Šta je novo?

Pešter i Golija i putevi na njima

Put Tutin - Karajukiča Bunari je poprilično dobar i srednje širine. Jedino na izlazu iz Tutina i prvih par kilometara je lošijeg kvaliteta put, nakon toga je cela dužina izuzetno dobar kvalitet.

Put Karajukiča! Bunari - Duga poljana je normalne širine i bez mnogo širine. Put je asfaltiran 2020 godine tako da je i dalje u relativno dobrom stanju.

Put Karajukiča Bunari - Sjenica preko Buđeva I Raždaginje je u dobrom stanju, srednje širine.

Putem Rasno - Novi Pazar za sada nije preporučljivo da se ide, pre svega na deonici Rasno - Aliveroviće - Bačica gde je poprilično uzan put i nije baš kvalitetan. U planu je da se uradi novi put, ali kuda će ići i kada će biti urađen taj novi put ne znam. Od Bačica do Novog Pazara put normalne širine a kvalitet puta zavisi od lokacije do lokacije. Od manastira Sopočani put je još kvalitetniji.

Pejzaži kroz koje se prolazi kada se ide ovim putevima su prelepi. Zimi nije baš preporučljivo da se ide i istražuju ovi putevi zbog velikih smetova koji se brzo stvore i samim tim rizikujete da ostanete zaglavljeni.
 
Ako se ne varam nije još na ovoj temi bilo reči o putu Ivanjica-Ušće, juče sam prošao pa evo kratak opis ako nekome zatreba. Put je većim delom sasvim pristojan, naročito kroz ivanjičku opštinu gde je širina, kvalitet asfalta i signalizacija gotovo na nivou magistrale. Naravno u pitanju je planinska deonica pa odmah iz IC kreće ozbiljan uspon i ima dosta krivina. Kada se pređe na kraljevačku teritoriju put postaje za nijansu uži i slabije obeležen, a najgore je na poslednjih par km pre manastira Studenica gde se put dodatno sužava i na dva-tri mesta ima ozbiljnih oštećenja na kolovozu. Od manastira do Ušća put je dobar i širok ali krivudav. Saobraćaja ima jako malo, priroda je prelepa, sve u svemu sasvim podnošljiva ruta ako nekome zatreba, uz naravno dodatnu pažnju na toj kratkoj kritičnoj deonici pre manastira.
 
Danas sam prvi put došao na Goliju iz Novog Pazara (preko Deževe), put je širok, veoma dobar, čak nema ni preterano mnogo serpentina i ekstremnih uspona, baš je lepa trasa za opuštenu vožnju. Na drugu stranu prema Ivanjici na žalost potpuno druga priča što je ovde već i opisano, posebno bodu oči one dve deonice bez asfalta (doduše ono u Kumanici je ostalo vrlo malo da se spoji, valjda će bar to završiti ove godine), a i ono što je pod starim asfaltom skoro sve je zrelo za rekonstrukciju. Golija se nekako tradicionalno smatra „planinom kod Ivanjice“ i ako se ne varam najvećim delom i pripada ivanjičkoj opštini, ali eto paradoksalno je mnogo lakše dostupna iz Novog Pazara, Raške a uskoro će biti (ako već nije) i iz Sjenice.
 
U pravu si, decenijama je Golija bila ozbiljno zapostavljena što se tiče Ivanjičke opštine i ljudi koji su odlučivali. Meni se čini da nije bilo sloge i dogovora a ni znanja verovatno da se nađe neko ko će da uloži u Goliju.
Samo da te dopunim.
Radi se i put Devići Brusnik kada se završi - (trebalo bi do kraja leta) u planu je da se radi i nastavak do Odvraćenice.
Na onoj raskrsnici ka Studenici se skrene desno ka Pridvorici i Devićima.
 
Ako se ne varam nije još na ovoj temi bilo reči o putu Ivanjica-Ušće, juče sam prošao pa evo kratak opis ako nekome zatreba. Put je većim delom sasvim pristojan, naročito kroz ivanjičku opštinu ...

Hvala na ovom detaljnom opisu!
Sa ovim, i N.Pazar-Golija, pokrili smo sve deonice na ovom prelepom području iz naslova teme!
Sada možemo da planiramo lepe rute i uživamo u ovim prelepim predelima naše Srbije.

:sesir:
 
Poslednja izmena:
Izgleda da zavrsavaju ovu deonicu do Prekog Brda:

1747921102817.png
 
Vrh