Šta je novo?

Pešačke zone

Biće bangavi tramvaj, i to neki starinski, 3 komada u vrh glave, koji će imati zadatak da odmene 5 trolejbuskih i 1 odnosno 3 (ako računamo i 26 i 27) autobuske linije. Biće fantastično. Funkcionalnost nula. Razum nula. Ali hej, bitno da se ispuni romant'ka i nostalgija za vremenima kojih nema već 4 generacije unazad...
I koja apsolutno nikome nije potrebna niti će mu doneti neku korist.



I kao što smo ''predali'' gomilu prostora u gradu automobilima, tako smo i u svojim domovima ''predali'' gomilu nekadašnjeg prostora televizorima, kompjuterima, šporetima, mašinama, peglama, klimama... Žrtvovali smo planinski vazduh i pejzaže iz snova da bismo živeli u naseljima betona i cigli. Žrtvovali smo ishranu na domaćem siru, domaćem mesu, planinskoj vodi i šumskom voću da bismo se hranili industrijski proizvedenom hranom i vodom iz reke, provučenom kroz postrojenja i dopremljenom cevima. Zamenili smo mrak oko kuće/doma i zvezdano nebo svetlošću sa ulica. Zamenili smo psa čuvara u dvorištu neživim kapijama i interfonima na zgradama. Zamenili smo bašte i vrtove saksijama. Zamenili smo porodična okupljanja oko ognjišta/kamina okupljanjem oko plastične kutije pune elektronike. Zamenili smo gusle i frule ''uživo'' drvenim kutijama sa kojih svira šta god mi poželimo. Zamenili smo predivan osećaj gacanja po blatu u opancima da bismo hodali u sintetičkim patikama po sintetičkom ravnom asfaltu...

Ju ju ju.... Kmeeee, kmeeeee, kmeeee...

I tako mogu do sutra da nabrajam imbecilne teze, i da predstavim sve izume ovog i prošlog veka kao zla koja su nam donela samo štetu i patnju. I da ignorišem sve dobro što su nam doneli i omogućili.Uključujući i tu ilustraciju, koja bi malo morgen bila dostupna na netu da nije bilo automobila i svih ostalih izuma koje su oni omogućili i doneli nam brdo tehnologija koje danas sa zadovoljstvom koristimo i koje su nam transformisale život.

Sve te dalabu i balegare što valjaju svoja njesra i lupetaju po automobilima treba poslati u tematska sela koja bi apsolutno simulirala život s početka prošlog veka. Od toga da se jede samo ono što se zasadi u bašti, do toga da kad opali infarkt, ili kad ujede zmija, nema hitne pomoći da se leti u bolnicu i dobija sve na tacni. Nego lepo konjska zaprega pa vozi kod seoskog doktora sa instrumentima i lekovima iz 1800ih. Pa ih pitati posle mesec dana kako im se sviđa takav život.
Gospode bože, kakva gomila baljezgarija... :bash: Kakav prezir prema nečemu bez čega današnji život i svet ne bi uopšte bio moguć...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623069#p623069:2qvmc407 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Мај 2019 02:51 pm[/url]":2qvmc407]
Gospode bože, kakva gomila baljezgarija... :bash: Kakav prezir prema nečemu bez čega današnji život i svet ne bi uopšte bio moguć...

Није презир него указивање да у свему треба да постоји мера и баланс. А простор који аутомобили заузимају је све, само не мера и баланс.
 
Аутомобилски лоби и малограђанство је толико утицало на друштво, да је стање свести већи проблем од самих аутомобила. А баланс, хммм, па ако кренемо барем да тежимо ка томе, можемо рећи да је то неки успех.
 
Mi smo krenuli da težimo upravo u suštu suprotnost , jedan totalni disbalans svega.
 
Skadarska / Strahinjića Bana / Cetinjska / Džordža Vašingtona

Jedino mi nije jasna ova bandera -zašto nisu mogli da je izmeste?! Takođe, lokacija ova dva stabla mi deluje prilično nesrećna.
 
