Šta je novo?

Pančevački most

Bolje da su stavili gumene kao na strom zeljeznickom jesu skuplji ali svajcarci sigurno zanju zasto ih prave sjedinjavaju osbine betonskih i drvenih , samo nasima nepada napamet da recimo osvje proizvodnju i recikliraju pet ambalazu
 
direktor":pu2x8tkb je napisao(la):
Bolje da su stavili gumene kao na strom zeljeznickom
Direktore,otkud ti to da su na starom zeleznickom mostu ugradjeni gumeni pragovi? Ja ih nisam primetio iako sam presao preko njega hiljadu puta. Mozda su i ugradjeni ali onda mnogo po izgledu podsecaju na drvene impregnirane. :D
 
Pa bio je neki clanak da su ugradjivali gumene da li samo gumene elemente ispod drvenih prgova ili komplet ,sad vise nisam siguran , bila je vijest prije par godina kad su mjenjali iste na starom mostu ,probacu da nadjem vijest
 
Verovatno su u pitanju gumeni elementi koji ublazavaju vibracije.
 
I pancevac iscekuje otvaranje "kolege" da mu se malo sjase sa ledja, bar do ne krene da ga gazi jos jedan kolosek.
I kako to odjednom strucnjaci kazu da je u odlicnom stanju, a do pre neki dan je bio sklon urusavanju ?
A setimo se onih podupiraca koji jos stoje...
 
Ja se secam da su jos pre nekoliko godina radili analizu stanja pancevca (navodno prvu posle 1961.) i da je tada receno da je sam most u 'iznenadjujuce dobrom stanju'
Zaista izuzetno retko prolazim preko mosta, evo dans predjoh posle nesto manje od tri godine :)
Meni generalno na prvi pogled deluje da je sam most prilicno Ok, ali da su prilazne konstrukcije katastrofalne.
 
Oni stapici od stubova mi nikad nisu ulivali poverenje s obzirom na proporcije..
 
stf":24tr2i48 je napisao(la):
97jt4p.jpg

Stvarno, sta je sa ovim stubovima. Jel ima objasnjenje zato su ovako zbudzeni?
 
Pitam se pitam, da li je moguce pokrenuti akciju, peticiju sta god da se:

1. Napokon osposobi postojeca silazna rampa (prinudni lezeci policajac u pravcu ka gradu)
2. Da se izgradi silazna rampa na Poenkareovu ulicu (predvidjena patrljkom na mostu)
https://www.google.rs/maps/@44.81988,20 ... !1e3?hl=en

Investicija ne moze da bude velika a poboljsanja bi bila enormna.
Da li ima neka prepreka vezano za prugu ispod mosta ?
 
Od prelepog mosta do skalamerije, ista stvar sa brankovim...Dok su drugi čuvali sebe mi smo rušili svoje i ratovali protiv švaba...budale..
 
Ovo je `prilazna saobracajnica, a ne Pancevacki most.
On je svakako u mnogo gorem stanju od samog mosta.


Sto se tice ovih `dodataka` na stubovima samog mosta, posto se na taj deo ne oslanja metalna konstrukcija, ja kao laik mogu da pretpostavim samo da ili imaju veze sa teziztem samih stubova ili imaju neku zastitnu funkciju za slepove koji se sve cesce `otkace`...
 
Prvo sam pomislio da nose nešto, al ovako deluju krajnje nepotrebno. i vidim da ih nema sa druge strane... Služe zbog razloga :)
A ovi mršavi stubovi, sad skoro sam tuda prolazio i obratio sam pažnju na one remontovane, dobili su metalni plašt sa ojačanjem pri vrhu. Sad podsećaju na stubove na stanici Vukov spomenik samo što su daleko mršaviji. Ne bi bilo loše da preventivno sve stubove srede, pre nego što opet nastane neka katastrofa. Pričala mi je drugarica koja je master građ ing kako je od nas dosta tanak sloj betona nakon armature, valjda 2cm (nemojte me držati za reč) dok je u nekim 5cm (katar valjda). Relativno skoro su sređivali stubove jedne petlje na autoputu za Smederevo gde se takođe baš videla armatura ali nisu radili plaštove, samo su okrpili novim slojem betona. (Ti stubovi su u startu bili znatno deblji)
 
97jt4p.jpg


ovi stubovi sto nisu podignuti do kraja bi sad trebali biti podignuti kako bi se mogal podici brzina za vozove
 
Da je malo pameti pa da se svi nasminkaju, ujednace bar to nije neka investicija...Vidi na sta lice, kao dan posle miniranja...
 
