Šta je novo?

Pošta br 6, Savska ulica

Нетачно је да су пројекат фасаде радили на основу фотографија.
У току је тендер за извођача.
Сви детаљи фасаде, укључујући и грбове се враћају
Опција за коју навијам предвиђа заправо и квалитетније техничко решење од оргинала.
Ово су све редом стварно добре вести, без обзира што нисам присталица рушења постојеће, и зидања нове зграде.
 
Има и једна лоша - И даље мењају унутрашњу организацију и намену.
 
Ja rekoh davno, ta zgrada je dušu dala za smeštaj Nacionalne galerije.. uz neki moderni aneks sa "dvorišne strane" zadovoljila bi sve potrebe.
 
1000013071.jpg
 
Има и једна лоша - И даље мењају унутрашњу организацију и намену.
Одакле ти та информација, прилично је закуцано позориште и археолошки музеј. Мада, био је закуцан и дечији музеј. Већи је проблем корисник позоришта који лебди у ваздуху, а није баш захвално радити позориште shell&core.

Нетачно је да су пројекат фасаде радили на основу фотографија.
У току је тендер за извођача.
Сви детаљи фасаде, укључујући и грбове се враћају
Опција за коју навијам предвиђа заправо и квалитетније техничко решење од оргинала.
Ко је рекао то за грбове, инвеститор их је и избацио.
А што се тиче фасаде, можеш ли причати о том решењу које је квалитетније?
 
Не могу да поделим извор али је врло поуздан и непосредан.

Прилично закуцано није исто што и закуцано. На експлицитно питање да ли ће бити грбови добио сам експлицитан одговор да ће бити. Они су у пројекту фасаде који је основ за израду понуде.

Једино ако се не деси нека закулисна папазјанија као са крстом/мачом на насрећном споменику Стефану Немањи.
 
Не могу да поделим извор али је врло поуздан и непосредан.

Прилично закуцано није исто што и закуцано. На експлицитно питање да ли ће бити грбови добио сам експлицитан одговор да ће бити. Они су у пројекту фасаде који је основ за израду понуде.

Једино ако се не деси нека закулисна папазјанија као са крстом/мачом на насрећном споменику Стефану Немањи.
А о каквом типу фасаде се ради, мислим да си помињао али сад ми стао мозак.
 
Srušiti jezivu zgradu naspram Ruskog cara u kojoj su bili Ikea i Katapult i napraviti istovetnu kopiju Ruskog cara u ogledalu da zaokruži Trg sa te strane i predstavlja grandioznu kapiju Obilićevog venca
 
Pa i te zgrade 19. i 20. veka su građene i projektovane u skladu sa nekim davno prošlim proverenim principima iz antičkog doba da bi im se neko divio i nakon 200, 300 i 2000 godina i danas se takvi trgovi i zgrade smatraju najlepšim u Evropi. Ne treba graditi ovakve zgrade na Novom Beogradu ali na glavnom gradskom trgu jezgra koje je izgrađeno u 19. veku nema šta da traži savremena arhitektura.
 
Joj, bre, to naše glavno gradsko jezgro treba najpre da se opere i okreči, sedim nedavno u autu na onom proširenju ispod Albanije i gledam okolo.

Gde god oko pođe samo musavost, prljavština i zapuštenost.. Sivilo, neuređenost, pločnici, fasade, stolarija, kablovi razni...ma beda i cirkus, tako izgleda 2025. "umbilicus mundi" srpskog sveta.

Kakve grandiozne kapije, kome je to bitno, jednu centralnu ulicu nismo u stanju da operemo i upristojimo..
 
To si apsolutno u pravu, izgleda grozno. S druge strane, lepša mi je zapuštena ali stiski i visinski ujednačena celina nego zapuštena mešavina tradicionalne i savremene arhitekture raznih oblika i visina.
Na kraju, neka se i izgrade savremene zgrade, ali ovim zgradama koje sam naveo da treba zameniti zasigurno nije mesto na glavnom trgu.
 
Srušiti jezivu zgradu naspram Ruskog cara u kojoj su bili Ikea i Katapult i napraviti istovetnu kopiju Ruskog cara u ogledalu da zaokruži Trg sa te strane i predstavlja grandioznu kapiju Obilićevog venca
Zgrada o kojoj pricas je zgrada predrane robne kuće Ta-Ta i ona je trenutno u procesu restitucije samo je treba upristojiti
Ovo je sve što pišeš za drugu temu koja postoji obnova srusenih zgrada
 
Cekaj, ali ozbiljno sad, jel ti nas trolujes ovde sve vreme? Znam da si otisao predaleko sa pricom i tesko je sada stati i priznati gresku, ali stvarno ovo sa slike dole zoves unapredjenjem u odnosu na sliku gore?

