Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Evo prakticnog primera kako se beogradske ulice sramotno lose rekonstruisu:

Svi koji su prosli nekom od skorije rekonstruisanih ulica u centru grada sigurno su primetili da kvalitet izvedenih radova nije na nivou. To dokazuju razni primeri pocev od nedovrsenih i ostavljenih radova, iskrzanih bankina, polomljnenih stubova, itd... Tacno je da su za mnoge od tih problema krivi nesavesni vozaci i vandali, medjutim, covek ne moze a da se ne zapita zasto se radovi ne izvode kvalitetnije. Jedan od mnogih primera ovakvog stanja su ulice Brace Jugovica i Zmaja od Nocaja koje se krune iako su glanc nove!

Prvi problem predstavjaju stubovi koji ocigledno nisu u stanju da izdrze. Izliveni su od betona ali bez armature, tako da se lako mogu polomiti. Takodje, nisu ni ukopani vec ih putari jednostavno polazu na zemlju, sto rezultira njihovim cestima krivljenjem i lomljenjem.
11.jpg

8.jpg


Pored toga, vidljivi su ostaci nedovrsenih radova: sut, nepoplocani delovi, sljunak, rastavljene bankine, itd...
10.jpg

9.jpg

7.jpg

6.jpg

5.jpg

4.jpg

2-1.jpg

1-1.jpg


Ovo su inace samo neki od mnogobrojnih primera koji se u navedenim ulicama ali i mnogim drugim iz centra mogu videti. Licno mislim da je sramotno da Beograd Put na ovako nekvalitetan i neprofesionalan nacin rekonstruise ulice. I ne zavboravite, one ovako izgledaju potpuno nove, ako kako ce izgledati za godinu-dve ne smem cak ni da pomislim :mad:

Ukratko - JAVASLUK.

edit: imena ulica.
 
Verovatno ce im (Beograd Put-u) i za ovo biti krivi Vodovod, Kanalizacija i Beogradske Elektrane! Nadam se da ce se Grad malo opametiti pa poceti da kontrolise kako se novac gradjana trosi!
 
Mislim da je ovo samo još jedan primer kako grad trpi zbog stranačkih prepucavanja (pored toga što ovi sebi trpaju u džepove). Beograd put, koliko znam, drži DSS i oni čine sve da naškode DS-u koji je glavni u gradu (svi *ebu majku Bogdanoviću i ostalima). Da se razumemo, da je obrnuto verujem da bi se isto ponašali.
I upravo je sve ovo jedan od najvećih problema grada, a i zemlje uopšte - sitni ljudi na bitnim pozicijama.
 
Mislim da u je ovom slucaju aktuelna samo prva teza tj. raspodela narodnog novca po privatnim dzepovima. Gradska vlast je pokazala da se i ljuti neprijatelji jako lepo slazu kada zajednickim snagama drze ruku u tegli...
 
Tu si definitivno u pravu, a sve po principu "malo ja, malo ti, pa cemo se voleti, dugo ja i ti"!


Jel zna mozda neko kako je na kraju ispala Svetogorska? Najavljivali su da je rade, medjutim nigde ne videh da su je i zavrsili...
 
^^ uradio sam fotke, zasada izgleda dobro, samo me opet brine "završna" obrada na krajevima ulice.U kneginji zorke postavljaju isto neke ploče ali na skroz drugačiji način, ploče nisu iste kao "standardne", nego su debele otprilike 20tak cm, pravougaonog oblika, deluju kvalitetno...i ne postavljaju se po kvadratnom rasteru nego slično kao cigle u zidove. Nažalost nisam stigao da slikam.

Svetogorsku sam slikao, sada postavljaju stubiće u njoj, samo nadam se da će i pločice lepo da gurnu unutra a ne na traljavus.

53a8521.jpg


61ty3c6.jpg


5yafn5u.jpg


Ta obrada na krajevima je IMO najveći problem kod pločica kod nas... a razlozi su već navedeni. Mislim da je i jelenabg upravu kada je reč o raspodeli službi.. :(
 
Hvala Stevo! Meni izgleda ok, samo da se ove ploce oko stubica srede. Nadam se da ce i na suprotnoj strani ulice, tj. na trotoaru postaviti takve stubice, inace dobismo jos jedan parking!
 