Gorstak89":2uno9a6k je napisao(la):
Prvo sam pomislio da nose nešto, al ovako deluju krajnje nepotrebno. i vidim da ih nema sa druge strane... Služe zbog razloga :)

Te konzole na stubovima su sada višak a njihova svrha je bila za vreme gradnje konstrukcije novog mosta krajem 50-ih. Naime konstrukcija novog mosta (ovog sada - zelenog) je izgrađena paralelno sa ruskim mostom pa je bila potrebna veća površina stubova da bi se oba smestila, a zatim je usledilo veliko prevlačanje gde je stari smaknut sa svojih oslonaca a umesto njega navučena nova konstrukcija. Veoma zahtevna operacija za tadašnje vreme.


pancevackimost19551.jpg

pancevackimost19552.jpg


(slike vlasništvo člana Namćor, skyscrapercity.com)
 
Mislim da slike nakon nekoliko godina ili tridesetak godina izgube autorska prava kao i muzika :)
 
Dakle prvobitni pančevački most je posle rata rekonstruisan a onda su njega uništili i napravili novi?
 
E pa nek ostanu te konzole, tako da sledeci put kad budemo zeleli da smaknemo ovu skalameriju od postojeceg mosta koristimo isti princip klizanja kontrukcije i paralelno postalvljanje nove.
 
Da li bi neki ruski/srpski strucnjak iz neke ruske/srpske firme koja dobija posao, rekao da most nije u redu i da posao ne moze da se nastavi. Verovatno bi ga trazili kod sledeceg mosta. Za ovaj vazan korak treba uraditi dodatnu reviziju izvestaja, naravno nezavisnu.
Inace, kako vidim, ovi " pripremni" rusko/srpski radovi izgledaju mi prilicno samoupravno, po organizaciji gradilista, ljudima koji tu besciljno bauljaju.... videcemo.
 
Krajnje je vreme da se na prilazima mostu urade propisne betonske bankine. I sto vazi i za celu duzinu mosta.
 
direktor":83yrdehs je napisao(la):
97jt4p.jpg


ovi stubovi sto nisu podignuti do kraja bi sad trebali biti podignuti kako bi se mogal podici brzina za vozove

Nema potrebe da se podignu ti stubovi jer su to ostaci prilaza starog Mosta i nemaju veze sa novom kontrukcijom, tj njihovim podizanjem se ne bi nista dobilo na brzini vozova preko mosta.
 
Meni deluje kao da je potrebna rekonstrukcija kolovoznih traka i to sa obe strane. Centralni deo gde treba da idu 2 koloseka je sređen.
Potrebno je srediti tamo gde idu vozila i srediti pešačku(a možda i biciklističku) stazu. Konkretno odvojiti od puta barijerama. Naravno pristupne saobraćanije na BG strani su užas koji bi isto tako trebao biti rekonstruisane komplet. Samo pitanje je kako to izvesti a da ne dovede do kolapsa saobraćaja. Ne znam da li je ikad pokušano ali mislim da je jedino rešenje ako bi se pristup Pančevcu u vreme rekonstrukcije uradio sa 1+1 i to naizmenično. Znači dvosmeran saobraćaj na njemu sa jedne pa sa druge strane. Jednom kada se zatvori jedna strana radi se komplet sve. Prilazi i cela traka na mostu pa se onda rotira cela operacija sa druge strane. Drugačuje ne znam kako je moguće. Kako god se uradilo izazvaće poremećaj.

Mislim da postoji tehnologija koja bi mogla ovo da uradi u rekordnom roku kada je najmanje optrećen saobaraćajem npr. leto.
Ne krenuti sa rušenjem prilaza dok se u potpunosti nisu izlile sve grede za prilazni nadvožnjak. Kada se krene sa radom radi i se ekspresno rušenje starih prilaza i odmah pobijanje novh šipova. Drugo je izlivanje na licu mesta ali mislim da je to sporije. Odmah se rade ove pristupne rampe ili se za njih ostavlja priključak. U isto vrme radi se rekonstrukcija kolovoza na mostu, sređuju orto ploče radi hidroizolacija i rade pešačko biciklističke staze sa sve komplet brijerama. I kad se završi jedna strana kreće se na drugu.

Naravno kao što rekoh napraviti dobro privremeno prilagođenje saobraćaja za jednu i drugu stranu sa obe strane mosta tako da budu opet mogući svi pravci.
 
zexland":1jk8y5kq je napisao(la):
Kako bi mu dobro legla crna boja...bio bi cak i elegantan most...ali ona zelena je...no comm


јао ал стварно. зелена боја је криминал. не знам да ли је ово нека "основна"? ако јесте нек остане боље то него да се љушти ова права... ипак је код нас одржавање проблем и то се неће променити због панчевца.

а иначе можда да буде нека тамно тамно сива... црно ми нешто гробљански.. појма немам можда треба сваки "штап" конструкције да буде друге боје, неке јарке боје, то би било занимљиво.. а рецимо рам горе и доле да буде црне
 
Vrh