Šta je novo?

Petlja "Petlovo brdo" - Zaštitimo šumski pojas na Petlovom brdu

Na kompromis valjda moraju sve strane da pristanu.
 
Pa i pristale su sve strane, trebalo je da se isece 50% posto sume, kompromisom su Putevi Srbije odustali od faze II, a gradjni su ''dali'' deo sume uz ibarsku
 
Malobrojni ljudi željni pažnje, ubeđeni da se bore za nešto krupno i značajno, kao opšte dobro.
 
Ne znam, po njihovoj verziji, 17 gradjana je pristalo na secu, a 700 je protiv.

Mada kazem opet, uvucen sam u ovu diskusiju ne poznajuci dovoljno materiju.

Idem da citam malo unazad :)
 
Nije 17 gradjana pristalo na seču, to su gluposti. Udruženje gradjana Zeleno Naselje je 2012-te godine, kada je počela "gradnja" počelo svoje akcije. Posle izvesnog vremena su podneli žalbu Evropskoj Investicionoj Banci koja daje kredit za projekat. Ona je tražila od Puteva Srbije da razgovara sa grupom gradjana i tražila je da se dodje do rešenja koje je prihvatljivo za obe strane. Došlo se do sporazuma u kome je naglašeno da će biti spašeno 90% šume i da će biti posadjena nova stabla (300komada, a iseceno je oko 160). E sad najlakše je skupiti potpise i to skupiti potpise pod parolom za koju se svako normalan "zalaže", tipa spasimo šumu, taj deo je lak, najlakse je potpisati se za nešto i misliti da je stvar gotova (što sad rade ti ljudi koji su u UG Petlovo brdo). Teško je pisati pismo EIB-U, pregovarati, sastančiti, izdvajati novac i vreme besplatno zarad ostvarivanja cilja očuvanja šume (što je radilo tih "17" ljudi).

Kad je potpisan taj sporazum, on je javno objavljen i svako je mogao da ode da pita sve šta ga zanima, ali ne, čekalo se da prodju dve godine i poslednji dan, da dodju da seku šumu i onda da budemo pametni da "ne damo boriće".

Što se tiče buke i zagadjenja, ja nisam stručnjak al sam imao uvid u projekat, i predvidjen je "zvučni zid" uz novi put, a proširenje će umanjiti zastoje pa će se smanjiti i izduvni gasovi. Takodje 300 novih stabala će biti posadjena uz novi put i dodatno štititi naselje
 
Ovde je bilo i još uvek ima rešenja kojima se moglo sačuvati 100% stabala u park šumi Borići.
Svi koji su od početka učestvovali u pokušaju da zaštite šumu od seče to vrlo dobro znaju.
Druga strana verovatno zna zašto je naprsvljena "greška" kod projektovanja petlje Orlovača zbog koje je trasa vođena na ovu poziciju.

Imajući u vidu da se ovakve "greške" retko dešavaju slučajno potpuno je opravdano da građani štite ono što smatraju važnim za kvalitet života u svom okruženju.

Ovo ne razume verovatno samo onaj kome ovakvi projektanti, investitori i izvođači radova nisu došli na kućni prag.
Ili ih makar obavestili da moraju da uklone auto sa mesta na kome najčešće parkiraju.

Takođe, treba obratiti pažnju na činjenicu da se građevinska tabla još nije pojavila a da se metalna ograda postavljala gotovo 10 metara unutar šume od nove granice šume nakon seče.
Još nije jasno ko je i zašto postavljao ogradu na toj poziciji. To može da znači da sa sečom nije završeno i da su nove "greške" itekako moguće.

Na kraju, od svega na ovoj temi u poslednjih nekoliko dana, najgore su ove lične uvrede koje pojedinci tako lako izriču ljudima koji tamo brane ono u šta veruju.
Sramota.
 
Pre svega to nije park, vec obicna suma.

Drugo ne vidim da je te iste ljude bila briga za tu sumu kad su sve dublje i dublje zalazili u istu i pravili kuce, pogotovo ovi najblizi sad sto parkiraju pod tim istim drvecem svoje automobile.

Cak i da cela suma treba da se posece to nije nista u poredjenju sa desetinama zivota koji su izgubljeni na nakaradnoj krivini koja bi ovim radovima trebala da se sredi.

Ako je ista sramota, to je taj protest, pogotovo sto ima i politicku pozadinu i sto se manipulise ljudima i informacijama.
 
