Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

SOKANTNO!!!!

"Nema para za eksproprijaciju"
09:40 | Izvor: Politika
Beograd -- Srbija nije obezbedila novac za eksproprijaciju zemljišta na trasi Koridora 10, zbog čega ne mogu da se koriste krediti za izgradnju autoputa, kaže Mrkonjić.


Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da novac za eksproprijaciju prioritetnih deonica autoputa nije obezbeđen, a to je neophodan uslov da bi počeli da koristimo kredite međunarodnih finansijskih institucija. On je naveo da je za celu eksproprijaciju na 250 kilometara duž autoputa na Koridoru 10 potrebno 130 miliona evra.

"Kada je pravljen budžet, greškom je u rashode države ova suma upisana u dinarima i odatle deo problema", kazao je Mrkonjić, najavivši da će projekat eksproprijacije "ovih dana biti gotov".

Mrkonjić je naveo da dobija informacije da su "na primer Ljubiša Buha, Vojin Lazarević i Zoran Drakulić otkupili pola zemljišta na obilaznici puta oko Beograda koja je duga 10 kilometara".

Kako je dodao, najveći deo zemljišta, preko kojeg treba da pređe obilaznica, ima PIK Zemun, bivša društvena firma koja je u stečaju.

Prema njegovim rečima, Srbija se potpisujući ugovore s međunarodnim finansijskim institucijama o kreditima, obavezala da će država da snosi troškove eksproprijacije.

"To je pravilo: međunarodni krediti ne mogu se dobiti dok se ne obave pripremne radnje, eksproprijacija i projektovanje. Mi smo Nacionalnom savetu za infrastrukturu prosledili informaciju iz koje se vidi da je za projektovanje prioritetnih deonica na autoputu potrebno 10,1 milion evra i 85 miliona evra za eksproprijaciju zemljišta za prioritetne deonice", naveo je Mrkonjić.

Prema Mrkonjićevim rečima, eksproprijacija od Horgoša do Novog Sada je uglavnom završena i zato se tamo ide s radovima, ali je za obilaznicu oko Beograda potrebno oko 40 miliona evra.

"Ona nije završena, a dobijen je kredit za izgradnju od 115 miliona evra, 50 miliona za trasu i 65 za petlju", dodao je on.

Mrkonjić je ponovio da o izgradnji Koridora 10, kao objektivno velike razvojne šanse Srbije, postoji nesporna saglasnost Svetske banke, Evropske unije, predsednika Srbije, vlade i svih ministara.
:bash:
 
Ma šta kaže , kao da se ne zna ko je ustvari vlasnik i ko upravlja ovom zemljom ...
 
Evo i slike pomenutog mostića na kružnom putu. Izgleda da će se saobraćaj razdvojiti pa će jedan pravac koristiti postojeći mostić (levo), a drugi izgleda novi (desno). Zbog čega ovo malo parče nisu spojili, nemam pojma. Okolo se nešto okopava i primetno je mnogo više tabli STRABAG...

p3fa9.jpg
 
boggy":1u2jg0s5 je napisao(la):
"Kada je pravljen budžet, greškom je u rashode države ova suma upisana u dinarima i odatle deo problema"
:D:D:D Чуди ме како се неко није сетио да помене неку баба рогу или неке сличне приче које се говоре деци...:notok::notok::notok:

Што је најгоре од свега, овакве приче/грешке се праве и пуштају у јавност када се добро процени да ли ће ,,проћи", а обзиром да нико ништа не предузима, добро су проценили...;)
 
Ja na ovoj slici nista ne razumijem ??? Ovaj mostic sa desne strane mi djeluje kao neki mali pjesacki ili biciklisticki mostic? Jesu li ova dva puta oba nova ili samo ovaj desni ? Zar se to nije moglo spojiti i napraviti kako bog zapovjeda pa da funkcjonise normalno ?
 
Moglo je, ni meni nije jasno zašto se radi ovako. Sledećeg vikenda idem opet tamo pa ću iščekirati mostić kako valja.
 
Grad od 2.5 miliona stanovnika a mi iscekujemo mostic da se zavrsi i to neki obilazni put. Katastrofa... Ako od orlovace do bubanj potoka zavrse taj polu auto put do 1 Maja kako je rekao Mrka ja cu sav taj asfalt da pojedem.
 
