Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

caribrod":3nbfrai1 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848521#p848521 je napisao(la):
StaraMo » Mon May 10, 2021 12:30 pm[/url]":3nbfrai1]@Caribrod nema ni Ropočeva više nažalost ali je za utehu makar premreženo lokalnim asfaltnim putevima u svim pravcima.

Nekome je možda to sad deo Sopota, ali meni će uvek ostati...
Moj kraj takodje,sada se proširuje put od Sopot a preko Ropočeva ,Baba i Parcana koji već izlazi preko Lipovice na Orlovačku petlju,tj na Obilaznicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848247#p848247:3gxls8dd je napisao(la):
Алтаир » 09 Maj 2021 08:01 am[/url]":3gxls8dd]Има ли неко инфо, када ће бити завршена реконструкција старог дела Остружничког моста?

Novembar 2021.

Pitanje je kada ce da obnove staru traku Ostruznica Orlovaca.
 
@Caribrod - necu se druze sa tobom ubedjivati, ali postoji nesto kao sto je pantograf napisao sto se zove Funkcionalna urbana podrucja, na zapadu se prema tome planira infrastruktura i razvoj, prema funkcijama jednog grada i migracijama zbog rada ka njemu. Beograd je odavno prerastao ove granice Grada Beograda, odavno pola Srema, Ub, Lajkovac, Smederevo, Ralja, Pancevo, Sabac imaju svakodnevne ogromne migracije ka Beogradu, na posao, skolovanje, lecenje, soping, ali kod nas jedan glupi i kruti sistem jednom Pancevu daje upute lekarske ka Novom Sadu jer je centar pokrajine ili jednom Ubu pre izgradnje auto puta rade rekonstrukciju puta ka Valjevu, iako mnogi Ubljani ne idu nikada ili retko ka Valjevu, ali idu ka Beogradu stalno i u velikom broju sto generise ogroman saobracaj u prepodnevnom inpopodnevnom spicu na prilazima Beogradu. Slicno je sa Sremom gde se preplicu FUP ovi Novog Sada i Beograda. Ja sam za veliku decentralizaciju jer imamo najvece opstine u Evropi kako bi se novac spustio do najnizih novoa naselja jer i sada sve ide u centar opstine. U Sloveniji svako selo ima svoj budzet i tako usmeravaju sredstva gde je njima najpotrebnije. Ali sam uz decentralizaciju i oslobadjanje tih pokrajinskih i okruznih stega i usmeravanje razvoja infrastrukture prema realnim potrebama i realnim migratornim kretanjima na terenu.
 
Pošto se ipak ubeđuješ da ti kažem da se slažem da je Pančevo mnogo više BG nego Meljak ili Parcani. Administrativna podela Srbije nije dobra, ne odgovara današnjici, ali teško će se neko upustiti u to da Pančevo odvoji od Vojvodine, iako će obilaznica Beograda ići i oko Pančeva. Nije moja poenta u tome što pola Srbije direktno i svakodnevno gravitira Beogradu. Drugo apostrofiram: Beč ima svoja 23 becirka i to je grad, dok su Švehat i Medling predgrađa, koja su praktično deo Beča, ali pripadaju Donjoj Austriji i pritom ničim nisu oštećena za veze sa centralnim delom grada - privredne, saobraćajne itd. Pariz ima 20 arondismana i to se smatra samim gradom, koji pokriva GRADSKA skupština, a Sen Deni ili Nanter su Il de Frans, nisu Pariz, imaju svoje lokalne samouprave ali su itekako deo te Pariske regije i razvili su se zahvaljujući Parizu i ništa im ne smeta što nisu u gradskoj skupštini. Ili uzmi za primer Moskvu - ima gradsku urbanu teritoriju (otprilike oivičenu MKAD-om), a Moskovski region je posebna administrativna celina, pa je od 4 međunarodna aerodroma samo Vukovo u gradu, ostala 3 su u oblasti i ovima u Himkiju, koji se spojio sa Moskvom ništa ne fali što "nisu u gradu". Čak i mučena Sofija je odavno podeljena na grad i oblast, ali su komunisti omanuli u pravcima razvoja, pa sad ima besmislenih sela u gradu, a predgrađa, takoreći kvartova u oblasti. Njujork je gradska "opština" sa 4 kvarta sa ukupno 8 miliona stanovnika, a to ništa ne smeta da bude centar za 20 i kusur miliona ljudi iz 2 države (za Pančevo vidi Džerzi Siti), koje tu gravitiraju. Ima i suprotnih primera svakako, Italijani su npr. napravili Ćita metropolitana od Milana, ali tu nema šuma, njiva i proplanaka, sve su naselili i industrijalizovali, dok kod drugih gradova južnije je slično BG-u. To mi je bila poenta.
Za Ub što si napisao isto važi i za Belu Palanku, koja gravitira većem centru Nišu, a pripada Pirotskom okrugu, pa oni su hteli da organizuju proteste kad su im tablice sa NI promenili u P I, kad bi im uzeli pozivni 018 mislim da bi izvršili kolektivni harikiri. Svi obodni teže većem centru i to je normalno. Pa i u mom Dimitrovgradu i pored državne granice 5x više ljudi radi u Sofiji i tamo se snabdeva, nego u obližnjem Pirotu, koji zbog Tigra nije ni nalik nekim opustošenim centrima, ima ozbiljan BDP i prosek plata.
Sasvim je ok da Beograd bude centar, ali ne i da administrativno guta okolinu sa svojim gradonačelnikom (ko je rekao Vesić?). S jedne strane je dobro da Beograd može da vuče ovu zemlju, ali s druge strane nije dobro da ostatak zemlje propada i ostaje devastiran. Lepo bi bilo da ima više centara kod nas, pa da kao što onom iz Utrehta ili Haga ne pada na pamet da jurca u Amsterdam, kad imaju kući sve što im treba, iako su praktično deo jedne aglomeracije - isto bude i kod nas. Mislim da bi to bilo bolje i za sam Beograd i Beograđane.
 
