Šta je novo?

Pančevački most

Taj most se neće dirati dokle god se ne sruši ili se ne desi baš nešto zeznuto jer:
taj most nema ni jednu normalnu alternaticu (zemun borča dodaje baš puno kilometara na put plus ima svoja uska grla), vinčanski nije ni započet, mirijevski nije zapošet a kovinski je nenormalno daleko.
svaki dan taj most pređe sigurno preko 100 000 vozila i već se na njemu javljaju ogromne gužve, zamislite da se prepolovi kapacitet???
ko zna koliko bi dugo trajala rekonstrukcija.
Bilo bi lepo da postoji alternativa, na primer voz.
 
Da bi voz mogao da bude alternativa, mora da se izgradi alternativni železnički most. Dakle, obrni - okreni, bez alternativnog mosta ne postoji ni mogućnost alternative.​
 
Priča kako je Pančevački most u toliko lošem stanju, da je pitanje da li se obnova isplati ili mora da se ruši, stara je bar 20 godina i gle čuda, evo nije se srušio još, uz povremeno krpačenje, ruku na srce.

I da može da se obnovi i da je to isplativo, teško prava obnova bez zatvaranja. I za ostala vozila bi se nekako zatvorio, ali za gradski prevoz i hitne slučajeve...Kako? A u kojoj meri obnova kvalitetno može da se uradi, ako bi se saobracaj odvijao na jednoj strani mosta dvorsmerno, dok se druga obnavlja, makar išao samo gradski prevoz i hitni slučajevi?

Da se naprave privlemena izlazna i ulazna rampa na strani ka centru grada, čim se prodje glavna konstrukcuja mosta, to bi se i ,,kotrljalo", jer nadvožnjak koji spaja glavnu konstrukciju mosta sa B.D. Stefana i Bogoslovijom svakako mora komplet nov, tu obnove nema.

Sve i da postoji most između raskrsnice Pančevački put-SMT i sa druge strane raskrsnice Višnjička ulica - Mirijevski bulevar, koji bi bio alternativa za vreme obnove i da može Pančevački most totalno da se zatvori zbog obnove, opet bi bio ozbiljan i veoma izazovan poduhvat...Ovako je mnogo više od toga.
 
U tome i jeste problem. Što je Pančevac sada 20 godina stariji i neodržavaniji u odnosu na pre 20 godina kada su te priče počele da se pominju. Kada je bila poslednja ozbiljna intervencija na mostu?? Kažu 1968. kada je isti proširen na 2x2, znači pre više od 60 godina.
1. Pristupne rampe se raspadaju, ojačane su dodatnim metalnim stubovima koje ih pridržavaju na više mesta
2. Zabranjen je saobraćaj za teške kamione
3. Vozovi se propuštaju naizmenično iako je dvokolosečna prug
4. Vizuelno most izgleda kao da je preživeo svetski rat u njegovoj blizini.

Da li bi mogao da se rekonstruiše a da se ne zatvara saobraćaj, to nam može dati samo neka studija jer ne znamo koliki deo konstrukcije treba da se trajno ukloni.
 
Ко ће да ризикује реконструкцију без затварања? Воз није алтернатива, гсп решава пуно тога али не решава све. Ето хитна помоћ сигурно неће стрпати пацијента у воз, ја са својим возилом нећу доћи код тебе на интервенцију возом... просто мора да се прави нови мост под хитно или да се удари понтон доле.
сам мост верујем да може да се ојача али приступне саобраћајнице се морају срушити комплет и урадити нове адекватније.
 
Ко ће да ризикује реконструкцију без затварања? Воз није алтернатива, гсп решава пуно тога али не решава све. Ето хитна помоћ сигурно неће стрпати пацијента у воз, ја са својим возилом нећу доћи код тебе на интервенцију возом... просто мора да се прави нови мост под хитно или да се удари понтон доле.
сам мост верујем да може да се ојача али приступне саобраћајнице се морају срушити комплет и урадити нове адекватније.
Most ostaviš za hitne službe, električara sigurno ima i na levoj obali Dunava.
Za početak da sednu i da naprave snimak mosta i projekat sanacije. Ali pre toga da se dogovore ko će to da uradi, jer mostom upravlja Infrastruktura železnice Srbije, a drumskim aneksima Putevi Srbije. Ove prve aneksi ne interesuju, a ni ove druge jer im je most slepo crevo na mreži.
Obzirom da zajedno sa Javnim osvetljenjem nisu uspeli da se dogovore oko svetiljki i istrulelih stubova, sanacija će biti nemoguć poduhvat.
Pristupne rampe se raspadaju, ojačane su dodatnim metalnim stubovima koje ih pridržavaju na više mesta
Najgore je što su na tim mestima isekli kanalizaciju ispod mosta, pa su napravili improvizovane bazene u koje se sliva vodopad kad je kiša.
Kapiram da je zamišljeno kao privremeno rešenje, ali ovo je prevršilo svaku meru.
 
Kakva crna rekonstrukcija, Pančevački most je odavno zreo za rušenje / uklanjanje i da se na njegovom mestu uradi potpuno novi most.

Pre svega toga naravno da se prvo završi most na Adi Huji, za koji do 2027 nema uopšte ikakvih planova niti stavki u budžetu grada Beograda.
 
Vrh