Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Izvor: Beobuild.rs

Garaža i park kod hotela Bristol
podzemna-garaza-bristol-3d-01bm.jpg

Rekonstrukcija hotela Bristol ulazi u poslednju fazu, radovi na fasadi su završeni i sada se izvode instalaterski i radovi na enterijeru, a od naredne nedelje na javnom uvidu naći će se i projekat podzemne garaže u parku kod hotela i budućeg uređenja tog dela Savamale. U planu je velika podzemna garaža sa 450 parking mesta, dok bi postojeći devastiran park kod hotela Bristol bio preuređen u trg sa novim zelenim površinama, pešackim komunikacijama i sadržajima za posetioce. Projekat garaže je prostorno koncipiran tako da podzemna građevina ipak neće zauzimati celokupnu površinu parka, što će omogućiti da se deo postojećeg zelenila očuva, uključujući manji broj vrednih i zrelih stabla iz trenutnog fundusa.

Zgrada hotela Bristol i građevinski blok u kome se ona nalazi obuhvaćeni su projektom “Beograd na vodi”, a kako se vidi prema planovima investitora i ovaj prostor je namenjen stanogradnji, iako se po prvobitnim najavama nagoveštavalo da će prostor ipak biti ostavljen za javne i kulturne sadržaje. To je očigledno bilo previše za očekivati, ali je dobra vest da će prostor parka u celini biti očuvan i uređen, što je svakako u skladu sa potrebama tog dela grada i njegovih stanovnika. Nažalost, prema dostupnim planovima, izgledno je da će biti propuštena istorijska prilika da se ovaj prostor urbanistički promoviše i unapredi na kvalitetniji i smisleniji nacin. Nakon rušenja svih okolnih objekata i premeštanja Lastine stanice otvorila se jedinstvena prilika da se posle 100 godina ceo javni prostor oko hotela Bristol planira i osmisli bez prostornih ili drugih ograničenja, ali očigledno nije bilo ni vizije ni interesa da se sagledaju sve mogućnosti.

U tom pogledu najveća zamerka ide u pravcu pozicije i oblikovanja stambenih zgrada koje su planirane uz sam hotel Bristol, a čime se gubi prilika da se oslobođen prostor oko zdanja adekvatno promoviše. Urbanističko rešenje, koje podrazumeva zaziđivanje hotela stambenim zgradama, na taj način nepotrebno poništava reprezentativnost hotela, iako bi u normalnim uslovima njeno čuvanje i promocija bili jedan od osnovnih projektnih zadataka. Kao jedino staro i raskošno secesijsko zdanje u tom bloku, objekat hotela je trebao biti odvojena celina, saglediv i sa širokim otvorenim pristupom iz više pravaca. Nasupot tome, tik uz istorijsko zdanje, duž njegove duže strane, planiran je polu-zatvoren stambeni blok oblika ćiriličnog slova P, gde će kao rezultat hotelske sobe gledati na njegovo unutrašnje dvorište. Tužno je što se u urbanizmu ovako vredne prilike propuštaju.

Garaža koja je planirana ispod parka zadržaće postojeću niveletu terena, kao i bez nadzemnih delova objekta koji bi remetili prostor i vizure. Objekat je zamišljen kao dvoetažni sa ukupno 450 parking mesta i dva dvosmerna kolska ulaza-izlaza, jedan iz Karađorđeve ulice i drugi iz nove saobraćajnice koja povezuje Hercegovačku i Bulevar Vudroa Vilsona (SAO9). U okviru garaže postojaće čak 8 stepenišnih jezgara za vertikalnu komunikaciju između podzemnih etaža i kao veza sa parkom na površini, od čega će dva stepeništa biti opremljena liftovima. Zanimljivo je da će sva parking mesta biti nešto većih dimenzija (250x500cm), čime se prvi put na većem javnom parkingu izlazi iz zastarelih propisa koji trenutno važe, a koje je već trebalo osvežiti u skladu sa sve većim dimenzijama modernih vozila.