Opa uradili su rampu za invalide odlicno
Da se sredi rasvjeta na sebilj cesmi
I ta bandera ukloni ako je moguce ...
I pogresan model hidranta trebo je onaj trula visnja cijeli ..
 
Rampa (spušteni deo trotoara) je postojao i pre "rekonstrukcije".
"Sporna" bandera je na mestu gde je bila i pre.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623440#p623440:1tdhnnop je napisao(la):
Саша » Ned Maj 19, 2019 7:30 pm[/url]":1tdhnnop]Скадарлија и Зетска улица прексиноћ:





Kol'ko gornji deo Skadarske (do "nesrećne" česme) izgleda bolje i lepše nakon rekonstrukcije , tolko je ostali deo totalni promašaj , sa sve uklapanjem sa poprečnim ulicama.
 
Ja nisam reko da nije bilo i prije rekonstrukcije tako
Vec da sam mislo na osnovu predhodnoh fotki da nema rampe ispostavilo se da je tu
Takodje i prije se razlikovao gornji dio skadarlije od gornjeg veci su problem baste sa kojima vlast nece da se izbori i rekonstruise sredinu ulice ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623731#p623731:3w34u996 je napisao(la):
direktor » Pon Maj 20, 2019 5:18 pm[/url]":3w34u996]Ja nisam reko da nije bilo i prije rekonstrukcije tako
Vec da sam mislo na osnovu predhodnoh fotki da nema rampe ispostavilo se da je tu
OK. Onda je samo nesrećno izražavanje u postovima dovelo do pogrešnog tumačenja.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623731#p623731:3w34u996 je napisao(la):
direktor » Pon Maj 20, 2019 5:18 pm[/url]":3w34u996]
Takodje i prije se razlikovao gornji dio skadarlije od gornjeg veci su problem baste sa kojima vlast nece da se izbori i rekonstruise sredinu ulice ...
Poentu ovoga ne vidim. Normalno da znamo da je bilo ovako i pre rekonstrukcije , uglavnom. Pre rekonstrukcije nije postojalo ono kamenje oko čestme koje je i u središnjem i donjem delu Skadarlije.
Poenta mog posta je da kada su već uzeli da rade rekonstrukciju Skadarlije , da je trebalo celu da urade u kockama kao što su u gornjem delu , sad kad je prilika , i da bi tako ulica bila ne samo estetski prijatnija i lepša , nego bi bila i mnogo funkcionalnija. Ovako je totalni promašaj , isto kao i Kosančićev venac , jer i u jednoj i drugoj ulici se i nakon rekonstrukcije "lome" noge. Šta je falilo da se Kosančićev venac kompletno uradi kao deo koji izlazi na Pop Lukinu ili kompletna Skadarlija kao gornji deo? Da je urađeno tako , ja , a verujem i mnogi drugi , bi pohvalili rekonstrukcije. Ja to tako vidim.
 
Ti tako vidis ali ne i zavod za zastitu spomenika tako se ne cuva autenticnost izgleda nekog djela grada ...
 
Znači poenta je autentičnosti. OK , da krenemo.

01. Povaditi ploče iz Knez Mihajlove i vratiti tramvaj da ide tuda.
02. Ukloniti kontaktnu mrežu od Kalemegdana , preko Terazija , Kralja Milana i Makenzijeve i vratiti tramvaj da saobraća tuda.
03. Vratiti tramvajske šine za Zemun i Čukaričku padinu , a ukloniti dalje od Topčiderskog parka i za Banovo brdo.
04. Ukloniti tramvaje iz Bulevara kralja Aleksandra , a vratiti trole.
05. Ukloniti trole iz Kneza Miloša , a vratiti kaldrmu i tramvaje.
06. Ukloniti Mostarsku petlju i Autokomandu.
07. Ulice koje su deo pešačke zoine ponovo vratiti da budu za kolski saobraćaj
08. Vratiti tramvajsku okretnicu sa Trg Nikole Pašića
09. Skloniti Terazijski tunel
10. Ukloniti fontanu sa Slavije i vratiti da ona više ne bude kružni tok
11. Ukloniti česmu iz Skadarlije
12. Vratiti tramvaj kroz Bulevar Despota Stefana
13. Brankov most vratiti da bude ponovo viseći most
14. Porušiti BNV i vratiti GŽS i prugu na Savski trg , kao i oko Kalemegdana
15. Ukloniti Gazelu
16. Vratiti kaldrmu gde god je postojala
17. Novo groblje vratiti na mesto Tašmajdanskog parka
18. Stadion BSK (OFK) na mesto Tehničkih fakulteta
19. Narodnu biblioteku vratiti na Kosančićev venac
20. ...
 