Tunel Stara Strazzevica od utorka zatvoren za saobrachaj

BEOGRAD, 16. aprila 2009. (Beta) - Tunel "Stara Strazzevica", na Kruzznom putu kod Beograda, koji povezuje Ibarsku magistralu sa
autoputem Beograd-Niss, biche zatvoren za saobrachaj od utorka, 21. aprila, najavilo je danas Javno preduzeche Putevi Srbije.

Kako se navodi u saopsstenju, tunel che zbog radova na obnovi biti zatvoren do 3. septembra 2009. godine.

Radovi na tunelu obavlja austrijska kompanija SStrabag (Strabag) u okviru projekta rekonstrukcije autoputa i obilaznicke oko Beograda, finansiraju se iz kredite Evropske banke za obnovu i razvoj.

Radovi che biti obezbedjeni odgovorajuchom signalizacijom, naveli su Putevi Srbije i upozorili sve uccesnike u saobrachaju da obrate pazznju na preusmerenje saobrachaja i prilagode brzinu kretanja postojechim uslovima.
 
Steva":2u8o1rj0 je napisao(la):
^^ BG nema 2,5 miliona nego 1,7 milke.
и то је надувана цифра, пре ће бити око 1,5. мене то ужасно нервира када београду напакују још пар стотина хиљада фиктивних грађана.
 
boris73":dneol3bm je napisao(la):
Steva":dneol3bm je napisao(la):
^^ BG nema 2,5 miliona nego 1,7 milke.
и то је надувана цифра, пре ће бити око 1,5. мене то ужасно нервира када београду напакују још пар стотина хиљада фиктивних грађана.
Ne, to je realan podatak. Ne treba zaboraviti koliku teritoriju Beograd obuhvata i da ljudi ne žive samo na 7km od Ušća već imaš građane Beograda i 30km od Ušća.
 
Vojin Lazarević: Pristajem na razmenu zemljišta zbog gradnje Obilaznice

vojin-lazarevic-foto-BETA.jpg


Država je spremna da hektar zemljišta plati 272.000 evra, dok vlasnici zemlje tvrde da je tržišna vrednost 500.000 evra. – Pravnici upućeni u ovu problematiku kažu da pogađanja nema. – Neće biti smetnji za razvoj grada, uverava Lazarević

Vojin Lazarević Interes države ili tajkuna? Šta će prevagnuti? Da li će država uspeti da privoli vlasnike zemljišta da zbog opšteg interesa daju njive koje se nalaze na obilaznici autoputa oko Beograda, između Batajnice i Dobanovaca, u zamenu za poljoprivredno zemljište na nekom drugom mestu?

Država nema pare da plati eksproprijaciju, a 115 miliona evra kredita za izgradnju desetak kilometara obilaznice čeka više od godinu dana. Jedina šansa je da se država dogovori sa tajkunima koji su pre nekoliko godina pokupovali njive po bagatelnim cenama, sa namerom da ih kasnije preprodaju i višestruko zarade ili da na njima grade fabrike i magacine.

Prema saznanju „Politike” potrebno je eksproprisati 147 hektara zemljišta. Ministarstvo za infrastrukturu procenilo je da je za to potrebno 40 miliona evra, ali pošto zakon dozvoljava isplatu i u naturi (zamenu parcela) vlada je odlučila da ide na tu varijantu, kako bi se uštedeo novac iz budžeta. Prema ovoj računici država je spremna da hektar zemljišta plati 272.000 evra, dok trgovci zemljištem tvrde da je njegova tržišna vrednost 500.000 evra.

Zamenu zemljišta bi trebalo da sprovede Ministarstvo poljoprivrede. Ova državna institucija još nije dobila elaborat o tome koliko zemljišta treba da se ekspropriše i koje su to parcele.

– Obeštećenje ćemo obaviti po tržišnoj vrednosti, koju će utvrđivati Poreska uprava, tako će što prema tri poslednja kupoprodajna ugovora na toj ili sličnoj lokaciji obračunati prosečnu cenu. U toj vrednosti ministarstvo za vlasnike izuzete imovine mora da pronađe zemljište u istoj katastarskoj opštini ili na nekom drugom mestu, s tim što klasa poljoprivrednog zemljišta mora da odgovara klasi eksproprisanog zemljišta – rečeno je „Politici” u Ministarstvu poljoprivrede.

Pitanje je, međutim, kako će biti sprovedena ta zamena, jer se zna da u Dobanovcima, Batajnici i Surčinu gotovo da nema slobodne zemlje. Pod znakom pitanja je i da li će vlasnici njiva pristati da idu u neku drugu katastarsku opštinu, jer većina nije kupovala zemlju u Dobanovcima i Surčinu da bi se bavila poljoprivredom, već sa namerom da je kasnije preproda za izgradnju magacina i proizvodnih hala.

