Šta je novo?

Pančevački most

No1

Intermediate
Učlanjen(a)
11.12.2006.
Poruke
166
Pohvaljen
1
Mislim da kao gradjevina o kojoj se toliko prica zasluzuje topik.

PAKAO U NAJAVI!

Na leto počinje obnova Pančevačkog mosta, koja će trajati godinu dana. Za to vreme naizmenično će biti zatvarane trake u oba smera. Za 80.000 vozača koji svakodnevno prelaze preko mosta početak radova znači početak saobraćajnog haosa!

Dugo najavljivana, i još duže odlagana, generalna rekonstrukcija Pančevačkog mosta trebalo bi konačno da počne na leto. Vest zvuči lepo, ali za 80.000 vozača koji svakodnevno prelaze preko njega to znači početak saobraćajnog pakla! Naime, dok budu trajali radovi, naizmenično će biti potpuno zatvarane trake u oba smera.

Ozbiljnost ovog problema naterala je nadležne u Saobraćajnom institutu CIP da kao jedno od rešenja predlože da se železnički prostor u sredini mosta, na koloseku koji se ne koristi, adaptira za kretanje drumskih vozila tako što će se preko njega postaviti asfalt. Tako bi, u smeru koji bude zatvoren, radila bar jedna traka.

Ovaj predlog je tek ideja, a pre nekoliko dana stručnjaci CIP-a pozvali su kolege iz Sekretarijata za saobraćaj na sastanak da se predlog još jednom "pretrese". U opštini Palilula u međuvremenu se rodila ideja, koja je prihvaćena u "Železnicama Srbije" i u Sekretarijatu za saobraćaj.

Reč je o predlogu da se u Krnjači, na delu pruge između naselja Zage Malivuk i Braće Marić, gde je sada zapušteni podzemni prolaz ispod šina, napravi još jedno stajalište "Beovoza". Ideja je da se građanima nastanjenim na levoj obali Dunava ponudi alternativni način prevoza, čime bi Pančevački most bio donekle rasterećen.

- Ovaj zapušteni prolaz sada koriste deca na putu do škole. Ako grad pristane da finansira deo radova postoji šansa da stajalište zaista bude napravljeno, a mi ćemo izgraditi parking oko njega - kaže Danilo Bašić, predsednik opštine Palilula.

Direktor "Železnica Srbije" Milanko Šarančić u izjavi za Press podržao je ovu ideju i obećao da će "Železnice Srbije" dati sve od sebe da ideja zaživi.

- Ako je zahtev građana opravdan i ukoliko će to smanjiti saobraćajnu gužvu, mi prihvatamo inicijativu i mislim da uopšte neće biti problem da se stajalište napravi u Krnjači. Potrebno je samo da CIP uradi projekat - kaže Šarančić.

"Čupavo"!

Za Pančevački most se može reći da se "blago raspada". Od 1945. godine ništa na njemu nije rađeno, a 30 godina nije čak ni ofarban. Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP, tvrdi da će most još ove godine biti bezbedan za vožnju, ali da će posle biti "čupavo"!

- Na mostu bi pod hitno trebalo zameniti ležišta! On trpi mnogo veće opterećenje od onog koje je planirano, a to je 10.000 vozila dnevno. Letos je "Mostogradnja" uradila najhitnije radove, između ostalog, zamenjene su ploče na trotoaru i obnovljena zaštitna ograda, a mi bismo do 31. marta trebalo da predamo projekat generalne popravke - kaže Ignjatović.

Press
 
Ništa novo...već smo ga jedanput počeli renovirati :


21. april 2004.
PANČEVAC POJELA RĐA!

Most kojim svakodnevno prolazi hiljade ljudi ozbiljno je oštećen, konstrukcija nije stručno pregledana od 1963.
Pančevački most, nagrizen rđom, čeka na "oporavak" već godinama, a njegova bezbednost je potpuno neizvesna, jer nikada nije pregledana unutrašnjost konstrukcije, napravljene još 1963. godine.
Najavljena popravka, koja bi trajala oko dve godine, čeka dogovor nadležnih.
Rešetke ispod kolovoza su toliko korodirale da bi, kako smo čuli, rekonstrukcija predstavljala veliku opasnost i za izvođače radova.....ceo čl.
http://www.kurir-info.co.yu/Arhiva/2004/april/21/B-01-21042004.shtml

Ruinirani mostovi Beograda
20. jul 2006.

"Ko će biti kriv ? Pa, svi smo krivi!
Godinama znamo za Pančevački most i njegov problem. Do sada smo već morali da završimo drugi most na Dunavu i uđemo u sanaciju", kaže ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2006&mm=07&dd=20&nav_category=9&nav_id=205334
 
hahahahaha....'pakao dolazi'
Sta ja znam, mozda i dolazi pakao ali je to neophodno. Rekonstrukcija ne moze da ceka neki novi most na Dunavu, jel kako grad danas gradi to mozda za 10 godina. Zaista je situacija toliko kriticna da je ozbiljan onaj deo svake sale u kojoj kazemo da ce most da padne u vodu.
Jos mnogo takvih kriznih rekonstrukcija ce biti u Beogradu u godinama koje dolaze, tako da ce nam trebati mnogo jakih zivaca i tolerancije. Da ne pricam o Pancevcu koji ugrozava zivote......
 