Pogledajte prilog 225733
U čemu je tvoj problem? Odgovorio sam na upit drugog forumaša koji ne zna kako je zgrada izgledala sa suprotne strane, nisam tebi odgovarao.
Ko si ti da se ja tebi pravdam za ono što ja mislim? Ne možeš da istrpiš što sam ti pre neki dan pokazao da nisi u stanju da pravilno oceniš kada su staklene prozorske površine bile veće, pre ili posle rekonstukcije zgrade, pa sad hoćeš da se razračunavaš? Što smo ustanovili odakle je potekao lažni nadimak "srpski Gaudi"? Kad tako izjednačavamo, da nećemo možda sutra da Gaudija zovemo "katalonski Momir Korunović"?
Onaj drugi kategorički tvrdio da zgrada može da se vrati u probitno stanje i da nije bila dozidana, pa odlepio kada sam sa dve slike dokazao da nije tako.
Nije zgrada samo fasada. Možda vama koji ste prvenstveno vizuelni tipovi i ne zanima vas ništa dalje od izgleda sa ulice i starih fotografija, ali mene zanima. Nije ovo srednjevekovna građevina već - pošta pored glavne železničke stanice, koja može da izgleda na razne načine, ali mora da bude pre svega - praktična za svoju namenu, što "srpski Gaudi" kako su ga novinari prozvali, nije uspeo i neko je to morao da prepravi i popravi, i usput da pusti dnevnu svetlost u zgradu - opet, još jednom - pošte. To je uradio ne posle 200 godina postojanja zgrade koja nije bila proglašena za spomenik, već posle 20 godina postojanja i teškog oštećenja u ratu, u vremenskom trenu kao kada bi se to uradilo danas na zgradi izgrađenoj 2005... tj iste godine kada je nastao ovaj portal, starost npr Belvila. Ono što ja tvrdim je da ideologija nije bila presudna za zamenu fasade, već inženjerski kriterijumi u sklopu preprojektovanja cele zgrade, svakog sprata. Vaš pogled je drugačiji, ali vi, i nakon godina rasprave i gledanja starih fotografija na ovoj temi niste bili u stanju da shvatite suštinske unutrašnje izmene, da vidite povećane površine koje propuštaju svetlost u poštu, da je zgrada dograđena... pa i da stanje i izgled u 21 veku ne odgovaraju stanju kada je rekonstrukcija završena.
Ja sam, kada sam prvi put "otkrio" stari izgled zgrade takođe, kao i vi sada, bio oduševljen i besan zbog kasnije rekonstrukcije, ali sam vremenom saznao i druge stvari, malo šire sagledao priču i stoga sam promenio stav. To uporno ponavljanje da je fasada pošte promenjena zbog ideologije i nekog uticaja na narod, izdvajanje fasade oštećene pošte iz jedne ogromne monstruozne mašinerije kontrole života stanovništa kao nečega toliko važnog... da im fasadom pošte obrišu sećanje na državu ogrezlu u visokoj korupciji koja se raspala za manje od mesec dana... ako to mogu da vam podvale, onda nema šta ne mogu.
 
Poslednja izmena:
Ако може неко сада да окачи "задњу" фасаду Кратовог ремек-недела, да упоредимо.
 
Niko ni Kratovu rekonstukciju nije nazvao remek-delom. Nego boljom zgradom pošte nego što je originalno bila, pre svega - iznutra. Ići u krajnosti i koristiti ekstremne termine je upravo ideološki pristup. Fotografije fasade sa zadnje strane naravno da postoje, ali treba se i malo potruditi...
 
@relja, иако делим многе твоје увиде, чуди ме како ни ти ниси спреман да устукнеш ни макац.

Фотографије стражње стране које си најскорије поставио управо показују да је стара зграда давала и образац за фасаду сведеније форме.
IMG_0545.jpeg

Дакле, да је циљ обнове био ограничен на успостављање функционалности, без претераног расипања новца у тешким годинама на реконструкцију романтизоване империјалне китњастости која се граничи са кичем, дакле, да је само то био циљ, Крат је могао, морао је да препозна тај потенцијал сведене стражње фасаде и да је искористи као образац за читаву реконструкцију. Управо да се не би понашао као осветољубиви освајач, већ као човек пун поштовања спрам наслеђа које му је остављено да чува у тешким временима.

Међутим, Крат је одлучио да то игнорише и да пројектује обнову тако да буквално обрише сваки траг, све матрице и обрасце које је зграда нудила, до непрепознатљивости. Управо тај циљ (резултат) - непрепознативост - даје повода, пуно повода, да се Кратова обнова не посматра само у контексту градитељске или економске изнуђености, већ као идеолошка острашћеност. И та острашћеност је, онда, сама по себи довољан повод и изговор за реконструкцију спрам изворног пројекта, шта год о изворном пројекту мислили у естетском или функционалном смислу (и то је тачка која ме је током десетина страна дискусије навела да променим став по овом питању).
 
Vrh