Parkovski prostor biće uređen i obogaćen sadžajima, isprepletan manjim bočnim stazama koje će se izdvajati sa glavnih pešačkih pravaca za pristup parkovskim sadržajima. Od funkcija planiran je veliki iskošeni travnjak za sedenje, dve zone za relaksaciju, dečije igralište, ali i posebno dizajniran plato ispred samog Hotela Bristol, čime se bar pejzažno daje kontekst starom zdanju. Park će imati i fontanu, česme sa vodom za piće, planirane su dodatne vajarske figure, ali i restauracija postojećeg spomenika “Krst”. Zbog izgradnje podzemne garaže dobar deo parkovskog prostora gubi diretkan kontakt sa tlom, pa će se u najvećem delu saditi novo zelenilo. Projektom je ostavljen manji deo koji neće biti na ploči, u okviru koga će od postojećeg zelenila biti očuvana i tri velika platana. Kao zaštitnu bafer zonu od buke i zagađenja koje će dolaziti sa budućih prilaza novom tramvajskom mostu, na jugoistočnoj strani park će biti opasan zidanom ogradom i gustim visokim rastinjem. Na istom delu planiran je i pešački pothodnik koji će povezivati garažu sa tramvajskim stajalištima.

Rešenje pejzažne arhitekture uradili su autori projektnog studija “Flow Plus” iz Beograda, a u prilogu pogledajte 3D prikaze budućeg izgleda Svetonikolskog trga i parka kod hotela Bristol u Savamali.

podzemna-garaza-bristol-3d-01.jpg

podzemna-garaza-bristol-3d-02.jpg


podzemna-garaza-bristol-3d-03.jpg

podzemna-garaza-bristol-3d-04.jpg

podzemna-garaza-bristol-3d-05.jpg

podzemna-garaza-bristol-3d-06.jpg

podzemna-garaza-bristol-3d-07.jpg
 
Izvor: Beobuild.rs

Garaža i park kod hotela Bristol
podzemna-garaza-bristol-3d-01bm.jpg

Rekonstrukcija hotela Bristol ulazi u poslednju fazu, radovi na fasadi su završeni i sada se izvode instalaterski i radovi na enterijeru, a od naredne nedelje na javnom uvidu naći će se i projekat podzemne garaže u parku kod hotela i budućeg uređenja tog dela Savamale. U planu je velika podzemna garaža sa 450 parking mesta, dok bi postojeći devastiran park kod hotela Bristol bio preuređen u trg sa novim zelenim površinama, pešackim komunikacijama i sadržajima za posetioce. Projekat garaže je prostorno koncipiran tako da podzemna građevina ipak neće zauzimati celokupnu površinu parka, što će omogućiti da se deo postojećeg zelenila očuva, uključujući manji broj vrednih i zrelih stabla iz trenutnog fundusa.

Zgrada hotela Bristol i građevinski blok u kome se ona nalazi obuhvaćeni su projektom “Beograd na vodi”, a kako se vidi prema planovima investitora i ovaj prostor je namenjen stanogradnji, iako se po prvobitnim najavama nagoveštavalo da će prostor ipak biti ostavljen za javne i kulturne sadržaje. To je očigledno bilo previše za očekivati, ali je dobra vest da će prostor parka u celini biti očuvan i uređen, što je svakako u skladu sa potrebama tog dela grada i njegovih stanovnika. Nažalost, prema dostupnim planovima, izgledno je da će biti propuštena istorijska prilika da se ovaj prostor urbanistički promoviše i unapredi na kvalitetniji i smisleniji nacin. Nakon rušenja svih okolnih objekata i premeštanja Lastine stanice otvorila se jedinstvena prilika da se posle 100 godina ceo javni prostor oko hotela Bristol planira i osmisli bez prostornih ili drugih ograničenja, ali očigledno nije bilo ni vizije ni interesa da se sagledaju sve mogućnosti.