Šta će se dogoditi ukoliko neko od vlasnika ne pristane na trampu?

Pravnici upućeni u ovu problematiku kažu da pogađanja nema. Ukoliko se država odluči da obeštećenje obavi u naturi, vlasnici moraju da prihvate drugo poljoprivredno zemljište čija će se vrednost poklapati sa tržišnom vrednošću izuzetog zemljišta, a mogućnost isplate u ovakvoj situaciji ne postoji. Oni mogu da se žale na rešenje ministarstvu koje ga je donelo, potom Ministarstvu finansija i, najzad, da pokrenu upravni spor pred sudom.

To državi ne ide u prilog, jer je cilj da se eksproprijacija završi u najkraćem mogućem roku – za mesec ili dva – kako bi se iskoristio odobreni novac.

Najviše zemlje biće izuzeto firmi „Merijan” zajedničkoj kompaniji „Rudnap grupe” Vojina Lazarevića i grčke „Lambde” (vlasnice fabrike „Beko”). Oni imaju 400 hektara uz obilaznicu i na njenoj trasi. Vojin Lazarević kaže za „Politiku” da oni nisu kupovali tu zemlju da bi je preprodavali i zarađivali od države, već da bi tu razvijali biznis.

– Neozbiljno je uložiti 70 miliona evra za kupovinu zemljišta i očekivati zaradu od države na ime eksproprijacije koja iznosi milion ili dva evra. Spremni smo da gradu odmah ustupimo tu zemlju u zamenu za drugu i uopšte ne pravimo nikakvo pitanje. Za nas je važno da se ta obilaznica izgradi što pre, da dobijemo prilazne puteve našim parcelama, da grad što pre usvoji planove detaljne regulacije i ubrza proceduru izdavanja dozvola. Jer, mi smo zemlju kupili da bismo na njoj gradili proizvodne hale i stanove – kaže Lazarević i naglašava da neće biti smetnji za razvoj grada.

On negira da je nudio zemlju na poklon, kako bi ostvario kontakte u vladi za neke druge poslove.

Takođe i preduzeće PIK „Zemun” ima zemlju na trasi obilaznice. Ovo preduzeće se prostire na 35 hektara. Prema mišljenju jednih, ono je u vlasništvu Ljubiše Buhe, dok drugi tvrde da je gazda PIK „Zemuna” firma „Eki investment”, zajednička firma Aleksandra Vlahovića i Danka Đunića.

Inače, Buha je među prvima namirisao dobru zaradu, pa je pre sedam-osam godina kupio 130 hektara između Dobanovaca i Surčina, plaćajući ar 100 evra. Ta njegova zemlja, međutim, nije na trasi obilaznice.

Zoran Drakulić, vlasnik „Ist pointa”, koga je pre nekoliko dana ministar za infrastrukturu naveo kao jednog od vlasnika kome zemljišta treba da bude izuzeto, nema zemlju ni u Dobanovcima, ni u Batajnici, ni u Surčinu. Tako nam je rečeno u njegovoj kompaniji.

Naš sagovornik, upućen u trgovinske transakcije sa zemljište, kaže da su svi koji imaju novac kupovali njive ne zato što je njima neko rekao da će tuda prolaziti obilaznica, već zato što je u generalni plan ucrtana obilaznica i jasno naznačeno da će oko nje, kao i oko zagrebačkog i novosadskog autoputa nići nova privredna zona. Računica je jasna: ko je rizikovao da umrtvi kapital – kupio je poljoprivredno zemljište za male pare i za nekoliko godina dobio mogućnost da ga preproda po višestrukoj ceni.
Izvor: Politika
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Vojin-Lazarevic-Pristajem-na-razmenu-zemljishta.lt.html
 
Može li neko ovde da mi objasni nešto, pošto ja izgleda ne razumem...

1) na početku balade imamo obično poljoprivredno zemljište

2) grad objavi GUP u kome se precizira da će tu proći obilaznica, zemiljištu skače vrednost

3) investitori se zainteresuju, grad prodaje svu zemlju UKLJUČUJUĆI i onu za koju ZNAJU da će preko nje proći obilaznica!?

4) grad/država moraju da potroše brdo para da kupe tu zemlju nazad

da li igde grešim u rasuđivanju?
 
