Šta je novo?

Pešačke zone

Hm, sad malo razmišljam. Znam da nam ne preti velika opasnost od terorista, ali na ulazu u pešaćke zone bi morale da postaje masivne prepreke zbog poslednjeg "terorističkog trenda" (kombi ili kamion po pešačkoj zoni).

Ne znam šta trenutno rade ugroženije zemlje, ali mora se i o tome razmišljati.
 
Pa ide se i kod nas u tom smeru. Prošle godine kad je bio veliki koncert kod Skupštine (ne mogu sad nikako da se setim koji, a sećam se da je bio veliki i posećen) kod Igumanove palate su stavljane teške barikade. To je bilo par dana posle nekog napada, mislim u Parizu, i prvi put da u Beogradu vidim kako se tako zabarikadira neka ulica i da se pretresaju obični ljudi koji idu na javni koncert.

Zatim, sve prošlogodišnje gej parade su bile ograničene samo kordonima, vozilima i onim ogradama protvi demosntracija. Ove godine su stavljali i ove betonske barikade. I to još onako cik cak, ko da smo u Bejrutu bogte.

Kapiram da je to samo jedna mera predostrožnosti ali iskreno uopšte mi se ne sviđa kad vidim tako nešto u Beogradu. Kad sam video te barikade kod Skupštine zbog jednog običnog koncerta... Navikao sam da gledam to po drugim gradovima sveta ali kad vidim to u rođenom gradu nekako mi nije svejedno. Iako su velike šanse da te barikade nikad neće biti upotrebljene. Ali prosto ne volim da vidim takav prizor ovde, navik'o sam da je Srbija van svih takvih priča i situacija.
 
@Arapski investitor, naziv specifična težina materijala se koristi u struci kada se računa u stvari u odnos stavi kubikaža (m3 npr) i masa ( kg npr), a može se pisati i bez mernih jedinica. Pretpostavljam da je stvar u tome što je "težina" naša stara slovenska reč, a današnje naučno značenje reči "masa" je počeo da koristi verovatno Njutn tek 1704. odakle smo i mi kasnije kroz njihovu nauku preuzeli taj naziv (https://en.wiktionary.org/wiki/mass#Etymology_1). Dakle, nisam pogrešio, tako se ljudi izražavaju u građevinskoj struci. Recimo, svako ko kupuje bager ili utovarivač mora znati specifičnu težinu materijala koji će u kašici nositi. Npr. prema "težini" same mašine se računa kolku on težinu može nositi (a da se ne prevrne ili da ima snage). Korpe se strandardno prave za specifičnu težinu 1,8 (što znači da ako nosi 5 tona u kašici : 1,8 = 3m3 kašika, a ako će nositi beton tada će kašika morati biti manja: 5 tona : 2,4 = 2m3). Specifična težina se uglavnom stavlja bez oznake, npr 1,8 ili 2,4 ili 1,2 ... ali s obzirom da su ostale dve oznake u m3 i kg, onda to implicira da se može izraziti i kao kg/m3. Ali naziv u praksi ostaje "specifična težina" iako bi to sada prema zvaničnoj fizici trebalo biti pravilno rečeno "specifična masa" ali kažem verovatno je reč "težina" duže u našoj etimologiji od reči "masa" koja je relativno nova i strana.
Čak i na Wikipediji možeš videti da se "specifična težina" izražava u kg/m3 (dole na dnu članka) https://sh.wikipedia.org/wiki/Specifi%C ... e%C5%BEina
 
u kg/m3 se izražava gustina. Ako struka to naziva drugačije - struka unosi nepotrebnu zabunu.

Težina i masa (u srpskom jeziku) nikako nisu ista stvar. Ukratko, masa tela je uvek ista (i na Zemlji i na Mesecu), dok je težina SILA i ona zavisi od gravitacije (pa na Mesecu imamo 6 puta manju TEŽINU, ali istu masu).

Masa se izražava u kilogramima, a težina u njutnima.

Naravno, većina ne pravi razliku, ali znamo o čemu pričamo.
 
A evo i sa Vikipedije

Специфична тежина је у блиској вези са густином, као у горњој формули, међутим оне нису синоними, а сличност ових појмова је као код масе и тежине. Густина тела не зависи од гравитације док специфична тежина зависи. На пример густина воде и на Земљи и на Месецу је 1000 kg/m3 док је специфична тежина на Земљи (на местима где је гравитационо убрзање 9,807 m/s2) 9,807 kN/m3 а на Месецу, због слабије гравитације, приближно шест пута мања.
 
