[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545928#p545928:1lv8midv je napisao(la):
laki72 » Uto Jun 19, 2018 8:36 am[/url]":1lv8midv]
Žika":1lv8midv je napisao(la):
Slabo se radi ?
Znači li ovo da će samo do Metroa da se uradi ibarska ?
Onda sledi leeeeeeeeeeevak i semafor ili će da urade levak i kružni tok ?
Pa ne očekuješ valjda da gradski oci imaju razuma i logike, pa prosire magistralu skroz do gasprom pumpi u Zarkovu?
Da, to bi bilo apsolutno logicno, trasa je cista, delom i nasuta (od Belih voda do toplane, a od skupljih objekata je potltreban samo jedan nadvoznjak na 'petlji' Labudovo Brdo...
Al logika 'ovde ne stanuje'...
Prisetimo se samo koliko godina je trebalo da se uradi veza novog obrenovackog i lazarevackog druma, kao i celodnevnih kolona preko cukaricke padine...
Takodje, izgradnjom ovakve 'osakacene' petlje petlovo brdo, planirani put izmedju petlje Vrbin potok (groblje Orlovaca) i Kijeva, postaje prioritetan za izgradnju, osim ako ne zelimo totalni kolaps na semaforu kod Mekdonalds-a na Vidikovcu, jer je apsurdno ocekivati da neko ko od Lipovice ide ka Rakovici prodje petlju, okrene na buducem kruznom toku pa se vraca nazad u smeru periferije, da bi se iskljucio na kruzni put i nastavio ka Rakovici i dalje...
Mislim da neće biti teško složiti se sa Lakijevom tvrdnjom da "logika ovde ne stanuje". Dodao bih još i poodavno. Jer, da je logika našla sebi mesta, onda bi ova petlja bila izgrađena još onda kada je i planirana i projektovana, dakle početkom devedesetih godina prošlog veka. Ovako, čekalo se skoro 2 decenije, nije se radilo ništa i stanje na terenu se opasno promenilo. Park šuma i borići u njoj su porasli a zeleni pojas uz postojeću Ibarsku magistralu je od strane privatnih neimara posečen i nastao je velikih broj uglavnom (nelegalnih) komercijalnih objekata, sa nekoliko potpuno nebezbednih i takođe izvan legalnog okvira uspostavljenih priključaka na Ibarsku magistralu. I logika opet nije stanovala ovde, te naša država nije štitila sebe, pa nije ni spečila "divlju gradnju" niti je pistupila realizaciji ovog projekta.
Dodatno, kada se priča o konačnoj trasi i širini nove Ibarske magistrale, mislim da je krajnje vreme da svi učesnici na forumu shvate da pojas koji je sačuvan, rezervisan i neizgrađen (govorim o celoj zelenoj površini sa zapadne, nenaseljene strane, bliže Metrou i OMV-u i tako sve do Žarkova) JESTE namenjen izgradnji dodatne dve trake nove Ibarske magistrale. To svako dobronameran i zna i može da vidi. Ali, građane razumem, jer su bili godinama obmanjinavini od strane određenih pojedinaca koji su svojim sugrađanima konstantno crtali netačne "mape i karte", prikazujući da će se Ibarska magisrala širiti preko njihovih poseda i zgrada, da će svi biti ili porušeni i da će im "zli putari" zatvotrii sve pristupe magistrali. Dakle, potuna zbunjenost i neinformisanost građana sa Petlovog brda direktna je posledica kancerogenog uticaja jednog udruženja građana sa Petlovog brda i njihovog vođe. Ali, sa druge strane, bio bih neiskren kada sa svima vama ne bih podelio još jedan lični utisak, a to je da je napor koji su Putevi Srbije uložili u pravilno informisanje građana po svemu bio nedovoljan, iako nikako zanemarljiv (višestruki i direktni pregovori sa predstavnicima udruženja građana, javne konsultacije u opštini Rakovica i na terenu, detaljna analiza svih predloga dobijenih od građana, javna objava svih projektnih detalja, mapa i planova na web stranici Puteva Srbije). Takođe ne želim da prećutim da je deo istine ipak "izašao među građane" radom i konstruktivnim stavom i ponašanjem građana aktiviranih oko drugog udruženja građana sa Petlovog brda. Nijihovi naporom i kontinuiranim dijalogom, često i pritiskom na Puteve Srbije, ovaj projekat je odblokiran a građani su za uzvrat dobili jedan prihvatljiv projekat i maksimalnu kompenzaciju za sve ono što ovakav projekat neminovno sa sobom nosi kao negativni uticaj na same građane i njihovu delatnost i životnu sredinu u okruženju projekta.
