Šta je novo?

Pista Formule 1

Nenad

Expert
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
5.269
Pohvaljen
23
Lokacija
Hamburg
Interesantna je tema, a i prilicno stara.. Mada fino je sto je jos uvek u opticaju! Ako se Slavica zalozi, mozda i bude nesto :)))

Formula 1 na autoputu
M. Č. P. - S. J., 18. januar 2007

NEDAVNI boravak magnata Formule 1 Bernija Eklstona u Beogradu ponovo je, čini se, rasplamsao nade da bi "najbrži cirkus na svetu" mogao da stigne kod nas. I dok se o razgovorima koji su vođeni uglavnom ćuti, pretpostavlja se da je dogovoreno da bolidi Formule 1 ove godine makar prođu kroz Srbiju, na proputovanju iz Budimpešte u Istanbul. U Beogradu bi, prema ovoj varijanti, mogao da prenoći i "ferari", kao što je to prošle godine uradila "tojota". Mnogima je, ipak, maštu zagolicala i Bernijeva izjava da "razmatra mogućnosti investiranja u Srbiji".
- Ideja da Beograd dobije autodrom za trke Formule 1 stara je skoro tri decenije. Njome su se za to vreme bavili mnogi, i to sa različitim ambicijama, ali niko nije zaista ozbiljno zagrizao u tu priču - objašnjava Vladan Slavković, glavni i odgovorni urednik srpskog izdanja "Auto bilda" i autor knjige "Legende Formule 1". - Većina tih projekata ostala je na nivou diplomskih radova.
Jedna od najboljih nesuđenih staza bila je predviđena na Sajmu, koji tada nije bio toliko frekventan. Razmišljalo se i o lokacijama kod Orlovače, na Novom Beogradu, ali i u okolini Aranđelovca i Kragujevca...
Vladan Slavković kaže da ipak postoje argumenti koji bi Srbiju mogli da "preporuče" Berniju Eklstonu i ostalim deoničarima "gran prija".
- Eklston bi možda bio zainteresovan da postane vlasnik autodroma u Srbiji, kao što je slučaj i sa mnogim drugim poznatim pistama. Uz to, reklamiranje duvana kod nas još nije zabranjeno, a ne postoji ni značajniji otpor "zelenih" stranaka, kao recimo u Austriji, Belgiji i Francuskoj - dodaje Slavković. - Formula 1, međutim, traži strahovite standarde. Nije dovoljno samo napraviti stazu, koja je sama po sebi ogromna investicija, već se mora sagraditi i prateća infrastruktura.
Ovo su, čini se, na svojoj koži najbolje osetili Riječani. U hrvatskom gradu staza je izgrađena još krajem sedamdesetih godina prošlog veka, no bolidi njome nikada nisu protutnjali.
- Hrvati su očekivali da će dobiti trku i zbog žene Bernija Eklstona, ali se to nije desilo - zaključuje Slavković. - Ne treba očekivati da će on dovesti Formulu 1 u Srbiju zato što mu je žena Srpkinja, nego jedino ako mu se pruži sigurnost za investiranje i uslovi da zaradi više nego u nekoj od zemalja koje već čekaju u redu na gran-pri.
BROJKE
6 MILIJARDI TV gledalaca svake godine privuče F1
100 HILJADA gledalaca u proseku primaju piste
200 DRŽAVA prenosi trke

MILOŠEVIĆ
ZANIMLJIVO je da je Srbija možda najbliža "najbržem cirkusu" bila u vreme Miloševića. I to - Marka. Sin bivšeg predsednika Srbije i SRJ bio je jedno vreme "zaluđen" brzom vožnjom, pa se javila ideja da se mehanizacija koja je gradila petlju kod Ostružnice upotrebi za izgradnju velelepne piste. Marka je strast, na kraju, prošla, pa je "cirkus" ostao van Balkana.

