Šta je novo?

Park kod Ušća i Park prijateljstva "Oaza Novog Beograda"

Kapiram.
Mislim da je položaj Muzeja i postavke u eksterijeru onemogućio da se napravi takva staza.
A možda su imali u vidu i da bi ta staza mogla da posluži kao parking "pametnjakovićima", u delu prema Savi i splavovima.
 
А можда су могли још овако нешто да ураде ! "Украо" сам @Довеу орто фото снимак и додао кружну стазу

 
Ukoliko zazivi setnja u parku ugazice ljudi staze a oni poslije pogu da ih pospu rizlom
 
Čini mi se da nedostaje jedino ova staza obeležena crvenom:

 
ne samo za ovaj park vec za sve slične površine ponavlja se isto
uporno održavaju unapred odredjene šestar lenjir staze koje se neke i ne koriste
ali zato
dobro utabane ( prirodno nastale ) staze a jako puno korišcene ...nadleži ne primecuju a ne retko i ,,zaoravaju,,

jasno, nema potrebe baš svaku zemljanu stazicu urediti
danas malim dronom, jedan snimak iz vazduha pa i za ovaj park sve ,,utabane,, široke svoje staze ce pokazati
pa je lasno dopuniti novim
:sesir:
 
Док су радови били у току, написао сам да недостаје стаза која повезује те радијалне стазе, које се пружају из једног средишта. Букира је добро трасирао стазу, али она није довољна, Гагино кружно решење је нешто што је потребно.

На жалост, трасирали су стазе као шару која има облик који се види из птичје перспективе, јер се то неком тако свидело, а не према потребама корисника, пре свега шетача, којима су стазе и намењене.
 
Ali sa druge strane, da li zaista želite da se i čitavo ušće pretvori u klasičan park u kome se ide samo po stazama? Takvi su svi ostali. Ovako je u pitanju neki kompromis. Najopterećeniji pravci, kao neka vrsta glavnih magistrala, imaju otporniju podlogu za gaženje zbog očekivane velike koncentracije ljudi na maloj površini, tj verovatno se misli da bi po dodavanju raznih sadržaja najveći broj osoba išao baš ovom linijama, pa bi trava bila uništena. A za ležernije šetanje i uživanje u prirodi ljudi treba da siđu u travu, a tada će verovatno biti manje koncentrisani na tačno određenim pravcima koji povezuju tačke od većeg interesa (a i biće ih ukupno manje). Tj putanje slobodnih šetnji bez određenog cilja su raširene po većoj površini i manje koncentrisane, pa nema razloga da ne budu direktno po travi, ako je već zelenilo primarni cilj, a ne zabavni park sa stazama povezanim "zanimacijama" za one koji inače ne znaju šta bi sa sobom kad su okruženi njima "stranim" zelenim ambijentom.
 
Najopterećeniji pravac je "stara" staza koja ide od ćoška gde je bus stanica (čim se skrene sa mosta) i ona je od rizle. Iskreno, nisam hteo da zakeram pri izgradnji jer mi se činilo da će betonske staze biti manje korišćene od staza sa rizlom.

U stvari, najopterećeniji krak je od centra ka MSU i on je betonski i najširi. Iste širine je i krak koji je vrlo malo korišten i koji je se nastavlja na taj krak ka MSU.

Tako da definitivno nisu pogodili najprometnije pravce kretanja ako su hteli da tuda stave jaču i širu stazu.
 
Не брините, ни један правац неће бити оптерећен, као што то није било и пре када није било толико стаза, Једноставно на том великом пространству и даље нема садржаја које би привукле пуно људи, а наши људи се држе само оних праваца којима иде већина. Примере имамо на Ади, Калемегдану, Кнез Михајловој, сви се држе главних штрафти и колоне коју прате, нема лево - десно.

Када су у питању садржаји, не мислим да су потребне кафе брвнаре и сл. али има пуно природних садржаја и оних који могу да буду у складу са природом, али неко ко би могао да их створи, то једноставно није у стању да смисли.

И даље ће то бити простор за истрчавање паса и препадање ретких пролазника, па ће и даље ту суверено господарити шетачи паса, а други шетачи ће зазирати као и досада.

