Šta je novo?

Pešačke zone

Zamislite da se gradonačelnik nekog evropskog grada pojavi na otvaranju zamene nekoliko desetina ploča u glavnoj ulici.

Pa ja mislim da bi pre morao da podnese ostavku što je dozvolio da glavna ulica toliko propadne za vreme njegovog mandata nego da se hvali time.

Ne kažem da je samo trenutna vladajuća garnitura kriva za haos u gradu, ali ne sećam se da je neka prethodna gradska vlast ovako nešto radila.

Pohvalno je što se napokon neko setio da sredi neke stvari, ali medijska pompa oko toga mi je baš onako BLJAK!
 
Očekujem dr Stefanovića da svečano otvori rekonstrukciju stepeništa ispred PS NBGD (ako Vesić i Mali ne mogu da stignu).
ad559270e0461a5be6a418e5f0c48dc3.jpg


Poslato sa telefona
 
Za avgust najavljuju početak rekonstrukcije Ulice Vuka Karadžića. Zanimljivo je da bi rekonstrukcija, bar prema Folićevim najavama, trebalo da obuhvati i deo Ulice cara Lazara, od Vuka Karadžića do Uskočke, kako bi se formirao skver ispred "Crvenog petla" :)

Четвртак, 23. јул 2015.

Почиње ширење пешачке зоне у граду и њен силазак на реку

1687717_prosirenje_pesacke_zone_v.jpg


Плато између Ускочке и Улице Вука Караџића, као и сама Улица Вука Караџића, биће претворени у пешачку зону у наредних неколико месеци. Плато ће као централни објекат добити камену чесму „код Црвеног петла” са мотивом петла на врху, најављено је из кабинета главног градског урбанисте Милутина Фолића. Овај нови део пешачке зоне биће поплочан на исти начин као Кнез Михаилова улица, а пројекте је урадио Републички завод за заштиту споменика културе на челу са архитектом Синишом Темеринским, у сарадњи са аутором Браниславом Јовином. Радови који ће почети средином августа трајаће неколико месеци.

1687722_Vuka_Karadzica_v.jpg

(Вука Караџића и плато испред "Црвеног петла")

– Имали смо разговор са угоститељима због којих смо разматрали одлагање радова, али то није било могуће да се не би ушло у грејну сезону, тако да и овим путем молимо све власнике локала и грађане који живе у овим улицама да буду стрпљиви јер ће након ових радова њихове некретнине добити додатну вредност – рекао је Фолић и додао да је пројекат логичан наставак ширења пешачке зоне и први корак њеног силаска ка реци.

1687729_crveni_petao_perspektiva_v.jpg

("Црвени петао", перспектива)

Паралелно са извођењем ових радова биће израђен пројекат наставка Обилићевог венца до Улице царице Милице, чиме ће бити заокружена целина чије формирање је започето још осамдесетих година.

Градски урбаниста је нагласио да је Градско веће пролетос усвојило Пројекат ИМЕ – Идентитет Мобилност Екологија, у којем је један од потпројеката који промовише ове вредности и ширење пешачке зоне Кнез Михаилове.

Према његовим речима, у припреми је студија даљег ширења пешачке зоне која треба да да оквир за потпуни силазак ка реци, као и затварање Васине улице са Студентским тргом, при чему ће се сагледати решавање паркирања, измештања терминуса и други битни предуслови.

–Замишљено је да када буде комплетирана, цела пешачка зона има четири доминантне функционалне целине.То су Васина – улица културе, јер се у њој налази Народно позориште, Народни музеј, Ректорат, Филолошки, Филозофски и Биолошки факултет, Коларац, Филхармонија, Етнографски и Педагошки музеј, као и неколико хотела; Кнез Михаилова – улица трговине; Топличин венац са околним улицама – зона угоститељских објеката; Косанчићев венац – историјски део, у оквиру кога ће бити реконструисана калдрма, конзервиран и уређен простор некадашње библиотеке и изграђена градска галерија – рекао је Фолић и додао да је нтересантно да се у овом делу налази и кућа у којој је сниман чувени филм „Маратонци”, што ја атракција само по себи.

Izvor: Grad Beograd
 
Tema je prabacena u odgovarajuci podforum
 
Шири се пешачка четврт престонице
М. Т. Ковачевић | 24. јул 2015. 19:01 | Коментара: 4

Главни градски урбаниста Милутин Фолић најављује модернији и атрактивнији изглед центра Београда. Праве се плато и чесма од мермера "Код Црвеног петла"

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%86%D0%B5
 
Nije mi bas najjasnije, kako misle da naprave pesacki skver "kod cvenog petla" a da gracanicka ul. i ul. cara lazara u ovoj fazi ostanu ulece prohodne za automobile?
 
Da. Tek naredne godine će se raditi Zmaj Jovina.
 
Moжда ће и ту да мењају све инсталације.
 
Više mesta za pešake

Autor: B. I.

Beograd je prepun automobila i Grad želi da promeni -hijerarhiju u saobraćaju-, te da ona u budućnosti bude: pešak, biciklista, javni gradski prevoz i tek na dnu privatni automobil. Cilj je da se smanji broj automobila, jer su oni ti koji prave gužve, a da se poveća kapacitet i korišćenje gradskog prevoza, kazao je glavni gradski urbanista Milutin Folić, objašnjavajući detalje projekta ,,Identitet, mobilnost, ekologija-- IME, kojim su definisane prioritetne vrednosti u strategiji kojom će da se kreće razvoj grada Beograda u narednim godinama.

http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beog ... _id=306551
 
Вожд":lohhpst4 je napisao(la):
Grad želi da promeni -hijerarhiju u saobraćaju-, te da ona u budućnosti bude: pešak, biciklista, javni gradski prevoz i tek na dnu privatni automobil.

A metro?
 
Вожд":dhce6m4n je napisao(la):
Beograd je prepun automobila i Grad želi da promeni -hijerarhiju u saobraćaju-, te da ona u budućnosti bude: pešak, biciklista, javni gradski prevoz i tek na dnu privatni automobil. Cilj je da se smanji broj automobila, jer su oni ti koji prave gužve, a da se poveća kapacitet i korišćenje gradskog prevoza, kazao je glavni gradski urbanista Milutin Folić, objašnjavajući detalje projekta ,,Identitet, mobilnost, ekologija-- IME, kojim su definisane prioritetne vrednosti u strategiji kojom će da se kreće razvoj grada Beograda u narednim godinama.

Skoro da bi se potpuno slozio s Folicem. Samo jos da je spomenuo metro :)
Nadam se da planeri ne zaboravljaju da je najjace sredstvo u "pjesackom osvajanju grada" upravo metro. Metro je taj koji bi mogao najvise doprinijeti izlasku pjesaka na ulice i sklanjanju automobila.

Ipak, izgleda pozitivan pomak u strategiji planiranja saobracaja :roll:
 
Iako znam da metro ne spominju jer su nesposobni da ga izgrade, javni gradski saobraćaj podrazumeva sve oblike javnog prevoza, samim tim i metro.
 
Jeste. U tom slucaju ako je Folicu metro na trecem mjestu onda se malo z...ezno.
 
Vrh