@relja, иако делим многе твоје увиде, чуди ме како ни ти ниси спреман да устукнеш ни макац.
Фотографије стражње стране које си најскорије поставио управо показују да је стара зграда давала и образац за фасаду сведеније форме.
Pogledajte prilog 225758
Дакле, да је циљ обнове био ограничен на успостављање функционалности, без претераног расипања новца у тешким годинама на реконструкцију романтизоване империјалне китњастости која се граничи са кичем, дакле, да је само то био циљ, Крат је могао, морао је да препозна тај потенцијал сведене стражње фасаде и да је искористи као образац за читаву реконструкцију. Управо да се не би понашао као осветољубиви освајач, већ као човек пун поштовања спрам наслеђа које му је остављено да чува у тешким временима.
Међутим, Крат је одлучио да то игнорише и да пројектује обнову тако да буквално обрише сваки траг, све матрице и обрасце које је зграда нудила, до непрепознатљивости. Управо тај циљ (резултат) - непрепознативост - даје повода, пуно повода, да се Кратова обнова не посматра само у контексту градитељске или економске изнуђености, већ као идеолошка острашћеност. И та острашћеност је, онда, сама по себи довољан повод и изговор за реконструкцију спрам изворног пројекта, шта год о изворном пројекту мислили у естетском или функционалном смислу (и то је тачка која ме је током десетина страна дискусије навела да променим став по овом питању).
Pa to su i tebi podvalili, ponasas se kao klasicni bivsi pusac, sad si posao postao mrzitelj pusenja veci od onih koji nikad nisu ni pusili.U čemu je tvoj problem? Odgovorio sam na upit drugog forumaša koji ne zna kako je zgrada izgledala sa suprotne strane, nisam tebi odgovarao.
Ko si ti da se ja tebi pravdam za ono što ja mislim? Ne možeš da istrpiš što sam ti pre neki dan pokazao da nisi u stanju da pravilno oceniš kada su staklene prozorske površine bile veće, pre ili posle rekonstukcije zgrade, pa sad hoćeš da se razračunavaš? Što smo ustanovili odakle je potekao lažni nadimak "srpski Gaudi"? Kad tako izjednačavamo, da nećemo možda sutra da Gaudija zovemo "katalonski Momir Korunović"?
Onaj drugi kategorički tvrdio da zgrada može da se vrati u probitno stanje i da nije bila dozidana, pa odlepio kada sam sa dve slike dokazao da nije tako.
Nije zgrada samo fasada. Možda vama koji ste prvenstveno vizuelni tipovi i ne zanima vas ništa dalje od izgleda sa ulice i starih fotografija, ali mene zanima. Nije ovo srednjevekovna građevina već - pošta pored glavne železničke stanice, koja može da izgleda na razne načine, ali mora da bude pre svega - praktična za svoju namenu, što "srpski Gaudi" kako su ga novinari prozvali, nije uspeo i neko je to morao da prepravi i popravi, i usput da pusti dnevnu svetlost u zgradu - opet, još jednom - pošte. To je uradio ne posle 200 godina postojanja zgrade koja nije bila proglašena za spomenik, već posle 20 godina postojanja i teškog oštećenja u ratu, u vremenskom trenu kao kada bi se to uradilo danas na zgradi izgrađenoj 2005... tj iste godine kada je nastao ovaj portal, starost npr Belvila. Ono što ja tvrdim je da ideologija nije bila presudna za zamenu fasade, već inženjerski kriterijumi u sklopu preprojektovanja cele zgrade, svakog sprata. Vaš pogled je drugačiji, ali vi, i nakon godina rasprave i gledanja starih fotografija na ovoj temi niste bili u stanju da shvatite suštinske unutrašnje izmene, da vidite povećane površine koje propuštaju svetlost u poštu, da je zgrada dograđena... pa i da stanje i izgled u 21 veku ne odgovaraju stanju kada je rekonstrukcija završena.
Ja sam, kada sam prvi put "otkrio" stari izgled zgrade takođe, kao i vi sada, bio oduševljen i besan zbog kasnije rekonstrukcije, ali sam vremenom saznao i druge stvari, malo šire sagledao priču i stoga sam promenio stav. To uporno ponavljanje da je fasada pošte promenjena zbog ideologije i nekog uticaja na narod, izdvajanje fasade oštećene pošte iz jedne ogromne monstruozne mašinerije kontrole života stanovništa kao nečega toliko važnog... da im fasadom pošte obrišu sećanje na državu ogrezlu u visokoj korupciji koja se raspala za manje od mesec dana... ako to mogu da vam podvale, onda nema šta ne mogu.
Krat je od palate napravio kutiju. Spolja.
Sa druge strane, on je potpuno preorganizovao prostor i učinio ga funkcionalnijim.
Uklanjanje fasade zgrade je moglo da ima samo ideološke, kao i motive objektivne ljudske slabosti.
Kažu da je arhitekta Krat napravio enterijer pošte funckionalnijim - ako je tako, svaka čast.
Ali spolja - retko ružno ostvarenje, šta god da je hteo da postigne.
Do izbijanja detalja stare fasade ja sam bio ubeđen da je to potpuno druga zgrada
Upravo tako.
Zgradi pošte je promenjen lični opis, da niko živ ne bi mogao ni da pretpostavi da je to ista zgrada.
Je l' može npr. neko da zamisli zgradu BIGZ-a sa Korunovićevom fasadom? Ne može naravno, e to je ono što je ova pošta pretrpela - nezamislivo.
Kotlarnicu je Korunović smestio u prizemlje, a Krat ju je spustio u podrum, promenjena su stepeništa, poboljšano kretanje kroz zgradu i time unapređeni tehnološki procesi, ubačena jedna međuspratna konstrukcija, izmenjen raspored odeljenja da bude praktičniji, faktički dodat novi sprat, neuporedivo je povećana površina prozora (dnevna svetlost, ventilacija), promenjene instalacjie, liftovi, transporteri... ne znam šta se onda smatra pod "specijanim unapređebjima i odernizacijom"....i kao što vidimo, nije cela stara fasada uklonjena već je zazidana (što se vešto krije sa ovom zaštitom od šuta). Treba samo dobro pročitati Kratovo obrazloženje, koje je sažeto ali sve objašnjava.Posle saznanja da je ovo samo ogoljena stara zgrada, bez nekih specijalnih unapređenja i modernizacija, apsolutno sam siguran da se Krat ovde nije zapravo mnogo ni pitao. Da je služba rekla kako zgrada treba da izgleda i i da je on to realizovao bez mnogo dodatnih pitanja. U suprotnom bi mogao da fasuje hrvatsko letovanje na ostrvu.