Уске стазе не могу да поремете природност, а могу да буду и без бандера за осветљење, пошто већ има доста осветљених стаза. Стазе које су пажљиво трасиране и смишљене, намењене спортистима ходачима и повременим шетачима и свим љубитељима природе, су главни и средишњи садржај таквих природних целина.Улога стазе је да обезбеди шетњу у свим временским условима, па и после и за време кише, када се ствара блато, али и да путању учини безбеднијом у смислу прегледности места ступања на тло.

Зато је једна нова стаза која повезује те радијалне врло битна.
 
Ovo nije direktno vezano za tekući razgovor, ali sam davno želeo da vrlo kratko napišem nešto o teoriji koja stoji iza hijerarhije primarnih vrednosti kad su u pitanju zelene površine u velegradu.

Šta je osnovni smisao parka u gradu? Da makar i u minimalnoj meri poništi deo neprirodnosti i neoptimalnosti veštački stvorene životne sredine koju predstavlja svaki grad. Mi evolucijom NISMO uobličeni za takvu sredinu. Parkovi donekle ubijaju ovu ekstremnu neravnotežu, jer bez njih upravo onaj prirodni ambijent za koji smo stvoreni ne bi postojao UOPŠTE. Ovo silovanje naše sopstvene prirode ima dalekosežne psihološke i civilizacijske posledice, da ne spominjem sad i razne daleko elementarnije koristi.

U tom smislu sada možemo vrednovati parkove i druge zelene površine po jednom za njih bazičnom kriterijumu: u kojoj meri određena zelena površina u gradu ispunjava osnovni razlog zbog koga one UOPŠTE postoje?

Ili malo opširnije rečeno, u kojom meri određena zelena površina doprinosi makar minimalnom, simboličkom vraćanju ove ravnoteže, tj za koliko nas pomera ka našoj optimalnoj prirodnoj sredini kojoj smo biološki i psihološki prilagođeni. Iako smo mi veoma adaptabilni, ta prilagodljivost se ne može beskonačno razvući bez ozbiljnih posledica. Naravno da ne želimo da se grad pretvori u Afričku savanu, ali ovaj kriterijum za velegrad ipak jeste dobar kao mera trenda koji polazi od sasvim suprotnog ekstrema, koji za razliku od savane u modernom gradu nažalost JESTE ostvaren, tj da prirode nema UOPŠTE. On, polazeći od kompletnog nedostaka prirode ide u poželjnom smeru, pa je ZATO kao mera uspeha zelene površine savršeno primenljiv.

Dakle, po kriterijumu osnovnog razloga postojanja najvredniji parkovi su oni koji maksimalno simuliraju nedostajuću prirodu (naravno, do mere koja je u gradu bezbedna i ima smisla). Pa je ovo hijerahija vrednosti za parkove (ovde ne računam izdvojena izletišta velike površine ili rezervate prirode, već samo uređene zelene površine u gustom gradskom tkivu):

1. Bogato i ODRŽAVANO zelenilo bez posebno određenih staza od veštačkog materjala i površina gde je kretanje zabranjeno.

2. Klasični parkovi sa obaveznim kretanjem po stazama, gde je zelenilo nedostupno.

3. Ostalo manje gradsko zelenilo oko zgrada i uz ulice, koje više funkcioniše kao zona odvajanja, marker prostora, simbol ili estetski akcenat.

Kad je ova primarna funkcija i posledično vrednovanje parkova sasvim jasno, možemo dodati i druge kriterijume. Tj. parkovi mogu zadovoljavati i druge potrebe građana. Recimo da budu posebno uređeni prostor za fizičke vežbe, za rekreaciju, za zabavu, posebno uređeno igralište za decu, izložbeni ili koncetrni prostor, itd. Međutim ovde je veoma važno shvatiti da su sve to ipak samo DODATNE i manje važne funkcije parka. Ako ne ugrožavaju njegovu osnovnu funkciju (značajnije pomeranje ka izgubljenom, prirodnijem i zelenijem životnom ambijentu), ili ako u blizini ima drugih parkova gde tih dodataka ima u manjoj i pristojnijoj meri, onda u redu, dodaci mogu da postoje. Ali u suprotnom ne bi trebali. Time se gubi zeleni park, a dobija nešto drugo što on nije.

