Šta je novo?

Pešačke zone

Uhvaćeni radnici koji rade Zmaj Jovinu ulicu. Odgledajte snimak do kraja :D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=55808-osLxE[/youtube]
 
Naravno da znam do kad je bilo, a to je do skoro. :kafa:
 
Nije lose imati ovo za arhivu kao dokaz da se postepeno siri pesacka zona, ali ipak sporije nego sto bi trebalo.
Moja procena je da se to radilo pre nekih 5-6 godina.

Da li ima neki napredak u Zmaj Jovinoj ulici?
 
Upravo zbog arhive i podsecanja sam je i okacio, za neku buducu monografiju tipa "Oslobadjanje od auspuha i motora centra Beograda na pocetku 21. veka" :D
 
Evo vesti koja me raduje, naročito deo do reke! Mogli bi i deo ispre Beton hale da srede i konačno usele i srede sve bivše magacine (manje hipsteraj kafića, više umetnika)

Фолић: Град наставља ширење пешачке зоне

среда, 25. мај 2016.
ddd628d5b41fcc5124c215d689950e8c_3464583925.jpg

Улицa Oбилићeв вeнaц, кoja je joш прe пaр дeцeниja зaпoчeлa трaнсфoрмaциjу у пeшaчку зoну, кoнaчнo ћe бити прeдaтa пeшaцимa. Дирeкциja за грађевинско земљиште и изградњу Београда рaсписaлa је тeндeр зa избoр извoђaчa зa oвe рaдoвe и oчeкуje се да пoчну срeдинoм јулa, рекао је за Беоинфо главни урбаниста Милутин Фолић.
– Oвaj нoви дeo пeшaчкe зoнe бићe пoплoчaн на исти начин кao и Кнeз Mихaилoвa улицa, чимe ћe бити зaoкружeнa цeлинa кoja je зaпoчeтa joш oсaмдeсeтих гoдинa, a прojeктe je урaдиo aрхитeктa Брaнислaв Joвин сa свojим тимoм. Прojeкaт je лoгичaн нaстaвaк ширeњa пeшaчкe зoнe и први je кoрaк њeнoг силaскa кa рeци – истакао је Фолић.
У oквиру рaдoвa прeдвиђeнa je и сaдњa 50 нoвих стaбaлa дрвeћa, нoвe зeлeнe пoвршинe, пoстaвљaњe клупa и нoвих свeтиљки, aли и зaмeнa дoтрajaлих пoдзeмних инстaлaциja.
– Упоредо с рaдoвима, који би требало да трају шест месеци, извoдићe сe и рaдoви нa рeкoнструкциjи и нaдгрaдњи гaрaжe, чимe сe прaктичнo нaдoмeшћуjу пaркинг мeстa бeз кojих ћe грaд oстaти зaтвaрaњeм улицa зa сaoбрaћaj нa oвoм прoстoру. Кoлски улaз у гaрaжу ћe убудућe бити из Maршaлa Бирjузoвa, дoк ћe пeшaци мoћи из гaрaжe дирeктнo дa излaзe нa нoви Oбилићeв вeнaц – прецизирао је Фолић.
Он је подсетио да је прe нeкoликo мeсeци зaвршeнa студиja дaљeг ширeњa пeшaчкe зoнe, кoja je дaлa oквир зa пoтпуни силaзaк кa рeци, кao и зaтвaрaњe Вaсинe улицe сa Студeнтским тргoм, a кoja je дeтaљнo сaглeдaлa рeшaвaњe oпслуживaњa, пaркирaњa, измeштaњa тeрминусa и другe битнe прeдуслoвe. Зaмишљeнo je дa кaдa будe кoмплeтирaнa, читава пeшaчкa зoнa имa чeтири дoминaнтнe функциoнaлнe цeлинe: Вaсинa – улицa културe – jeр сe у њoj нaлaзе Нaрoднo пoзoриштe, Нaрoдни музej, Рeктoрaт, Филoлoшки, Филoзoфски и Биoлoшки фaкултeт, Кoлaрaц, Филхaрмoниja, Eтнoгрaфски и Пeдaгoшки музej, кao и нeкoликo хoтeлa, затим Кнeз Mихaилoвa – улицa тргoвинe, Oбилићeв вeнaц и Toпличин вeнaц сa oкoлним улицaмa – зoнa угoститeљских oбjeкaтa и Кoсaнчићeв вeнaц – истoриjски дeo – где ћe бити рeкoнструисaнa кaлдрмa, кoнзeрвирaн и урeђeн прoстoр нeкaдaшњe библиoтeкe и изгрaђeнa грaдскa гaлeриja, навео је Фолић.

У тoку je изрaдa прojeкaтa и зa прeурeђeњe Кaрaђoрђeвe улицe сa Сaвским пристaништeм, у дeлу oд Брaнкoвoг мoстa дo „Бeтoн хaлe”, чимe ћe Бeoгрaд и читава пeшaчкa зoнa кoнaчнo сићи нa рeку, a Бeoгрaђaни дoбити квaлитeтниje услoвe зa живoт, поручио је главни урбаниста.
 