Masis poentu skroz pogledaj sta zavod i zasto nesto stiti spisak ti je totalni promasaj
Tacku broj 2 ti mozda vesic ispuni u malo kracoj varijanti
Ostalo nema veze sa zavodom vec sa tvojim nepoznavanjem materije
 
Ma šta kazeš. Ako je to moje nepoznavanje materije , kako je onda očuvanje autentičnosti ubacivanje kaldrme (kamenja) na delu Skadarske od Strahinjića Bana do Cara Dušana?
 
Kada je u pitanju zaštita i revitalizacija, prvo pravilo rekonstrukcije bilo čega glasi da se jasno mora videti deo koji je nadogređan, da se "autentičnost" ne bi lažirala. Na neki način se mora naznačiti šta je preživelo od originala, a šta je imitacija originala radi "autentičnosti", da ne kažem ambijenta. Takođe, postoje kriterijumi šta je važno a šta nije za očuvanje ambijenta i autentičnosti. Zato je Partenon pegav, zato se novi delovi starih crkava rade od drugačijeg kamena, drugačije se boje itd.
Pritom, rekonstrukcija i revitalizacija nisu jednaki pojmovi. Ako pričamo o rekonstrukciji Skadarlije, onda bi sve trebalo da liči na original, s tim što se jasno vidi šta jeste original a šta je juče dodato da uslovno rečeno popuni rupe. Ako pričamo o revitalizaciji, onda pričamo o zameni podloge za jednu na kojoj ljudi ne lome noge, o usaglašavanju podloge u oba dela ulice, itd. E sada, postavlja se pitanje da li je sve to dozvoljeno, s obzirom na zaštićene objkete /celine, a na to pitanje bi odgovorio Zavod, da je do toga došlo.
 
Za te detalje @Sole obratis se zavodu mejlom odgovaraju vrlo je moguce da je sad samo zavrsn nesto sto prije nije uradjeno iz nekog razloga cesma sebilj je poklon za samit nesvrstanih da se usminka bg 1989 npr bip je oslikan bjese 88 inace cesma je poklon SA Replika njihove...
Myah je dosta odgovori pa da ne detaljisen
Strah bana. Je odlukom grada promjenjen karakter tako i zastor same ulice naravno d a je zahtjevalo uklapanje novo sa pocetkom skadarlije koji je prije ocajno izgledao ...
 
IMG-20190522-093114.jpg

Evo renoviraju skadarliju ponovo :bash:
Polomljene i zatrpane odvodne cijevi od strane radnika koji su radili kaldrmu ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624424#p624424:6benmign je napisao(la):
direktor » Čet Maj 23, 2019 8:03 am[/url]":6benmign]
IMG-20190522-093114.jpg

Evo renoviraju skadarliju ponovo :bash:
Polomljene i zatrpane odvodne cijevi od strane radnika koji su radili kaldrmu ...

Volim Srbiju! U njoj nikad nije dosadno! :bash: :lol: :D
 
Formirana Radna grupa za rekonstrukciju tržnog centra u Nušićevoj – Čumićevo sokače u novom ruhu 2021.

Nakon dugogodišnjeg propadanja, dizajnerski kutak u centru grada – Čumićevo sokače napokon će zablistati u novom ruhu najkasnije 2021. godine. Na jučerašnjem sastanku predstavnika Grada Beograda i vlasnika lokala formirana je radna grupa koja će se u narednom periodu baviti svim pitanjima u vezi sa oživljavanjem ovog tržnog centra.