U tom pogledu najveća zamerka ide u pravcu pozicije i oblikovanja stambenih zgrada koje su planirane uz sam hotel Bristol, a čime se gubi prilika da se oslobođen prostor oko zdanja adekvatno promoviše. Urbanističko rešenje, koje podrazumeva zaziđivanje hotela stambenim zgradama, na taj način nepotrebno poništava reprezentativnost hotela, iako bi u normalnim uslovima njeno čuvanje i promocija bili jedan od osnovnih projektnih zadataka. Kao jedino staro i raskošno secesijsko zdanje u tom bloku, objekat hotela je trebao biti odvojena celina, saglediv i sa širokim otvorenim pristupom iz više pravaca. Nasupot tome, tik uz istorijsko zdanje, duž njegove duže strane, planiran je polu-zatvoren stambeni blok oblika ćiriličnog slova P, gde će kao rezultat hotelske sobe gledati na njegovo unutrašnje dvorište. Tužno je što se u urbanizmu ovako vredne prilike propuštaju.

Garaža koja je planirana ispod parka zadržaće postojeću niveletu terena, kao i bez nadzemnih delova objekta koji bi remetili prostor i vizure. Objekat je zamišljen kao dvoetažni sa ukupno 450 parking mesta i dva dvosmerna kolska ulaza-izlaza, jedan iz Karađorđeve ulice i drugi iz nove saobraćajnice koja povezuje Hercegovačku i Bulevar Vudroa Vilsona (SAO9). U okviru garaže postojaće čak 8 stepenišnih jezgara za vertikalnu komunikaciju između podzemnih etaža i kao veza sa parkom na površini, od čega će dva stepeništa biti opremljena liftovima. Zanimljivo je da će sva parking mesta biti nešto većih dimenzija (250x500cm), čime se prvi put na većem javnom parkingu izlazi iz zastarelih propisa koji trenutno važe, a koje je već trebalo osvežiti u skladu sa sve većim dimenzijama modernih vozila.

Parkovski prostor biće uređen i obogaćen sadžajima, isprepletan manjim bočnim stazama koje će se izdvajati sa glavnih pešačkih pravaca za pristup parkovskim sadržajima. Od funkcija planiran je veliki iskošeni travnjak za sedenje, dve zone za relaksaciju, dečije igralište, ali i posebno dizajniran plato ispred samog Hotela Bristol, čime se bar pejzažno daje kontekst starom zdanju. Park će imati i fontanu, česme sa vodom za piće, planirane su dodatne vajarske figure, ali i restauracija postojećeg spomenika “Krst”. Zbog izgradnje podzemne garaže dobar deo parkovskog prostora gubi diretkan kontakt sa tlom, pa će se u najvećem delu saditi novo zelenilo. Projektom je ostavljen manji deo koji neće biti na ploči, u okviru koga će od postojećeg zelenila biti očuvana i tri velika platana. Kao zaštitnu bafer zonu od buke i zagađenja koje će dolaziti sa budućih prilaza novom tramvajskom mostu, na jugoistočnoj strani park će biti opasan zidanom ogradom i gustim visokim rastinjem. Na istom delu planiran je i pešački pothodnik koji će povezivati garažu sa tramvajskim stajalištima.

Rešenje pejzažne arhitekture uradili su autori projektnog studija “Flow Plus” iz Beograda, a u prilogu pogledajte 3D prikaze budućeg izgleda Svetonikolskog trga i parka kod hotela Bristol u Savamali.

podzemna-garaza-bristol-3d-01.jpg

podzemna-garaza-bristol-3d-02.jpg


podzemna-garaza-bristol-3d-03.jpg

podzemna-garaza-bristol-3d-04.jpg

podzemna-garaza-bristol-3d-05.jpg

podzemna-garaza-bristol-3d-06.jpg

podzemna-garaza-bristol-3d-07.jpg
Добар овај Витязь М трамвај пре кружног тока.
 
Исти одговор сам ја добио за сваки део града где сам предлагао увођење зоне.
Što bi rekli "Okači mačku o rep". Napišu pro forme da bi odgovorili i to je to. Ne očekujem ništa da proizađe iz mog zahteva, jer uvodjenje zone na Brdu zahteva mnogo veće ulaganje u obnavljanje infrastrukture nego što je to zahtevalo na Nbg.
 
znaci prvo su srusili objekte uz Bristol kako bi ga otvorili, pa su ga sad ipak zazidali i hotelske sobe ce gledati na unutrasnje dvoriste....
a takodje nisu sinhronizovali izgradnju garaze i renoviranje hotela....
 