KiD":38gx00j6 je napisao(la):
... Rekonstrukcija ne moze da ceka neki novi most na Dunavu, jel kako grad danas gradi to mozda za 10 godina.
Grad je zadužen samo za most na Savi,sve mostove na Dunavu gradi Republika Srbija :

Изградња саобраћајница ...

Република Србија почиње са израдом генералног пројекта за изградњу моста преко Дунава код Винче, који ће коштати око два милиона евра, а потом ће финансирати и његову градњу.

Град из сопствених средстава финансира мост преко Саве, а на његову иницијативу су почели и преговори са јапанском владом о повољном кредиту за мост који ће се градити километар и по низводно од Панчевачког моста.
Република ће дати гаранцију за овај кредит и финансирати градњу моста.

За реконструкцију Панчевачког моста биће издвојено 600.000 евра, а предстоји и реконструкција „Газеле”.

http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1242706

Za most kod Zemuna niko nije rekao ni jednu reč u vezi izgradnje,ali
gradi će se prilazni put 1.200m ( radi se DUP)
 
da da...Drazva ce dati garancije za taj most zato sto je rec o velikom projektu, ali most nizvodno od Pancevca je zapravo ingerencija grada. Posto grad nemoze da udje u takvu finansijsku avanturu dobice garancije drzave. Da smo bogata drzava taj most bi gradio grad.
 
"Република ће дати гаранцију за овај кредит и финансирати градњу моста. "

Pančevački most je na teritoriji Grada, ali je u ingerenciji Republike, kao i ostali mostovi na Dunavu ( nap. N.Sad nije sam gradio mostove )
Moguće je da će Bgd učestvovati sa delom novca, a mogla bi i Vojvodina -kada
dođu do" njihovih para" :)
 
Zasto BG nema nijedan lep lancani most. Onaj koji je bio srusen je 1941. Poznato je da su to najlepsi mostovi (Golden Gate). Posto su u planu novi mostovi preko Dunava (za onaj preko Save vec se zna kako ce izgledati) predlazem da obavezno bar jedan od njih (Zemun, Mirijevo, Vinca) bude lancani i to u onbom klasicnom smislu otprilike kao GG. Sistem "kosa zatega" (novi zeleznicki preko Save, most Slobode u N. Sadu) izgleda lepo ali ne kao oni lancani kakvih kod nas za sada jos nema.
 
http://www.zeleznicesrbije.com/syst...iewsingle/_params/newsplus_news_id/10143.html

Uskoro počinje rekonstrukcija Pančevačkog mosta
Sreda, 28. Februar 2007.

- Rekonstrukcija Pančevačkog mosta uskoro bi trebalo da počne, a planirano je da se odvija u dve faze i traje oko godinu dana. U sklopu sanacije mosta biće izgrađen i novi, drugi železnički kolosek izmedju Beograda i Pančeva, - rečeno je danas Medija centru "Železnica Srbije" u Sektoru za saobraćajne poslove.

Železnički deo mosta je u zadovoljavajućem stanju, pa će najpre početi uređenje dela na kome se odvija drumski saobraćaj. Na mostu će biti urađene sve neophodne popravke i antikorozivna zaštita.

Prva faza rekonstrukcije Pančevačkog mosta trajaće šest meseci i za to vreme biće zatvorena desna strana mosta ka Pančevu, dok će se i drumski i železnički saobraćaj odvijati levom stranom. U sklopu prve faze sanacije mosta, pored jednog postojećeg, biće izgrađen i novi, drugi železnički kolosek.

Nakon završetka prve faze radova, kompletan saobraćaj biće preusmeren na desnu stranu mosta, uključujući i novi železnički kolosek. U drugoj fazi, koja će trajati dodatnih šest meseci, biće rekonstruisana leva strana Pančevačkog mosta.

Paralelno sa rekonstrukcijom Pančevačkog mosta, radiće se na ograđivanju koloseka sa obe strane, od stajališta "Pančevački most" do samog mosta.

Projekat sanacije Pančevačkog mosta, sa prilaznim konstrukcijama, uradiće Saobraćajni institut CIP i Direkcija za puteve Grada Beograda.
 
ČUDO ČUVA MOST
Naprsline na nosačima i čeličnim delovima "Pančevca" se šire, noseći stubovi na pojedinim mestima gotovo potpuno odvojeni od površine mosta!
imagezv6.jpg


Oštećenja na pojedinim delovima Pančevačkog mosta su ogromna i ozbiljno ugrožavaju bezbednost oko 60.000 ljudi koji svakodnevno prelaze ovaj most! Naprsline na nosačima i čeličnim delovima se sve više šire, dok je ograda između druma i šina potpuno propala, utvrđeno je detaljnim pregledom svih 1.100 metara mostovske konstrukcije. Rđa godinama grize konstrukciju, "češnjevi" su rasklimani, a beton se krnji na mnogo mesta.

Katastrofalno stanje u kom se most nalazi vidi se i na samom prilazu sa palilulske strane, iz Bulevara despota Stefana, gde je stub ispod prilaza na most gotovo potpuno odvojen od površine mosta!