To je osnovna poruka za koju mislim da je važno imati je na umu. Zeleni park i razne druge vrste parkova nisu isto (zabavni, rekreativni, edukativni...). Dobijenjem jednog, gubi se drugo. Ne treba podleći populističkim politikama koji idu samo na ono masa trenutno vidi i smatra vrednim.
 
Aj i ja par reči o parkovima : predlažem da se uvedu uniformisani Čuvari parkova

koji će svojom pojavom da spreče uništavanje mobilijara i travnjaka, spreče bacanje

djubreta i ostalo prljanje parkova, . . .i na licu mesta naplaćuju kazne za prekršaje.
 
To treba da spada u posao komunalne policije pod uslovom da nesto radi. Samo nam fali jos i parkovska policija.
 
Ne policija, već Čuvari parka koji će stalno da budu u parku

a ne kao komunalci koji ponekad navrate u park da se odmore.

Takva služba bi mogla da bude pod Zelenilom koje brine o parkovima.
 
Obavezno napraviti nove službe za zapošljavanje niskokvalifikovanih simptizera vladajuće partije
Čuvari BnV
Čuvari pevajuće fontane
Čuvari parkova
Čuvari bilborda...
 
... pomoćnik dirigenta vodoskoka :lol:

Zaboravili ste kontrolnu kutiju koja je bila smeštena ispred Slavije, nikada proradila, samo da bi odmah zatim bila razmontirana i ona i kablovi do nje. Tek čekam novu kutiju i nove kablove, kao i početak dirigovanja.

 
И када постоје забавни садржаји и реквизити у вртовима, требало би да користе природне материјале и да су заклоњени природним садржајима - неким растињем. А то се код нас управо, упорно избегава.Вероватно је потребно да сви добро виде у шта је њихов новац уложен. То је битније од естетике и природности и стварних и основних потреба као што је потреба за природом у градовима.

П.С. Да ли ће стара бициклистичка стаза бити уклоњена и бити замењена новом на тротоару Теслиног булевара ?
 
Stara bici staza (trenutno delimično raskopana) će biti sačuvana i neznatno će joj trasa biti promenjena (to je odgovir Zelenila na moj mejl i na upit od jednog bici udruženja)

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Хвала ти на одговору. Али питање је, чему ће стаза служити. Било би добро да постане пешачка, али и да остане бициклистичка, јер стаза поред улице... није решење добро за здравље.

Најбоља траса за бициклистичку стазу је поред садашње пешачке, али често и бициклистичке, широке стазе до обале, зато што постојећа стара бици стаза са све бициклистима по сред природне целине, нарушава донекле природност.
 
Meni je ta staza sasvim lepo uklopljena u zelenilo. Ona će ostati za uživanje, a ova uz B ulevar Nikole Tesle će biti za one koji žure.

Pošto ti postojeća staza nije lepi uklopljena, onda ti se sigurno neće sviđati ni trkačka staza koja niče pored nje.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Не могу да кажем да није лепо уклопљена, јер је када сам на бициклу, добра је, али када ходам, онда примећујем да смета, иако је тешко да се било где уклопи, као што сам написао, можда је решење паралелно са широком стазом до обале - најпримереније, посебно што су тако могли да се користе постојећи канделабри без уметања нових. Што се тартан стазе тиче, најбоље да иде уз бициклистичку, мада по плану изгледа да она прати тај правац, али је одмакнута, тако да је природна целина испарчана, још ако и та стаза добије канделабре и пешачке које их пресецају и иду цик - цак, добићемо шуму бандера за осветљење.

С обзиром да дуге праве стазе већ постоје у Парку пријатељства, велика је штета што су те бројне стазе од туцаника и бетона такође праве ко писте. Јесте да је лакше направити једну такву стазу, али зар је толико тешко да се направе, бар благо кривудаве стазе. Ходањем по таквим стазама је другачији доживљај и простора и предела којима се пролази и који се сагледавају. Једноставно то кривудање између растиња нас чини радоснијим. Можда и стога што су улице којима се свакодневно крећемо такође - праве ко стрела !

Надам се да ће до пролећа схватити да је битно да постоји и једна стаза која у широком луку повезује постојеће зракасте и да бар ту стазу провуку између дрвећа тако да има кривина.
 
Vrh