Ostaje da se usaglasimo koliko "balvana" treba da se pomeri jedna džersi batijera. Moje misljenje je 4 balvana=1džersi :D


Birjuzovoj definitivno nedostaje malo zelenila i poneki kalember ili fenjer (naravno ne crveni) :mrgreen:
 
pa nije bas tako, evo na primer specifna tezina se menja kada isti taj bager podize teret nekim ubrzanjem (koje svakako mora da postoji). no da ne tupim, ako se pozivas na "struku", nemoj sa tim dundjerskim forama
kraj offa, amin :)
 
index.jpg


Šalim se malo... :D
 
Pa ništa Arapski šta da ti kažem, ti ako ti je tolko važno idi ispravljaj ljude. A pošto se taj izraz kod njih davno odomaćio, ja to ne radim jer se držim one Duško Dugouškove: "svo vole pametne, niko ne voli pametnjakoviće". Pa zamisli kad ti neko kaže "težak sam tolko i tolko" da kreneš svakoga da ispravljaš "ne, pravilno se kaže, masivan si tolko i tolko...". Budi dosledan i istrajan :D
 
Ne znam za barijere ali ivičnjak betonski sam nosio. 80cm dužine, 20x20cm je težak oko 100 kilograma.
 
Evo sad sam se zainatio pa sam našao konkretan podatak nekog proizvođača. U zavisnosti od dimenzija bloka može biti i da je Spatio u pravu, sve zavisi kolki se napravi kalup za livenje. Ova barijera njihovih dimenzija je čak 1,5 tone. (jedino što širina nije 610mm kako su naveli, to je maksimalna širina, a prosečna je verovatno oko 300mm jer : 2,5m dužina x 0,8m visina x 0,3m (PROSEČNA ŠIRINA) x 2,4 spec težina betona = 1.450kg)
 
Otišla je rasprava u pogrešnom pravcu ali je interesantna :) Uopšte ne treba da razmišljamo koliko ljudi može i kako da pomeru džersija. U svakom slučaju pomeranje betonske barijere oduzma dragoceno vreme hitnih službi. Vatrogascima je možda i lako ali kako bi New Jesrey-a pomerila hitna pomoć sa lakim kombijem bez sajle za vuču i ekipom od 2 muškarca i jedne žene u timu?
Ne treba da smišljamo načine, nego treba da se napravi grad onakav kakav treba da bude, a to je po meri svih ljudi. Ovde dolazimo u situaciju d azbog bilmeza koji se nepropisno parkiraju i bilmeza koje boli ona stvar da vode grad i rade svoj posao u direktnu opasnost dolazi veliki broj ljudi i imovine. Ako nisu u stanju da postave potapajuće stubiće neka postave patrolu komunalne policije koje i tako ima mnogo i tako ništa korisno ne rade.

Postavljanje barikada na sred slepe ulice je prosto skandal i ovde treba pozvati protiv požarnu inspekciju i da neko krivično odgovara zbog toga.
 
I gle čuda, i proizvođač džersija koristi reč "weight" - težina a izražava je u kg, a ne "mass" - masa, pa možda da Arapski ode da ga uči njegovom poslu, da mu objasni da greši ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479308#p479308:1fv2z6kf je napisao(la):
Earthmoving » 21 Sep 2017 07:51 am[/url]":1fv2z6kf]Evo sad sam se zainatio pa sam našao konkretan podatak nekog proizvođača. U zavisnosti od dimenzija bloka može biti i da je Spatio u pravu, sve zavisi kolki se napravi kalup za livenje. Ova barijera njihovih dimenzija je čak 1,5 tone. (jedino što širina nije 610mm kako su naveli, to je maksimalna širina, a prosečna je verovatno oko 300mm jer : 2,5m dužina x 0,8m visina x 0,3m (PROSEČNA ŠIRINA) x 2,4 spec težina betona = 1.450kg)
file.php

Lepo ja kazem da ima preko 1000 kg :)
To samo Chuck Norris moze da pomeri.
 
