Interesantna je tema, a i prilicno stara.. Mada fino je sto je jos uvek u opticaju! Ako se Slavica zalozi, mozda i bude nesto ))
Formula 1 na autoputu
M. Č. P. - S. J., 18. januar 2007
NEDAVNI boravak magnata Formule 1 Bernija Eklstona u Beogradu ponovo je, čini se, rasplamsao nade da bi "najbrži cirkus na svetu" mogao da stigne kod nas. I dok se o razgovorima koji su vođeni uglavnom ćuti, pretpostavlja se da je dogovoreno da bolidi Formule 1 ove godine makar prođu kroz Srbiju, na proputovanju iz Budimpešte u Istanbul. U Beogradu bi, prema ovoj varijanti, mogao da prenoći i "ferari", kao što je to prošle godine uradila "tojota". Mnogima je, ipak, maštu zagolicala i Bernijeva izjava da "razmatra mogućnosti investiranja u Srbiji".
- Ideja da Beograd dobije autodrom za trke Formule 1 stara je skoro tri decenije. Njome su se za to vreme bavili mnogi, i to sa različitim ambicijama, ali niko nije zaista ozbiljno zagrizao u tu priču - objašnjava Vladan Slavković, glavni i odgovorni urednik srpskog izdanja "Auto bilda" i autor knjige "Legende Formule 1". - Većina tih projekata ostala je na nivou diplomskih radova.
Jedna od najboljih nesuđenih staza bila je predviđena na Sajmu, koji tada nije bio toliko frekventan. Razmišljalo se i o lokacijama kod Orlovače, na Novom Beogradu, ali i u okolini Aranđelovca i Kragujevca...
Vladan Slavković kaže da ipak postoje argumenti koji bi Srbiju mogli da "preporuče" Berniju Eklstonu i ostalim deoničarima "gran prija".
- Eklston bi možda bio zainteresovan da postane vlasnik autodroma u Srbiji, kao što je slučaj i sa mnogim drugim poznatim pistama. Uz to, reklamiranje duvana kod nas još nije zabranjeno, a ne postoji ni značajniji otpor "zelenih" stranaka, kao recimo u Austriji, Belgiji i Francuskoj - dodaje Slavković. - Formula 1, međutim, traži strahovite standarde. Nije dovoljno samo napraviti stazu, koja je sama po sebi ogromna investicija, već se mora sagraditi i prateća infrastruktura.
Ovo su, čini se, na svojoj koži najbolje osetili Riječani. U hrvatskom gradu staza je izgrađena još krajem sedamdesetih godina prošlog veka, no bolidi njome nikada nisu protutnjali.
- Hrvati su očekivali da će dobiti trku i zbog žene Bernija Eklstona, ali se to nije desilo - zaključuje Slavković. - Ne treba očekivati da će on dovesti Formulu 1 u Srbiju zato što mu je žena Srpkinja, nego jedino ako mu se pruži sigurnost za investiranje i uslovi da zaradi više nego u nekoj od zemalja koje već čekaju u redu na gran-pri.
BROJKE
6 MILIJARDI TV gledalaca svake godine privuče F1
100 HILJADA gledalaca u proseku primaju piste
200 DRŽAVA prenosi trke
MILOŠEVIĆ
ZANIMLJIVO je da je Srbija možda najbliža "najbržem cirkusu" bila u vreme Miloševića. I to - Marka. Sin bivšeg predsednika Srbije i SRJ bio je jedno vreme "zaluđen" brzom vožnjom, pa se javila ideja da se mehanizacija koja je gradila petlju kod Ostružnice upotrebi za izgradnju velelepne piste. Marka je strast, na kraju, prošla, pa je "cirkus" ostao van Balkana.
MILIONI
BAHREIN, u kojem se Formula 1 vozi od 2004. godine, samo u izgradnju staze uložio je 150 miliona američkih dolara. Turci su bili nešto skrominiji, pa je njihov "Istanbul park", završen 2005. godine, koštao oko 120 miliona. Najbrži cirkus, međutim, donosi i veliku zaradu, kao i promociju zemlje. Tako Mađari za četiri dana "cirkusa" zarade skoro milijardu dolara. Karte za trku koštaju do 400 evra, a suveniri i do hiljadu! Zato trku nastoje da dobiju i Bugari i Rusi, a Eklston je već najavio da će bolidi kroz koju godinu stići u Indiju i Južnu Koreju.
SJAJNA IDEJA
GRADSKI arhitekta Đorđe Bobić kaže da njega još niko nije kontaktirao sa idejom da gradi autodrom u Beogradu.
- Čitao sam o tome u novinama, i ako je istina ideja je sjajna! - ističe Bobić. - Kada nam se neko obrati sa namerom da gradi pistu za Formulu 1 pozabavićemo se i pronalaskom lokacije. Generalni urbanistički plan predvideo je određene prostore za sportske komplekse, ali nigde nije precizirao autodrom. To je ogromna investicija i predstojao bi nam veliki posao.
BERNI EKLSTON
- Rođen 29. 10. 1930. godine u Ipsviču, Velika Britanija.
- Vozio dve trke Formule 1 u karijeri, obe 1958. godine.
- Oženjen Slavicom (devojačko prezime Radić), rođenom u Goranima u Bosni i Hercegovini, sa kojom ima dve kćerke.
