Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

ali opet pitam, zar nije negde bila informacija da je preko 90% saobracaja na Gazeli zapravo 'gradski' saobracaj, koji se nece premestiti na obilaznicu?
 
Vjerovatno ce tako i biti Mekbejn. Vjerovatno ce se Gazela rasteretiti u malom procentu i vjerovatno ce to rasterecenje biti kratkog vijeka. A onda jovo nanovo.
 
Ваљда УМП треба да растерети Газелу?
 
Valjda...
Tako politicari uvijek obecavaju kad hoce da se ugrade, pardon, da grade neku saobracajnicu. kazu to ce rasteretiti saobracaj, bla, bla,...a onda uvijek nakon nekog vremena ispadne drugacije. Pa onda ajmo graditi novu...i tako u beskraj.
 
RioBL":1jhm895i je napisao(la):
astrodule":1jhm895i je napisao(la):
I koliko god NBG ulice bile široke, zastoji se stvaraju na prilazima mostova, tj uskoj Brankovoj i kljakavom tunelu, što reče Pantograf.

2015-06-19155703.jpg


ovo je slika prilaza Gazeli iz prvca NBG uzata sa bing maps. Vidi se guzva nastala na prilazu mostu na autoputu i iz pravca Jurija Gagarina.
Logicno bi bilo pretpostaviti da je usko grlo na mostu ili na petlji iza, razlog za zagusenje i stoga, isto tako logicno, uzeti kredit od evropske unije ili neke podatne banke i prosiriti gazelu ili napraviti jos jedan most.

Ono sto NEBI bilo logicno je zapitati se odkud toliki automobili? odakle dolaze? Da li mozda postoji mogucnost da se SMANJI broj automobila? Zasto nebismo probali biti nelogicni pa da ispitamo kakve su nam opcije.

Ovaj problem nastaje jer na uključenju na Gazelu ne postoji traka za ubrzavanje/za uključivanje u saobraćaj.

Sva vozila koja dolaze voze i krajnjom desnom trakom i tako usporavaju uključenje iz ovog pravca.

Za rešavanje ovog problema nije potreban kredit, već da neko uključi mozak, kupi par litara boje i malo fizičkih prepreka. Tako bi se poboljšala i ukupna protočnost saobraćaja na ovom "gradskom" delu autoputa.

Ista stvar važi i za uključenje iz pravca Savske/Sajma ka NBGD.

Postoje simulatori, već sam ih kačio negde, koji dokazuju ovu teoriju. U praksi znamo da nema ovakvih gužvi na uključenjima gde postoji traka za ubrzavanje.
 
Tacno da ne postoje trake za ubrzavanje ali bojim se da kanta boje nebi bila dovoljna za rjesenje.

Evo malo sam uvecao dio slike gdje sam oznacio sa dvema crvenim strelicama dva prilaza koji se spajaju u jednu traku. ja na tom mjestu ne vidim drugo rjesenje nego ukidanje jedne od tih dve rampe. Imas li ti neku ideju?

2015-06-22212508.jpg
 
Nema potrebe za time.

Potrebno je sprečiti da vozila koja ne dolaze sa tih rampi koriste krajnju desnu traku.
 
Pa i ne koriste.
Vidis da vozila koja se krecu autoputem koriste samo srednju i lijevu traku. Desnu traku koriste samo vozila koja dolaze sa rampi iz pravaca obiljezenih stralicama. Znaci dvije rampe ulaze na istom mjestu u jednu traku.
 
Nisi se, izgleda, skoro vozio tuda?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CmJjxsLOWh4[/youtube]

Od ove dve rampe do rampe za ulazak iz pravca Jurija Gagarina ima sasvim dovoljno prostora da se obeleži traka za ubrzavanje. Tako bi ovi iz pravca Jurija Gagarina mogli nesmetano da se uključuju bez zaustavljanja.
 
RioBL nemoj da se ljutiš, ali teoretisanje uz pomoć GE ili Binga bez prakse nije dovoljno. Dobre su ti neke ideje, ali bez iskustva dosta njih pada u vodu.