JP Putevi Srbije je zvanično nazivaju Park šuma:

http://www.putevi-srbije.rs/index.php/s ... cioni-plan

Nakaradna krivina je nastala zbog pozicije petlje na Orlovači.
Drugo, da li znaš koliko je tu poginulo ili povređeno ljudi tokom 2017. godine?

Prema podacima MUP: nijedno lice nije poginulo niti povređeno:

Pogledajte prilog 1

Opet, prema tim istim podacima, ima i povređenih i poginulih na ravnom delu od park šume do skretanja za Labudovo brdo:



Izvor: https://fusiontables.google.com/DataSou ... l#map:id=3
 
Ови преговори ме подсећају на бриселске преговоре између Београда и Приштине ...
 
Da li su poceli radovi, sta se tu konkretno desava. Znam sa proslonedeljnih slika da su poseceni,ali ne znam posle toga da li je ista drugo radjeno?
 
Hajde da sumiramo neke činjenice:

- Petlja Orlovača je na poziciji koja je pomerena od prvobitnih projekata, ali je VEĆ IZGRAĐENA, besmisleno je sada pričati o nekim rešenjima koja ignorišu tu činjenicu.
- Sadašnja situacija je usko grlo (ne samo ova mikrolokacija, već čitava trasa 1+1 do Žarkova, i neophodno je napraviti profil barem 2+2 i rešiti ukrštanje sa postojećim kružnim putem. Osim što je usko grlo, ceo ovaj potez je jezivo rizičan i nebezbedan po sve učesnike u saobraćaju.
- Park šuma Borići je od početka bila privremenog karaktera, jer je uvek u planskim dokumentima tu bio predviđen saobraćajni koridor u vidu neke vrste petlje.
- Kad je konačno došlo vreme da se realizuje petlja, projektanti su izabrali njima najlakše rešenje u trenutnoj situaciji koje je podrazumevalo praktično uklanjanje šumice u ovom obliku. Na forumu je tada sevnuo čitav niz alternativnih rešenja, ali svako je imalo neku manu.
- Udruženje građana iza koga je tada stalo praktično čitavo naselje se godinama borilo i posle 5 godina izborilo za kompromisno rešenje. Čim je neko rešenje kompromisno znači da nije idealno, ali je u velikoj meri rešilo probleme svih zainteresovanih strana.
- Ako rešenje podrazumeva uklanjanje 10% šume, a sađenje dvostrukog broja novih stabala, i ako podrazumeva izradu bukobrana, a prihvaćeno je od strane masovnog udruženja građana, kako onda nazvati NAKNADNI bunt nekolicine bukača koji izvode decu na VEĆ POSEČENA stabla? Uostalom kakvo su oni rešenje ponudili za druge dve zainteresovane strane (investitora i učesnike u saobraćaju).
 
Rešenje grupe koja se sad buni je famozna tangenta i preusmeravanja saobraćaja na obilaznicu.
 
@Ambrozija
Prica o izmestanju saobracaja na obilaznicu je maksimalno NEBULOZNA!

I pre tvog posta, neki su ovde izjavljivali slicne izjave, poput one da petlja nije ni potrebna, jer je izvesna izgradnja autoputa A2, te ce magistrala ostati bez saobracaja.

Beki":2rxyqot7 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541054#p541054 je napisao(la):
Igor » Pon Maj 28, 2018 6:42 pm[/url]":2rxyqot7]Pa dogovreno je ovako kako se sada radi sto inace smatram losim dogovorom po bezbednost posto se ne radi druga strana petlje.
Koliko ja znam, na dogovor je pristalo jedno udruzenje gradjana, a ono drugo, brojnije, nije.

Inace, izvinjavam se svim forumasima, posto ne volim da baratam poluinformacijama. Izneo sam neki svoj stav u prvom postu, posto sam danas prosao Ibarskom, a onda sam uvucen u diskusiju o temi o kojoj dovoljno ne znam. Takodje, pretpostavljam i da je o ovome svemu vec raspravljano na ovoj temi, sta vise, siguran sam, a ja prvi ne volim kad neko bane ovako i pise o necemu o cemu je vec raspravljano :D

Meni ovde zapravo najvise smeta, sto neko kao ja, ko nije pratio ovaj slucaj mnogo, na osnovu onogo sto na brzinu sazna iz medija, stice potpuno pogresan utisak. Ja sam imao utisak da to neki zaludjenici protestvuju zbog sece par drveca u sumi. Mislio sam, to su oni sto placu sto umiru kisne gliste :D Neki i ovde to pokusavaju da predstave tako. A zapravo, ljudima smanjuju povrsinu parka gde se igraju sa decom, gde izvode pse...smanjuju im razdaljinu izmedju njihovih stambenih objekata i magistrale tj. povecavaju ljudima nivo buke i zagadjenja u njihovim domovima.