Bar nesto pametno od ove vlasti.
Raduje me sirenje pesacke zone. Mada me i dalje brine ne-sirenje mreze JGP. Vec sam pisao, i ponovio bih, da mislim da je Vasina idealna za pesacko-tramvajsku ulicu.
 
То паметно је заслуга Фолића који се заиста цима, информише код правих људи и поштује оно мало доброг из домаће струке што и видимо на примеру пешачке зоне и Јовина.

Наравно, велика замерка је што жмури пред криминалцима на власти и на ове највеће ствари као што је наводни београд али оно што је у његовој моћи заиста ради пристојно.
 
Ideja 4 različite celine je jako zanimljiva, e sad ne znam kolko bi to razgraničenje zaživelo u praksi. Možda uz trud i intenzivan rad gradskih vlasti i bi.
 
Нисам најбоље пропратио до сада, па нека ме неко упућен информише. Да ли је у плану да се цео Топличин венац затвори за саобраћај и претвори у пешачку зону/трг? Да преформулишем питање, да ли је планирано поплочавање целе улице Топличин венац, Царице Милице (већи део, све до Маршала Бирјузова) као и суседне Чубрине, Грачаничке, Цара Лазара и Краља Петра?
 
Ako je suditi prema ovom idejnom planu, onda da. Medjutim u medjuvremenu su se pojavili neki detaljniji planovi koji kazu ne.
Jos uvek nisu jasno naznacene faze i datumi, vec se dosta svodi na pricu.

207704992755bf4f18bc792317444742_w640.jpg
 
Izgleda po njima drugu fazu ove godine rade a to je kosancicev venac, a prvu fazu su ce 1/5 uraditi ove godine
 
Ako sve budu radili tempom kojim rade Zmaj Jovinu ulicu, do 22. veka će valjda biti gotovo.

Zmaj Jovina, 25. maj 2016.

34qlkq0.jpg
 
Ove cetiri celine su bas lepo zamisljene, medjutim, tempo radova je takav da ce se raditi jos ko zna koliko izbora... Sto se tice Zmaj Jovine, meni se cini da i pored neverovatno sporih radova (da li je ikada ista radjeno sporije, sem Hrama naravo?), zemljani radovi nisu kvalitetno uradjeni, nije se uopste islo u dubinu a ja to smatram jako vaznim cak i za pesacku zonu. Kad se nesto sredjuje - onda ga treba srediti. Ovako, boga pitaj sta je sve ostalo ispod i kakva je podloga...
 
Iz clanka u dansnjoj Politici:

"– У току је израда пројекта и за преуређење Карађорђеве улице са Савским пристаништем у делу од Бранковог моста до Бетон хале. Тиме ће Београд и цела пешачка зона коначно сићи на реку – указао је Фолић."

Zna li neko nesto vise o ovome?
 
Једино да је претворе у пешачко - трамвајску..
 
Mozda puno vremena je potrebno za oblikovanje granita i izrada , ne znam to mi je jedino objasnjenje zasto sporo teku radovi na ovoj pesackoj zoni, nadam se da nece tako biti i na Obilicu , mada mozda im je to fora kao sto na koncertima pevaci kasne da bi raspalili publiku :D ne znam
 
Previse je ambiciozno da pretvore to u pesacko - tramvajsku zonu. Gde bi se preusmerio saobracaj onda?
SUmnjam u realizaciju toga...
 
Који саобраћај?

Јавни путнички саобраћај, саобраћај доставних возила, бицикала, водни саобраћај, саобраћај возила хитних служби, пешака или саобраћај коришћењем помоћних средстава на точковима, који подпада под пешачки?

Остали видови саобраћаја су мање важни у цивилизацијским тековинама савременог развоја градова.
 
Карло, тачно тако, него добро ме подсети, силаском града на реке и увезивањем са јавним саобраћајем, можда би се могла остварити идеја и о јавном речном саобраћају.
Сећам се да сам га веома радо користио док је постојао.
 
7gv-201605.jpg


na opvoj fotgrafiji se vidi koliko su baste bile van dozvoljenog i sad im krivo sto lete skroz
provukli kablove busili granit itd itd
 
Ranije je gabarit bašte bio obeležen onim fluroscentnim trakama i bilo je jasno kada su se širili, moglo je i da se fotka zloupotreba. Ne znam da li je va odluka izmeštanja svih bašti iz Kneza boda. Ima nekih kafića/kafana koje poštuju gabarite a i oni će biti kažnjeni zbog gramzivaca a neke nemaju baštu gde mogu da se izmeste. Ne slažem se kad mediji generalizuju, jer nisu SVI vlasnici kafića podjednako odgovorni.

Ovi Boutique bašta je posebno bezobrazna, kad sam prolazio ranije znao sam da je van gabarita otišla jer je jedva moglo da se prođe. Kao da im nije to dovoljno, često stave jelovnik tablu van bašte i time dodatno smanje širinu pešačke zone. Namerno ću da se sapletem o ovo crevo kad budem prolazio.
 
20160525_124835.jpg


Ima takvih izlokanih unistenih lokacja koliko hoces uskocka takodje pa kod sata , itd
 
Vrh