Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

pre dve nedelje sam imao lancani sudar kod nadvoznjaka preko obrenovackg puta, u smeru ka gradu. stariji gospodin u daciji je u poslednjem trenutku resio da stane gospodji koja je stajala kraj pesackog, bez vidne namere da ga predje dok se saobracaj malo ne rascisti posto se radi o pesackom na krivini a pri tome je u pitanju ulica sa dve trake pri cemu je ona druga skroz nepregledna, kako za nju kao pesaka tako i za nekoga ko se tom spoljnom trakom krece.. ja sam uspeo da stanem iza dacije ali autobus podgorickih registracija koji je isao iza mene nije, da li mu je zbog tezine veci zaustavni put ili jednostavno nije gledao ne znam, po zakonu je on "kriv" ali u realnosti matora bu******** u daciji koja "postuje" propise i u krivini koci da bi "propustio" nekoga da podleti pod auto u drugoj traci zasluzuje ne da plati svu stetu nego i da mu se trajno odume dozvola.. epilog, matori je kad je video sta se desilo udario po gasu i dok sam ja sa vozacem autobusa gledao kolika je steta on je vec bio negde kod sajma, vise mu nije bilo vazno ogranicenje brzine.. jako mi je zao sto nisam zapamtio registraciju, rado bi mu ukrasio haubu jednim crtezom
 
У Немачкој су, деведесетих, осигуравајуће куће при обнови осигурања давале и кутијицу у којој је поред извештаја о удесу била папирната трака са метарском поделом дужине 5 метара,оловка, карта Немачке са обележеним експозитурама осигуравајуће куће и картонски кодаков фотоапарат који се развијао са све филмом у себи. Када би се било шта десило Швабе би одмах сликале место догађаја. Данас са мобилним телефонима је то још лакше, немораш да му памтиш регистрацију.
 
Dobro, bitno da si nepovređen :)
Nadam se da je sad puštanjem druge trake bar sigurniji onaj deo Dobanovci-Ostružnica , pre se tu svašta dešavalo.
 
Moze li mi neko pojasniti horizontalnu i vertikalnu signalizaciju od Dobanovaca do Ostruznice,smer prema Cacku i Nisu?
Na pocetku znak moto put,pune linije usput na one dve trake,pa 60 zbog radova,a posle ima suzenja koja spustaju brzinu sa 100 km/h iako je ogranicenje 60 i na samom kraju deonice znak kraj auto puta,a ne znam gde je bio pocetak? :p
Verovatni Vucicu koji je rekao da je to auto put ili ipak pratiti signalizaciju?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398341#p398341:h8g0p4tj je napisao(la):
Čika Brana » 20 Јул 2016 05:15 pm[/url]":h8g0p4tj]У Немачкој су, деведесетих, осигуравајуће куће при обнови осигурања давале и кутијицу у којој је поред извештаја о удесу била папирната трака са метарском поделом дужине 5 метара,оловка, карта Немачке са обележеним експозитурама осигуравајуће куће и картонски кодаков фотоапарат који се развијао са све филмом у себи. Када би се било шта десило Швабе би одмах сликале место догађаја. Данас са мобилним телефонима је то још лакше, немораш да му памтиш регистрацију.
+ камера у колима још више олакшава ствар.
Наравно и ткз. црне кутије за аутомобиле исто добро дођу, али су скупе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398323#p398323:570qc2dz je napisao(la):
Čika Brana » 20 Jul 2016 01:19 pm[/url]":570qc2dz]...Само да демантујем "neshaoct"-а. Камере на порталима на Газели служе за снимање брзине и бројање саобраћаја (у црном кругу)
и за надзор (у црвеном кругу)
Kamere na Gazeli ne služe za dokumentovanje prekršaja prekoračenja brzine. Služe za brojanje saobraćaja, kao što ste rekli.
Uporedite njihov izgled i poziciju sa kamerama koje po gradu zaista služe za snimanje prekoračenja brzine. Videćete da nisu iste. Plus, da služe, samo u toku ove godine bih imao jedno 50 koverata minimum, prošle isto toliko, itd, itd...a, do sada bi otprilike pola grada ostalo bez dozvole... :D
Ispred svake fiksne kamere koja snima prekoračenje brzine mora da stoji tabla, znak, ovakav:



Kamera mora da snimi vozilo u odlasku, ili što bi se narodski reklo ''otpozadi''.
Onda vlasniku vozila koje je snimljeno u prekršaju stiže koverta da se u roku od 8 dana javi u policijsku stanicu kako bi se izjasnio ko je navedenog dana u tačno određeno vreme upravljao vozilom. Nakon tog izjašnjavanja, pokreće se prekršajni postupak protiv lica koje je vozilo, što može...ali i ne mora biti vlasnik automobila. Tek se tada pravi Zapisnik o prekršaju, faktički tek tada (nakon što se utvrdi identitet lica koje je vozilom upravljalo), zapoćinje prekršajni postupak. Naravno, nikako nije dozvoljeno da kažete da je automobil vozio otac, brat, devojka, supruga ili drugar koji dozvolu ima ali nema auto poslednjih npr. 5 godina pa ga baš briga za zabranu upravljanja kad ionako ne vozi, itd, itd. :wink: Ta osoba onda biva pozvana da potvrdi da li je tog dana u to vreme upravljao/upravljala vozilom.
Ovo sve mora tako jer se na snimku kamere ne vidi identitet lica jer je snimak automobila otpozadi. Mora tako, inače bi bila povreda privatnosti.
Zamisli stigne koverta na adresu sa sve slikama, kamera snimila odnapred, lepo se vidi i ko vozi auto. Ali, kovertu otvori supruga, vidi da voziš auto, vidi kog dana u koje vreme...kad si inače trebao da budeš na poslu. Ali, ti u Jurija Gagarina jurcaš negde... :D :D Dok joj objasniš da si drugarovoj tetki nosio lek, ona već misli da je varaš... :D Karikiram malo, ali samo da bi se lakše razumelo zašto mora snimak da bude vozila u odlasku, odnosno zašto na slikama nije dozvoljeno da se vidi identitet lica koje upravlja automobilom. Plus naravno, obavezan je znak, kao na slikama gore.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398323#p398323:570qc2dz je napisao(la):
Čika Brana » 20 Jul 2016 01:19 pm[/url]":570qc2dz]
Поред ових камера газелу снима још десетина других камера од којих су неке са могућношћу снимања великом брзином и опремљене су оптичким зумом и имају могућност окретања око вертикалне осе (360 степени) и промену нагиба гледања. Ове последње су углавном постављене на стубовима у посебним кутијама заштићене од удара грома и атмосферилија и користе их стандардно безбедносне службе.
Te kamere postoje, ali su potpuno irelevante po pitanju dokumentovanja saobraćajnih prekršaja. Šta sve tehnički mogu te kamere videli smo daaavno sa ''onim'' snimkom kod Arene...ali džabe im. Te kamere se ne mogu koristiti za dokumentovanje (pravljenje snimka koji bi se koristio u sudskom postupku kao dokaz) bilo kog prekršaja.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398323#p398323:570qc2dz je napisao(la):
Čika Brana » 20 Jul 2016 01:19 pm[/url]":570qc2dz]
Што се тиче опомене за снимање брзине, мислим да је још претходном верзијом ЗОБС-а, укинута та обавеза и сада могу да поставе радар без упозорења као и да снимају из необележених возила (ловаца).
Pobrkali ste nekoliko stvari.

Radar - smeju da ga postave gde god misle da treba. Spisak lokacija redovnih radarskih kontrola je svaki dan na sajtu MUP-a.
Ne moraju da stoje nikakve table pre lokacije radara.
Snima vozilo u dolasku. Bez obzira koja je vrsta radara u pitanju (danas mahom imaju one moderne, ''čuvena'' FAMA koja suštinski pravi fotografiju kao i kamera), OSL mora da zaustavi kako bi utvrdio identitet lica koje vozilom upravlja. Ako samo snimi bez zaustavljanja, džabe je jer se na snimku vidi identitet vozača, to je povreda privatnosti i no-no je. :D Zato i zaustavljaju da bi utvrdili identitet, iako im tehnički (gledajući samo kvalitet snimka), to nije potrebno jer se na snimku vidi i svaka bora na licu ako želi. :)
Podvarijanta je da snimi radarom vozilo u dolasku na autoputu, a zaustavljanje bude par kilometara kasnije, na naplatnoj rampi. Naravno, postave se tako da između lokacije radara i naplatne rampe nema nijedne petlje za isključenje. Tipičan takav radar je na autoputu za NS, pravac ka NS kod petlje za Staru Pazovu, evo snimio ga je i Google:



Obično ne stoji ovo patrolno vozilo ispred, nego samo ovo neobeleženo. Snimi, javi registraciju kolegi, a kolega na naplatnoj rampi zaustavlja, utvrđuje identitet i sastavlja Zapisnik. Zato, ako ovde brže prilazite i vidite radar, nikako ne nastavljajte ka NS, nego odmah desno na ovo isključenje, pa makar pravili ne znam koliko više km, jer ako produžite pravo, čeka vas zaustavljanje na rampi. :)
Ista je stvar i na autoputu ka Šimanovcima, ovde u hladu u zaustavnoj celo leto stoji vozilo sa radarom, posle isključenja za Pećince...trula višnja Puntić, ili čak klasično patrolno, snima vozila u dolasku, pravac ka rampi Šimanovci:



Sve češća je i podvarijanta u kojoj na isti način snime prekoračenje, a onda par kilometara kasnije zaustavljaju. Ali, nije naplatna rampa, nego formiraju ''levak'' (suženje) neposredno pre nailaska na parking (odmaralište) pored autoputa, usmeravaju sva vozila da prođu kroz parking, i tu onda izdvajaju one koji su snimljeni. Formalno ispoštuju da nema zaustavljanja na samom autoputu. Izdvoje, utvrde identitet i pišu Zapisnik o prekršaju.

Presretač - neobeleženo službeno vozilo opremljeno kamerama kako bi dokumentovali prekršaj. Izričito pomenut kao sredstvo u Zakonu, i time legalizovan. Autoputevi su im uglavnom trasa, ali mogu da budu i van njega. Poslednjih par meseci ih ima stalno aktivnih (danju i noću) na autoputu kroz grad. Hvataju za vožnju zaustavnom, i za prekoračenje brzine. Pošto se vožnja autoputem računa kao vožnja van naseljenog mesta, ne zanima ih prekoračenje koje je samo sa novčanom kaznom. Zato zaustavljaju vozila koja idu 41 Km/h (ili više) preko ograničenja, jer za takvo prekoračenje više nije samo novčana kazna (pa, pola nje ako se plati u roku od 8 dana), nego ide veća kazna, nema plačanja pola, idu poeni i mera zabrane upravljanja na minimum mesec dana. Mada, i tu postoji ''kvisko'', može se koristiti jednom u dve godine, a zove se ''sporazum o priznanju krivice''. Dobije se novčani deo kazne, dobiju se i bodovi, ali se ne izriče mera zabrane upravljanja (ako je predviđena mesec dana), ili se umanjuje njeno trajanje (ako je predviđeno npr. 3 meseca).

Kamere - fiksne. Snimaju vozilo u odlasku, Već je objašnjeno zašto ne smeju da snimaju vozilo u dolasku.
Obavezno postavljanje table za one koje snimaju prekoračenje brzine.

E, sad...ima još jedna varijanta koja me realno jedino brine...a, to je snimanje radarom (FAMA) vozila u dolasku, nema zaustavljanja, ali nema zaustavljanja ni par kilometara kasnije. Šalju na kućnu adresu poziv da se dođe i izjasni ko je vozio auto tog i tog dana u tačno određeno vreme. Namerno naprave snimak tako da se vidi tablica, vidi se branik, deo auta...ali ne podižu do šoferke, tako da ispoštuju pravilo da ne smeju da snime identitet vozača. Da li ustvari snime sve, a samo posle ''kropuju'' fotku, ili se baš trude da tako zumiraju, ne znam...
Takvih slučajeva sam najmanje čuo, prvi put bukvalno pre nedelju-dve na jednom lokalnom putu u zapadnoj Srbiji.
 
Nije rekao da kamere dokumentuju prekrsaje vec da sluze za merenje brzine i brojanje saobracaja. Dakle, mogu meriti al ne iz razloga kaznjavanja a kolko se secam i radar detektori su znali da prijavljuju te kamere.
 
Лејтест њуз:

МЕМОРАНДУМ ЗА ОБИЛАЗНИЦУ

БЕОГРАД, 21. јул 2016. (ФоНет) - Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић потписала је данас Меморадум о разумевању у изградњи обилазнице око Београда са кинеском компанијом Сyнохyдро Цорпоратион Еуроасиа Департмент и азербејџанском Азвирт.

Михајловић је меморандум потписала са замеником директора фирме Сyнохyдро Цорпоратион Еуроасиа Департмент Фан Јангом и директором компаније Азвирт Фикрат Најафовим, саопштено је из њеног кабинета.

„Наш циљ је да што пре завршимо обилазницу око Београда и зато сам у име Владе Србије потписала овај документ са реномираним међународним компанијама које поседују велико искуство у области пројектовања, изградње, финансирања и улагања у инфраструктуру“, изјавила је Михајловић.

Она је додала да ће изградња обилазнице око Београда повезати Коридор 10 и Коридор 11 и додатно повећати безбедност на путевима.