- Pravo je čudo da je on i do sada izdržao! Na mostu bi pod hitno trebalo zameniti makar ležišta. U predstojećoj rekonstrukciji model mosta nećemo dirati. Sve će ostati na svom mestu, ali i sve će biti novo. Asfalt, beton, ograda, cela konstrukcija... - kaže Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP.

On navodi da je prošlog leta "Mostogradnja" uradila najhitnije radove, a, između ostalog, zamenjene su ploče na trotoaru i obnovljena zaštitna ograda.

- Most 30 godina nije čak ni ofarban! Samo to da se uradi i on će promeniti izgled. Projektom generalne rekonstrukcije planirano je da se na mostu sanira sve što bi povećalo njegovu bezbednost. Na mostu će biti postavljen novi beton, asfalt, nova ograda, lim i čelične konstrukcije - kaže Ignjatović, i napominje da će CIP ispoštovati rok i do 31. marta predati projekat generalne rekonstrukcije, kako bi se što pre raspisao tender za izvođača radova.

Dugo najavljivana i još duže odlagana rekonstrukcija popularnog "Pančevca" trebalo bi da počne na leto. Dok budu trajali radovi, jedna traka će biti zatvorena, dok će se drugom vozila kretati u oba smera. Prva faza rekonstrukcije mosta trajaće šest meseci. Za to vreme biće zatvorena desna strana mosta ka Pančevu, dok će se i drumski i železnički saobraćaj odvijati levom stranom. Po završetku prve faze, kompletan saobraćaj biće preusmeren na desnu stranu mosta, kada će se rekonstrukcija obavljati na levoj strani "Pančevca".
-------------------------------------------------
Most kralja Petra Drugog

Pančevački most izgrađen je 1935. godine kao most kralja Petra Drugog. Svečano ga je otvorio knez namesnik Pavle Karađorđević. U toku Drugog svetskog rata on je srušen, a obnovljeni most preko Dunava otvoren je 1946. Prvi voz preko mosta prešao je 7. novembra, a pešački i drumski saobraćaj krenuo je preko mosta 29. novembra te godine.

Press
 
Konkurs za izvođeče radova na Pančevačkom mostu biće raspisan u aprilu

Gradske vlasti obezbedile su finansijsku podršku za izradu projekta popravke Pančevačkog mosta koji je u veoma lošem stanju, a njegova sanacija bi trebalo da košta oko 30 mil EUR i krenuće u letnjim mesecima – izjavio je gradski menadžer Bojan Stanojević.
Sanacija mosta biće delom finansirana iz budžeta Srbije, a delom iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

panub1.jpg


Stanojević je istakao da su konačno, posle višegodišnjih pregovora i dogovora oko nadležnosti, posao međusobno podelili "Železnice Srbije", Republička direkcija za puteve i grad Beograd.

Kako su nedavno potvrdili nadležni iz Saobraćajnog instituta CIP, projekat popravke Pančevačkog mosta trebalo bi da bude gotov 1. aprila, posle čega će uslediti i raspisivanje konkursa za izvođače radova koji bi trebalo da budu završeni za dve godine.
http://www.ekapija.com/website/sr/page/94150/1
 
ЦИП је свој посао одрадио у року, пројекат је готов, надајмо се да ће и остали бити тако прецизни.

Пројекат поправке Панчевачког моста предат је јуче у надлежно Министарство за капиталне инвестиције, сазнајемо у Саобраћајном институту ЦИП. Стручњаци из ЦИП-а су у протеклих шест месеци утврђивали степен оштећења најзапуштенијег моста у граду, а сада предстоји израда тендерске документације за обнову зарђалог „Панчевца”.

– На основу 3.000 узорака узетих са моста направили смо детаљан пројекат поправке, у целој његовој дужини од 2,1 километар. У држави све иде прилично споро, али искрено се надамо да ће поправка почети у јуну или јулу – каже Милутин Игњатовић, генерални директор Саобраћајног института ЦИП.

Тендерска процедура, у случају да се на конкурс јаве домаћи извођачи, траје око месец дана, објашњава наш саговорник, а међународни тендер од три до шест месеци. Комплетна поправка „Панчевца” трајала би најмање око годину дана. По шест месеци биће затворен један коловозни правац, што ће свакако изазвати велике застоје у саобраћају. Да саобраћајна невоља буде за нијансу већа, за ово лето најављена је и поправка Газеле.

– Да, биће страшно. Међутим, Панчевачки мост не може више да чека, јер сваким даном пропадање је веће због рђе. Свака година запуштености сада се рачуна као да је прошло десет година, том брзином се мост оштећује. Није само проблем у делу његове челичне конструкције, која највећим делом прелази преко воде, и бетонски делови моста су веома оштећени. Ми смо спремили и пројекат регулације саобраћаја. Постоји и идеја да се набаве две-три гарнитуре возова, које би превозиле путнике на релацији Панчево–Вуков споменик, што би помогло да се умањи гужва – објашњава Игњатовић.

Поправка би требало да кошта око 20 милиона евра, што је цена предвиђена пројектом. Сам пројекат је коштао 600.000 евра и новац за то издвојен је из буџета града.