- Njegovo bogatstvo procenjuje se na 2,24 milijardi funti, što ga čini jednim od 15 najbogatijih ljudi u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Source: Vecernje Novosti
Formula 1 na autoputu
M. Č. P. - S. J., 18. januar 2007
NEDAVNI boravak magnata Formule 1 Bernija Eklstona u Beogradu ponovo je, čini se, rasplamsao nade da bi "najbrži cirkus na svetu" mogao da stigne kod nas. I dok se o razgovorima koji su vođeni uglavnom ćuti, pretpostavlja se da je dogovoreno da bolidi Formule 1 ove godine makar prođu kroz Srbiju, na proputovanju iz Budimpešte u Istanbul. U Beogradu bi, prema ovoj varijanti, mogao da prenoći i "ferari", kao što je to prošle godine uradila "tojota". Mnogima je, ipak, maštu zagolicala i Bernijeva izjava da "razmatra mogućnosti investiranja u Srbiji".
- Ideja da Beograd dobije autodrom za trke Formule 1 stara je skoro tri decenije. Njome su se za to vreme bavili mnogi, i to sa različitim ambicijama, ali niko nije zaista ozbiljno zagrizao u tu priču - objašnjava Vladan Slavković, glavni i odgovorni urednik srpskog izdanja "Auto bilda" i autor knjige "Legende Formule 1". - Većina tih projekata ostala je na nivou diplomskih radova.
Jedna od najboljih nesuđenih staza bila je predviđena na Sajmu, koji tada nije bio toliko frekventan. Razmišljalo se i o lokacijama kod Orlovače, na Novom Beogradu, ali i u okolini Aranđelovca i Kragujevca...
Vladan Slavković kaže da ipak postoje argumenti koji bi Srbiju mogli da "preporuče" Berniju Eklstonu i ostalim deoničarima "gran prija".
- Eklston bi možda bio zainteresovan da postane vlasnik autodroma u Srbiji, kao što je slučaj i sa mnogim drugim poznatim pistama. Uz to, reklamiranje duvana kod nas još nije zabranjeno, a ne postoji ni značajniji otpor "zelenih" stranaka, kao recimo u Austriji, Belgiji i Francuskoj - dodaje Slavković. - Formula 1, međutim, traži strahovite standarde. Nije dovoljno samo napraviti stazu, koja je sama po sebi ogromna investicija, već se mora sagraditi i prateća infrastruktura.
Ovo su, čini se, na svojoj koži najbolje osetili Riječani. U hrvatskom gradu staza je izgrađena još krajem sedamdesetih godina prošlog veka, no bolidi njome nikada nisu protutnjali.
- Hrvati su očekivali da će dobiti trku i zbog žene Bernija Eklstona, ali se to nije desilo - zaključuje Slavković. - Ne treba očekivati da će on dovesti Formulu 1 u Srbiju zato što mu je žena Srpkinja, nego jedino ako mu se pruži sigurnost za investiranje i uslovi da zaradi više nego u nekoj od zemalja koje već čekaju u redu na gran-pri.
BROJKE
6 MILIJARDI TV gledalaca svake godine privuče F1
100 HILJADA gledalaca u proseku primaju piste
200 DRŽAVA prenosi trke
MILOŠEVIĆ
ZANIMLJIVO je da je Srbija možda najbliža "najbržem cirkusu" bila u vreme Miloševića. I to - Marka. Sin bivšeg predsednika Srbije i SRJ bio je jedno vreme "zaluđen" brzom vožnjom, pa se javila ideja da se mehanizacija koja je gradila petlju kod Ostružnice upotrebi za izgradnju velelepne piste. Marka je strast, na kraju, prošla, pa je "cirkus" ostao van Balkana.
MILIONI
BAHREIN, u kojem se Formula 1 vozi od 2004. godine, samo u izgradnju staze uložio je 150 miliona američkih dolara. Turci su bili nešto skrominiji, pa je njihov "Istanbul park", završen 2005. godine, koštao oko 120 miliona. Najbrži cirkus, međutim, donosi i veliku zaradu, kao i promociju zemlje. Tako Mađari za četiri dana "cirkusa" zarade skoro milijardu dolara. Karte za trku koštaju do 400 evra, a suveniri i do hiljadu! Zato trku nastoje da dobiju i Bugari i Rusi, a Eklston je već najavio da će bolidi kroz koju godinu stići u Indiju i Južnu Koreju.
SJAJNA IDEJA
GRADSKI arhitekta Đorđe Bobić kaže da njega još niko nije kontaktirao sa idejom da gradi autodrom u Beogradu.
- Čitao sam o tome u novinama, i ako je istina ideja je sjajna! - ističe Bobić. - Kada nam se neko obrati sa namerom da gradi pistu za Formulu 1 pozabavićemo se i pronalaskom lokacije. Generalni urbanistički plan predvideo je određene prostore za sportske komplekse, ali nigde nije precizirao autodrom. To je ogromna investicija i predstojao bi nam veliki posao.
BERNI EKLSTON
- Rođen 29. 10. 1930. godine u Ipsviču, Velika Britanija.
- Vozio dve trke Formule 1 u karijeri, obe 1958. godine.
- Oženjen Slavicom (devojačko prezime Radić), rođenom u Goranima u Bosni i Hercegovini, sa kojom ima dve kćerke.
- Njegovo bogatstvo procenjuje se na 2,24 milijardi funti, što ga čini jednim od 15 najbogatijih ljudi u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Source: Vecernje Novosti