Poslato sa telefona
 
Nemam sta da se ljutim Dule ali izgleda da se nismo razumjeli...
Na video koji je okacio "saobracajna kamera" vidi se kretanje automobila u 3 trake. U jednom trenutku se pojavljuju automobili s desne strane koji zastaju jer nemaju prostor da udju na autopu (sve 3 trake su zauzete).
Ono sto "kamera" kaze je da se spreci kretanje krajnom desnom trakom (crtanjem po liniji) i tako omoguci vozilima sa rampe da udju na autoput tj u krajnju desnu traku.

A na slici koju sam ja okacio vidi se (pogledajte pazljivije) da automobili prilaze u DVIJE (2) trake. Krajnja desna je slobodna. onda se pojavlju 2 rampe (obelezene crvenim strelicama) sa kojih automobili ulaze u JEDNU traku...u nastavku kranja desna na mostu.

Moje je pitanje bilo kako saobracaj sa te dve rampe smjestiti u jednu traku samo iscrtavanjem po asfaltu. I pitanje nema veze sa tim gdje i kad sam se ja vozio. :wink:
 
Izgleda da malo previše trolujemo temu, ali valjda će neko prebaciti gde treba.

Elem, ono što @RioBL previđa je da je okačena slika statična i da je praksa da automobili voze iz trake u traku, od kojih je ova desna omiljena.

Dakle, sa prve dve rampe obezbediti traku za ubrzavanje do rampe iz pravca Jurija Gagarina.

Za pravac iz Jurija Gagarina takođe obezbediti traku za ubrzavanje.
 
Iznad Franša uz sam ulaz stanice Bg voza postoji veliki javni prking
povremeno vidjam neka lica da naplacuju ulaz - parkiranje
a do sada nisam imao prilike da vidim da ta lica nose obležje (uniformu) parking servisa

Ko to onda naplacuje . i čij je to parking ?
 
Saobraćajna Kamera":7oezfnow je napisao(la):
Dakle, sa prve dve rampe obezbediti traku za ubrzavanje do rampe iz pravca Jurija Gagarina.

To je vec bilo uradjeno u trenutku kad je nastala slika koju sam okacio. Rezultat se vidi na slici.
No, kako god, ja cu ostati pri ubjedjenju da su potrebne drasticnije mjere za regulisanje saobracaja i predlazem da se vise ne zadrzavamo oko ovog detalja.
 
RioBL":35phu3sc je napisao(la):
Auto-put kroz Beograd zajedno sa Gazelom je vjerovatno najvaznija saobracajnica u Beogradu. Remek djelo srpskog gradjevinarstva sa jednom kolosalnom manom. Prolazi kroz centar grada.

Normalno bi bilo da saobracajnice tog tipa obilaze grad ali sa ovom to nazalost nije slucaj. Vjerovatno je u doba kad se gradio, auto-put samo tangirao grad, ali evo, 50 godina kasnije auto-put je u centru grada. Izgradnjom obilaznica oko grada pokusace se ta greska ispraviti ali bojim se da to nece biti dovoljno.

Mislim da ce vrijeme pokazati nuznost degradacije auto-puta i njegovo pretvaranje u saobracajnicu vise nalik bulevaru.

Verovatno te neko iznervirao, pa si ovo nepromišljno napisao. Ima ovde na forumu par tema koje do detalja objašnjavaju zašto ti sa ovim postom nisu upravu.

Edit:

Дошљак":35phu3sc je napisao(la):
-мање искључење код Хусове где се опет ослања део Вождовца

Нека од ових укрштања функционишу добро, нека теже због гужви.

Ovo isključenje sa autoputa ka Dušanovcu nefunkcioniše u opšte već, ugrožava saobraćaj na autoputu iz pravca Autokomande ka Nišu. To može da se pogleda savaku put za vreme saobraćajnog špica, ta kolona vozila je sve do Novog Beograda kod arene. Sve zbog tog ne standardnog isključenja potpuno divljeg i iznuđenog rešenje od isključenja sa autoputa kod Dušanovca.
 