MILIONI
BAHREIN, u kojem se Formula 1 vozi od 2004. godine, samo u izgradnju staze uložio je 150 miliona američkih dolara. Turci su bili nešto skrominiji, pa je njihov "Istanbul park", završen 2005. godine, koštao oko 120 miliona. Najbrži cirkus, međutim, donosi i veliku zaradu, kao i promociju zemlje. Tako Mađari za četiri dana "cirkusa" zarade skoro milijardu dolara. Karte za trku koštaju do 400 evra, a suveniri i do hiljadu! Zato trku nastoje da dobiju i Bugari i Rusi, a Eklston je već najavio da će bolidi kroz koju godinu stići u Indiju i Južnu Koreju.

SJAJNA IDEJA
GRADSKI arhitekta Đorđe Bobić kaže da njega još niko nije kontaktirao sa idejom da gradi autodrom u Beogradu.
- Čitao sam o tome u novinama, i ako je istina ideja je sjajna! - ističe Bobić. - Kada nam se neko obrati sa namerom da gradi pistu za Formulu 1 pozabavićemo se i pronalaskom lokacije. Generalni urbanistički plan predvideo je određene prostore za sportske komplekse, ali nigde nije precizirao autodrom. To je ogromna investicija i predstojao bi nam veliki posao.

BERNI EKLSTON
- Rođen 29. 10. 1930. godine u Ipsviču, Velika Britanija.
- Vozio dve trke Formule 1 u karijeri, obe 1958. godine.
- Oženjen Slavicom (devojačko prezime Radić), rođenom u Goranima u Bosni i Hercegovini, sa kojom ima dve kćerke.
- Njegovo bogatstvo procenjuje se na 2,24 milijardi funti, što ga čini jednim od 15 najbogatijih ljudi u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Source: Vecernje Novosti
 
Kakav bre sastanak, izgradnja F1...deda doso da poseti Slavicinu tetku ili strinu ili djedu. Ljudi - znati li vi koliko je $200 M za Beograd??? Da nekazemo da bi to kod nas kostalo $400 M.

30 godina i dalje sanjamo...sweet dreams.
 
E,je.... sad si nam pokvario puste snove , koje nismo ni sanjali ...dok mediji nisu objavili vest iz pouzdanih izvora.

Šta ćemo sad?.....bez F1.-Da napravimo BOB-stazu na Košutnjaku sa veštačkim snegom :)
A da vredno trneiramo, pa ako deda opet dođe, da smo spremni :

abFormula1s-1.jpg
 
Haha...bob Staza!! Ta ti je dobra.

Ali pouzdan izvor?...dobro...isto tako smo iz pouzdanih izvora culi za Europolis itd itd. sve vesti dolazi iz 'pouzdanih' izvora inace nebi bile vesti. Pitajmo se sta su u sustini vesti...zasto zluze itd.

Hmmm..isto tako 80% Amerikanaca od 'pouzdanih' izvora poput dobije vesti kako oni oslobadjaju Iraq. ;)
 
Iz poverljivih izvora :

Velimir Ilić otkriva da se planira izgradnja staze Formule 1
Srbijaring kod Surčina

Nedavno je jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma „Nikola Tesla” u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv, kaže ministar za kapitalne investicije
Srbija dobija stazu za Formulu 1! Vrlo je verovatno da će uskoro u okolini Beograda početi izgradnja auto-piste, koja bi možda u bliskoj budućnosti mogla da bude uvrštena u kalendar „najbržeg cirkusa”, što je delimično u razgovoru za Glas najavio i Velimir Ilić, ministar za kapitalne investicije. Prestonicu Srbije prekjuče je posetio većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston i prilikom susreta s predsednikom vlade Vojislavom Koštunicom podvukao da je naša zemlja pogodna za ulaganje i investicije.

Da li to znači da bi Srbija uskoro mogla da dobije stazu za Formulu 1?
- Razmatrali smo odavno tu mogućnost. U našoj zemlji nema kvalitetnih automobilskih staza i potrudićemo se da se situacija promeni. Staze poput Beranovca kod Kraljeva ili na Ušću nisu bezbedne i ne zadovoljavaju osnovne kriterijume. Svake godine, nažalost, desi se neka nesreća, nezadovoljstvo vozača je veliko, a zbog slabe bezbednosti, stranci neće ni da dolaze - rekao je Ilić. - Bilo je više predloga i projekata, a iskren da budem, zadovoljili bismo se kada bi izgradili nekoliko kvalitetnih auto-staza koje ne moraju biti baš za Formulu 1.