Grešiš u trećem koraku, grad nije prodao ništa, već su poljporivrednici ti koji su zemljište/njive prodali investitorima.
 
Pa valjda se zemljiste kupuje pre objavljivanja konacne rute. Koji id*** jos pravi proceduru obrnuto?? :bash:
 
jovanovm":30xxfddk je napisao(la):
Pa valjda se zemljiste kupuje pre objavljivanja konacne rute. Koji id*** jos pravi proceduru obrnuto?? :bash:
da, u slucaju da Beograd nije imao zemlju u vlasnistvu,
ovo je trebao da bude alternativni treci korak..
 
Nesto sam razmisljao. Ako se urbanistickim planom prenameni zemljiste, npr. iz poljoprivrednog u gradjevinsko, cena zemljista raste visestruko. S obzirom na to da je veliki uticaj tajkuna na opstinske i gradske vlasti da se izvrsi prenamena zemljista, i da je tu nas sistem nemocan da raskine tu vezu, zar ne bi mogao da se uvede neka vrsta poreza. Naprimer da se profit koji bi vlasnik zemljista dobio njegovom prodajom ili izgradnjom na tom zemljistu oporezuje sa nekim velikim procentom, recimo sa 70 %. Na taj nacin bi spekulativni kapital izgubio interes za kupoprodajom zemljista i korupcija bi se samim tim i smanjila.
 
Odloženi radovi u tunelu Straževica
Kroz tunel na svoju odgovornost

Blato sa obe strane puta, kanalizacija koja sa plafona kaplje po haubama vozača, kaldrma i rupe dubine pola točka na kolovozu, to je stanje neosvetljenog tunela Straževica koji je trebalo da bude zatvoren juče, zbog početka rekonstrukcije. Međutim, radovi su odloženi „do daljnjeg”, a vozači kroz 500 metara dug tunel ulaze na sopstveni rizik.
a1h2t1.jpg

Iako je najavljeno da će tunel Straževica juče biti zatvoren, saobraćaj je normalno funkcionisao, odnosno kao i do sada, vozači su vozili sredinom kolovoza, minimalnom brzinom, uz maksimalan oprez. Po neki vozač pri ulasku u tunel uključi i brisače, jer se se sa plafona tunela slivaju otpadi iz septičkih jama, koje se nalaze iznad tunela Straževica.
- To je strašno. Svaki put mislim da će točkovi da mi otpadnu. Često prolazim ovim tunelom kad idem u Leštane jer mi je puno bliže nego da kružim gradom. Okruženje je sablasno, često se uplašim da će se sve srušiti - priča Boško Ilić, vozač bele „opel korse”.
Tunel Straževica, koriste svi vozači koji dolaze iz pravca podavalskih naselja i koji žele da se domognu autoputa, jer bi u suprotnom morali da koriste uske ulice Vidikovca, Miljakovca, Kanarevog brda i Jajinaca. Pretpostavlja se da kroz tunel dnevno prođe oko 3.000 vozila, najviše teretnih. Iako vozači moraju sa velikom obazrivošću da prolaze kroz tunel, pre tunela ne postoji nikakav znak da je saobraćaj kroz Straževicu otežan.
- Sramota je što tunel još ne popravljaju. Jednom mi je u susret naišao šleper, pa sam morao da se sklonim u stranu. Posle toga me šlep služba pola sata izvlačila iz blata - priča Zoran Mijailović.
Investitor radova je JP „Putevi Srbije”, a izvođač je austrijska firma „Štrabak”. Iako su radovi trebali da počnu juče, pa se u startu kasni, nadležni objašnjavaju da u svakom slučaju tunel mora biti rekonstruisan do 3. septembra, što je propisano ugovorom. Procenjuje se da će za radove biti potrebno najmanje dva meseca. Sanacija tunela Straževica izvodiće se u okviru Projekta autoputa i Obilaznice oko Beograda, a finansira se iz kredita Evropske banke za rekonstrukciju i razvoj.
- Naša je zakonska obaveza da obavestimo javnost o početku radova i to ćemo učiniti. Došlo je do izmene u dinamici, jer još uvek traju pripremni radovi i zbog toga tunel nije zatvoren kao što je najavljeno. Radovi moraju biti završeni do početka septembra. Izvođač je „Štrabak”, koji smatramo ozbiljnom firmom i verujemo da će oni taj termin ispoštovati - kažu u JP “Putevi Srbije” i dodaju da ne veruju da je u tunelu ugrožena bezbednost vozača. Tunel Straževica deo je Koridora 10 i obilaznice oko Beograda a probijen početkom 2007. godine. Nadležni su tada najavljivali da će on pomoći da se rastereti saobraćajh kroz Beograd.