Наравно да би било боље. Решење је да се око Београда који би се административно завршавао на Орловачи и на Алтини, али и око Новог Сада, установи "Централни функционални регион", "Централни статистички регион", или како би се то већ звало (српски Рур или Рандстад - кад већ помену Амстердам и Утрехт), у оквиру којег би се доносиле одлуке, планови и уређивао рад заједничких комуналних система. Такав "функционални регион" или "статистички регион" могао би да прелази покрајинске границе као што еврорегиони у пограничним подручјима прелазе државне.
 
Нама би можда најбоље лежао Кинески систем, где је "град" више као нека област утицаја централног насеља, те може захватати велику територију.

Ја сам неким прорачуном утврдио да нам је оптимално 7 таквих. Београд, Крагујевац и Ниш засигурно, за остале нисам сигуран који би били, јер сам гледао да буду удаљени бар 60 километара ваздушном линијом један од другог и гледао по величини. То би отприлике овако изгледало:

func.png


Југ ми је мало натрпан - можда уместо Новог Пазара да буде Ваљево или Ужице, а уместо Призрена да буде Зајечар.

Друга, још централизованија опција је само 2 овакве области - Београд и Ниш, мада то је можда претеривање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849070#p849070:2gkkkfbx je napisao(la):
SRBO » Wed May 12, 2021 1:24 pm[/url]":2gkkkfbx]Друга, још централизованија опција је само 2 овакве области - Београд и Ниш, мада то је можда претеривање.
I to je bolje nego ova sada, kad imamo samo jednu oblast i podoblast Vojvodinu.

Centralizacija izjeda Srbiju, a na kraju će pojesti i sam Beograd.
 
Прво треба укинути комунистичку творевину војводину. Војводство Србско у Хабсбуршкој монархији је имало смисла, у Србији ама баш никаквог нема, само дуплирање бирократије. онда наставити са децентрализацијом. Дати више новца локалним самоуправама. наравно да је Панчево део Београдске агломерације и треба га укључити у њу и званично. Обилазница око Београда свакако иде и око Панчева. Нема никаквог разлога да се Нови Сад било шта пита око тога. Тај реликт комунизма треба и мора бити укинут!
 
Prostorni planer i Caribrod - bravo! Stvarno ozbiljni postovi! Obradovali su me toliko da sam posle više godina u statusu redovnog posmatrača, odlučio da se registrujem. :sesir:
Da predlažemo i galamimo uglas, možda nas neko i čuje.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7SBYrDRRKDA[/youtube]

Jedan mali off topic, Rumuni prave opasan most preko Dunava, kod mesta "Brăila" (blizu Crnog mora) ne znam jeli tu nešto Dunav mnogo širi nego recimo kod Vinče. Ali gledao sam render, biće fantazija most. Šta bih voleo da i mi napravimo jedan ovakav viseći most, mada ne želim da zamislim koliko košta, a pošto znamo da Vučić već kuka "širook dunav i sl" xd Ako dobijemo uopšte tamo most kao Pupinov kod Zemuna do 2030. godine biće dobro:D Ali nije nekad na odmet i malo maštati.
 
Rumunski političari su majstori korupcije i lopovluka na velikim projektima, upravo je kod njih aktuelna afera oko nestanka milijardu evra sredstava EU za jedan razvojni projekat u delti Dunava.
 