Da li je, ipak, bilo nekih konkretnih predloga za lokaciju staze za „najbrži cirkus”?
- Ima dobrih lokacija oko Save i Dunava, a nedavno je i jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma „Nikola Tesla” u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv.

Koliki bi bio značaj eventualne izgradnje takve staze?
- Taj posao je isplativ jer je u igri i veliki broj kompanija koje žele da se reklamiraju, izgradnja dodatnih objekata, ogroman broj navijača iz celog sveta, treninzi koji se održavaju tokom čitave godine. U opticaju je još čitav niz dodatnih usluga i pratećih poslova i pogodnosti. Uostalom, u svim država sveta izgradnja staze se isplatila, obezbedila je priliv novca, pa će tako biti i kod nas.

Da li ste razmišljali o mogućnosti da Eklstonu ponudite opciju da se karavan Formule iz Mađarske u Istanbul kreće preko Srbije, od čega bi i naša zemlja mogla da ostvari korist?
- Naravno, trebalo bi da se intenzivnije radi na tome. Međutim, u poslednje vreme zauzeti smo izbornom kampanjom, a kada se situacija smiri, počećemo s tim kalkulacijama. Eventualno ćemo dovesti neku svetsku firmu da nam pomogne kako bi to što uradimo bio vrh u tom vidu industrije - zaključio je Ilić.
 
Ne smeta nikome. Smetaju nam komentari nasih funkcionera koji vrlo lako kazu da ce se nesto raditi iako su vrlo dobro upoznati sa cinjenicom da je to prosto nerealno za Beograd, da nema investitora, i da nepostoji mesto za takvu investiciju u Generalnom Urbanistickom Planu (barem ne do 2020).

Grad Beograd jos uvek nije izgradijo DRUGU pistu za drugi neizgradjeni regionalni kargo centar koji bi gradu pruzijo makar 10x vise u ekonomskom i strateskom smislu.
 
Ja sam veciti optimista :)
Cuo sam da postoji mogucnost da neke zemlje izgube svoju trku zbog slabih rezultata. Mozda je zaista tu nasa sansa.Ne treba se zuriti, ali ako uleti neki prazan termin treba biti spreman da se izadje sa ponudom koju je tesko odbiti.
Slicno je i sa tenisom. Ove godine ce mnogi gradovi izgubiti svoje turnire zbog slabe posecenosti. Ako nam teniski nacionalni centar bude spreman na vreme i tu mozemo da se pojavimo kao kandidati i na taj nacin da kroz sport i investicije pojacamo nasu infrastrukturu i ucrtamo Beograd na mapu(gde mu je i mesto).
 
Formula 1 u Beogradu
Elitno takmičenje bolida održano je i u Beogradu. Doduše, samo jednom i to pre skoro 70 godina, dok je Evropom već odjekivao Drugi svetski rat. Za Beograd su godine pred rat bile vreme napretka i izgradnje. Zidalo se gotovo do samog 6. aprila 1941. godine i napada Nemačke na Kraljevinu Jugoslaviju. Iako su mnogi bili svesni da je svetski sukob na pomolu, a da će u njemu Beograd po ko zna koji put imati ulogu stradalnika, na sve strane se gradilo, održavani su značajni skupovi, manifestacije svih vrsta.

Krajem 1939. godine, u Beogradu su se okupili najbrži vozači automobila na svetu. Organizovan je "Grand pri", preteča danas čuvenih trka "Formule 1". Tadašnji takmičarski automobili su bili vrh predratne industrije sportskih automobila Evrope i Sjedinjenih Američkih Država. Trećeg septembra, oko 80.000 Beograđana se okupilo na ulicama koje opasuju Kalemegdan. Očekivala se neviđena "jurnjava" gradskim ulicama. Među takmičarima nalazili su se tada najčuvenija imena auto sporta - Nuvolari, Fon Braunič, Lang.... Ove zaljubljenike u auto-spot ništa nije moglo da omete, čak ni činjenica da je dva dana ranije u Evropi počeo Drugi svetski rat. Isto je važilo i za organizatore trke, a i bezbrojnu publiku.

