Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Ne bi verovali koliko ljudi koji radi na NBG u poslovnim zgradama parkira automobile u stambenim blokovima gde nema zone, čuo sam jednog da parkira 2km od posla i da mu nije problem što toliko pešači jer uštedi pare. Treba što pre uvesti zonu kako bi se ova zloupotreba smanjila.
Pa u čemu je problem ovde, kakva crna zloupotreba? Šta treba, da ta mesta sva stoje prazna u toku radnog vremena, ćekaju stanare?

Pa nije parking mesto stanara, to je parking mesto grada. Gde god pokaže praksa da parking mesta stoje prazna radnim vremenom ista ne bi trebala biti zonirana, obzirom da onda imamo čisto bacanje resursa.

Ovako gledano u celom gradu ne bi smelo da bude nezonirano parking mesto, svuda neko živi generalno.
 
Pa u čemu je problem ovde, kakva crna zloupotreba? Šta treba, da ta mesta sva stoje prazna u toku radnog vremena, ćekaju stanare?

Pa nije parking mesto stanara, to je parking mesto grada. Gde god pokaže praksa da parking mesta stoje prazna radnim vremenom ista ne bi trebala biti zonirana, obzirom da onda imamo čisto bacanje resursa.

Ovako gledano u celom gradu ne bi smelo da bude nezonirano parking mesto, svuda neko živi generalno.


ne treba da stoje prazna, treba samo da budu dovoljno skupa da uvek moze da se nadje poneko prazno mesto.
kada je besplatno onda ce parkirati iz dobanovca 10h na jedno parking mesto.
 
Слажем се са обојицом. Београд није град где се већина радних места налази у неким индустријским или пословним зонама где постоје резервисана места за паркирање, већ напротив велики број радних места су угњеждена у стамебене блокове. У целом БГ постоји проблем са паркирањем једино у зависности од концетрације поменутих угњеждених радних места негде је тај проблем доминантан у радно време (као у блоку 29 код колеге @BillHicks ) а негде у ванрадно време као у мом тренутном крају, мада генерално на великом делу територије проблем постоји цео дан. Једино праведно је, кад је већ кренуто са зонирањем, зонирати цео град а зоне обојити тако да буду у складу са гужвом и распоредом те гужве. Наравно приоритет треба дати станарима, а пре свега треба форсирати квалитетан градски саобраћај како би се смањио број возила и цео проблем.
 
Poslednja izmena:
Možda je ovo i za temu o aerodromu, ali se ipak radi o parkiranju.

Kakva Tarzanija vlada na prilazu aerodromu... sinoć (nedelja) sam bio oko 23 h. Prvo odmah posle podvožnjaka kreće njih par na "starom mestu" za čekanje dolaznih letova (tamo gde je nikao onaj divlji parking koji je zatvoren). Na prilazu parkinzima i aerodromskoj zgradi potpuno zauzeta desna traka u rastojanju/iznosu od 30-50 vozila (oko 50 je bilo kada sam dolazioa otprilike 30-ak kada sam odlazio), a kada se skrene ka ulazu u parking P2, sa desne strane (mestimično je tesno prolaziti) stoji nekoliko taksista i još bar jedno 5-10 automobila.

Potresne scene... strašno je kako ljudi nemaju ni 200 din/sat.

edit...
a parking P2 prazan, što je bilo jasno, mislim.
 