Beki":2rxyqot7 je napisao(la):
Ne znam, po njihovoj verziji, 17 gradjana je pristalo na secu, a 700 je protiv.

Mada kazem opet, uvucen sam u ovu diskusiju ne poznajuci dovoljno materiju.

Idem da citam malo unazad :)

Ja bih rekao da tebe apsolutno ne zanimaju desetine postova koji su ovd napisani i argumentacija i cinjenice u njima.
Referendum koji je bio, je bio prilika i za zaokruzivanje ZA, ali i za PROTIV usvojenog resenja.



Saobraćajna Kamera":2rxyqot7 je napisao(la):
Ovde je bilo i još uvek ima rešenja kojima se moglo sačuvati 100% stabala u park šumi Borići.
Svi koji su od početka učestvovali u pokušaju da zaštite šumu od seče to vrlo dobro znaju.
Druga strana verovatno zna zašto je naprsvljena "greška" kod projektovanja petlje Orlovača zbog koje je trasa vođena na ovu poziciju.

Imajući u vidu da se ovakve "greške" retko dešavaju slučajno potpuno je opravdano da građani štite ono što smatraju važnim za kvalitet života u svom okruženju.

Ovo ne razume verovatno samo onaj kome ovakvi projektanti, investitori i izvođači radova nisu došli na kućni prag.
Ili ih makar obavestili da moraju da uklone auto sa mesta na kome najčešće parkiraju.

Takođe, treba obratiti pažnju na činjenicu da se građevinska tabla još nije pojavila a da se metalna ograda postavljala gotovo 10 metara unutar šume od nove granice šume nakon seče.
Još nije jasno ko je i zašto postavljao ogradu na toj poziciji. To može da znači da sa sečom nije završeno i da su nove "greške" itekako moguće.

Na kraju, od svega na ovoj temi u poslednjih nekoliko dana, najgore su ove lične uvrede koje pojedinci tako lako izriču ljudima koji tamo brane ono u šta veruju.
Sramota.

Sta je sramota Saobracajna kamero?
Jel sramota parkirati automobil u "park"?
Zasto ti koji snimas po Beogradu pprekrsaje u saobracaju, koji snimas nepropisno parkirana vozila po gradu, prodaju vozila na javnom parkingu na Vidikovcu, nisi dosledan, pa ne snimis i vozila parkirana na zelenoj povrsini u "tzv" park-sumi ?
;)

Zar nije sramota zalagati se za ocuvanje parka, a istovremeno gaziti svojim cetvorotockasima po njemu?

Zar nije takodje sramota nemati ni trunku saosecajnosti sa ljudima koji svakodnevno prolaze ovom nebezbednom "privremenom" saobracajnom devijacijom?

Zar nije sramotno sledece:
90% stabala i povrsine je "sacuvano".
Dakle zrtvuje se 10% ranije predvidjenog i usvojenog.
Sa druge strane, gradi se pola petlje!
Osim same trase magistrale ni jedan jedini metar se ne gradi ka petlovom brdu!
Dve silazno ulazne rampe su OTPALE, ovakvim resenjem.
Sama petlja ce kao posledica takve odluke biti beskorisna za nekoliko pravaca.
Slikovitije receno:
Putnici Autobus 521 ce od Zeleznika do Vidikovca duze putovati po ulaznim silaznim i servisnim saobracajnicama petlje Orlovaca i petlje Petlovo brdo, nego Ibarskom magistralom i kruznim putem!


Dakle, desetine hiljada ljudi koji tuda prolaze (a nisu sirijci, avgani, iracani na migrantskoj ruti) ostaje bez 50% petlje, naspram nekolicine pojedinaca koji ostaju bez 10% sume?

Mislim, ajd malo zdravog razuma ukljucite, a ne samo tvrdoglavo i sebicno gledanje samo licnog interesa.
Ne koriste ljudi tu ibarsku magistralu samo onda kad idu na planinu, selo ili more.
Ima onih kojituda svakodnevno prolaze vise puta dnevno, isto kao sto vi sa *brdo nadelja prolazite pored porodicne kuce na pocetku vodovodske, koja je prosirenjem Trgovacke zavrsila na ulici.
Dal je i tu trebalo ostaviti usko grlo, jer i tu neko zivi, i tu je neko uzivao u hladu, a dodatno je jos to bila privatna imovina?