U TO VREME (1939)

- Hitler okupirao Čehoslovačku
- Počeo Drugi svetski rat napadom Nemačke na Poljsku 1. septembra
- Erih Varzic prvi leteo mlaznim avionom "heinkel He 178"
- 14. septembra 1939. prvi uspešan let helikoptera VS 300 (Sikorski), u SAD
- Generalisimus Fransisko Franko objavio kraj građanskog rata u Španiji
- Francuska i Engleska objavile rat Nemačkoj


Turiranje tadašnjih bolida kao da je zaglušilo na trenutak topovsku tutnjavu sa udaljenih granica Nemačke, Poljske i Čehoslovačke. Uz topovsku salvu na nekom od hiljadu-dve kilometara udaljenom ratištu, u Beogradu je dat znak da trka počne. Zadivljeno građanstvo uzbuđeno je pratilo vratolomnu vožnju uz i niz kalemegdanske obronke, navijajući za ovog ili onog automobilistu. Do cilja i pobede na prvom beogradskom "Grand priju", prvi je stigao italijanski vozač Tacio Nuvolari. Dočekan je ovacijama publike, koja je, ako je verovati hroničarima tog vremena, bila prezadovoljna, ne samo spektakularnom Nuvolarijevom vožnjom, već posebno činjenicom da vedeta nove nemačke države, Fon Braunič nije poneo slavljenički venac.

Sutradan su vozači bolida otputovali svaki na svoju stranu, a Beograđane prepustili svakodnevici koja nije ništa dobro obećavala. Beogradska trka Formule 1, zapisana je u analima auto sporta kao jedina koja je održana u vreme drugog po redu svetskog sukoba.

Tada uočeni entuzijazam Beograđana za vrhunski auto-sport, verovatno su zatrle ratne strahote, jer proteklih pola veka u našem gradu nije održano nijedno nadmetanje tog ranga. Na to je uticao i ogroman poratni razvoj ovog sporta u bogatim zemljama, koji nisu mogle da slede države prestoničkog Beograda.

Inače, najpopularniji automobil u Beogradu između dva rata, je bio američki "pakard", čiji je odnos cene i kvaliteta bio najpovoljniji. U to vreme, iz zapadnih država uvozilo se mnogo tehničke robe, a najviše radio aparata na baterije, poznatog nemačkog proizvođača "Cerdik".

Po odlasku Nuvolarija i ostalih asova automobilskog sporta, život je nastavio uobičajenim tokom. Međutim, Beograđani su znali da ponovo dolaze teška vremena. Ipak, verovatno niko se nije nadao stradanjima koja će ih zateći u Drugom svetskom ratu.
Izvor: Glas javnosti
Link: http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/glas-javnosti-03-09-2007/formula-1-u-beogradu
 
^^^
Tada je bilo dosta drugacije vreme... Beograd moze da se pohvali i da je imao prvu filmsku projekciju pre NY-a i drugim slicnim stvarima, i da je Dragoljub Aleksic leteo iznad grada drzeci se zubima za avion (!?), a opet i da je u to vreme Jugoslavija bila jedna pretezno paorska zemlja gde je vecina stanovnistva verovala u vestice i vampire (Uskoro u bioskopima "Carlston za Ognjenku" :D )... Kao sto rekoh, svet je bio drugaciji

Danas karneval formule 1 izbegava Srbiju i konta da im se vise isplati da sve brodovima prenose iz Evrope za Istanbul nego da se, da izvinete, je*******avaju 20 sati sa nasim carinicima, pa onda jos nekoliko sati putem prosecnog kvaliteta kroz dragu nam otadzbinu, i sad mi ocekujemo jos i da ugostimo taj cirkus... Pa, eto dokaza da nam taj cirkus ne treba jer je nama cela drzava jedan veeeliiki CIRKUS :)
 
Pa da, sta ce nam pokretni cirkus, kad vec imamo staticni i permanentni:)
 
„ФОРМУЛА 1” МОЖДА У СРБИЈИ
БЕОГРАД – Председник Владе Србије Војислав Коштуница примиће данас председника Међународне аутомобилске федерације Макса Мозлија, који разматра могућност да уложи у изградњу модерног аутодрома у Србији.