Пројектанти ЦИП-а планирају да ураде и документацију за изградњу још једног железничког колосека.
– Стари колосек ће бити поправљен. Други до сада никада није био изграђен, тако да би после поправке први пут мост имао двоколосечну пругу. Разговараћемо са представницима града како бисмо, када поправка једном буде завршена, изградили и железничку станицу у Крњачи и оспособили стајалиште код Панчевачког моста – најављује Игњатовић.


Наш саговорник је крајем прошле године са страница „Политике” упозоравао да су „Панчевцу” потребне хитне интервенције на конструкцији моста. То је требало да буде урађено почетком ове године, али нико се тим није позабавио и комплетан посао поправке остављен је за почетак генералног сређивања.
С. Стаменковић
[објављено: 31.03.2007.]
N_M9ceDpECAkplEDlTt9404MJFBSHKJ0ZiDiG.jpg
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=24033
 
06:09 04.04.2007.
POČETAK OBNOVE PANČEVAČKOG MOSTA
Datum početka obnove Pančevačkog mosta još uvek nije određen, ali to sigurno neće biti sledeća nedelja“, rekao je u emisiji "Iz grada" na televiziji Studio B gradski arhitekta Đorđe Bobić.

Za četvrtak je zakazan sastanak sa sekretarom za saobraćaj Zoranom Pešovićem na kojem će biti predložena rešenja za smanjanje saobraćajnih gužvi tokom radova na mostu.

„Ideja je da za vreme radova teretni saobraćaj potpuno preusmerimo, pojačamo linije javnog prevoza i delimično ograničimo protok privatnih automobila“, najavio je Bobić.

On je dodao da će zato ne levoj obali Dunava biti pripremljen veliki prostor za parkiranje automobila građana, koji će potom do centra grada putovati autobusima.

Gradski arhitekta je rekao da obnova mosta Gazela neće početi ove godine, kako Beograd ne bi imao u isto vreme radove na dve važne saobraćajnice preko reka.
Izvor: Studio B
линк http://www.studio-b.co.yu/vest.php?Id=2879
 
Radujeme što se najzad obnavlja pančevački most posebno što će dobiti drugu zelezničku treku za koju je prostor davno ostavljen. U sadašnjem obliku most je završen 1958. Pre toga je to bio improvizovan zelezničko-drumski most sa samo JEDNOM trakom. Kada smo putovali autobusom iz Pančeva u Beograd onda bi stali u kolonu u Krnjači. Čekali bi da prvo prođe voz. Nakon voza čekali bi da prođu drumska vozila koja idu iz Beograda ka Pančevu. Tek onda bi krenula kolona iz Pančeva za Beograd. Bio sam dete ali se sećam starog brkatog zelezničara koji je uzdisao i govorio: "Eh samo da bog da da dočekam završetak mosta" Inače kada je most završen izveden je jedan tehnički podvig (bar tako se onda govorilo ne znam dali bi to i danas bio podvig). Naime cela gvozdena konstrukcija mosta, teška na hiljade tona, hidraulično je podignuta i pomerena za nekoliko metara da bi bolje nalegla na već postojeće stubove. Sve je završeno uspešno mada je pšostojala opasnost da se most jednostavno raspadne. Davno je to bilo, most zahteva stalnu negu i odrzavanje kao malo dete.
 
Хитне поправке на „Панчевцу”
Постоје кубици ђубрета и муља, као и оштећени делови који буквално висе са моста и веома је важно да се то среди и уклони, као подлога за прави посао
N_W6WaxREDd3yFSc2k2owDUI93hrB3Ox8PGkF.jpg

Хитне поправке требало би ових дана да почну на Панчевачком мосту, како би мост био спреман за велико сређивање у току лета, сазнајемо у Саобраћајном институту ЦИП. Ови радови трајаће око двадесетак дана и за то време, тврде надлежни, неће бити обустављен саобраћај.
Према речима Бранка Животића, директора Завода за конструкције у ЦИП-у, у питању су ситнији радови који спадају у редовно одржавање, као што је чишћење подножја моста од прљавштине.
– Такође, биће обављена замена неких дотрајалих лежишта. Постоје кубици ђубрета и муља, као и оштећени делови који буквално висе са моста и веома је важно да се то среди и уклони, као подлога за прави посао који ће, ако све буде у реду, почети за неколико месеци – каже Животић.

Осим чишћења, ови радови ће, каже наш саговорник, укључити и уклањање војних конструкција на мосту, које би могле да засметају приликом главних радова.

– У питању су кутије, које је још приликом градње Панчевачког моста постављала војска, нека врста прве помоћи у случају да је потребно експлозивом срушити мост – објашњава Животић.

У току викенда забележене су веће гужве на Панчевачком мосту. Међутим, Животић истиче да то нема везе са најављеним радовима, јер још није потписан уговор са предузећем „Омега инжењеринг” које ће заједно са ЦИП-ом обављати чишћење и поправку. Подсетимо, обиман посао сређивања Панчевачког моста требало би да почне у јуну, или јулу и подразумева комплетну поправку бетонске и челичне конструкције моста и његових прилаза, приликом чега ће бити затваран по један коловозни правац на по шест месеци.
С. Б. С.
[објављено: 17.04.2007.]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=25560

Језива фотографија
 
Upravo pročitah da se pontonski most neće graditi jer se na obalama nalaze mnogobrojni divlji objekti raznih namena :mad: . Ne treba ni spominjati koliko bi takav most značio u trenutku kada se jedan pravac zatvori na 6 meseci, a onda i drugi na još 6. Most bi, praktično, mogao da preuzme saobraćaj zatvorenog pravca.
 
