Šta je novo?

Pešačke zone

Gračanička će biti pun pogodak ako je urade kao Maršala Birjuzova, valjda sam dobro shvatio da je to plan.
 
Meni je totalno ludilo ono rešenje iz Maršala Birjuzova između parking garaže i Sremske. Naime, u toj zoni "usporenog saobraćaja" granitne ploče su posred ulice, a kaldrma je po ivicama. Koja je tu logika?
Nagađam: možda je ideja da na tom potezu gde ulicu treba da dele pešaci i vozila sa posebnom dozvolom, ta vozila mogu da se parkiraju i zaustavljaju, pa kad stanu uz ivicu da im bar jedna strana tokova bude na kaldrmi, a pešaci da se primarno kreću sredinom ulice, gde su granitne ploče? Hajde, možda je to OK ali nekako mi deluje nategnuto.
Ili ne primećujem u čemu je elegancija suptilnost takvog rešenja?
 
Nije to zona usporenog saobraćaja, već pešačka zona, ali se pojedinci trenutno bahate i parkiraju kola na tom delu posle garaže. Tako će biti sve dok ne postave stubiće... ili protivtenkovske mine :D

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473646#p473646:qzuppbi3 je napisao(la):
Homer Jay » 25 Aug 2017 10:39 pm[/url]":qzuppbi3]Nije to zona usporenog saobraćaja, već pešačka zona, ali se pojedinci trenutno bahate i parkiraju kola na tom delu posle garaže. Tako će biti sve dok ne postave stubiće... ili protivtenkovske mine :D

Nešto sam utripovao da iza parking garaže u Maršala Birjuzova ima ona plava tabla za zonu usporenog saobraćaja.
Ali svejedno, i ako je pešačka zona osim za vozila sa posebnom dozvolom, opet je to trasa kojom ide teška artiljerijaa, uključujući recimo i đubretarske kamione. I sad, granitne ploče poslažu po sredini takve ulice a kocke kaldrme sa strane. Totalni zbun. I am flabbergasted.
 
Nece valjda preskociti plato ispred skole, s obzirom na visinsku razliku sa fotke verovatno na zalost hoce!!!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473686#p473686:2cyxs6vi je napisao(la):
ZvezdaracMare » Sub Avg 26, 2017 3:28 am[/url]":2cyxs6vi]Nece valjda preskociti plato ispred skole, s obzirom na visinsku razliku sa fotke verovatno na zalost hoce!!!

Bila bi steta.

Ja sam isao u tu osnovnu skolu, i ono sto je kuriozitet je i da su pre 30 godina kada sam kretao u skolu na istom mestu stajale ove iste zardinjere. :-/

Milsim da bi ovo bila idealna prilika za neke promene, pa makar se one odnosile i na takve detalje.
 
Stvarno treba poseći ova 3 suva drveta ispred Pevca, više ničemu ne služe, samo skrivaju fasadu. Tu je lepo posadjen novi drvored u ovoj dugačkoj "žardinjeri" koja deli plato od Gračaničke, tako da tu mogu posaditi 2 nova drveta do Pevca i tako će biti hlada kada stabla porastu, a neće zaklanjati fasadu.
 
Obilićev venac je po meni najuspešnija rekonstrukcija, malo podsećanje kako je to do skoro izgledalo:
 
U globalu zaista za svaku pohvalu. Meni je posebno drago što je i Ulica Maršala Birjuzova, iako prilično oronula, dosta prodisala rekonstrukcijom kolovoza (daleko je manji haos po trotoarima, bar za sada). Videćemo s jeseni kako izgleda kada je garaža puna do poslednjeg mesta - do sada baš i nije bila pa su stvari išle koliko-toliko glatko...
 
Moje rešenje za rekonstrukciju Vasine ulice, priznajte-bolji sam od Podreke :sesir:
 
Lepo, i ja sam razmišljao o takvom rešenju za tu ulicu. Ploče kao u Knezu, na sredini ulice tramvaj na istom nivou i popločano kaldrmom ili manjim/većim pločama da se vizuelno razdeli tramvajski put od ostatka ulice. Jednostavno i elegantno rešenje.
Kralja Milana bi mogla ostati takva kakva je, možda trotoar popločati granitom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473773#p473773:itpkxrdl je napisao(la):
And7rey » 26 Avg 2017 05:08 pm[/url]":itpkxrdl]Lepo, i ja sam razmišljao o takvom rešenju za tu ulicu. Ploče kao u Knezu, na sredini ulice tramvaj na istom nivou i popločano kaldrmom ili manjim/većim pločama da se vizuelno razdeli tramvajski put od ostatka ulice. Jednostavno i elegantno rešenje.
Kralja Milana bi mogla ostati takva kakva je, možda trotoar popločati granitom.

Mozda bi, za promenu, trg republike mogao biti drugacije poplocan.
 