Samo prijavljivanje do besvesti može da pomogne u ovakvim slučajevima.
 
NIje valjda da se komunalna setila da očisti centar bloka 24 tj pešačku zonu... svaka im čast.

Ceo blok je zoniran u zelenu zonu, tako da tamo zaposleni iz okolnih firmi sigurno ne parkiraju, plus po obodu ima mesta u svako doba dana. E sada da li je dovoljno, zaista ne znam, ali ovi što se parkiraju unutar bloka u sred dana su pre ti koji rade, nego sami stanari, baš zato što nije regulisano vremenski (tj full je zabranjeno)
 
slazem se za zonu, nekoliko puta sam prolazio tamo, uvek bilo mesta. arena je specificna situacija, zbog kojih imaju problema i svi susedni blokovi.
ali unutar bloka, se parkira i dobar deo stanara, sam sam se uverio. neki od njih se parkiraju ponekad uz same stepinice od ulaza...

nadam se da ce slicno da odrade i u 28. i u 29. bloku. ono sto mi nije jasno da li je ovo bila organizovana akcija zbog nekih radova, ili su resili da srede to
 
Ima dovoljno mesta u zoni. Stanari parkiraju u bloku kad je nešto veće u Areni pa kad nema mesta ni na ulici zbog bahatog parkiranja. Pitanje je zašto se garaža Arene iznajmljuje drugim firmama pa se ne koristi za ono za šta je pravljena. Nije mi jasno ni zašto se komunalci probude dan nakon nekog događaja u Areni a to veče ih nema nigde. A skoro svaki dan je neki događaj u Areni.
 
24 blok je bukvalno otet od strane automobila. Svaki prostor koji je osmišljen da ljudi tu provedu vreme dok su napolju, natrpan je kolima.
Razumem da je problem sa manjkom parking mesta, ali kao što rekoše ljudi, sa uvođenjem zone po obodima bloka uvek ima praznog prostora, e sad je samo do navike, da li ljudi hoće da prošetaju ili ne. Ako već imaju brige za majke sa decom, kako se ne brinu da će im neko pregaziti dete kada ga puste u blok da se igra.
Unutrašnji deo blokova mora da ostane slobodan za stanovnike, kako u bloku 24, tako i u sveim ostalim blokovima. 28 blok ima najlepšu unutrašnjost, koja je uništena automobilima. Mi u 29 odolevamo, ali se ja osećam kao snajper baba, skoro svaki dan nekog prijavljujem.
 
danas u 24om niti jedan automobil. dobro, lazem, bio je neki majstor sa merdevinama na krovu, 1 iza pijace pored kog su bili parkirani beli i neka glupaca je prosla u r roveru kroz blok.
malo je reci da sam bio sokiran.
ali zato parking vera nikad puniji. prvo sam se tu iznenadio.:ROFLMAO:
a onda sam primetio i da je zona popunjenija. mada i dalje ima mesta.
pro-8Kg8pPvm (002).jpeg
pro-8OxKXTiR.jpeg
pro-81C9c6l9 (002).jpeg
 
ove slike unutar bloka deluju bash top.

@Musa_Kesegia koliko odokoativno ima mesta? ja sam pre u toku dana prolazio, i onaj red uz milutina milankovica je bash zjapio prazno
 
taj beli se pomerio ka pijaci iza nekog pametnjakovica, a tu gde su oni bili je neki majstor kog sam pomenuo. pretpostavljam da su se preparkirali da bi bili u hladu.:LOL:

@BillHicks
bilo je sve popunjeno ka 28-om i 23-em. mesta je bilo ka NCR-u, nisam brojao ali recimo 10ak mesta glatko. pretpostavljam da im se ta manje svidjaju isto jer su na suncu.

apsolutno sam u soku kako blok izgleda. nisam to video od 90ih. cak i onaj kafic ima vise smisla. ocigledno je da se ne mora parkirati tik uz kafic. setnja je zdrava.
 
Sinoć bilo bar 10 automobila baš oko kafića. Inače počeli su i u Milutina Milankovića kod onog novog fensi kafića kod Hjundaija da se parkiraju na ulici. Sinoć neka nova Mečkica stoji.
 
Vrh