Stubici jesu simpaticni ali deluju jako krhko. Nadam se da nisu pricvrsceni samo jednim srafom. Secam se kada su pre nekih 10ak godina po centru montirali slican model koji nazalost nije izdrzao duze od godinu dana :(
 
Mislim da je lepo što se sređuje, a na jednim greškama učiće se za dalje. Mislim da nijednoj vlasti nije u cilju da loše napravi ulicu i ne mislimd a su bilo kakve krađe u pitanju. Ali na sam problem treba skretati pažnju.
 
^^E pa o tome se ovde i prica. Nije naravno vlasti u gradu u cilju da napravi ulicu na tri coska ali ocigledno jeste izvodjacima radova koji su iz druge politicke stranke pa zele ovima da smeste (da komsiji umre krava!! - a sve preko ledja gradjana). Ja mogu samo da dodam da je Njegoseva ulica za manje od godinu dana nakon sredjivanja izgledala isto tako ocajno kao i ulice na slikama. Kontrola se mora uvesti ili traziti ako je moguce strani izvodjac pa onda da vidimo kako ce da izgleda sredjena ulica.
 
Tesko da ce Beograd Put-u uskoro biti konkurencije!

A sto se tice ovih rasklimanih stubova i ploca, secam se, kada sam bio u Londonu, pa sam pre podne (oko 9 sati) krenuo u grad. Uz put sam video da je neki kamion zakacio poprilicno visoki trotoar, i to bas na cosku, tj. raskrsnici, i zajedno za ivicnjakom, plocama i kockama odneo i stub (inace, od livenog gvozdja i u precniku sigurno 20cm). Uvece sam se vracao kuci, negde oko 17h, istom trasom, kad ono, medjutim - sve stoji kao da se nikada nista nije desilo! JEDAN DAN!! Pa ako mogu da se organizuju u gradu sa 15 miliona stanovnika, pa mozemo valjda i mi sa deset puta manje!!!

Samo je potrebno volje i zelje i da postoji iole ljubavi prema Beogradu! A da, i da potencijalne komunalne inspektore ne cekaju batine na svakom cosku!
 
Врућина топи асфалт
У Београд-путу недавно почела производња много квалитетнијег ливеног асфалта

Ни асфалт на градским коловозима и тротоарима није имун на врућине. Широм престонице приметна су потклобучена или удубљена места на прокључалим путевима, па се грађани с правом питају да ли је, за разлику од светских, српски асфалт осетљивији на високе температуре.

Према речима Данила Драгојевића, саветника у фирми „Мостпројект”, постоји низ разлога због којих долази до ове појаве, а један од основних је квалитет нафте, јер се од ње прави један од основних састојака асфалта, битумен.

– Што се технологије за производњу асфалта тиче, она је по светски утврђеном стандарду, али проблеми настају приликом производње. У Србију стиже руска, иранска, или нафта из других арапских земаља. Све су оне различитог квалитета, што непосредно утиче и на асфалт. Затим, наше рафинерије немају технологију издвајања парафина из нафте, што је такође штетно – каже Данило Драгојевић.

Други важан разлог је и дотрајалост путева. Битумен после неког времена попушта, а на површини пута остаје само камени слој. У тим случајевима треба скинути горњи слој асфалта и поставити нови. Осим тога, за асфалтирање је потребна и стручност.

– У Београду има сијасет предузећа, а с обзиром на то да свако има неке своје квалификације, сва она асфалтирају различито – вели Драгојевић.

Наш саговорник истиче да је велика потешкоћа на коју наилази „Београд-пут”, као највеће предузеће за путеве у граду, наша пословична нестрпљивост.

– Има много радова на улицама, а асфалту треба 24 сата да се охлади после постављања, и то је кључна ствар. Најчешће је улица одмах у функцији за саобраћај. Довољно је да неколико камиона и аутомобила пређе преко свежег коловоза и већ је направљена штета. Е сад, тешко је убедити људе који виде урађени нови коловоз да још није за употребу. Трудимо се да свеже асфалтирани мост оставимо цео дан да се нови слој охлади. Истрпимо прозивке, али остане добар коловоз – објашњава Драгојевић.