Jedna velika sličnost Beča i Beograda-naspram parlamenata u oba grada nalazi se park, samo Pionirski znatno zaostaje za bečkom volksgarten:
 
Zašto ljudi na ovom forumu imaju toliki fetiš prema tramvajima i kaldrmi?

Pitam jer me stvarno zanima i namerno koristim reč ''fetiš'', jer mislim da se predlozi koji obuhvataju tramvaje i/ili kaldrme guraju i onda kad treba i onda kad ne treba.
 
Što se mene tiče-zato što mi tako uredjeni prostori izgledaju čisto, uredno, otmeno i elegantno-i uvek izgledaju lepo-i u Pragu, i u Beču, i u Zagrebu, i u Nici. Glavna beogradska štrafta na potezu Slavija-Kalemegdan bi po meni trebalo da bude uredjena na sličan način, a sav drugi saobraćaj da se svede na najmanju moguću meru-bar od Trga pa do Kalemegdana :)
 
Beograđani vole kaldrmu verovatno zato što, osim nekoliko ulica, ne moraju baš puno po njoj da voze.
Posle vožnje gradovima gde je još preostalo dužih bulevara pod kaldrmom (recimo, Bukurešt) možda bi promenili mišljenje. A tek vožnja gradskim autobusom po rimskoj kaldrmi uz Via Nazionale - TO je otpadanje bubrega, tramvajska baštica na usponu do Karađorđevog parka je bila malo udobnija u zoni kratera :)

Što se tiče tramvaja, rezon je prost - metro ionako nećemo imati ispod centra, pa daj šta daš...
 
Nisu li valjda Beogradjani svileniji od Parižana? :D
 
To što nešto izgleda lepo tamo negde van ne znači da bi izgledalo lepo i ovde. I to što nešto izgleda lepo, ne znači da je automatski i najbolje rešenje.

Kaldrma, ova koja se stavlja kod nas, je jedna od najidiotskijih stvari koja postoji. Prvo zato što kad krene da propada ili da se izvaljuju kocke, to oštećenje se vrlo brzo širi, i često stvara jake i opasne rupe koje jedu gume vozilima. Drugo, magnet je za prljavštinu, jer se čisti i spira mnogo teže nego goli asfalt. Treće, proizvodi mnogo više buke prilikom prolaska vozila nego asfalt. I četvrto, ova koja se ovde stavlja, izgleda krajnje odvratno, jer brzo pocrni, često nema nikakav obrazac (jer nema više ''kockara'' da je slažu) i još ima onu crnu smesu koja ide između kocki, koja izgleda ko neka štroka.
Kao što rekoh ranije, mislim baš na ovoj temi, kaldrma (ova što se ovde koristi) je bajna i divna samo onima koji su imali malo iskustva s njom.

Što se tiče širenja tramvaja po starom delu grada, i to pogotovu ovom najstarijem, gde su i brda, i matore instalacije pod zemljom, i tesne ulice i svašta nešto... o tome bih tek mogao da napišem par desetina rečenica. Ali neću, jer znam da bih odma bio proglašen za hejtera godine i auto-lobistu. Tako da ću samo da podsetim da postoji nešto što se zove električni autobus, i da je to vozilo koje bi bilo sasvim dovoljno da pokrije tih 3 kilometra od Beka do Slavije.

Inače na listi stvari koje meni bodu oči na potezu od Beka do Slavije, asfaltni kolovoz je bukvalno na poslednjem mestu. Mnogo više mi smeta raspad i haos koji kreću već odma ''iza'' ivičnjaka (čim krene trotoar, pa nadalje) nego to sivo parče asfalta široko ''čak'' 10 metara po kome se kotrlja točak Solarisa i BKM-a.
 
Bender, ja te sigurno neću proglasiti za hejtera jer uvažavam svačije mišljenje, a i bilo bi dosadno da svi mislimo isto. Smatram da pošto je mnogo evropskih gradova u svojim centralnim zonama uredjeno na sličan način-mora da je rešenje dobro-u to sam se uživo uverio u Pragu i Nici. Ako se kod nas koriste loši materijali, ili loše slaže kocka-to opet ne znači da je krivica do kocke, nego do nas-neka prepišu rešenje iz nekog evropskog grada i materijala koje oni upotrebljavaju. Što se tiče širenja tramvaja-vratio bih ga na potez Slavija-Kališ, a to je ravan potez i ulice su dovoljne širine. Mislim da nema logike da tramvaj samo obilazi centar grada, umesto da prolazi pravo kroz njega. I da imamo metro-on ne bi pokrivao ceo centar, stanica će možda biti na Terazijama ili Trgu-ali po površini bi trebalo da ide tramvaj kako bi povezao obližnje tačke. Bez automobila ulice nekako prodišu, manje je buke, zagadjenja, fasade se ne prljaju izduvnim gasovima itd. Opet kažem-bar od Trga do Kališa mi se čini da bilo dobro da idu samo tramvaji, da je bilo pameti ne bi tu liniju ni ukidali, kao ni tramvaje u Nišu i u NS-u.
 
Vrh