На том аутодрому би се одржавале трке европских и светских шампионата у мотоциклизму и аутомобилизму.

Мозли жели да уложи око 95 милиона евра у мање развијене аутомобилске средине, а Србија је на врху те листе и кроз неколико година би могла да добије модеран аутодром по светским стандардима, пренели су домаћи медији.

Једна од главних тема разговора Мозлија и Коштунице биће могућност изградње модерног аутодрома, али и полигона за специјална возила као што су ватрогасне службе, полиција, Хитна помоћи, за шта Мозли већ има пројекат.

Прошле године у ово време Србију је посетио власник „Формуле 1” Берни Еклстон са супругом Славицом.
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/rubrika.php?t=AGENCIJE
 
^^^ Wow, Mosley je bas jaka faca. Zanima me da li ovo ima neke veze sa kontroverzama oko 2007. sezone F1... U svakom slucaju to je dobra vest, ali ko zna o cemu su njih dvojica pricali...
 
prvo berni, pa sada i maks. Ne verujem da je Voja shvatio o čemu pričaju, verovatno je susret ugovorio kapitalni ministar.

Pošto sada imamo materijala za loženje, možemo da raspravljamo o lokacijama, mislim da je osamdesetih postojao projekat za pistu koja bi bila u Makišu, ima li neko možda koju sličicu?

Ime piste? Npr. bilo je Serbia ring u opticaju, ali to je već viđeno - hungaroring u mađarskoj, A1 ring u Austriji. Treba nam nešto što će ljudi pamtiti a opet različite nacije moći podjednako lako da izgovore. Moj predlog je Singidunum, mi znamo šta znači, nema nekih teških slova, koriste se samo ona kojih ima u svim jezicima itd... pista Singidunum :cool:

Elem, onda možemo da razmišljamo i o timu. To je bar 50 miliona godišnje za budžet (to je stvarno minimum minimuma, Ferari ima preko 400 miliona godišnje). Svi znate da je F1 poligon za nove tehnologije u autoindustriji, postojanjem tima stvaraju se uslovi da se značajnije ulaže u automobilsku industriju u Srbiji. Ovde ne mislim na šrafciger proizvodnju, mnogo značajnije bi bilo postojanje bar jednog dizajnerskog studija i test centra. Ako je neko imao priliek da vidi filijalu Meklarena, video je koji je svemir ta zgrada kao i šta se sve radi unutra.

Jedna pista pokreće mnogo toga što nije odmah uočljivo (poput turizma) i trebali bi da kopamo i rukama i nogama da je dobijemo. Angažujemo Hermana Tilkea da je dizajnira (redizajnirao Silverstoun, A1 ring, Sepang u Maleziji) i poverimo gradnju nekome ko je to već radio. Pista F1 je stvar koja je živa i stalno mora da se unapređuje, ali su dobici samo od jedne trke toga vredni. Plus što onda možemo da gledamo i npr. DTM gde se mečke i bembare kidaju međusobno na stazi :D

Bilo bi i manje NFS wannabe fanatika koje stružu sa asfalta lopatom, jednostavno platiš kintu i trkaš se po pravoj stazi.

Beograd, Srbija, septembar 2011, upravo je završen krug za zagrevanje i takmičari se spremaju za start. Ovo je debi na domaćem terenu za ekipu Tigar (konzorcijum srpskih kompanija iz oblasti automobilske industrije koje su osnovale F1 tim kao deoničarsko društvo - Tigar, Trajal, Zastava, itd...). Srpski vozač Miloš Pavlović će sada imati priliku da prvi put vozi u svom gradu i da se za pobedu bori sa svojim drugovima iz mlađih kategorija, Sebastijanom Fetelom i Sebastijenom Burdeom.