Rekonstrukcija Pančevačkog mosta počinje 1. maja i trajaće godinu dana
Gužve neće biti samo u početku
Autor: Dražen Ostojić | 18.04.2007 - 12:28

Ojačavanje metalne konstrukcije Pančevačkog mosta počeće oko 1. maja i obavljaće se dvadesetak dana, isključivo noću, kako bi se izbegle saobraćajne gužve. Kompletna rekonstrukcija mosta, ali i sređivanje „Gazele“ koje počinje 15. juna, stvoriće velike gužve u gradu, ali za sada niko od nadležnih nema konačno rešenje za njih.
- Sigurno je samo da će mediji, kao i vozači, pravovremeno dobiti informaciju o alternativnim pravcima. Stručnjaci su već angažovani i sigurno će pronaći pravo rešenje - kaže za „Blic“ Bojan Stanojević, gradski menadžer.

Rekonstrukcija „Pančevca“ trajaće godinu dana, ali su nadležni optimisti po pitanju regulisanja saobraćaja za vreme radova.
- Radiće se u nekoliko etapa. Početkom maja će se prvo srediti metalna konstrukcija mosta i to neće bitno uticati na saobraćaj, jer će se raditi od 22 do četiri sata ujutru. Nakon toga će početi sanacija asfalta i u tom periodu će kompletan saobraćaj biti prebacivan prvo u levu traku, a nakon sanacije i izgradnje novog koloseka, u traku prema Pančevu - kažu u JP „Putevi Srbije“.

Saobraćajni stručnjaci, takođe, misle da se gužve mogu izbeći, uprkos ovako velikim poduhvatima, ali naglašavaju da je za to potreban ozbiljan projekat.
- Za „Gazelu“ i Pančevački most praktično nema alternativnih saobraćajnica. Međutim, uz pomoć policije i pravljenjem projekta za odvijanje saobraćaja za vreme radova, a ne projektovanjem radova na „štetu saobraćaja“, mogu se sprečiti kolapsi. Jedan od boljih primera je bila rekonstrukcija Autokomande. Ukoliko se i radovi na „ Gazeli“ i „Pančevcu“ prilagode saobraćaju, problema neće biti - kaže [Vladimir Simidžija, bivši zamenik sekretara za saobraćaj.

Predstojeće rekonstrukcije gradskih mostova pokrenule su i pitanje izgradnje novih mostova u Beogradu, a Generalnim urbanističkim planom do 2021. godine predviđeno je da glavni grad dobije tri nova mosta na Dunavu i jedan na Savi.
pancevacki-most-mapa.jpg

MOSTOVI KOJI ĆE BITI REKONSTRUISANI
1. PANČEVAČKI, OD 1. MAJA 2007.
2. „GAZELA“, OD 15. JUNA 2007.

MOSTOVI ČIJA SE IZGRADNJA PLANIRA
3. PREKO ŠPICA ADE CIGANLIJE
4. OD ZEMUNA DO OVČE
5. KOD ADA HUJE
6. KOD VINČE(DRUMSKO-ŠINSKI)

Premošćavanje Dunava predviđeno je na tri lokacije. Drumski most kod Ade Huje gradio bi se na značajnoj saobraćajnici koja povezuje postojeći auto-put s privrednom zonom na desnoj obali Dunava, odnosno Lukom ‘’Beograd’’. Izgradnjom ovog mosta stvaraju se uslovi da se kompletan teretni saobraćaj, koji danas ide Dunavskom ulicom, Donjogradskim bulevarom, Karađorđevom i Penezićevom do autoputa, preusmeri na drugu stranu, te bi se potpuno obišla beogradska naselja.

Drugi je drumsko-šinski most u blizini Vinče, koji bi omogućio izmeštanje pruge ispod Kalemegdana. Oko toga koji je od ova dva mosta prioritetniji vodi se žestoka polemika, ali važno je napomenuti da je Beograd jedan od retkih gradova u regionu kroz čiji centar se i dalje prevoze opasne materije, baš zbog toga što drugog puta, odnosno mosta nema.

Treći most bi trebalo da se gradi na području Zemuna i da spaja sremsko s banatskim područjem, na pravcu saobraćajnice T6. Produžetkom te saobraćajnice na sever ka Dušanovoj ulici i dalje preko Dunava stvorila bi se svojevrsna obilaznica Ovče i Borče sa severne strane, presekla bi se sa Zrenjaninskim putem i dalje otišla prema granici s Pančevom. Most je definisan samo koridorski, jer ni na levoj ni na desnoj obali ne postoji razvijena ulična putna mreža i zbog toga je svakako daleka perspektiva.

Most na Savi će, najverovatnije, prvi biti izgrađen, jer se nalazi u okviru izgradnje Unutrašnjeg magistralnog poluprstena koji treba da bude završen do 2012. godine.