RioBL
Auto put postace bulevar i nj. saobracaj ici ce dr. putem ..... pisano je o tome
prvo mogao bi malo da čitaš stare postove da se ne bi ponavljali
drugo
daj nam link o tvom gradu ,
mozda mozemo da tamo napisemo koju pametnu reč za nj. , kao i ti što radiš ovde nama :)
 
Auto put već jeste bulevar ima odavno tri naziva u svojoj dužini kroz grad, Bulevar Aresnija Čarnojevića, Bulevar Franš Deperea i Bulevar Stevana Prvovenčanog, ali ni ti boca-ica ne shvataš da je to najbrži bulevar u Evropi, a možda i u svetu. Otuda vaša zbunjenost jer to nigde niste videli u Evropi kao ni toliko zaostao grad za Evropom, pa je zbog toga bio u prednosti da odmah napravi brzi bulevar kroz grad koji je danas najvažnija saobraćajnica u gradu, a koji je na dve najveće reke u Evropi.
 
...da bi bio pravi bulevar nedostaje mnogo toga ....
prva i osnovna stvar da prestane da teče reka ogromnih šlepera sa prikolicama (tranzitni kargo saobracaj) ......
al jednog dana bice to lepi pravi bulevar
sa svim sadržajima i to naročito obezbedjenim dovljnim mestima za parkiranje .....
...a ne kao sada kada ispred tekih TC koj se nalaze u širokim bulevarima Nbgda
i dalje je pristan problem sa parkiranjem :)

Lično meni je interesantnije rešavanje problema parkiranja u starom delu Bgda
a davno ovde sam predložio da mnoga ,,blokovska,, unutrašnja dvorišta
lako mogu da se u nekom aražmanu sa parking servisom
pretvore kao više etažna parkirališta
koja bi ne samo osolobodila vecinu javnih površina
vec donele i dodati prihod parking servisu i skupštini sanara -tj. vlasnicima tih dvorišta....
al i to ce jednog dana morati da se ostvari.... :D
 
Svašta, šleperi? :?: U 2015 god.
Zovi ga kako hoćeš bulevar ili auto put, sokače itd. ali on mora da ima bankine i 80km/h dve trake po smeru plus zaustavna i na taj način kada hoćeš da dođeš od Zvezdare do Zemuna ideš njime i stižeš za par minuta za tu razdaljinu. To nema niko u Evropi. Moraš da znaš nešto o urbanizumu da bi doneo realan zaključak o parkiranju u Beogradu. Što se tiče tržnih centara u Novom Beogradu pričaš kao da nisi bio ni u jednom od novootovrenih u prethodonoj deceniji na Novom Beogradu ili skoro nisi bio. Merkator 900 mesta, Idea 500, Roda 800, "Ušće" 1400, TC "Delta siti" 1200 mesta za parkiranje i sve funkcioniše savršeno.

Evo kako izgleda taj bulevar oko 11:00h radni dan.

2015-06-02-0532_zpsens1p0ul.jpg


2015-06-02-0533_zpsxcrvpaq1.jpg
 
Mair,
slike koje si okacio su jako lijepe. Ali bez obzira da li se saobracajnica na njoj nazivala bulevar ili "brzi bulevar", makar i sluzbeno, ja u svom rijecniku pod pojmom bulevar nemam uopste ovakvu sliku na umu. Meni je to slika autoputa.

kad sam rekao da ocekujem da se ova saobracjanica pretvori u bulevar imao sam na umu par sasvim drugacijih karakteristika:

1. znatno manje brzine ne veca od 50km/h umjesto sadasnjih 80, 100 ili koliko vec
2. trotoari uz saobracajnicu sa biciklistima i setacima
3. zgrade uz trotoar sa kaficima, restoranima i svim ostalim sto cini sliku urbanog zivota

Mair":32ud9qi8 je napisao(la):
...ali ni ti boca-ica ne shvataš da je to najbrži bulevar u Evropi, a možda i u svetu. Otuda vaša zbunjenost jer to nigde niste videli u Evropi...

:) pa jel to treba da bude nesto dobro? Gradski bulevari u Evropi su sporiji ne zato sto su u Evropi smotani da naprave "brzi bulevar" vec zato sto bulevari takvi i trebaju da budu. Sporije, sporije!
Valjda znas i sam zasto u gradu treba da se uspori saobracaj. Da bi se omogucio zivot uz saobracajnicu. Nije li ti cudno sto niko uz ovaj brzi bulevar ne seta?

boca-ica":32ud9qi8 je napisao(la):
...a ne kao sada kada ispred tekih TC koj se nalaze u širokim bulevarima Nbgda
i dalje je pristan problem sa parkiranjem :)

Naravno da je prisutan. A jedan od razloga je "brzi bulevar". Kad on postane "spori bulevar" i kad se ostali bulevari na NBG dotjeraju da lice na gradske saobracajnice tad ce se i smanjiti guzve...