У саопштењу се наводи да је на инситирање Михајловић формирана посебна Радна група за тај пројекат, како би овај изузетно важан инфраструктурни пројекат био што пре и квалитетније завршен.


Да чукнемо во дрво...
 
Memorandum o razumevanju.....

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Juče sam prošao obilaznicom iz pravca Novog Sada ka Ostružnici. Od Dobanovaca, pa sve do Ostružničkog mosta, i dalje stoji signalizacija koja obeležava radove u toku, svuda su znakovi za ograničenje 60 km/h.
Nisam video nikakve mašine na levoj obali kod OStružničkog mosta (postavljena je samo tabla), dok je sa desne strane postavljena tabla, gradilišna ograda, kontejneri... Vidi se da se gradilište uveliko priprema.
 
Radnika na toj deonici nigde, ali bitno da policija sa radarom uredno stoji i zaustavlja ko vozi preko 60.
 
Memorandum o razumevanju oko pripreme idejnog resenja kako bi se pristupilo procenjivanju finansijske konstrukcije radi usaglasavanja sa razvojnom politikom beograda u cilju pripreme prvih koraka ka buducoj najavi nastavka projektovanja glavnog projekta radi organizacije najavljene tenderske procedure koja je potrebna radi usaglasavanja propisima MMF-a kako bi se obezbedila kreditna linija koja bi usla u okviru sredstava koja su nam odobrena od strane MMF-a shodno nasem BDP-u i nasim potpisanim obavezama u skladu sa propisima Evropske Unije koje treba da postujemo radi naseg buduceg pridruzivanju Ekonomskoj zajednici....
Bla bla bla bla.....
 
Izvor: Beobuild.rs

Počela izgradnja Ostružničkog mosta
160729-Ostruznicki-most-26b.jpg


U januaru ove godine potpisan je ugovor za izgradnju mosta preko Save kod Ostružnice. Stalna prolongiranja i kašnjenja nisu zaobišla ni ovaj projekat na Obilaznici, pa je tako prošlo čitavih šest meseci od potpisivanja ugovora do uvođenja izvođača u posao. Radovi su konačno počeli 10. juna, čime je krenuo da teče ugovoreni rok od 790 dana za završetak čitavog posla. Ugovor je dodeljen austrijskom konzorcijumu JV Strabag AG - Ed. Zublin AG - Dywidag Bau Gmbh - PZP Zaječar A.D, koji je sa cenom od 3.57 milijardi dinara dao najbolju ponudu na prošlogodišnjem tenderu.

Postojeći most kod Ostružnice je samo desna konstrukcija, a radovi obuhvataju izgradnju još jedne mostovske konstrukcije čime će kapacitet mosta biti proširen na pun profil autoputa. Ukupna dužina novoizgrađene konstrukcije iznosiće skoro dva kilometra, od čega je prilazna betonska konstrukcija na levoj obali dugačka 594 metara, glavni raspon od čelika ima 586 metara, dok se konstrukcije na desnoj obali pružaju 785 metara. Isto tako, radovi uključuju izgradnju i levog polu-profila u dužini od 956 metara na desnoj obali, kao i uklapanje nove deonice sa rampama na Ostružničkoj petlji.

Celu vest kao i foto reportazu pripremnih radova mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/po%C4%8Dela-izgradnj ... p2635.html
160729-Ostruznicki-most-06.jpg

160729-Ostruznicki-most-10.jpg

160729-Ostruznicki-most-29.jpg

Celu vest kao i foto reportazu pripremnih radova mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/po%C4%8Dela-izgradnj ... p2635.html
 
Plusevi naravno. Volim što je gradnja mosta blizanca počela, ali sam mišljena da je Ostružnički most najbelja tačka od svih crnih na neizgrađenim delovima obilaznice u punom profilu autoputa.

Više bi voleo da se bave deonicom Resnik - Bubanj Potok, koja bi zbog toga koliko je opasna, morala da se autoputizuje ili bar motoputizuje što pre, pa bi posle toga bilo lakše napraviti most blizanac. Ali i ovo je bolje nego ništa.
 
Pozdrav svima. Ovo mi je prvi post na BB a s obzirom da se moje ucesce na forumima mahom svodi na fotografije evo dve za probu.

Ostruznicki most. Danas.


 
Pa vala koji se silni autoput izgradio do cacka, do bugarske i makedonske granice, tih pisljivih 20km izgleda smesno..
Ali obilaznicu je izgleda neko prokleo da se u proseku uradi 1km godisnje.

Sent from my LG G4
 
Vrh