[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398323#p398323:570qc2dz je napisao(la):
Čika Brana » 20 Jul 2016 01:19 pm[/url]":570qc2dz]...Само да демантујем "neshaoct"-а. Камере на порталима на Газели служе за снимање брзине и бројање саобраћаја (у црном кругу)
и за надзор (у црвеном кругу)
Kamere na Gazeli ne služe za dokumentovanje prekršaja prekoračenja brzine. Služe za brojanje saobraćaja, kao što ste rekli.
Uporedite njihov izgled i poziciju sa kamerama koje po gradu zaista služe za snimanje prekoračenja brzine. Videćete da nisu iste. Plus, da služe, samo u toku ove godine bih imao jedno 50 koverata minimum, prošle isto toliko, itd, itd...a, do sada bi otprilike pola grada ostalo bez dozvole...
Ispred svake fiksne kamere koja snima prekoračenje brzine mora da stoji tabla, znak, ovakav:
Kamera mora da snimi vozilo u odlasku, ili što bi se narodski reklo ''otpozadi''.
Onda vlasniku vozila koje je snimljeno u prekršaju stiže koverta da se u roku od 8 dana javi u policijsku stanicu kako bi se izjasnio ko je navedenog dana u tačno određeno vreme upravljao vozilom. Nakon tog izjašnjavanja, pokreće se prekršajni postupak protiv lica koje je vozilo, što može...ali i ne mora biti vlasnik automobila. Tek se tada pravi Zapisnik o prekršaju, faktički tek tada (nakon što se utvrdi identitet lica koje je vozilom upravljalo), zapoćinje prekršajni postupak. Naravno, nikako nije dozvoljeno da kažete da je automobil vozio otac, brat, devojka, supruga ili drugar koji dozvolu ima ali nema auto poslednjih npr. 5 godina pa ga baš briga za zabranu upravljanja kad ionako ne vozi, itd, itd. :wink: Ta osoba onda biva pozvana da potvrdi da li je tog dana u to vreme upravljao/upravljala vozilom.
Ovo sve mora tako jer se na snimku kamere ne vidi identitet lica jer je snimak automobila otpozadi. Mora tako, inače bi bila povreda privatnosti.
Zamisli stigne koverta na adresu sa sve slikama, kamera snimila odnapred, lepo se vidi i ko vozi auto. Ali, kovertu otvori supruga, vidi da voziš auto, vidi kog dana u koje vreme...kad si inače trebao da budeš na poslu. Ali, ti u Jurija Gagarina jurcaš negde...
Dok joj objasniš da si drugarovoj tetki nosio lek, ona već misli da je varaš...
Karikiram malo, ali samo da bi se lakše razumelo zašto mora snimak da bude vozila u odlasku, odnosno zašto na slikama nije dozvoljeno da se vidi identitet lica koje upravlja automobilom. Plus naravno, obavezan je znak, kao na slikama gore.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398323#p398323:570qc2dz je napisao(la):
Čika Brana » 20 Jul 2016 01:19 pm[/url]":570qc2dz]
Поред ових камера газелу снима још десетина других камера од којих су неке са могућношћу снимања великом брзином и опремљене су оптичким зумом и имају могућност окретања око вертикалне осе (360 степени) и промену нагиба гледања. Ове последње су углавном постављене на стубовима у посебним кутијама заштићене од удара грома и атмосферилија и користе их стандардно безбедносне службе.
Te kamere postoje, ali su potpuno irelevante po pitanju dokumentovanja saobraćajnih prekršaja. Šta sve tehnički mogu te kamere videli smo daaavno sa ''onim'' snimkom kod Arene...ali džabe im. Te kamere se ne mogu koristiti za dokumentovanje (pravljenje snimka koji bi se koristio u sudskom postupku kao dokaz) bilo kog prekršaja.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398323#p398323:570qc2dz je napisao(la):
Čika Brana » 20 Jul 2016 01:19 pm[/url]":570qc2dz]
Што се тиче опомене за снимање брзине, мислим да је још претходном верзијом ЗОБС-а, укинута та обавеза и сада могу да поставе радар без упозорења као и да снимају из необележених возила (ловаца).
Pobrkali ste nekoliko stvari.
Radar - smeju da ga postave gde god misle da treba. Spisak lokacija redovnih radarskih kontrola je svaki dan na sajtu MUP-a.
Ne moraju da stoje nikakve table pre lokacije radara.