Mair":32ud9qi8 je napisao(la):
...i na taj način kada hoćeš da dođeš od Zvezdare do Zemuna ideš njime i stižeš za par minuta za tu razdaljinu.

...i naravno kad neko ko bude htio od Zvezdare do Zemuna bude isao zaobilaznicom kao u svim normalnim gradovima.

boca-ica":32ud9qi8 je napisao(la):
daj nam link o tvom gradu ,
mozda mozemo da tamo napisemo koju pametnu reč za nj. , kao i ti što radiš ovde nama :)

Pa nije valjda da sam nekog uvredio Boco :)
Ja zelim svako dobro i Beogradu i njegovim stanovnicima. Mozda previse pisem o problemima koje ne djelim sa stanovnicima Beograda ali na neki nacin suosjecam sa svim sto se tu desava. Mozda zato sto me taj grad fascinira. Mozda zato sto sam Srbin pa Beograd dozivljavam i kao svoj glavni grad. Nemam pojma. Ali vjeruj mi da nemam nikakvih losih namjera.

P.S.
Vjeruj mi Boco da sto god se napise ovde o Beogradu isto je kao da se pisalo i o "mom gradu". Problemi su univerzalni.
 
@ RioBL
Ne brini. sve je OK
ima ovde puuunooo vrlo stručnih a i dragih članova BB koj su ,,rasejani,, po čitavom belom svetu
i naravno svi su dobro došli :D

Dobrim primerima i tehničkim rešenjima iz njihove (belosvetske) okoline nas redovno informišu (vidi dr. teme)
i predlažu primenu svega onoga što može koristiti Bgdu :)

Problem parkinga i garaža prisutan je gotovo u svim vecim gradovima koj se na različite načine ,,bore,, sa njim
te ako imaš uvid u neki novi ili delotvoran njihov način rešavanja ,,okacači,, ga ovde :sesir:
 
Hocu Boco...
To vec na neki nacin i radim "prepisujuci" saznanja do kojih sam dosao o ovom problemu a koja mi se cine dobrim.
Ta saznanja se u prvom redu odnose na mjere u cilju smanjivanja broja automobila umjesto dosadasnjeg nastojanja da se infrastrukturnim promjenama prati njihov neprestan rast. Naprimjer u slucaju parkiralista i garaza bilo bi to smanjivanje kapaciteta umjesto neprestanog nastojanja da se izgradi dovoljno veliki kapacitet,
Ali s obzirom da je to i nova i radikalna ideja ona ce tesko naici na podrsku. Ne samo u BG vec i svugdje u svjetu.
Toliko zaasad... :sesir:
 
RioBL":8hb0rzyq je napisao(la):
Mair,
slike koje si okacio su jako lijepe. Ali bez obzira da li se saobracajnica na njoj nazivala bulevar ili "brzi bulevar", makar i sluzbeno, ja u svom rijecniku pod pojmom bulevar nemam uopste ovakvu sliku na umu. Meni je to slika autoputa.

kad sam rekao da ocekujem da se ova saobracjanica pretvori u bulevar imao sam na umu par sasvim drugacijih karakteristika:

1. znatno manje brzine ne veca od 50km/h umjesto sadasnjih 80, 100 ili koliko vec
2. trotoari uz saobracajnicu sa biciklistima i setacima
3. zgrade uz trotoar sa kaficima, restoranima i svim ostalim sto cini sliku urbanog zivota

Што се тиче аутопута кроз Београд и Нови Београд он никада неће бити „претворен“ у булевар јер то не може да буде. Не може да буде из разлога што једноставно има заштитне банкине са спољње стране сваке траке и заштитне банкине између трака. Такође уливно/излазне рампе су под углом (мислим да је 30°) што мора да буде за аутопут, подвожњаци, надвожњаци и наравно одговарајуће петље. Зауставне траке се не могу претворити у проточне траке баш због уливних рампи, јер би у том случају морали да се поставе семафори. Џаба онда и брзе саобраћајнице са семафором.
То што су на појединим деловима аутопута дата имана историјских личности и носе поред имена „булевар“ друга је ствар.