READY, SET, GOOOOOOOOOOO :D
 
tom tigar timu će u drugom krugu da prsne kvačilo :D
 
Ovako je bilo u Januaru ove god. ... dokle su stigli pregovori?

KOŠTUNICA PRIMIO PREDSEDNIKA UPRAVNOG ODBORA I VEĆINSKOG VLASNIKA 'FORMULE 1'

Premijer Srbije Vojislav Koštunica primio je u zgradi Vlade Srbije većinskog vlasnika 'Formule 1' Bernija Eklestona i njegovu suprugu Slavicu. Razgovoru je prisustvovao i naš najbolji auotomobilista i vozač 'Formule Reno' Miloš Pavlović.

Koštunica je pozdravio dolazak Bernija Eklestona u Beograd i naglasio da je Vlada Srbije zainteresovana da pruži podršku za sve projekte koje će Ekleston pokrenuti u Srbiji. Berni Ekleston i njegova supruga Slavica prihvatili su poziv da zajedno sa predsednikom Vlade Srbije i predsednikom i premijerom Republike Srpske i ministrima dočekaju Srpsku Novu godinu na platou ispred Doma narodne skupštine.

Ekleston je izjavio da je Srbija dobro mesto za ulaganja i investicije i precizirao da je u Beograd došao da na licu mesta razmotri mogućnosti za investiranje. On je u razgovoru sa premijerom, rekao da je došao zato što je Srbija učinila veliki napredak na ekonomskom planu, navodi se u saopštenju vladine Kancelarije za saradnju sa medijima.

'Srbija je veoma uspešna u sportu i ima sjajne sportiste koji svoju zemlju predstavljaju na najbolji način i ponudio svu pomoć i podršku Milošu Pavloviću da što pre nastupi u takmičenju 'Formule 1'', rekao je Ekleston.
RTS

slika106603dm2.jpg
.
slika106602vr9.jpg
 
Trke u Bubanj potoku
S. JANjIĆ, 22. novembar 2007

U Auto-moto savezu Srbije pokrenuli su ideju da se u Beogradu izgradi autodrom. Ceo kompleks zauzeo bi od 35 do 40 hektara i obuhvatao bi stazu za autotrke, specijalni poligon za obuku vozača, karting stazu, ali i komercijalne objekte poput manjeg hotela, restorana, kafića, prodavnica sportske opreme i autodelova.
Kako objašnjava Miodrag Minić, generalni sekretar AMSS najidealnije lokacije za autodrom bi bile na mestu kasarne u Bubanj potoku ili uz autoput Beograd - Novi Sad. Tu bi ljudi lako dolazili i odlazili sa trka i ne bi se stvarala zagušenja u saobraćaju.
- Ovakvi kompleksi mnogo koštaju, ali računamo bi za solidan trebalo od 10 do 15 miliona evra i to u slučaju da ne kupujemo zemljište, već ga po povoljnoj ceni dobijemo u zakup od Grada ili države - objašnjava Minić. - Ovaj autodrom bi služio za auto i mototrke, a ne za "Formulu 1", jer ipak ne bi zadovoljavao tako visoke standarde kave zahtevaju trke formula. Za takav autodrom trebaju višestruko veća ulaganja.
U AMSS i sportskim klubovima imaju nekoliko tipskih projekata autodroma, koje bi eventualno trebalo doraditi i prilagoditi lokaciji na kojoj se bude gradio. U sredini bi bio specijalni poligon, a auto staza po obodu. Želja je da se podignu i tribine, ali bi to znatno povećalo investiciju, pa bi se one možda gradile kasnije.
- Specijalni poligon bi imao razne prepreke i služio bi za obuku spretnosti profesionalnih vozača - objašnjava Minić. - Oni bi vežbali da brzo voze po ledu, jer bi naišli na deo od 30 metara leda, zatim kroz slapove, pa kroz vodu dubine 20 centimetara. Vozili bi i po kontra nagibu, a na ulicu bi im istrčavale lutke simulirajući decu. Ovakve obuke bi suigurno doprinele bezbednosti na našim putevima.
Minić ukazuje da u mnogim evropskim zemljama postoji propis da svi koji su zaposleni kao vozači moraju dva puta godišnje proći obuku na poligonu spretnosti i bezbednosta, ali i svi drugi građani vozači koji su staroati od 18 do 24 godine.