Ma naravno da ima
Zaigrase se sa sirinom od 20cm :D
Pa sama (prava) namena ovakvih elemenata i jeste da svojom tezinom sprece probijanje barijere i prelazak u suprotnu traku. Kako bi to bilo moguce da ima onako malu masu (tezinu ;) ) kako je pomenuto, kada danas svaki prosecan automobil ima znacajno vise od tone :D, a o autobusima i teretnim vozilima da ne govorimo.

Nego, ovo me podseti na nesto sto sam cuo pre nekoliko dana, ali ne znam dal je istina.
Naime poznanik mi prica kako je u Beogradu bio pokusaj kradje teretnog vozila sa ciljem teroristickog akta u pesackoj zoni?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Fruskogorska


Ispasce na kraju KV losije uradjen od Zadarske, Srebrenicke, Fruskogorske...
 
На снимцима изнад се одлично види неколико места у новим пешачким улицама, где би требало да се дода мало места за растиње у покретним или трајним жардињерама или травњацима.

Прво на слици изнад, измећу чесме и Ускочке улице, у близине канделабра, неколико жардињера би значајно унеле свежину у то поплочано сивило.

Затим изнад у Цара Лазара, целом дужином здања Народне банке, травњак са растињем слично као и код Танјуга. А у Иван Беговој исто до банке би могле да се направе каскаде са растињем и водом, али учињено је супротно, каскаде, али само са плочама су на супротној страни тог дела улице, који управо сада довршавају.

И најзад у краља Петра ће се наставити, извесно, промашај са садњом липа по средини улице упркос драгоценом погледу низ улицу према Сави и пределу који се у даљини види. Ти травњаци на средини улице би требало да се засаде разноврсним и спорадично постављеним нижим врстама, а не липама, да би се сачувао поглед низ улицу ка пределу у даљини.

Изгледа да ни у Грачаничкој неће бити дрвећа, а добро решење би било слично Кнез Михајловој, са једним редом и клупама на зидовима жардињера, постављеним у простору између стабала.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479154#p479154:3vuqt48l je napisao(la):
Igor » 20 Sep 2017 03:50 pm[/url]":3vuqt48l]Prosao sam sinoc Birjuzovom i fali osvetljenje posto su i dalje a verovatno ce tako i ostati one svetiljke razapete na sajli izmedju zgrada. Fale dakle stubovi rasvete na samoj ulici. Time bi joj bio dodatno naznacen pesacki karakter a i svakako bi lepse izgledala nekako toplije a ne ovako kao pista prazno.

Upravo to. Ne mogu da verujem da nisu postavili tipske kandelabre kao u Knezu, i slazem se sa Stefom da je poplocavanje u delu ulice ka Carice Milice mnogo bolje ispalo. Mogli su i neko drvo da stave, ili zardinjere sa klupama...bas je prazno.
 
I tako kad se bude ovo zavrsilo ima da niknu kafici i restorani pa ce terase da zauzmu svo mesto pesacima.
Nisu trebali ove zardnijere da stave, taman je moglo po sredini da se hoda i da ne bude problem, a bice ga sigurno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480526#p480526:jgudnj6m je napisao(la):
spatiotecte » 26 Sep 2017 06:57 pm[/url]":jgudnj6m]I tako kad se bude ovo zavrsilo ima da niknu kafici i restorani pa ce terase da zauzmu svo mesto pesacima.
Nisu trebali ove zardnijere da stave, taman je moglo po sredini da se hoda i da ne bude problem, a bice ga sigurno.
Danas se napravio red na pocetku Obilicevog venca preko puta Tanjuga, jer je kafic zauzeo (legalno i u oznacenoj zoni) mesto... Posto je bila kisa svi bi da idu uz zgradu, a ne po sredini, a naisla grupa turista. Gledam - kafic napravio levak, sa sireg trotoara tera ljude da idu izmedju stolica i zgrade dvoje po dvoje i bukvalno ljudi iz jednog pravca cekaju da prodje grupa ljudi iz drugog da bi prosli.... Jadno, pored cele pesacke zone koja je uradjena. Ocigledno prednost imaju kafici i stolice... A taj isti kafic je inace zauzeo i jednu cetvrtinu prostora po sredini setalista, dok je bilo lepo vreme uvece, jedva je moglo da se prodje. Prijavljeni nekoliko puta, a komunalna se seta i pije kafu u basti tog kafica svaki drugi dan (doduse s' nogu :bash: )
 
Vrh