Svaki most po 100 miliona evra
Grube procene govore da će za svaki od četiri mosta, koja bi do 2021. godine trebalo da budu izgrađena biti potrebno oko 100 miliona evra. Mostovi se naravno ne bi gradili odjednom, već po prioritetnosti. Evropska banka za obnovu i razvoj pristala je, u načelu, da kreditira više od pola sume (oko 70 miliona evra) za izgradnju mosta preko Save, od donjeg špica Ade Ciganlije do Novog Beograda.
извор Блиц
линк http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=1868
 
U Zemunu se radi DUP za potez od novosadskog autoputa do ul.Cara Dušana kod okretnice lin.17 oko 1200met.

To je deo T-6 i odatle ide prilazna petlja mostu za koji se radi predhodna studija.

Problem je što je desna obala kod Zemuna mnogo viša od leve na banatskoj strani, kao kod Beške.
 
TRAJEKTOM PREKO DUNAVA?
Rekonstrukcija Pančevačkog mosta neće početi pre jeseni, a tokom trajanja radova moguće je da budu uvedene "vodene linije" preko reke

Dugo očekivana i više puta najavljivana rekonstrukcija Pančevačkog mosta, kako saznaje Press, neće početi pre jeseni!

Svi koji su se, s razlogom, uplašili zatvaranja dela mosta moći će nesmetano da se voze do druge obale reke tokom celog leta jer se administrativnim poslovima oko ugovaranja rekonstrukcije još ne nazire kraj.

Takođe, kako saznajemo, još nije zatvorena ni finansijska konstrukcija, niti je odabran izvođač radova, a o načinu na koji će biti regulisan saobraćaj tokom trajanja radova još se razmišlja!

Saobraćajni stručnjaci i dalje sagledavaju sve mogućnosti kako da na najbolji način reše problem saobraćajnih gužvi, koje će, nesumnjivo, doneti probleme svima koji su osuđeni na prelazak preko "Pančevca".

Ipak, neke od ponuđenih alternativa do kojih je Press došao zvuče zanimljivo i mogle bi dosta da pomognu. Tako se razmišlja o uvođenju vodenih linija preko Dunava sa trajektima ili feribotima koji bi prevozili putnike s jedne na drugu obalu. Ova ideja je sprovodljiva, ali, kako kažu u Sekretarijatu za saobraćaj, tu ima dosta posla oko uređenja obale s obe strane reke.

- Razmišlja se i o tome da se sa železnicom dogovorimo da jedna kompozicija "Beovoza" samo vozi po mostu, u oba pravca, a moguće je da će biti uvedene određene zabrane za vozila, odnosno da se prolaz u određeno vreme dozvoli samo Hitnoj pomoći i ostalim službama.

Jedan od dobrih predloga jeste i da se neposredno pre mosta, na obe strane, naprave parkirališta za automobile, naravno gde ima dovoljno prostora, a da se odatle građani prevezu gradskim prevozom - kaže Čedomir Vukašinović, pomoćnik sekretara za saobraćaj.

- Nećemo tako lako ući u rekonstrukciju, dok ne smislimo najbolje saobraćajno rešenje, jer će radovi imati ozbiljne posledice. Ako most bude paralisan, drugih alternativa nema, osim mostova kod Beške i Kovina.

Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, ističe da ovo poslednje rešenje ima smisla samo ako se dobro organizuje javni gradski prevoz, na taj način što bi trebalo organizovati jednu kružnu liniju gradskog prevoza koja bi prevozila vlasnike automobila s jedne obale na drugu, gde bi mogli da presednu na drugu liniju.

- Sve linije javnog prevoza koje prelaze preko mosta trebalo bi pojačati, s tim da se svugde uvedu samo zglobni autobusi koji imaju veći kapacitet od solo autobusa. U jedan zglobni autobus stane oko 200 putnika, što je bolje nego 200 automobila.

Međutim, bez obzira na to kako prevoz bude organizovan, bilo bi dobro da se svi oni koji ne prelaze Pančevački most zbog posla, nego zbog odlaska na vikendice ili iz drugih razloga, za vreme radova odreknu putovanja.

To je od 20 do 25 odsto dnevnih putovanja preko mosta - objašnjava Vujanić, dodajući da apsolutni prioritet treba dati javnom gradskom prevozu, možda čak i jednu traku osloboditi samo za to.

Bilo kako bilo, Saobraćajni institut CIP daće svoj predlog načina obavljanja saobraćaja preko samog mosta, prema kome će na mostu biti zatvaran po jedan smer na šest meseci, a potom na šest meseci drugi. Tako će za svaki smer biti slobodna samo po jedna traka.

Sitni radovi u maju

Sitniji radovi na mostu počeće nešto ranije, tačnije 1. maja. Tada će most biti delimično zatvaran između deset uveče i šest ujutru, zbog radova na obalnim stubovima mosta, čišćenju šljunka i podmazivanju ležišta i sanaciji pokretnih kolica za pregled mosta koja su zarđala. U Sekretarijatu za saobraćaj smatraju da to neće poremetiti funkcionisanje saobraćaja.