Snima vozilo u dolasku. Bez obzira koja je vrsta radara u pitanju (danas mahom imaju one moderne, ''čuvena'' FAMA koja suštinski pravi fotografiju kao i kamera), OSL mora da zaustavi kako bi utvrdio identitet lica koje vozilom upravlja. Ako samo snimi bez zaustavljanja, džabe je jer se na snimku vidi identitet vozača, to je povreda privatnosti i no-no je.
Zato i zaustavljaju da bi utvrdili identitet, iako im tehnički (gledajući samo kvalitet snimka), to nije potrebno jer se na snimku vidi i svaka bora na licu ako želi.
Podvarijanta je da snimi radarom vozilo u dolasku na autoputu, a zaustavljanje bude par kilometara kasnije, na naplatnoj rampi. Naravno, postave se tako da između lokacije radara i naplatne rampe nema nijedne petlje za isključenje. Tipičan takav radar je na autoputu za NS, pravac ka NS kod petlje za Staru Pazovu, evo snimio ga je i Google:
Obično ne stoji ovo patrolno vozilo ispred, nego samo ovo neobeleženo. Snimi, javi registraciju kolegi, a kolega na naplatnoj rampi zaustavlja, utvrđuje identitet i sastavlja Zapisnik. Zato, ako ovde brže prilazite i vidite radar, nikako ne nastavljajte ka NS, nego odmah desno na ovo isključenje, pa makar pravili ne znam koliko više km, jer ako produžite pravo, čeka vas zaustavljanje na rampi.
Ista je stvar i na autoputu ka Šimanovcima, ovde u hladu u zaustavnoj celo leto stoji vozilo sa radarom, posle isključenja za Pećince...trula višnja Puntić, ili čak klasično patrolno, snima vozila u dolasku, pravac ka rampi Šimanovci:
Sve češća je i podvarijanta u kojoj na isti način snime prekoračenje, a onda par kilometara kasnije zaustavljaju. Ali, nije naplatna rampa, nego formiraju ''levak'' (suženje) neposredno pre nailaska na parking (odmaralište) pored autoputa, usmeravaju sva vozila da prođu kroz parking, i tu onda izdvajaju one koji su snimljeni. Formalno ispoštuju da nema zaustavljanja na samom autoputu. Izdvoje, utvrde identitet i pišu Zapisnik o prekršaju.
Presretač - neobeleženo službeno vozilo opremljeno kamerama kako bi dokumentovali prekršaj. Izričito pomenut kao sredstvo u Zakonu, i time legalizovan. Autoputevi su im uglavnom trasa, ali mogu da budu i van njega. Poslednjih par meseci ih ima stalno aktivnih (danju i noću) na autoputu kroz grad. Hvataju za vožnju zaustavnom, i za prekoračenje brzine. Pošto se vožnja autoputem računa kao vožnja van naseljenog mesta, ne zanima ih prekoračenje koje je samo sa novčanom kaznom. Zato zaustavljaju vozila koja idu 41 Km/h (ili više) preko ograničenja, jer za takvo prekoračenje više nije samo novčana kazna (pa, pola nje ako se plati u roku od 8 dana), nego ide veća kazna, nema plačanja pola, idu poeni i mera zabrane upravljanja na minimum mesec dana. Mada, i tu postoji ''kvisko'', može se koristiti jednom u dve godine, a zove se ''sporazum o priznanju krivice''. Dobije se novčani deo kazne, dobiju se i bodovi, ali se ne izriče mera zabrane upravljanja (ako je predviđena mesec dana), ili se umanjuje njeno trajanje (ako je predviđeno npr. 3 meseca).
Kamere - fiksne. Snimaju vozilo u odlasku, Već je objašnjeno zašto ne smeju da snimaju vozilo u dolasku.
Obavezno postavljanje table za one koje snimaju prekoračenje brzine.
E, sad...ima još jedna varijanta koja me realno jedino brine...a, to je snimanje radarom (FAMA) vozila u dolasku, nema zaustavljanja, ali nema zaustavljanja ni par kilometara kasnije. Šalju na kućnu adresu poziv da se dođe i izjasni ko je vozio auto tog i tog dana u tačno određeno vreme. Namerno naprave snimak tako da se vidi tablica, vidi se branik, deo auta...ali ne podižu do šoferke, tako da ispoštuju pravilo da ne smeju da snime identitet vozača. Da li ustvari snime sve, a samo posle ''kropuju'' fotku, ili se baš trude da tako zumiraju, ne znam...
Takvih slučajeva sam najmanje čuo, prvi put bukvalno pre nedelju-dve na jednom lokalnom putu u zapadnoj Srbiji.