STIGAO MOZLI

U goste AMSS danas dolazi predsednik Svetske automobilske federacije Maks Mozli. Dogovoreno je da ga dok je u poseti Beogradu prime predsednik Vlada Srbije Vojislav Koštunica i predsednik Skupštine Beograda Zoran Alimpić.

NOVAC

- Planiramo da razgovaramo sa svima i da vidimo možemo li udruženo da izgradimo autodrom - kaže Minić. - Konkurisali bi za novac iz Nacionalnog investicionog plana, a i AMSS bi uzeo i kredite. Takođe sa projektom bi konkurisali i kod Svetske automobilske federacije koja ima fond iz kojeg pomaže nerazvijene saveze pa bi i tu možda dobili neka sredstva. Možda bi nam i oni pomogli da dobijemo povoljne zajmove.
Izvor: Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=111652&datum=2007-11-23
 
Mosley eyes F1 future for Serbia

The next location for a Formula One grand prix could be Serbia, a landlocked central-European country.

JumpTV, an internet television carrier, reports that FIA president Max Mosley has visited the capital Belgrade and met with Prime Minister Vojislav Kostunica about the construction of a circuit.

A statement was reportedly issued in which it was announced that the project would be a collaboration of the Serbian automobile association Auto-moto Savez Srbije (AMSS), which is already a member of F1's Mosley-led governing body.

No other details were outlined, such as whether the circuit would be built specifically for Formula One, but local media also reported that the sport's chief executive Bernie Ecclestone visited Serbia last year and also met with Prime Minister Kostunica.

JumpTV quotes Kostunica as praising "the importance of this project for the development of auto racing in Serbia, and for tourism and to promote the country".

Also reportedly discussed by Mosley and Kostunica was the future of Milos Pavlovic, who is Serbia's most prominent racing driver. The 25-year-old is sponsored by the Petroleum Industry of Serbia and the jointly government-owned company Telekom Srbija.

Pavlovic finished the 2007 World Series by Renault in third place.
Izvor: Home of Sport (UK)
Link: www.homeofsport.com
 
Ja bih voleo da se taj autodrom izgradi u nekom pasivnijem kraju Srbije. Na primer Pešter ili Istočna Srbija. Da se i tom narodu pruži mogućnost da zaradi neki dinar, a ne da se bukvalno sve strane investicije sliju u Beograd. Primera radi, autodrom u okolini Knjaževca ili Pirota bi u mnogome poboljšao tamošnu nikakvu turističku ponudu, a i bio bi lepo povezan sa budućim turističkim kompleksom na Staroj planini. Pirot je recimo blizu niškog aerodroma, na trasi je "auto-puta", mada bi i taj put trebalo napraviti konačno jednom. Što se Peštera tiče- sjenički aerodsrom, Golija, Zlatar, kanjon Uvca....
 
Ja sam vise za neku Monte Karlo varijantu :D Recimo trka oko Petrovaradina ili Kalemegdana (kao ona iz 1939.). Adaptiranje prostora kostalo bi sigurno manje od nekog autodroma, a opet, utisak bi sigurno bio mnogo bolji s obzirom da je voznja u takvim uslovima riskantnija a time i zanimljivija.
 
Hm, a kako bi se tu vozili "krugovi"? :)

Trke po beogradskim ulicama bi bile skroz cool! Znaci, oko Kalemegdana, pa pored Saborne, pa na Brankov most itd..
 
Ma, lako je za 'krugove'. Napravimo Okretnice u Batajnici i M.M.Lugu od 180'.

Važno je da već imamo pistu, pa ko to preživi svaka mu čast.

Ipak, bi mogli da zabranimo samo GSP-u da vozi u vreme trke F1. :)
 
U je, formula pa pod rucnu :D

Dragane, mnogo igras igrice i gledas Fast and furious :)
 
Vrh