Novi mostovi na čekanju

Predstojeće rekonstrukcije gradskih mostova - Pančevačkog i Gazele, pokrenule su pitanje izgradnje novih mostova u Beogradu, a Generalnim urbanističkim planom do 2021. godine predviđeno je da Beograd dobije tri nova mosta na Dunavu i jedan na Savi.

Prvi novi most na Dunavu trebalo bi da poveže Zemun i Borču, drugi bi bio malo nizvodno od Pančevačkog, u blizini Ade Huje, dok bi treći trebalo da se gradi kod Vinče i bio bi drumsko-železnički. Na Savi je planiran i most u zoni Ade Ciganlije, koji Beograđani, sudeći po kašnjenju pripremnih radova o kojima je Press nedavno pisao, neće uskoro dočekati.
Izvor: Press
Link: http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=9079
 
А ево шта каже Глас Јавности
Počela neodložna popravka ležišne grede Pančevačkog mosta
Pripreme za veliku obnovu "Pančevca"
Trenutne popravke prethode kompletnoj rekonstrukciji zakazanoj za avgust

Radovi na mostu koji spaja prestonicu sa Pančevom, popravka ležišne grede, dilatacija prilaznih konstrukcija desne nizvodne obale, koji su počeli u 12. aprila, prema rečima nadležnih u preduzeću "Putevi Srbije" bili su hitni i neodložni jer su direktno uticali na stabilnost mosta i bezbednost obavljanja saobraćaja.

- Posle više od tri decenije, "Železnica Srbije" i "Putevi Srbije", kao i grad Beograd, moraju usaglašeno da finansiraju sve neophodne radove na mostu. Trenutno se izvode radovi na konstrukciji mosta na prilazu iz pravca Beograda ka Pančevu, koji će trajati do početka maja. Iz tog razloga, proći će dosta vremena kada će biti moguće nesmetano proći Pančevačkim mostom - objašnjavaju u "Putevima Srbije".

Milutin Ignjatović, direktor CIP-a, kaže da je ovo preduzeće još prošle godine uradilo projekat obnove Pančevačkog mosta, koji Grad sprovodi tek sada.
- U ovom trenutku radimo sanaciju ležišta i konzola na zadnjim stubovima ležišta mosta. Treba ih zatvoriti i ojačati. Reč je o hitnim intervencijama, jer je taj posao trebalo da se obavi još u decembru. Posle toga čeka nas ojačanje poprečnih nosača na konzolama za drumski saobraćaj, betonska konstrukcija koja treba da se podmaže i da se sa donjih nosača očisti šljunak, jer u suprotnom postoji opasnost da beton padne na brodove koji plove Dunavom. Stavljaćemo platforme i kolica za pregled intervencija, što će trajati još dva meseca. Pomenuti radovi zapravo predstavljaju neodložne pripreme za potpunu rekonstrukcija mosta, koja počinje u avgustu - objašnjava Ignjatović. Do tada, saobraćaj neće biti zatvoren, a radovi će se obavljati od 22 sata do 4 ujutru, kako bi se ometanje saobraćaja svelo na minimalnu meru.

Rekonstrukcija "Pančevca" trebalo bi da, u najboljem slučaju, počne u avgustu, a plan je da se uradi u dve faze. U sklopu sanacije mosta biće izgrađen i novi, drugi železnički kolosek između Beograda i Pančeva. Železnički deo mosta je u zadovoljavajućem stanju, pa će najpre početi uređenje dela na kome prolazi drumski saobraćaj.

Prva faza rekonstrukcije Pančevačkog mosta trajaće šest meseci i za to vreme biće zatvorena desna strana mosta ka Pančevu, dok će se i drumski i železnički saobraćaj obavljati levom stranom.
- Nakon završetka prve faze radova, kompletan saobraćaj biće preusmeren na desnu stranu mosta, uključujući i novi železnički kolosek. U drugoj fazi, koja će trajati dodatnih šest meseci, biće rekonstruisana leva strana Pančevačkog mosta. Biće teško, ali ako se ovaj posao ne obavi u narednih godinu dana, postojaće velika opasnost za 80.000 vozila koji svakodnevno prolaze ovom saobraćajnicom - kaže Ignjatović.

Paralelno sa rekonstrukcijom Pančevačkog mosta, radiće se na ograđivanju koloseka sa obe strane, od stajališta "Pančevački most" do samog mosta.

PONTON KOČI BRODOVE
- Pontonski most nije planiran jer je neizvodljivo postaviti ga. Tačno je da bi na taj način rešili sve probleme i sprečili pakao koji nas čeka, ali Dunav zbog međunarodnog značaja mora biti neprestano plovan - ukazuje Ignjatović.
M. Asanović
извор Глас јавности
линк http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/bg07041802.shtml
 
Још једна најава почетка радова
"Pančevac" popravljaju noću
S. BULATOVIĆ, 26. april 2007

PANČEVCI i Beograđani će od 1. maja početi da zaboravljaju kako izgleda nesmetano prolazti Pančevački most. Za koji dan nastavljaju se hitne intervencije na ovoj ćupriji. Tokom najmanje desetak dana radiće se pod saobraćajem i to noću. Kada preguraju ove popravke, građani koje put svakog dana vodi sa jedne na drugu stranu Dunava, moraće da se pripreme na značajniju opsadu. Već na jesen, kako najavljuju "Putevi Srbije" počeće kompletna rekonstrukcija mosta, koja će trajati čitavih godinu dana.

