izvođača izaberemo nekoga ko je ili pod istragom u nekoj evropskoj zemlji, ili je pred stečajom ili ima iskustva neophodnog za određeni projekat koliko i ja u kiseljenju kupusa xD
 
Ronche":2y3xeouf je napisao(la):
Šta se dešava sa poštanskim centrom u Zemunu? Jel završen, kad počinje sa radom?


Evo svezih vesti od prodavaca ogreva:

O sudbini ovog objekta jedino otvoreno pričaju prodavci ogrevnog drveta koji su stacionirani uz ogradu objekta.

- Burazeru, labavo! Niti ko dolazi, niti ko nešto radi. Pominju se neke tužbe između firmi koje su radile na objektu i o neisplaćenim zaradama radnicima, ali ne znam ništa konkretno. Garantovano je unutra paučina već počela da se skuplja. Vidiš li ovaj raspadnuti jarbol? E, on ti je najbolji odgovor za stanje ove Pošte ovde – kaže Dragan, jedan od prodavaca.

http://www.telegraf.rs/vesti/495527-ska ... emunu-foto
 
Не чуди ме ароганција Сименса односно људи у Сименс Србија, они су такви и по питању медицинске опреме. Тврде да мора увек у здравственим установама у Србији да се купује само њихова опрема !!!

Ја сам хтео Пошти да понудим део опреме коју затупам (кружни транспортери који преносе кутије, пакете и слично на спрат и са спрата или на већи или мањи ниво у неком простору), али кад сам сазнао да се мора ићи на тендер, одмах сам одустао.
 
Pošta mora da se pridržava Zakona o javnim nabavkama gde je tačno propisano kada se ide na tender, kada ne i slično, tako da to mnogo od nas i ne zavisi. E sad, kada je reč o tenderima, pa ono, svi znamo da su sada pare u nabavci, a ne u prodaji. I da se to koristi na sve strane.
 
kako je moguće da se info stan već mesecima ne šalje preko pošte?
 
Pa morala je ldp firma da se namiri za podrsku novi direktorje izjavio da ce to vratiti posti cak je po zakonu jedino moguce da posto to radi jer ima monopol zbog troskva u ispostavama po zabitima koje mora da odrzava.
 
Koliko ja znam, ovo je već drugi mesec da mi ponovo radimo Infostan. To je bilo najklasičnije kršenje zakona jer sve pošiljke do 100 grama, a koje idu redovnom poštom (ne kao ekspres usluga) moraju da idu preko Pošte. Đilas je morao nekako da se oduži LDP-u za podršku u gradskoj vladi i pre oko godinu dana, možda i više, naprosto je prebacio Infostan preduzeću koje je u tom trenutku imalo tri zaposlena, a glavna je bila, koliko se sećam, Mila Arsić. Valjda bivša voditeljka, tako nešto.
 
Iskreno rečeno, pojma nemam kakve su procedure kada su ovakve situacije u pitanju - imaš mnogo više ljudi nego što možeš da uslužiš. Cenim da ako se vreme produži za, lupam, 10-ak minuta, niko neće praviti frku. Ali ako je situacija takva da imaš 40 ljudi, a pet minuta do kraja radnog vremena, teško je očekivati da će radnici ostati toliko duže. Mada, do takvih situacija ne bi ni trebalo da dođe već bi obezbeđenje pred kraj radnog vremena trebalo da odvraća ljude od ulaska jer ne mogu biti usluženi. Doduše, ima pošta gde i nema obezbeđenja.

Što se konkretnog slučaja tiče, tipična situacija reč protiv reči, a verovatno je bilo nervoze sa obe strane. Nije lako raditi za šalterom jer se radi sa ljudima i parama - najgrđa kombinacija.
 
Nisam siguran da li postoji zakon koji reguliše ovako nešto, ali najnormalnije bi bilo da se ljudi primaju u šalter salu do kraja radnog vremena. Kada se radno vreme završi, obezbjeđenje ne bi više trebalo da pušta nikoga unutra, ali oni ljudi koji su već pristigli treba da budu usluženi. Koliko god to vremena zahtjevalo. Tako je u ostalom u prodavnicama, privatnim bankama i bilo gdje drugo gdje vam posao zavisi od kvaliteta usluge koji pružate mušteriji.
 
Evo objašnjenja zašto to nije moguće, mada ne znam zašto neko od zaposlenih jednostavno nije ustao pola sata pre kraja vremena i rekao toliko i toliko još možemo da primimo.
Odgovarajući na pitanje zbog čega je u poštu pušteno tako mnogo građana, ako su službenici znali da neće stići da ih usluže do kraja radnog vremena, Nikolićeva je rekla da oni nemaju službu obezbeđenja i da to nema ko da radi.

