[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847724#p847724:2704h0mg je napisao(la):
prostorni planer » Fri May 07, 2021 7:18 am[/url]":2704h0mg]Evo i ja malo po off topicu. Kakve su to gluposti da Beogradjani ne smeju da se pobune nego treba da trpe na ustrb dostojanstva jedne Ivanjice ili Sombora. Beograd ucestvuje sa skoro 50 posto gdp-a drzave, ne znam kako to onda drugi rade a Bg se gradi. Posto je Beograd ujedno i okrug, a ovde se javljaju pojedinacna mala mesta, hajde ja sada da kazem kako to Zarkovo nema auto put a ima 80000 stanovnika? Hajde da zaboravimo auto put, Zarkovo nema ni vrtic a ima 80000 stanovnika. Kako to Ivanjica ima vrtic a Zarkovo nema, jel smo mi gradjani drugog reda? Pa i mi radimo i punimo budzet... Severno Backi okrug gde je i Sombor ima auto put, Moravicki gde je Ivanjica ima auto put u izgradnji. Cukarica sa 200000 ljudi nema auto put u opstini, ima Beogradski okrug. Beogradjani imaju mnogo manje metara auto puta po stanovniku nego stanovnici Moravickog ili Severno backog okruga. Pritom Beogradjani vise pune budzet jer ima masa programera, inzenjera i ostalih visoko obrazovanih, dok u jednoj Ivanjici, Uzicu, Bajinoj Basti pouzdano znam preko 50 posto zaposlenih prima minimalac, a ostatak na ruke kako bi sto manje uplatili u budzet. A sto se tice trznih centara i slicnih stvari to nije javna infrastruktura vec privatni interes, sto bi neki strani investitor gradio Trzni centar u Ivanjici kada ce mu biti prazan i nikada nece povratiti investiciju? Slicno je sa stanovima i ostalim sadrzajima, zida se tamo gde postoji traznja i gde je dobra cena i to nema veze sa beogradjanima i odlukom drzave.
Koliko god da se slažem sa najvećim delom tvoje opservavacije imaš 2 veeelike materijalne greške.
1. Sombor je centar
Zapadnobačkog okruga, gde zaista nema niti jednog autoputa. Mrzi me da istražujem, ali mislim da im je čak bliži onaj mučeni od Slavonike preko Osijeka i Baranje ka Budimpešti, što Mađare bole jaje da se tu nešto cimaju, negoli maš A1 preko Subotice. Iz tog okruga najbliža autoputu A1 je čuvena Kula, preko Vrbasa. Severnobanatski sa nekad industrijski razvijenom Kikindom je takođe od Boga zaboravljen što se tiče infrastrukture...
2. Čukarica sa zvanično 180k stanovnika itekako ima autoput u opštini. Jer i Ostružnica je GO Čukarica, kao i Železnik. Odskora je tu kanda puni profil ili grešim?
Kad bi kao u ostalim zemljama posebno bilo naseljeno mesto Beograd sa jasno određenim city limits dobili bi malo drugačije podatke... Ovako se BG okrug malkice više proširio, pa kad bi vratio ono što pripada Šumadiji, Sremu, Banatu, Kolubari, Posavini, Podunavlju... malkice bi pao taj udeo BDP. Sad republički, ali i gradski budžet pune TENT, Kolubara, PKB, kompanije po Sremu i sve što ide uz njih itd. itd. Ja se recimo zalažem da se taj specijalni okrug pod trenutnim nazivom Grad Beograd striktno podeli na grad Beograd isključivo sa gradskim opštinama i Beogradski okrug (koji bi obuhvatao ove "otete" teritorije iz okoline), jer nema logike da gradonačelnika Beograda biraju ljudi iz Mislođina, Progara, Begaljice, mog Ropočeva, Kovačevca, Ugrinovaca, Dobanovaca, Glogonjskog Rita, Velikog Sela, Zuca, Barajeva ili Lazarevca. Beograd po meni treba da ima gradskog gradonačelnika, koji je zadužen za ono što se dešava u naseljenom mestu Beograd šta god se pod tim smatralo (i to treba definisati!), dok ostali trebaju da imaju načelnika okruga i svoje opštine sa većim ovlašćenjima. Ali to se neće desiti, jer se BG budžet lepo puni iz okoline, a i Mladenovčanima je dojajno da kažu da su "sa Mladenovca" i da koriste neke gradske privilegije.