Ни ту није крај свакодневним путарским проблемима, каже он. Битна је и температура асфалта пре самог постављања. Примера ради, ако камион који носи асфалт путује два сата, уместо предвиђених пола сата, то асфалтна маса се хлади и тако губи на квалитету.

– Радници заиста не могу да процене да ли је асфалт загрејан на оптималних 160 или је 130 степени. А ти људи, који раде веома тежак посао, као да су смештени у рерни, морају да се боре и против возача. Све буде спремно за посао, а онда неко паркира кола и онда морају да зову „паука” да га уклони – каже Драгојевић.

Он напомиње да је „Београд-пут” пре месец дана почео да ради ливени асфалт, који је много бољег квалитета од оног којим су досад пресвлачене улице.

– Очекујем да ће, када уходају производњу, улице бити много боље – каже Драгојевић.

У свету се граде и бетонски аутопутеви, јер су знатно издржљивији и боље подносе точкове. Драгојевић каже да градња таквог пута захтева посебне услове.

– Пут за Бубањ поток преко Великог Мокрог Луга је бетонски. Он, у начелу, није погодан за велике брзине. Рецимо, на многим аутобуским станицама у граду постављена је бетонска подлога. Иначе, први аутопут који је Хитлер у Немачкој градио био је бетонски – вели Драгојевић.

Др Милорад Смиљанић, из Института за путеве, каже да проблем улегања асфалта од врелине није само домаћег типа.

– И други градови у свету имају проблема са тим. Треба имати на уму да је на великим врућинама, када је напољу 40 степени, асфалт буде загрејан на 60 степени. Асфалт којим је пресвучена Улица краља Милана одличног је квалитета. Све више се користи савремени, полимер модификовани битумен, веома квалитетна смеса. Није проблем ставити тврђи битумен, али смеса која се обично користи на београдским улицама отпорнија је на зиму и спречава пуцање – објашњава Смиљанић.

Он каже да су старији путеви подложнији врућини и улегнућима. Иначе, асфалт на коловозу је дебљине четири до шест центиметара, што је, каже Смиљанић, по пропису.

– Постоји могућност да на неким деловима буде постављен тањи слој, а то се догађа приликом поправки улица, када, примера ради, пукне водоводна цев, или приликом уградње топловода, па путари због рокова обаве тај посао мало брже – каже Смиљанић.

Станко Стаменковић
[објављено: 30.06.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=33042

Ispade naravno kao da su svi ostali krivi, samo ne oni koji u stvari postavljaju asfalt... Oh well...
 
Za skoro sve što je loše na ulicama i trotoarima krivi su vozači automobila. Parkiraju gde stignu i gde im se prohte. Ne poštuju ni saobraćajne znake ni pešake. Zakrčili su trotoare i po periferiji. Gaze travu, lome ukrasno šiblje, zavlače se i u parkove. Koliko pute pešak mora da siđe sa trotoara na kolovoz da bi zaobišao parkirana kola. Vrhunac je kad neko parkira na tramvajskim šinama i zaustavi ceo saobraćaj.
 
@dedinje
To je tacno, i na zalost je tako, ali je i nekvalitet u izvodjenju radova jedan izuzetno bitan faktor! Nepravilno parkiranje ne prourzokuje pucanje asfalta i rupe u istom.
 
Ajd, da se pohvalim :...Menjaju se ivičnjaci u Glavnoj ul. u Zemunu.
Stari su bili sa nagibom, a novi nisu .... pa možda spreče parkiranje.

306kejcasino001sv5.jpg


306kejcasino003vo3.jpg


306kejcasino004ss5.jpg


306kejcasino005fs4.jpg


306kejcasino006qr7.jpg


306kejcasino007ru2.jpg


306kejcasino008lz4.jpg


306kejcasino009rl5.jpg


306kejcasino010kc4.jpg


306kejcasino011ck5.jpg


306kejcasino013yl5.jpg

Ova dvojica su lako preskočili i nove ivičnjake. :)

306kejcasino017wu1.jpg

Ovaj ivičnjak, kod hotel exYU - 'Alpe Adrija hoteli', teško će se prelaziti...kolima.
 
Trebalo bi da svi ivičnjaci budu kao ovaj na slici kod hotela exYU i bio bi rešen problem - trotoari su samo za pešake.
 