Tokom predstojećih hitnih intervencija u Sekretarijatu za saobraćaj ne očekuju veće probleme. Tokom noći će se zatvarti po jedna kolovozna traka, a vozila će drugom ići dvosmerno.
- Radiće se noću i to od 22 časa do 4 sata ujutru - objašnjava Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj. - Ne bi trebalo da bude većih problema jer je tada obim saobraćaja znatno manji. Most se neće zatvarati.

Majstori su još pre desetak dana počeli sitnije popravke. Bili su u konstrukciji Pančevca i sređivali su prilaze mostu iz pravca Beograda. Trenutno menjaju tepih na dilatacionim spravama i oštećene delove ograde. Od 1. maja počeće da saniraju poprečne nosače na konzolama za drumski saobraćaj. Posle hitnih radova, oživljavanje Pančevca će se nastaviti popravkama asfalta. Tada će kompletan saobraćaj biti prebačen prvo u levu traku, a posle sređivanja i izgradnje novog koloseka, u traku prema Pančevu.

Kako obezbediti da svi koji se upute na drugu stranu Dunava, kada ovaj posao počne , do nje i stignu, saobraćajni stručnjaci tek razmišljaju.
- Pančevački most je u nadležnosti Republike, preciznije "Želenice Srbije" i "Puteva Srbije" - ističe Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj. - Grad Beograd i njegovi stanovnici su najznačajniji korisnici tako da ćemo kada dođe vreme učestvovati i donositi rešenja u skladu sa neophodnim izmenama u saobrćaju. Razmišljamo o tom problemu. Izvesno je da ćemo apelovati na graćane da manje koriste individualni prevoz, a znatno više javni koji će biti značajno pojačan. Pokušaćemo i da iskoristimo kapacitete železničkog transporta.

Pominje se ideja da jedna kompozicija "Veovoza" vozi samo po mostu u oba pravca. U obzir se uzima i da se na obe obale uz most naprave velika parkirališta gde bi vozači ostavljali svoja vozila i dalje nastvljali javnim prevozom.
U Sekretarijatu za saobraćaj obećavaju da će naći najbolje moguće rešenje. Podsećaju da je Beograd preživeo i maraton kada je bilo zatvoreno čak 36 ulica. Opstalo se i tokom radova u Nemanjinoj, pa i na Autokomandi, za koju su mnogi verovali da će biti nepremostiva.

NEIZBEŽNO
STRUČNjACI CIP-a nedavno su završili kontrolu mosta i projekat njegove sanacije. Njihova preporuka je da se most mora ozbiljno sanirati u roku od najviše godinu dana. Ako bi se to odložilo za sledeću, njihov projekat već više ne bi važio jer most sada propada za godinu dana koliko je nekada za deceniju.
Kontrolom je otkriveno da je čelik načet i da je antikorozivna zaštita neophoddna. Treba ojačati kaiševe na mostu, a voda se smestila duž čitavog donjeg nosača. Treba zameniti češljeve, očistiti i podmazati zapušena ležišta. Pojavile su se pukotine i u betonskoj konstrukciji, pa i nju valja srediti. Kada se sve ovo završi, stručnjaci tvrde, most će biti kao - nov.
извор Новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=102975&datum=2007-04-27
 
Preko mosta jednom trakom
Svakodnevni radovi na Pančevačkom mostu, hitni i neophodni pred planiranu generalnu rekonstrukciju mosta, počinju 1. maja i trajaće dvadesetak dana. Zbog njih će biti zatvorena jedna kolovozna traka, ali samo noću od 22 do četiri sata. Tačan datum početka glavnih radova još nije poznat, ali će rekonstrukcija morati da krene najdalje do početka jeseni.

Po nalogu JP „Putevi Srbije“ kao investitora, na Pančevačkom mostu se, iz programa redovnog održavanja, trenutno izvode radovi , uz delimično zatvaranje saobraćaja u periodu od 23 do pet sati. Istovremeno se izvode i radovi na zameni ležišta na prilaznim konstrukcijama na desnoj obali Dunava i oni ne utiču na normalno odvijanje saobraćaja.
Od 1. maja, u okviru hitnih intervencija, predviđeno je da se izvode radovi na sanaciji oslonaca konzola iznad obalnih stubova. Ovi radovi spadaju u hitne i neodložne, jer direktno utiču na stabilnost mosta i bezbednost odvijanja saobraćaja, a i neophodni su za kompletnu rekonstrukciju. Predviđeno je da se odvijaju u dve faze, tako da će u svakoj fazi biti zatvorena po jedna kolovozna traka, dok bi se drumski saobraćaj odvijao dvosmerno prohodnom trakom. Radove ce izvoditi GP „Mostogradnja“. Po usvojenom saobraćajnom rešenju za period odvijanja radova, obavljaće se preusmeravanje saobraćaja svetlosnom signalizacijom i saobraćajnim znakovima, po postojećim saobraćajnicama.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=2575
 
Vrh