Kad bude finansirao Brisel mozda ga i dobijemo. Do tada se moramo osloniti na bracu Kineze.
 
Utisci sa obilaznice:
Iz smera Petlovog Brda prema Surčinu je sve uglavnom ok, dobro obeleženo i teško da može da se promaši.

E, sad ide jedno veliko ali, a tiče se drugog smera: Dva puta sam se spetljao za manje od nedelju dana i to zbog loše označenog puta.

Prvo, Google još uvek nije ažuran oko dovršenog dela obilaznice, po default-u navodi na A1 (stari autoput kroz grad). Drugo, neki putokazi prema Petlovom Brdu i Rakovici bi morali da budu postavljeni već na uključenju na obilaznicu. Konkretno, u nedelju me je put "izveo" na suprotni smer, pa sam prema Rakovici morao redovnim autoputem, da se isključujem na Mostaru itd.

Juče sam se isključivao sa A2 na obilaznicu, isto s ciljem da stignem u Rakovicu. Ko ne zna da tu imaju dve petlje, neka mu je bog na pomoći. Jedini putokaz koji je stavljen na isključenju ka obilaznici je "Niš". Zapravo, trebalo bi da stoji "Niš" (zeleno), "Čukarica", "Orlovača", "Rakovica" (belo). Tek posle mosta i tunela, prvi put se pojavljuje nagoveštaj isključenja za Čukaricu, ne i za Orlovaču. Tek kad se isključite kod Orlovače na staru Ibarsku, shvatate da nema isključenja na kružni put za Rakovicu, kao i da morate tek na drugom/trećem isključenju prema Vidikovcu.

Druga stvar je kvalitet starog dela obilaznice sa NBG strane, gde je već vidno potrebna zamena asfalta.
 
Reče mi rođak danas da je bila velika gužva u zoni stare naplatne rampe Bubanj potok. Saobraćaj je preusmeren na pravac iz Niša. Da li to znači da će uskoro da preusmere saobraćaj ka Nišu na onaj novi nadvožnjak?
 
Rade na tome, ali mislim da neće baš uskoro. Možda za par meseci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849929#p849929 je napisao(la):
geovuk » 14 Мај 2021, 23:15[/урл]":3cxopcb1]Рече ми рођак данас да је била велика гужва у зони старе наплатне рампе Бубањ поток. Саобраћај је преусмерен на правац из Ниша. Да ли то значи да ће ускоро да преусмере саобраћај ка Нишу на онај нови nadvožnjak?

На том делу је потпуни колапс, који онда узрокује да се доста људи који иду у правцу Гроцке и Смедерева искључују на Лештане што заузврат прави гужву и на потезу Смедеревског пута од раскрснице Винча до искључења за Болеч. Боже помози.
 
Na sajtu Puteva Srbije stoji da ce radovi trajati do kraja Juna.
 
da li su ponovo otvorili staru trasu autoputa ka Nisu jer im je njeno zatvaranje napravilo dvocasovno zadrzavanje u zoni stare naplatne rampe i kolonu od Laste do ikea?
 
Pitanje za one koji su prolazili skoro, imali promena na delu od tunela Straževica do petlje BP da ponovim reportažu - slikovnicu?
 
Два месеца је сигурно добар период да се процени напредак
 
Ja sam prolazio pre 2 dana i cini mi se da nema velikih promena, trasiranja posle tunela još nema, kao ni kod romskog naselja prema satelitu od pre par dana. Onaj vijadukt što je došo do ivice puta već mesecima se ne nastavlja, most pre tunela nešto se sporo spaja... Ono gde sam video da se radi sem petlje B Potok, je kopanje kod Avalskog druma i nadvožnjaci. Po meni te dve tačke: trasiranje posle tunela i preko romskog naselja do Avalskog puta jako loše napreduju i deluje da koče napredak cele Obilaznice. Ono, verovatno bi bile vidljive neke promene iz drona oku sokolovom, ali velikih promena kolko sam video sa puta i sa satelita trenutno nema.
 
Jedina veca promena koju sam ja primetio je devijacija kojom ce se saobracaj odvijati kada se tunel bude radio na mestu avalskog puta.
 

Prilozi

  • 2021-05-16_17-25-01.jpg
    2021-05-16_17-25-01.jpg
    64,9 KB · Pregleda: 1.087
Prolazio sam autoputem, postavljeni su cunjevi od bivse rampe pa do Transpeda, spremaju se da krrnu sa spajanjem sa autoputem. Bice guzva u najavi. Videcu da odradim novi presek cim uhvatim malo vremena.
 
Vrh