Za sve postoji rešenje. Naravno ako neko hoće da uradi nešto po tom pitanju, on pronađe i način.
Mnogi su na ovoj temi predložili razna validna i moguća rešenja, alternativne pravce, mostove (da se sačeka i izgradnja mosta na Adi huji i u VInči) pontone, trajakte, itd. Sa svima Vama se slažem i samo razmišljam o tome da most što pre počnu da sređuju, jer je zaista u užasnom stanju.
Problem imam samo sa trajektom, u toj meri da u postojećoj situaciji ne vidim na koji način to može da bude ok rešenje za nas koji u Beograd dolazimo iz Pančeva. Premalo je autobusa koji bi u toj situaciji morali veliki broj ljudi da dovezu do obale Dunava. Beovoz do Pančeva više ne saobraća, iako sada kada su sredstvima iz ruskog kredita izgradili drugi kolosek ima mnogo više smisla, nego pre kada je čekanje u stanicama dovodilo ko konstantnih kašnjenja vozova i po sat vremena. Naravno, mogu da izgrade neki ogroman parking (još troškova), pa da svi do tog dela dolazimo kolima.
Potpuna, valjana, rekonstrukcija može da se uradi i bez potpunog zatvaranja mosta, čak i samo sa zatvaranjem u noćnim satima. Ne treba izmišljati toplu vodu, jer su mnogi to radili pre nas, samo je potrebno naći nekog dovoljno sposobnog da to izvede.
Daću primer, iz ličnog iskustva, mosta koji je u roku od 8 godina 2 puta renoviran, tačnije jednom je urađena zamena voznih delova mosta, a u drugi put kompletna rekonstrukcija (noseći stubovi ili piloni, kablovi, delovi mosta, prilazni putevi, potpornih zidova, seizmičke nadgradnje, itd.). Most nije bio potpuno zatvoren — noću i ponekad u toku dana, i to isključivo vikendom.
Radi se o Lions Gate mostu koji spaja centar (Downtown) Vankuvera i Severni i Zapadni Vankuver. Viseći je most, ima tri trake (semafori regulišu saobraćaj u srednjoj traci u zavisnosti od gužve, kao u Kneza Miloša) sa trotoarima sa obe strane i dugačak je nešto manje od dva kilometra, a na nekim mestima je i do 60 metara visine iznad nivoa mora. To je inače jedini most koji spaja ove delove grada, alternativni je mnogo dalje nego što je u slučaju Pančevca Pupinov most, a seabus koji spava dve obale saobraća na svakih pola sata, što za mnoge nije validna opcija, iako je gradski saobraćaj gotovo savršeno ukljopljen.
Radnici su danju obavljali radove koji nisu uticali na protok saobraćaja na mostu, a noću su čitave delove mosta, od spojnica do spojnica spuštali na barže koje su stojale na vodi i do jutra su već novi deo spojili tako da most može u 6 ujutru ponovo da se otvori. Na tim novopostavljenim sektorima jedino nije bio urađen završni sloj asfalta, ali to nije uticalo na saobraćaj.
Post mi je već poprilično dug, ali evo dva linka, sa slikama koji pokazuju više detalja o tome:
2001 —
https://nvma.ca/building-vancouver-icon ... bridge-13/
2008 —
https://www.americanbridge.net/featured ... ilitation/
Jasno mi je da mi nismo Kanađani, da možda nemamo toliko novca, da naše političare ne zanima ono što je u interesu građana (zatvoriše ceo put zbog jednog nadvožnjaka prošle godine), da ih boli uvo da rade noću kad niko to ne može da vidi, da je sigurno rekonstrukcija Pančevca zahtevnija od ovog mosta, jer ima po dve razdvojene trake za oba pravca, dva pružna koloseka, više potpornih stubova, itd.
Samo hoću da kažem da nam ne treba, bolji, veći, brži, istorijski most, nego samo noviji i to što pre.