"Obično produžimo radno vreme ako je u sali nekoliko građana, ali juče to nismo mogli, jer je bilo njih 40. U protivnom posao ne bismo završili do 21 sat, a prenos svih podataka kompaniji Simens moramo da izvršimo do 20:30", rekla je ona.


Inače, banke ne primaju do kraja radnog vremena ako procene da ne mogu da završe - lično mi se dešavalo. A i ne slažem se sa tim generalno. Ok kada je malo ljudi u pitanju i relativno malo produženje vremena, ali je glupo da se pusti da se 100 ljudi nakcra i onda da se radno vreme produži 3 sata - ne verujem da to igde funkcioniše na taj način.
 
U zemunskoj pošti obezbeđenje zaključa vrata u 19:00, a svi koji su do tog trenutka ušli u nju budu usluženi. A desi se da ih nekada jako mnogo bude.

Nego, nije mi jasno koji se to podaci šalju kompaniji Simens i zašto? Razumem da se za neke servise koriste njihove usluge, ali da kompletna obrada podataka zavisi od njih i da oni diktiraju vreme dostavljanja deluje neozbiljno za jedan ovakav sistem. Zar Pošta Srbije nema svoj sistem za obradu podataka, bilo da su u pitanju novčane transakcije, bilo da je u pitanju slanje i prijem pošte?
 
Pazi, postoji razlika kada ostane 20 ljudi na pet šaltera i 20 ljudi na jedan ili dva - zemunska pošta je velika, a ovo je verovatno neka sa, možda, dva šaltera.

Nemam pojma šta oni šalju Simensu, mada je pitanje da li je to zaista Simens :). Šalteri nemaju nikakve direktne veze sa SAP-om. Oni koriste neki drugi program, POSTNet ili tako nešto. E sad, moguće je da je sve to nekako ipak povezano sa SAP-om jer u toku noći se radi SAP-a i svih neSAP rešenja u Pošti. U neko dogledno vreme, već se krenulo sa tim, svi šalteri bi trebalo da pređu na POSTTis što je tehnološki ekvivalent SAP-u koji je finansijski program.

Inače, sinoć su Japanci bili u Savskoj i gledali šta i kako se radi pošto se kod nas glavni tehnološki procesi odigravaju popodne i u toku noći.
 
Da se sto prije uspjesno preselite u novi objekat a onda da posti u savskoj vratimo stari sjaj
 
I dalje mislim da je neophodno da se posao bilo gdje, bila to pošta ili neka druga institucija organizuje tako da stranka koja pristigne u toku radnog vremena bude uslužena. Kako to postići i odgovornost da se ne nakrca 100 ljudi na kraju radnog vremena treba biti na onome ko pruža uslugu.

Što se tiče POSTNeta, to je stara aplikacija razvijena u programskom jeziku Delphi. Ovu aplikaciju za Poštu održava francuska kompanija Atos koja je kupila Siemens IT Solutions and Services od Siemens-a. Imam ove informacije jer moje kolege sa fakulteta rade baš na ovom projektu za Atos. Koliko ja znam - a to mogu i da provjerim, ništa se ne šalje Siemens-u tj. Atosu. Podaci se šalju na centralni server pošte od strane svih filijala, Atos za njih radi samo tehničku podršku u slučaju nekih problema.
U toku je razvoj nove aplikacije koju pošta razvija interno na .net platformi. Ova aplikacija bi trebalo da zamjeni postojeću. Međutim koliko čujem taj posao ide dosta traljavo i ne zna se kada će se to desiti. Takođe, izgleda da će i ta nova aplikacija biti desktop aplikacija, a ne web aplikacija i stvarno mi nije jasno ko je donio jednu takvu nakaradnu odluku. Web aplikacija je za sisteme kakav je pošta jedini logičan izbor od kraja 20og vijeka pa na ovamo.
 
Off topic: ima i web aplikacija svojih mana - recimo ne može tako lako (a nekad i uopšte) da pristupi raznim hardverima u pošti (štampači, barkod čitači...).
Tako da neka (cloud - based) desktop apikacija može sasvim lepo da radi.
 
Dobro, u to se baš nešto i ne razumem, ali znam da zaista ide traljavo jer, ako ništa drugo, imamo problema sa opremom pošto POSTTis zahteva jače mašine od postojećih. A mi imamo mnogo mašina po Srbiji i prvo pošte treba opremiti što će da ihahaj potraje. A, čak i kada se pošte opreme, GPC teško da će ući u tu priču jer naši nešto nisu napravili da i mi možemo da koristimo :lol:.