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
wexy
Drugo ne vidim da je te iste ljude bila briga za tu sumu kad su sve dublje i dublje zalazili u istu i pravili kuce,

Verovatno će se dugogodišnji pratioci ove teme na forumu iznenaditi, ali ovog puta ću morati da stanem u odbranu g. Dejana Jovanovića. Wexy zahvaljujći površnom poznavanju problema i naselja sada nanosi direktnu nepravdu g. Dejanu Jovanoviću. Dve kuće koje su smeštene najdublje u šumi, a nalaze se u centralnom od "pet olimpijskih krugova" koje je Wexy iscrtao na foto prikazu naselja (post od 26.maja u 12:16), pre dve decenije su bespravno podignute u šumi. Jedan od "investitora" jeste opštinski izvršitelj za bespravnu gradnju - verovali ili ne! :bash: U to vreme je g. Dejan Jovanović vodio "donkihotovsku" borbu protiv ove bespravne gradnje. Njegova borba, nažalost je okončana žestokim fizičkim maltretiranjem, tj. batinama koje je dobio.
 
laki 72
Mislim, ajd malo zdravog razuma ukljucite, a ne samo tvrdoglavo i sebicno gledanje samo licnog interesa.
Ovaj sindrom "pozivanja na zdrav razum" prisutan je i kod g. Dejana Jovanovića. I "naš komšija" Dejan i naš kolega sa foruma Laki 72, ubeđeni su da su jedino oni bili "van podruma, kada je Bog delio zdrav razum". Ubeđeni su da poseduju "papski infalibilitet", a mi ostali niži oblici života, koji ne daju prostora njihovoj genijalnosti i sveznanju.
 
@laki72

Sramota je ova količina uvreda i ružnih reči upućenih građanima i Dejanu Jovanoviću, ovde na forumu.
Ovakav rečnik nisam dugo ovde pročitao, pa ni na konfliktnijim temama.

Sramota nije kada građani brane javne površine kojih se drugi, koji posledice toga ne osećaju direktno, ovako lako odriču čak i kada postoji alternativa.

O ostalom što si naveo nemam dovoljno podataka.

To da li neko parkira ili ne parkira u šumi je jednako bitno kao i da li neko parkira u parku Ušće, na Topčideru ili na Košutnjaku. Hajde da rešimo i to, može i po prioritetima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541297#p541297:2o8g3znr je napisao(la):
laki72 » Uto Maj 29, 2018 4:46 pm[/url]":2o8g3znr]

Beki":2o8g3znr je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541054#p541054 je napisao(la):
Igor » Pon Maj 28, 2018 6:42 pm[/url]":2o8g3znr]Pa dogovreno je ovako kako se sada radi sto inace smatram losim dogovorom po bezbednost posto se ne radi druga strana petlje.
Koliko ja znam, na dogovor je pristalo jedno udruzenje gradjana, a ono drugo, brojnije, nije.

Inace, izvinjavam se svim forumasima, posto ne volim da baratam poluinformacijama. Izneo sam neki svoj stav u prvom postu, posto sam danas prosao Ibarskom, a onda sam uvucen u diskusiju o temi o kojoj dovoljno ne znam. Takodje, pretpostavljam i da je o ovome svemu vec raspravljano na ovoj temi, sta vise, siguran sam, a ja prvi ne volim kad neko bane ovako i pise o necemu o cemu je vec raspravljano :D

Meni ovde zapravo najvise smeta, sto neko kao ja, ko nije pratio ovaj slucaj mnogo, na osnovu onogo sto na brzinu sazna iz medija, stice potpuno pogresan utisak. Ja sam imao utisak da to neki zaludjenici protestvuju zbog sece par drveca u sumi. Mislio sam, to su oni sto placu sto umiru kisne gliste :D Neki i ovde to pokusavaju da predstave tako. A zapravo, ljudima smanjuju povrsinu parka gde se igraju sa decom, gde izvode pse...smanjuju im razdaljinu izmedju njihovih stambenih objekata i magistrale tj. povecavaju ljudima nivo buke i zagadjenja u njihovim domovima.


Beki":2o8g3znr je napisao(la):
Ne znam, po njihovoj verziji, 17 gradjana je pristalo na secu, a 700 je protiv.

Mada kazem opet, uvucen sam u ovu diskusiju ne poznajuci dovoljno materiju.