Твоја тачка 1.
Па у свим насељеним местима, без обзира на величину, ограничење брзине је на 50 км/час, негде и 30 км/час (код школа и вртића). Пошто је ово аутопут кроз град (а таквих аутопутева имаш у доста градова по Европи, а да о Јапану, Аустралији, Америци и не причамо) зато је и ограничење брзине једним делом 80 км од Ласте до петље „Змај“, а у једном делу 100 км/час (од Бубањ потока до Ласте и од петље Змај до петље код аеродрома Никола Тесла и наравно у супротним правцима.

Твоја тачка 2.
Тротоари за пешаке и бициклисте постоје уз аутопут кроз Нови Броград са обе стране од Сава Центра до петље „Студентски град“. Мали прекид је код Арене, али се може наравно проћи. Ја сам доста пута ишао пешке тротоаром уз аутопут или возио бицикл. Имаш тротоаре и од петље „Бежанијска коса“ до петље „Змај“.
Чак и у старом делу града, поред аутопута једним делом имаш тротоаре.
Како су могућности дозвољавале, тако је и грађено.

Твоја тачка 3.
Зграда, кућа, кафића, кафана, разноразних мањих и већих продавница, ауто сервиса, пумпи, ауто праоница и свашта нешто, имаш уз аутопут кроз Београд колико хоћеш.

RioBL":8hb0rzyq je napisao(la):
pa jel to treba da bude nesto dobro? Gradski bulevari u Evropi su sporiji ne zato sto su u Evropi smotani da naprave "brzi bulevar" vec zato sto bulevari takvi i trebaju da budu. Sporije, sporije!
Valjda znas i sam zasto u gradu treba da se uspori saobracaj. Da bi se omogucio zivot uz saobracajnicu. Nije li ti cudno sto niko uz ovaj brzi bulevar ne seta?

Рио, шетају се људи уз аутопут и те како, имаш и клупице, ако ниси знао, само ти ниси најбоље обратио пажњу, а и тротоари нису одмах уз сам аутопут и на већој су коти него сам аутопут. Наравно да не можеш да обратиш пажњу на њих кад возиш, а пошто се аутопутем кроз Београд не вози испод 80 км, мораш обратити пажњу на вожњу и остале аутомобиле испред и иза, а не на шетаче на тротоару, зар не.
Ето ја сам пре две недеље ишао пешке дуж аутопута од Арене до блока 33 до Генексове зграде тј. до улице Народних хероја.

RioBL":8hb0rzyq je napisao(la):
A jedan od razloga je "brzi bulevar". Kad on postane "spori bulevar" i kad se ostali bulevari na NBG dotjeraju da lice na gradske saobracajnice tad ce se i smanjiti guzve...

Ово баш и нисам разуме „брзи и спори булевар“ ! Па шта то треба урадити да се остали булевари на Новом Београду дотерају да личе на градске саобраћајнице. Споменуо сам ти раније улицу Јурија Гагарина, шта треба урадити са њом да се смање гужве, а улица је 3х3 траке ?

RioBL":8hb0rzyq je napisao(la):
Mair пише:...i na taj način kada hoćeš da dođeš od Zvezdare do Zemuna ideš njime i stižeš za par minuta za tu razdaljinu.

...i naravno kad neko ko bude htio od Zvezdare do Zemuna bude isao zaobilaznicom kao u svim normalnim gradovima.

Па лепо ти је Маир одговорио како ћеш доћи од Звездаре до Земуна, аутопутем кроз град, а не аутопут (до петље Бубањ поток) + кружни пут + обилазница + аутопут (од петље Добановци до петље Змај па даље где треба).
 
Гага":1i1t46oa je napisao(la):
Што се тиче аутопута кроз Београд и Нови Београд он никада неће бити „претворен“ у булевар јер то не може да буде.

Ajd nadam se da cu danas naci malo vremena da ilustrujem taj nemoguci bulevar. Nadam se da ce onda biti jasnije mnogo toga.

Гага":1i1t46oa je napisao(la):
Ово баш и нисам разуме „брзи и спори булевар“ !

To je Mair upotrebio termin "brzi bulevar" za autoput, pa sam ja da bih napravio razliku izmedju tog "bulevara" i bulevara kakvog ja zamisljam, smislio izraz "spori bulevar".
 
Vrh