Dakle, opet neko polovično rešenje kao i sa Track&Trace-om što je bilo. Tu je tek bilo ludilo pa su naši informatičari čupali šta se iščupati moglo (platili smo Kanađanima licencu za samo, lupam, godinu dana, a posle ćao). Zato to nikada i nije profunkcionisalo kako treba.

Inače, kooperant Japancima će biti žabari - valjda će jedni da prave jednu, a drugi drugu mašinu.

Takođe, Japanci su ostali šokirani uslovima u kojima mi radimo, ono, primitiva :mrgreen:. Smejali su se bankomatu koji stoji na ulazu i onim mašinama za piće, a koji su uobičajeni u Srbiji. Cenim da je ovo što mi koristimo kod njih zastarelo još 90-ih :laugh:. Koliko saznadoh, mada informacija nije proverena, rok koji su sebi dali za pravljenje mašina je godinu dana (mislim da je u ugovoru stavljeno dve godine) i do tada ljudi u novi GPC moraju da se usele kako bi Japanci imali koga da obučavaju. Ne bi me čudilo da nas tamo bace i bez svih potrebnih papira za građevinu :roll:.
 
To za automate vjerujem da su se smijali yastarjelosti jer mi smo tehnoloski otpad,recimo kad nesto zastari u njemackoj oni to fino prodaju nama jer je to ya nas super novo i moderno
 
To za automate vjerujem da su se smijali zastarjelosti jer mi smo tehnoloski otpad,recimo kad nesto zastari u njemackoj oni to fino prodaju nama jer je to za nas super novo i moderno :roll:
 
Pa dobro, bar su bili zadovoljni našom hranom i kakvi smo ljudi, opušteni :).

Inače, polako se saznaju informacije. Ugovor je potpisan od strane Krkobabića 14. januara i po njemu 720 dana je rok u kome će mašina proraditi samostalno, tj. kada ćemo mi moći bez pomoći Japanaca da radimo. Sama obuka će trajati 7-8 meseci. Pretpostavljam da u tu obuku neće ulaziti samo obučavanje ljudi koji će raditi poštanske poslove na njima, već i obuka ljudi koji će tu mašinu održavati i baviti se informatičkim delom priče. Takođe, treba uzeti u obzir da će morati da se obučavaju ljudi na tri lokacije - u Beogradu, Nišu i Novom Sadu.

Elem, naručeno je pet mašina - jedna paketska i četiri pismonosne. Paketska i dve pismonosne će biti u Beogradu, a po jedna pismonosna u Novom Sadu i Nišu. Nećemo uzeti paketske i za njih jer je mnogo skupo. Dakle, tamo neće postojati automatizovana obrada paketa. Inače, uvek će, čak i u Beogradu, neke pošiljke morati da se obrađuju ručno, ali će to zaista biti minoran broj onih potpuno van standarda.

Dakle, za nekih godinu dana, možda malo jače, Japanci će projektovati sistem, napraviti mašine, istestirati ih i dopremiti do Srbije. Do dolaska mašina, kako reče naš generalni, svi problemi u vezi sa novim GPC-om moraju biti rešeni i ljudi moraju ući. Ne bi me čudilo da se ovi problemi oko izgradnje reševaju i nekim političkim putem ukoliko se bude moralo.

Japanci su bili najbolji ponuđač po ceni i kvalitetu, a takođe i po broju zaposlenih - gledajući čist profit preduzeća, je li. Naime, Simens je nudio da uz mašine ostane 330 zaposlenih, a Japanci 120. E sad, nisam baš sigurna na šta se tačno pod tim misli jer, rekla bih, da je to previše ljudi da opslužuje jednu potpuno automatizovanu mašinu makar se radilo 24 časa dnevno tokom čitave godine.

Naša delegacija će u Japan da putuje tamo negde u maju, cenim da će opasna tuča da bude za mesta u avionu, a videćemo da li će ići samo funkcioneri ili i ljudi koji su direktno vezani za tehnologiju.
 
Stvarno to kažeš za Siemens?,a jesu li proverili nivo radijacije u japanskim mašinama? :wink: Ako delegacija putuje u Japan neka ponesu gajgerove brojače ali evropske Siemensove,trebaće im.. :kafa:
 
Simens Srbija je mnogo drcan i arogantan i bruka za takvu firmu jer mnogi njihovi tradicjonalni kupci u Srbiji su odustali zbog takvog stava
 
Vrh