Šta treba da ima bezbedan tunel
- Upozorenje vozačima, ukoliko se izvode radovi, ili je saobraćaj kroz tunel otežan
- Prostor za izlazak vozača iz automobila u slučaju kvara
- Osvetljenje na svakom metru tunela
- Ukoliko je tunel duži od 1 km obavezan je video nadzor
- Saobraćajna signalizacija (semafori, znaci)


Izvor: Blic
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=89314
 
Onaj ko bude otvorio prvu auto-perionicu ima pare da namlati :)
 
,,Tunel Straževica deo je Koridora 10 i obilaznice oko Beograda a probijen početkom 2007. godine."

Тунел стар две године овако изгледа...:notok:
Да би се овакав свињац добио, потребно је да тунел дуже време прокишњава, да не кажем, пошто су септичке јаме у питању, проговњава...:D
Јел постоји нека гаранција на радове од извођача, јел зна неко?
 
@retardinjo немој се узбуђавати новинари Б. Вуковић и Г. Свилар су мало побркали тунеле. Чланак је о старом тунелу Стражевица, који уопште није на обилазници, али им је у главама нешто преспојило па су га на крају чланка повезали са коридором 10.

То је узроковало и друге грешке, (реченица веза подавалских насеља са аутопутом указује да новинари мисле да је Стражевица заправо на месецу а не на марсу како им је уредник причао).

Кажу да је тунел неопходан да саобраћај не иде уским улицама Миљаковца и другим, истина је да је тај тунел приличо лоше повезан и заправо се брже дође ако се избегава (а и пут око Стражевице је реконструисан и проширен прошле године и наравно да су потпуно промашили пишући о уским улицама Видиковца, Миљаковца, Канаревог брда и Јајинаца).

И да додам фотографија М. Илића изгледа аутентична, тј. погодио је прави тунел, искрено честитам.
 
Imam jako lose misljenje o novinarima koji malo prepisu malo preuvelicaju povezu sa slicnom pricom i to objave u dnevnim novinama sa visokim tirazom(blic) Toliko supljih prica...a oni opet i opet i opet lupaju..

Verovatno popiju nekoliko :vops: pre posla
 
Nurko7000":fs2432si je napisao(la):
Чланак је о старом тунелу Стражевица, који уопште није на обилазници, али им је у главама нешто преспојило па су га на крају чланка повезали са коридором 10.
I bilo mi je čudno što je kolovoz u tunelu popločan kockom...
 
Nažalost, u našim medijima i dalje opstaje teza da u gradsku rubriku treba slati ili najmanje talentovane novinare ili apsolutne početnike. I jedni i drugi ne umeju na pravi način da prate gradske teme, ne umeju da pronađu relevantne podatke, a većina i kada ih pronađe - ne ume kvalitetno da ih interpretira.

Jedini ko se u proteklih godinu i po dana potrudio da poboljša kvalitet izveštavanja o dešavanjima u Beogradu je Studio B. Saša Timofejev očigledno shvata da je budućnost u lokalnim i regionalnim medijima koji pre svega izveštavaju o komunalnim temama. Koje su čoveku najbliže.
 
Nurko7000":173thyyk je napisao(la):
@retardinjo немој се узбуђавати...
Не узбуђују мене тунели обливени...хехе...разним течностима из септичких јама...:D

Сконтао сам да је у питању тунел после скретања за Ресник, гледано од Бубањ потока, тј. грешка ,,новинара", али сам отприлике пре две-три године, кад сам пролазио ту, видео оне путарске препреке, па сам прочитавши овај датум који је ,,новинар" поменуо, повезао са тиме, да је тада рађена реконструкција, јер је тај тунел увек био прилично лош, па ми је било чудно да две године после реконструкције, дакле практично ,,нов" тунел овако изгледа...натера ме човек да погрешно повежем жице у глави...:D

sizif":173thyyk je napisao(la):
Nažalost, u našim medijima i dalje opstaje teza da u gradsku rubriku treba slati ili najmanje talentovane novinare ili apsolutne početnike.
Вероватно је овај почетник, тј. млад неки момак па никад није туда ни пролазио, јер би и онај не талентован, а мало старији сигурно некада у животу дошао у прилику да прође овим тунелом, па га неби помешао...
 
Vrh