Dodatno, svi učesnici na forumu trebaju da znaju da je Ibarska magistrala od Metroa pa prema Žarkovu u nadležnosti GRADA BEOGRADA (ne Puteva Srbije), kao gradska saobraćajnica. I svako proširenje iste ili bilo koji drugi građevinski zahvat na ovoj deonici su strogo u nadležnosti grada Beograda, te se sve građevinske aktivnosti na tom delu magistrale planiraju, finansiraju i realizuju od strane Grada Beograda. Dosadašnjom neizgradnjom dodatne dve dodatne trake Ibarske magistrale od Žarkova do Metroa, svih ovih decenija praktično je trasiran put svakoj lošoj nameri i obmanama građana koje su usledile u vezi položaja i strane na koju će se Ibarska magistrala proširiti. I dodatno, oslobodio se (verujem nenamerno) ogroman prostor za zloupotrebe i manipulaciju građanima i prezentaciju kojekakvih "projektnih alternativa" od kojih prednjači nestručan predlog napred pomenutog "nekooperativnog" udruženja (njihov predlog je čak nepravilno i nazvan "tangenta", a elementarno znanje iz geometrije nedvosmisleno potvrđuje da je pravi sinonim za taj predlog - "tetiva"), koji suprotno svim važećim prostornim i drugim planovima i projektima "nudi spasonosnu trasu" koja bi sačuvala celu park šumu, ali ne govori građanima da je to što im prikazuju u direktnom konfliktu sa celokupnom prostorno planskom i zakonskom regulativom, da brutalno uzurpira ogromnu površinu tuđih parcela (zapanjen sam neverovatnom lakoćom kojom ustvari nude / poklanjaju ono što je tuđe), da takav predlog podrazumeva rušenje već izgrađene petlje "Orlovača", da nanosi državi milijarde direktne materijalne štete. Duboko sam danas uveren da su predstavnici ovog udruženja svih ovih godina znali da u stvari NE NUDE NIŠTA, SA ODLAGANJEM U BESKONAČNOST. I održanje postojećeg stanja je očigledno bio njihov trapavo kamufliran cilj. ALI, Putevi Srbije su svih pet godina radili sve da se upravo promeni ovo neodrživo stanje na terenu, da se eliminiše "crna tačka" na magistrali, da se projekat popravi u najvećoj mogućoj meri i da se konačno finalizuje projekat izgradnje Obilaznice oko Beograda, prema važećim zakonima i planovima. Sa tako konfrontiranim konceptima - jasno je da je konflikt bio neizbežan.
Ali, istina sada svakim danom polako isplivava na površinu, radovi polako napreduju, građani vide da je pošteđena skoro cela park šuma, da se Ibarska magistrala širi na nenaseljenu stranu, a videće i da će imati i intenzivno pošumljen ostatak park šume (ovi iz udruženja i dalje netačno informišu sugrađane pričajući im da će se ozeleniti neke druge površine, izvan "Borića" i sl), bezbednan priključak na magistralu u zoni ulice Đuje i Dragoljuba, novu i bezbednu zonu za rekreaciju i odmor + igralište za decu i zvučnoizolacioni zid pored nove magistrale, u zoni park šume. Ostaje gorak utisak da je Grad u ovoj situaciji ostao po strani, stavljajući vruć krompir u ruke "Putevima Srbije" i čekajući rasplet ovog konflikta sa bezbedne distance. Priznajem, elegantno za grad, mučno za sve ostale. I sada, kada je praktično sve rešeno, verujem da će se brže nego što mislimo grad Beograd pojaviti da rutinski nastavi izgradnju nove Ibarske magistrale, odnosno obezbediće radove i proširiće magistralu i posle Metroa i nastaviti prema planom utvrdjenoj trasi. Lekcija koju smo iz dosadašnjeg toka ovog celog projekta naučili je da se građani mogu uspešno
sačuvati svake dalje manipulacije ako o planovima i projektima budu pričali sa odgovarajućim službama u Gradu Beogradu, a nikako u komunikaciji sa nedobronamernim "nosiocima otpora" iz određenih udruženja sa sumnivim namerama.
Što se tiče Lakijeve opaske da je "apsurdno ocekivati da neko ko od Lipovice ide ka Rakovici prodje petlju, okrene na buducem kruznom toku pa se vraca nazad u smeru periferije, da bi se iskljucio na kruzni put i nastavio ka Rakovici i dalje...", mislim da ovde Laki nije u pravu, u šta će se verujem i sam uveriti kada petlja bude sagrađena. Naime, pozivam sve učesnike na forumu da pogledaju kako je prvobitnim projektom bilo predviđeno da se vozila iz pravca Rušnja uključuju na kružni put Rakovica - Železnik (slika ima negde ranije na forumu). Dakle bilo je planirano da se nadvožnjakom prođe kružni put i da se posle 60m indirektnom rampom skrene desno i spusti na površinsku raskrsnicu sa kružnim putem. ALI, pošto se neće graditi ova rampa (jer su Putevi Srbije rešeni da sačuvaju ovih 1500 stabala koje nisu posekli), sada će ta vozila voziti još dodatnih 50m do kružnog toka i uradiće praktično isti manevar - vratiće se indirektnom rampom na kružni put, ali sa druge, yapadne strane. Dakle 15-20 sekundi vožnje duže ali i 1500 borića više. (Laki, ako hoćete - proverite ova rastojanja i vremena, ja pišem "u grubo" jer nemam mapu pri ruci. Prihvatiću ako sam pogrešio za koju sekundu gore / dole.)
Eto, toliko od mene, a istine radi, u ovom mojem POSLEDNJEM postu. Ostatak priče ispričaćemo građanima na pravi način - delom. Pa kada završimo, biće mi drago da o tome ponovo pročitam vaše komentare. Veliki pozdrav i zahvalnost svima koji na ovom forumu bili aktivni svih ovih godina i koji su, možda ponekad i pomalo neodmereno i preoštro, ipak doprineli da sada imamo pred sobom projekat koji se može nazvati kompromisnim. Možda smo svi zajedno trasirali put jednoj novoj praksi koja će rezultrati boljom i blagovremenom komunikacijom između svih učesnika na budućim infrastrukturnim projektima. Jednoj praksi koja opominje da se na stranu ostave i sitni privatni interesi, i ljudske a naročito projektantske sujete, i kamuflirane loše namere. A sve u cilju da nam budući projekti budu realizovani na način koji će daleko više uvažavati realnost i dati pravovremene i kvalitetne odgovore na sva pitanja uvezi uticaja tih projekata na našu životnu sredinu ali i na socijalno okruženje.
Sve najbolje!