Poslednja izmena:
Слажем се са обојицом. Београд није град где се већина радних места налази у неким индустријским или пословним зонама где постоје резервисана места за паркирање, већ напротив велики број радних места су угњеждена у стамебене блокове. У целом БГ постоји проблем са паркирањем једино у зависности од концетрације поменутих угњеждених радних места негде је тај проблем доминантан у радно време (као у блоку 29 код колеге @BillHicks ) а негде у ванрадно време као у мом тренутном крају, мада генерално на великом делу територије проблем постоји цео дан. Једино праведно је, кад је већ кренуто са зонирањем, зонирати цео град а зоне обојити тако да буду у складу са гужвом и распоредом те гужве. Наравно приоритет треба дати станарима, а пре свега треба форсирати квалитетан градски саобраћај како би се смањио број возила и цео проблем.
Sve se slažem osim sa ovim da prioritet treba dati stanarima. Zašto?
80% parking mesta u gradu drže zauzetim "stanari" po nekoj smešnoj ceni na mesečnom nivou.
Kad ljudi kupuju stan a imaju auto, treba da razmišljaju o tome gde će da parkiraju. A ako imaju već stan, treba da razmišljaju o parkiranju ako kupuju auto.
Ovako, javne površine, koje su vlasništvo svih gradjana, dodeljene su po basnoslovno niskim cenama ljudima koji u tom kraju žive. Ako mi koji ne živimo tu, hoćemo da završimo neki posao, odemo nekome u posetu, odemo u kupovinu...nemamo gde da se parkiramo a i ako uspemo da nadjemo slobodno parking mesto, cene su veće a vreme ograničeno. I onda neki "stanari sa privilegijama" drže na tim parking mestima automobile stare po x godina, koje pale jednom mesečno - zbog akumulatora....
Ne vidim razlog da parking mesto, bude socijalna kategorija....pa ni auto nije socijalna kategorija.

Ako se ja parkiram u crvenoj zoni mesec dana neprekidno, to će me koštati 56.100 dinara. "Povlašćeni stanar" to plaća 500 dinara.
U redu je da on ima neki popust, ali ovde je popust 99,1% !!!!!
 
Sve se slažem osim sa ovim da prioritet treba dati stanarima. Zašto?
80% parking mesta u gradu drže zauzetim "stanari" po nekoj smešnoj ceni na mesečnom nivou.
Kad ljudi kupuju stan a imaju auto, treba da razmišljaju o tome gde će da parkiraju. A ako imaju već stan, treba da razmišljaju o parkiranju ako kupuju auto.
Ovako, javne površine, koje su vlasništvo svih gradjana, dodeljene su po basnoslovno niskim cenama ljudima koji u tom kraju žive. Ako mi koji ne živimo tu, hoćemo da završimo neki posao, odemo nekome u posetu, odemo u kupovinu...nemamo gde da se parkiramo a i ako uspemo da nadjemo slobodno parking mesto, cene su veće a vreme ograničeno. I onda neki "stanari sa privilegijama" drže na tim parking mestima automobile stare po x godina, koje pale jednom mesečno - zbog akumulatora....
Ne vidim razlog da parking mesto, bude socijalna kategorija....pa ni auto nije socijalna kategorija.

Ako se ja parkiram u crvenoj zoni mesec dana neprekidno, to će me koštati 56.100 dinara. "Povlašćeni stanar" to plaća 500 dinara.
U redu je da on ima neki popust, ali ovde je popust 99,1% !!!!!

slazem se da je smesna cifra. ja bih cak uveo da moze samo jedan auto (a ne dva kao do sada da imaju mesecnu pretplatu)
ali takodje kada je besplatno, kod mene u bloku su parkirali ljudi sa vracara, i drzali auto po par meseci.
u svakom slucaju bih digo cene jako, tako da o ovi "koji dolaze" budu u fazonu, pa ne moramo kolima
 
Sve se slažem osim sa ovim da prioritet treba dati stanarima. Zašto?
80% parking mesta u gradu drže zauzetim "stanari" po nekoj smešnoj ceni na mesečnom nivou.
Kad ljudi kupuju stan a imaju auto, treba da razmišljaju o tome gde će da parkiraju. A ako imaju već stan, treba da razmišljaju o parkiranju ako kupuju auto.
Ovako, javne površine, koje su vlasništvo svih gradjana, dodeljene su po basnoslovno niskim cenama ljudima koji u tom kraju žive. Ako mi koji ne živimo tu, hoćemo da završimo neki posao, odemo nekome u posetu, odemo u kupovinu...nemamo gde da se parkiramo a i ako uspemo da nadjemo slobodno parking mesto, cene su veće a vreme ograničeno. I onda neki "stanari sa privilegijama" drže na tim parking mestima automobile stare po x godina, koje pale jednom mesečno - zbog akumulatora....
Ne vidim razlog da parking mesto, bude socijalna kategorija....pa ni auto nije socijalna kategorija.