Ovi ivicnjaci u Glavnoj ulici u Zemunu nisu dovoljno visoki da bi sprecili parkiranje automobila... Ako nista drugo, bar izgleda bolje:)

Jel ima planova za skoru obnovu Glavne ullice? Asfalt? Eventualno poplocavanje trotoara?? To bi bilo super i promenilo bi izgled ulice iz korena!
 
Петак, 29. јун 2007.
Набавка 20 нових камиона
1280940_Novi_kiperi_v.jpg

Јавно комунално предузеће „Београд-пут” ових дана набавља 20 нових „ФАП” камиона. Половину контингента нових кипера возачи су већ довезли из Прибоја, данас су прикључени теретном возном парку предузећа, а већ следеће недеље наћи ће се на градилиштима широм града. Преосталих десет камиона стићи ће у „Београд-пут” до краја следећег месеца.

Као и прошле године, ово јавно комунално предузеће одлучило се за домаћи производ. Новом наруџбином, „Београд-пут” не само да је упослио капацитете фабрике у Прибоју, већ се сврстао међу највеће купце њеног камионског програма.

Циљ набавке није проширење возног парка већ замена старих, дотрајалих камиона. Инвестиција је значајна не само за „Београд-пут” већ и за Београђане јер ће нови теретњаци носивости 11,5 тона омогућити бољи и ефикаснији превоз асфалта до градилишта широм града, а тако и његову бржу и ефикаснију уградњу у градске улице. Камиони су опремљени додацима неопходним за качење зимске опреме, па ће бити појачан и рад зимске службе „Београд-пута”.

Осим камиона-кипера, ЈКП „Београд-пут” ће набавити и још четири возне јединице – две аутоцистерне за воду, једног тегљача и једног миксера. Сви ће изаћи из погона приобојског произвођача, а допринеће квалитету рада грађевинских бригада „Београд-пута”. Укупна вредност инвестиције је око 139 милиона динара, а средства је „Београд-пут”обезбедио из сопствених прихода.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1280936
 
Nenad":26s3zuha je napisao(la):
Jel ima planova za skoru obnovu Glavne ullice?
Asfalt? Eventualno poplocavanje trotoara??
To bi bilo super i promenilo bi izgled ulice iz korena!
Asvalt dosta redovno menjaju...po potrebi.
Za popločavanje trotoara nisam ništa čuo, a čuo bih da se nešto tako planira.

Da bi bilo super...bilo bi!.....mogao bih da razgovaram sa opštinskim arhitektom
u vezi planova za Glavnu i da malo 'kukam' kako nas Grad ignoriše. :D
 
Реконструисане улице у општини Стари Град

Недеља, 15. јул 2007.
Екипе ЈКП „Београд-пута” су до 30. јуна завршиле реконструкцију неколико централних улица у општини Стари Град. – Реч је о улицама Цетињској, Нушићевој, Рељиној, Симиној и Дубровачкој, док ће се реконструкција Светогорске и Будимске улице завршити до 20. јула – каже Ђорђе Илић из Дирекције за путеве. Неке од ових улица су поплочане, а неке асфалтиране. Тако је коловоз асфалтиран у Будимској и Дубровачкој, а тротоари су поплочани у Цетинској, Светогорској, Симиној и Нушићевој. Рељина улица је реконструисана и постављена је коцка. У Дирекцији за путеве града најављују наставак санације и реконструкције улица у овој општини.
Izvor: Beoinfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1282748
 
Danas sam se prosetao celom duzinom Svetogorske ulice. Rekonstrukcija je pri kraju i obavljaju se zavrsni radovi tj. postavlja se horizontalna signalizacija.

Dakle, sto se tice opsteg utiska, moram reci da izbliza ne deluje kao najbolji posao koji su putari dosad uradili. Neki ce reci da sam cepidlaka, medjutim, propusti koji su krajnje ocigledni jednostavno nisu dopustivi za metropolu kao Beograd:

- Dok se hoda poplocanim trotoarima, primetno je da su na mnogim mestim ploce polako pocele da tonu, dok postoje i delovi gde izmedju njih ne postoji ni cement ni pesak, vec se oslanjaju samo jedna na drugu. Problem je u tome sto putari nisu prvobitno masinski utabali zemlju, nego su na nasuti sljunak odmah redjali ploce. Posto ih nista fizicki ne drzi za podlogu osim sopstvene tezine, trotoar je vec poceo da tone. Za sada to jos nije toliko primetno, no sigurno ce biti za 2-3 meseca kada se ulica "razradi" i slegne. Takodje, stubici koji su postavljeni vec su poceli da se krive i deluju jako nesigurno.