Kako za „Novosgi” kaže Dragomir Petronijević, član Gradskog veća, iako je inicijativa za sređivanje ovog dela grada postojala odavno, tek sada su se stvorili uslovi za realizaciju.

Prema njegovim rečima, budući da su i sami vlasnici lokala mnogo uradili na uređenju, aktivno će učestvovati u svakom koraku izrade projekata i realizaciji. Formirana je i Skupština vlasnika lokala Čumićevog sokačeta, koju čine četiri člana, a uključen je i arhitekta koji je osmislio izgled Čumićevog sokačeta kada je građen centar, navodi Petronijević.

– Ubuduće ćemo se sastajati jednom nedeljno da bismo rezimirali kako napredujemo. Pošto je tržni centar imao samo privremenu građevinsku dozvolu, a postoji i problem sa vlasništvom, prvi zadaci radne grupe biće da do kraja godine reši imovinsko-pravni status tržnog centra – pojasnio je Petronijević.

Ideja Grada Beograda je da i nakon rekonstrukcije ovaj tržni centar zadrži postojeći koncept, kao i da bude nezaobilazno mesto na turističkoj mapi grada.

– Namera je da, osim trgovinske namene, ovo bude prostor i kulturno-edukativnog karaktera, da se održavaju modne revije, kao i da se uvrste neke stalne manifestacije. Cilj nam je da imamo jedan uređeni urbani i prepoznatljiv deo grada. Na taj način će se stvoriti uslovi da početkom sledeće godine raspišemo konkurs za idejno rešenje i tokom godine počnemo rekonstrukciju. Krajnji rok za rekonstrukciju ovog tržnog centra je 2021. godine – objašnjava Petronijević.

Predstavnici Udruženja vlasnika lokala već su dali neke sugesgije u kom pravcu bi rekonstrukcija mogla da ide.

– Grad je prepoznao naš trud, a ove godine krećemo u veliki posao. Naš tim čine kompetentni ljudi koji će davati sugestije kako da se zadrži postojeći koncept „Belgrade design district”. Već je u svakom putopisu o Beogradu Čumić prepoznat, a posle rekonstrukcije tek će biti. Sklopili smo saradnju i sa Fakultetom za primenjenu umetnost, kako bi ovo bilo mesto broj jedan za sve kulturne i umetničke manifestacije. Dugo smo čekali ovo i nadamo se da će sada napokon biti rešeno – kaže Marinko Milovanović, predsednik Udruženja vlasnika lokala Čumićevog sokačeta.

Tržni centar „Čumićevo sokače”, popularno nazvan „Belgrade design district”, mogao bi nakon rekonstrukcije da dobije i novi naziv. Među učesnicima radne grupe već postoje neki predlozi, a tokom postupka rekonstrukcije će se odlučivati da li će zadržati staro ili dobiti novo ime.

izvor: beograqd.rs
 
јој боже и њега су се дохватили
 
Trebalo je to srusiti i garazu napraviti a gore ravan krov zeleni jos ce ga legalizovati i tekst treba da ide u temu o trznim centrima
 
Ideja za parking je odlicna ali svojevremeno je placen i preplacen svaki lokal. Sada sve to srusiti i praviti garazu ne bi odusevito vlasnike koji se necemu nadaju. Ne znam da li moze da se napravi nesto od tog prostora a da ima posetu. Svaki lokal je promenio nebrojeno zakupaca i svi su ugasili biznis na kraju. Jednostavno tu nista ne prolazi iako je lokacija navodno atraktivna. ali sa nekako losim pristupom iako ima sest ulaza.

"Ideja Grada Beograda je da i nakon rekonstrukcije ovaj tržni centar zadrži postojeći koncept, kao i da bude nezaobilazno mesto na turističkoj mapi grada."


trabunjanje... za skoro trideset godina (napravljeno 1991 sa 146 lokala) nije ostalo nista vredno.. jedino ce neki keramicar dobro da zaradi lepeci plocice...
 
Možda im je ideja da deo Nušićeve koji pretvaraju u pešačku zonu , povežu sa Čumićevim sokačetom u jednu celinu.
 
Vrh