Ako se ja parkiram u crvenoj zoni mesec dana neprekidno, to će me koštati 56.100 dinara. "Povlašćeni stanar" to plaća 500 dinara.
U redu je da on ima neki popust, ali ovde je popust 99,1% !!!!!

A ko tebe tera da koristis auto da bi otisao nekome u posetu ili zavrsio neki posao?
Imas gradski prevoz. Jos ce uskoro da bude besplatan, pa ces moci da ustedis 500 evra koje sad placas na parking.
 
Sve se slažem osim sa ovim da prioritet treba dati stanarima. Zašto?
80% parking mesta u gradu drže zauzetim "stanari" po nekoj smešnoj ceni na mesečnom nivou.
Kad ljudi kupuju stan a imaju auto, treba da razmišljaju o tome gde će da parkiraju. A ako imaju već stan, treba da razmišljaju o parkiranju ako kupuju auto.
Ovako, javne površine, koje su vlasništvo svih gradjana, dodeljene su po basnoslovno niskim cenama ljudima koji u tom kraju žive. Ako mi koji ne živimo tu, hoćemo da završimo neki posao, odemo nekome u posetu, odemo u kupovinu...nemamo gde da se parkiramo a i ako uspemo da nadjemo slobodno parking mesto, cene su veće a vreme ograničeno. I onda neki "stanari sa privilegijama" drže na tim parking mestima automobile stare po x godina, koje pale jednom mesečno - zbog akumulatora....
Ne vidim razlog da parking mesto, bude socijalna kategorija....pa ni auto nije socijalna kategorija.

Ako se ja parkiram u crvenoj zoni mesec dana neprekidno, to će me koštati 56.100 dinara. "Povlašćeni stanar" to plaća 500 dinara.
U redu je da on ima neki popust, ali ovde je popust 99,1% !!!!!
Одговорићу ти шта мислим, мада је слично овом што је @BillHicks рекао. Сматрам да станари треба да имају предност јер кад негде живиш и имаш ауто ти немаш алтернативу, мораш у близини да паркираш. Што се тиче посла ако немаш где да паркираш увек имаш опцију да користиш ГСП, Такси, бицикл, пешке ... Повлашћена цена за "стамбена" паркинг места треба да буде већа од смешних 500дин јер узурпираш простор који вреди много више али свакако треба да буде барем два-три пута мање него 30 дневних карата, рецимо као 10 дневних карата (око 2000 динара). Наравно ово повлашњено паркирање треба да важи за само једно возило по домаћинству/стану.
 
Tuku se na Zvezdari kod Kluza zbog parkiranja, tako je svugde po gradu. I jedino zoniranje može makar da malo smanji i uredi taj pakao.

 
Tuku se na Zvezdari kod Kluza zbog parkiranja, tako je svugde po gradu. I jedino zoniranje može makar da malo smanji i uredi taj pakao.


Ovo sam ja viđao po Voždovcu, daske neke naslanjaju i gajbe piva da "rezervišu" svoje parking mesto.
 
Primitivan narod, seljaci. A sto se "nadleznih" tice, za sve sto treba ne postoje. Meni je kosija parkirao na licno garazno mesto , te sam na kraju saznao da niko nije nadlezan za to, jer se nalazi u zgradi, pauk ne moze da udje, policija nece da dodje, komunalna nije nadlezna. I kad imas takvo drustveno uredjenje, morao sam da pretim da cu da ga bijem da bi klosar to prestao da radi, jer nista nije pomagalo dok se bes ne nakupi pa mora nasilje. Katastrofa i od naroda i od "nadleznosti"
 
A ko tebe tera da koristis auto da bi otisao nekome u posetu ili zavrsio neki posao?
Imas gradski prevoz. Jos ce uskoro da bude besplatan, pa ces moci da ustedis 500 evra koje sad placas na parking.
Komentar ti je besmislen
A ko tera vlasnike auta da ih imaju i parkiraju?
A ko tera građane da žive u gradu?
A ko tera tebe da komentarišeš?
 
Čim postoji bilo koja zona jasno je da stanari već imaju prednost u parkiranju pošto svako drugi mora da plati da bi tu stao, bilo ograničeno bilo na ceo dan.