Idem da citam malo unazad :)

Ja bih rekao da tebe apsolutno ne zanimaju desetine postova koji su ovd napisani i argumentacija i cinjenice u njima.
Referendum koji je bio, je bio prilika i za zaokruzivanje ZA, ali i za PROTIV usvojenog resenja.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Ja sam otvoreno rekao da ne znam mnogo o slucaju i da nisam citao. Ne u smislu da me ne zanima sta ljudi ovde pisu nego jednostavno, nisam, nije me zanimao toliko slucaj. Sta ti imas da kazes kada sam ja vec napisao kako stoji situacija?

Napisao sam jedan post, koji se zapravio odnosio na to kako kada se povrsno citaju mediji i forumi, moze da se stekne pogresan utisak o nekom slucaju. Citajuci ovde neke postove i prateci neke portale, stekao sam utisak da su ti koji protestvuju neki zeleni zaludjenici, ekstremisti, koji placu zato sto ce jadno drvo biti ubijeno. Onda sam prosao pored tog mesta i video da se tu zapravo ljudima smanjuje povrsina parka, da im dovlace magistralu nekoliko metara od domova itd.

Dakle, samo sam pricao o sebi i kako sam stvorio pogresnu sliku o odredjenom slucaju i rekao sam da razumem ljude koji tu zive zasto protestvuju. Onda sam uvucen dalje u raspravu i tu sam otvoreno rekao, ljudi ja ne znam dovoljno o ovome. Posto Srbi vole da palamude o svemu i svacemu, a pre bi crkli i tupili nesto tri dana nego priznali da ne znaju i da nemaju dovoljno informacija, sad je ovo sok verovatno :laugh:

Ako su spam moji predhodni postovi, neka moderatori obrisu. Ja sam svesno usao u raspravu znajuci da cu ispasti glup jer sam neupucen. Jedino sto i dalje stojim iza svakog malog coveka koji se tamo bori za neka svoja prava, lako je vikati sa par desetina kilometara razdaljine, seci, ne sprecavaj napredak.
 
Верујем (мислим, знам) да Лаки живи на том правцу и да је осуђен на коришћење Ибарске, и да му није лако да се суздржи кад дођу генијалци и кажу да проширење није неопходно, него да треба возити преко Остружнице.
Ни мени није лако да читам такве глупости и безобразлук, признајем, а живим на другој обали.
 
Unread postby Пантограф » Tue May 29, 2018 6:33 pm

Верујем (мислим, знам) да Лаки живи на том правцу и да је осуђен на коришћење Ибарске, и да му није лако да се суздржи кад дођу генијалци и кажу да проширење није неопходно,

ТАКО ЈЕ "ПАНТОГРАФЕ". Подржавајући овакав принцип, изражавам протест становника Петловог брда, који почесто одлазе возилима у Банат. ЗАШТО НАМ НИЈЕ ОМОГУЋЕНО да једном праволинијском саобраћајницом, дужине до 10 км, која би, између осталог, прошла преко крипте Храма Св.Саве, стигнемо до Панчевачког моста. Уместо тога приморани смо да прелазимо преко 20 км кривудавим градским улицама. СРАМОТА!
Пуна подршка Пантографу и његовој исказаној емпатији према члановима форума!
 
Mene zanima genijalnost teze o tome da borići stabilizuju klizište .... znaju li gospoda koja takvu nebulozu pričaju koliki je koren borova i činjenicu da pri određenim vetrovima ne mogu sebe da drže a ne klizište ...
 
d stf » Uto Maj 29, 2018 8:38 pm

Mene zanima genijalnost teze o tome da borići stabilizuju klizište .... znaju li gospoda koja takvu nebulozu pričaju koliki je koren borova i činjenicu da pri određenim vetrovima ne mogu sebe da drže a ne klizište ...

Kao i pre nekoliko godina, "stf" se drži misli francuskog filozofa i matematičara Rene Dekarta: "Sačuvao je zdrav razum nečitanjem knjiga".

BOR1115Pinus nigra Arn.
Južnoevropski četinar, visine do 20(40)m, široko kupaste do kišobranaste krošnje promere i do 10m i tamnozelenih četina. Koren snažan, glavni koren dubok, razgranat. Godišnji prirast 30cm. Otporan na sušu, vetar; dobro podnosi gradske uslove. Koristi se pojedinačno, ili grupno za veče vrtove, parkove, crkvene porte, autoputeve, vetrozaštitne pojaseve, park šume, šume.
Da li "stf" misli, da su ljudi pre više decenija bili debilni, pa su sadili drveće koje ne može da prevenira lokalno klizište?
 
Ali nije drvo koje se sadi da sprijeci kliziste
 
Vrh