- Sto se kolovoza tice, asfaltiran je celom duzinom, medjtim na odredjenim mestima vidljivi su propusti. Iz nekog meni potpuno nepoznatog razloga, putari su ostavili sporadicne rupe u asfaltu. Na momenat sam pomislio da su u pitanju uzeti uzorci asfalta za analizu, ali koliko ja znam, pri toj proceduri se kolovoz mehanicki busi na odredjenim mestima i ostavlja se pravilna kruzna rupa, dok u ovom slucaju izgleda kao da nije nasuto dovoljno asfalta. Da li je u pitanju cist javasluk ili neka "fora" tek cemo videti. Takodje, ponavlja se problem od ranije sa bankinama koje se pomeraju usled sleganja tla i loseg vezivanja cementom.

Sve usvemu, ocekivao sam da kvalitet bude znatno bolji i cini se da ce za nekih 6 meseci Svetogorska delovati kao da je radjena pre 6 godina. Nadam se da gresim...
 
Problem sa Beograd putom (za njih sreća) je što nemaju konkurenciju, sve poslove od Grada dobijaju baš oni, (kadija te tuži kadija ti sudi). Kako da dobijemo kvalitet kad je i investitor i izvođač ista firma.

A što se tiče ploča lično misli da su bacanje para, trotoare je trebalo asfaltirati i gotovo. Priča da je ovako lakše prići instalacijama ne pije vodu, mislim da je u pitanju nameštaljka da se uposli neka kumovska firma. Druga stvar je je što oni ne znaju tehnologiju izvođenaj radaova, te ploče mora ju da se izvibriraju kad se polože (vibro pločom ) kako bi legle da ne bi bilo naknadnog sleganja, što se već uveliko dešava.

Zamena ivičnjka u Zemuni je čista šminka tek tako da se neko uposli.(i uzme provizija), ne znam štA SE dobija time???
 
Takodje je u gradu dosta aktivan i partizanski put oni su recimo radili milentija popovica deo radova
 
PIGLET":38qjrlq0 je napisao(la):
A što se tiče ploča lično misli da su bacanje para, trotoare je trebalo asfaltirati i gotovo. Priča da je ovako lakše prići instalacijama ne pije vodu, mislim da je u pitanju nameštaljka da se uposli neka kumovska firma. Druga stvar je je što oni ne znaju tehnologiju izvođenaj radaova, te ploče mora ju da se izvibriraju kad se polože (vibro pločom ) kako bi legle da ne bi bilo naknadnog sleganja, što se već uveliko dešava.
Moguce je i da su komovske veze u pitanju :/ Ja licno nemam nista protiv poplocavanja ulica, cak stavise, mislim da su plocnici plemenitiji formom i bojom od asfalta. Naravno, sve to stoji ako je uradjeno ljudski. Po Evropi stalno vidjam kako se u centrima gradova ulice poplocavaju, samo oni koriste mahom debeli kvalitetni kamen na vec solidno utabanoj podlozi.
 
Evo vrachar, da te i zvanicno potvrdim :)

Завршена реконструкција Светогорске улице
Четвртак, 19. јул 2007.
Упркос тропским температурама, екипе „Београд-пута” завршиле су реконструкцију и модернизацију Светогорске улице, која је јутрос отворена за саобраћај.

Реконструкција Светогорске улице обухватила је поплочавање тротоара, замену ивичњака, регулисање сливника и шахтова, ревитализацију коловоза и регулисање паркирања. Екипе за обележавање хоризонталне сигнализације завршиле су свој део посла. Коловоз је пресвучен СМА-асфалтом – отпорнијом и квалитетнијом врстом асфалтне масе, којим је асфалтирана Немањина, Савска и Булевар краља Александра.
Izvor: Beoinfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1283503
 
Vrh