Ako imamo novobeogradske blokove oko arene sa daleko većim brojem parking mesta (uključujući garaže) nego što ima uopšte vozila stanara, a preko dana kada deo tih stanara i ode negde na svoj posao, čemu rezervisanje xxxxx mesta za nekoga stanara da se vrati... Usput to je već uglavnom i rešeno zelenim zonama sa ograničenjem vremena parkiranja oko cele arene.
 
Utakmice su uglavnom od 20.45. Vecina dodje oko 7-8 plati sat i ima parking do ponoc. Za to vreme stanari koje se vracaju ne mogu da se parkiraju ni 2 bloka dalje. Tako se desava jutro posle utakmice da su parkinzi prazni dok su stanari u budzacima izmedju zgrada, i onda ide zacarani krug sta ce oni tamo kada imaju svoj parking. Mislim da je bolje pitanje šta će arena tamo kada nema svoj parking.
 
Nerealno je očekivati da objekat koji ima preko 20k sedišta ima parking za sve posetioce. Taj problem se rešava kvalitetnim javnim prevozom, a ne pravljenjem takvih parkinga. U Londonu ljudi na utakmice idu metroom, a ne kolima.

Evo primer Madison Square Garden objekta na Menhetnu, koji ima mislim i veći kapacitet od Beogradske arene i smešan broj parking mesta. Tamo naravno to nikome nije problem, jer Njujorčani ne očekuju od grada da im pruži rešenje kako da se uparkiraju na košarkaški teren.

Da pitamo njih šta će MSG tamo kad nema svoj parking?

msg.png
 
Poslednja izmena:
Nerealno je očekivati da objekat koji ima preko 20k sedišta ima parking za sve posetioce. Taj problem se rešava kvalitetnim javnim prevozom, a ne pravljenjem takvih parkinga. U Londonu ljudi na utakmice idu metroom, a ne kolima.

pazi realno je da parking koji vec postoji se ne koristi za poligon i auto perionicu :)
ali nece ni te utakmice zauvek
 
Nerealno je očekivati da objekat koji ima preko 20k sedišta ima parking za sve posetioce. Taj problem se rešava kvalitetnim javnim prevozom, a ne pravljenjem takvih parkinga. U Londonu ljudi na utakmice idu metroom, a ne kolima.

Evo primer Madison Square Garden objekta na Menhetnu, koji ima mislim i veći kapacitet od Beogradske arene i smešan broj parking mesta. Tamo naravno to nikome nije problem, jer Njujorčani ne očekuju od grada da im pruži rešenje kako da se uparkiraju na košarkaški teren.

Da pitamo njih šta će MSG tamo kad nema svoj parking?

Pogledajte prilog 223746

kod nas je drugacije. kod nas ljudi ne ocekuju da ce grad da ih kazni
pocelo je skorije da nose par auta paukovi, ali to je smesno.
 
pazi realno je da parking koji vec postoji se ne koristi za poligon i auto perionicu :)
ali nece ni te utakmice zauvek

To se slažem ali to ne bi ultimativno rešilo problem, mora ljudima da se izbije iz glave da je automobil u urbanoj zoni neko njihovo osnovno ljudsko pravo. A to nije moguće uraditi bez da ponudiš pouzdanu alternativu u vidu javnog prevoza koji je brz i efikasan.
 
To se slažem ali to ne bi ultimativno rešilo problem, mora ljudima da se izbije iz glave da je automobil u urbanoj zoni neko njihovo osnovno ljudsko pravo. A to nije moguće uraditi bez da ponudiš pouzdanu alternativu u vidu javnog prevoza koji je brz i efikasan.


pazi, razumem sta hoces da kazes, i slazem se, ALI :D

1) mislim da smo kao drustvo dosli do toga da svaka susa moze da kupi kola, ko bi sada toga da se lati
2) pricamo o navijacima, kojima nije problem da trose x vremena nedeljno na glupe tekme, sta im tesko da trose jos x vremena na trazenje parkinga

tako da kad bi bio i bolji prevoz, hipoteza mi je da bi bilo isto tbh
 
Vrh