Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

И јасм исто помислио (разумео министарку) Earthmoving да би послови могли да се на овај начин поделе између азера и кинеза.
 
Ja sam vise to pretpostavio na osnovu duzine do Bubanj potoka ne verujem da bi se gurali Kinezi i Azeri na tako kratkoj deonici, plus su Kinezi ranije spominjani za most Vinca-Starcevo. Ali ona nije dala naznaku o kom delu ce biti predlog ugovora. Optimista sam da ce posao biti ugovoren jer je bio sastanak Vucica i ambasadora ove dve zemlje pre par dana gde je delovalo da su i oni i mi zainteresovani. Trebace verovatno jos vremena : predlog, ugovor, ratifikacija, pripreme... pa ako budu efikasni, pretpostavljam da bi gradnja mogla krenuti pocetkom 2017. godine
 
Zalosno, da zalosnije ne moze biti!
Umesto da za obilaznicu oko beograda imamo interesenata toliko da ne znamo sta sa njima, mi smo zbog sopstvene gluposti i nezainteresovanosti dosli u situaciju da "animiramo" partnere nebi li se zainteresovali?!
Obilazni put na K10 oko glavnog grada evropske zemlje???
I mi, ali i stranci smo prihvatili da su ukrstanja u nivou, semafori, visecasovni zastoji (...) normalna pojava...
Sramotno...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Prošli petak sam sticajem prilika se našao na autoputu iz pravca aerodroma ka nbg. I od isljučenja za tempo je nastao takav krkljanac da ja nisam video do sada takvu gužvu na autoputu. Nije se milelo, nego kreni stani vožnja, sve dok mi nije prekručilo pa sam se isljučio kod OmlBrigada.

I kao da sam pao sa marsa kada je krenula gužva, rekoh mora da se nešto desilo, sada je grad prazniji zbog odmora itd. i slučajno se osvrnem, ono svaki 3-4 auto na putu sa bg tablama, sve EU i bogami ostatak srbije tablice.

Ne znam da li su prestali da im dele one pamflete da idu (i na krnju) obilaznicu ili ne? ili je bio zatvoren izlaz na obilaznicu?
 
Или нико није луд да ризикује живот крећући се тим путем који називају обилазница.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397923#p397923:3jklg9ye je napisao(la):
DusanBG » Today, 09:49[/url]":3jklg9ye]Prošli petak sam sticajem prilika se našao na autoputu iz pravca aerodroma ka nbg. I od isljučenja za tempo je nastao takav krkljanac da ja nisam video do sada takvu gužvu na autoputu. Nije se milelo, nego kreni stani vožnja, sve dok mi nije prekručilo pa sam se isljučio kod OmlBrigada.

I kao da sam pao sa marsa kada je krenula gužva, rekoh mora da se nešto desilo, sada je grad prazniji zbog odmora itd. i slučajno se osvrnem, ono svaki 3-4 auto na putu sa bg tablama, sve EU i bogami ostatak srbije tablice.

Ne znam da li su prestali da im dele one pamflete da idu (i na krnju) obilaznicu ili ne? ili je bio zatvoren izlaz na obilaznicu?

Mislim da je tog dana bio sudar negde kod Genexa.

Inače, i dalje tvrdim da su naše gužve ništa u poređenju sa evropskim (čak i na obilaznicama) jer su tamo gužve uvek (i to ne zbog sudara).
 
Prošao sam pored Genexa, tada nije bilo sudara.

A da preko znaju da budu veće gužve, naravno, veći gradovi, više automobila, veća gužva. Ali u gradovima slične veličine, teško.
 
Nemoguće je da bude toliko gužva ako nije bio neki sudar ili neka vozila pod pratnjom.

Može da bude gužva od Genexa, eventualno od Tošinog bunara, ali od Zmaja - teško (čak ću se usuditi da kažem i nemoguće)
 
haha - nemoguce?! izgleda da nisi bio zaglavljen u takvoj guzvi. Te mega guzve i nisu tako retke, desilo se meni par puta.
 
Поменутог петка сам око 17:15 кренуо из Белвила ка Црвеном крсту и на неколико места до Мостара сам видео групице полицајаца. Изгледа да је неко пролазио кроз град.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397945#p397945:1l39h6oi je napisao(la):
DusanBG » 18 Jul 2016 01:43 pm[/url]":1l39h6oi]
A da preko znaju da budu veće gužve, naravno, veći gradovi, više automobila, veća gužva. Ali u gradovima slične veličine, teško.


Veće su gužve u Pešti i Pragu, bogme bih rekao i u Beču. Kažu da su u Bukureštu - katastrofa (nisam bio).

Kako provedoh deceniju na Bežanijskoj kosi, mogu da potvrdim da su moguće gužve do Hotela Nacional, ali uglavnom pred Novu godinu. Inače su, i u popodnevnom špicu - ako nema čukanja usput - najdalje do Genexa.
 
Dok čitam ove vaše postove, sećam se perioda dok SMT nije postojala, guzvi od Genexa, koje bi je bilo činilo mi se,jeftinije da stanem sa strane i da čekam da se rasčisti, pa da onda prođem. I tako čekićam i pređem ,,Gazelu,, posle duže vremena i drugi deo agonije, Takovska-Kneza Miloša. Izlazeći uz tog poteza, moliš Boga da agonija nema treći nastavak koji se zove Pančevački most. To sam svakodnevno dozivljavao.

Bilo - Ne ponovilo se. Ko je sagradio SMT, ruka mu se pozlatila.

Nikako da vas pitam, jel ,,Pupin,, privremeni deo BG obilaznice, dok se ne izgradi neki budući most Padinska Skela - Novi Banovci ili će trajno ostati deo iste na toj strani? Tj. drugi nije ni planiran da se gradi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397945#p397945:24kz4g3r je napisao(la):
DusanBG » 18 Јул 2016 02:43 pm[/url]":24kz4g3r]Prošao sam pored Genexa, tada nije bilo sudara.

A da preko znaju da budu veće gužve, naravno, veći gradovi, više automobila, veća gužva. Ali u gradovima slične veličine, teško.
Био је ланчани судар код Арене.
Праг катастрофа од гужве, у децембру прошле године смо једва прошли кроз Праг.
Син је био у Букурешту у јуну прошле године, од предграђа до центар им је требало нешто више од четири сата !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398082#p398082:gr07wxgn je napisao(la):
Гага » 19 Јул 2016 12:26 am[/url]":gr07wxgn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397945#p397945:gr07wxgn je napisao(la):
DusanBG » 18 Јул 2016 02:43 pm[/url]":gr07wxgn]Prošao sam pored Genexa, tada nije bilo sudara.

A da preko znaju da budu veće gužve, naravno, veći gradovi, više automobila, veća gužva. Ali u gradovima slične veličine, teško.
Био је ланчани судар код Арене.
Праг катастрофа од гужве, у децембру прошле године смо једва прошли кроз Праг.
Син је био у Букурешту у јуну прошле године, од предграђа до центар им је требало нешто више од четири сата !

Ланчани на делу аутопута кроз бг су скоро свакодневна појава. Критична је низбрдица код Тошиног бунара, ту ко зна колико је било судара. Проблем су и пулудивља укључења на аутопут. Ево нпр видим да ниче ресторан после НИС-ове пумпе у правцу Шида који нема никакво искључење. Ту је ограничење 120 а предвиђено је изгледа да се укључује и искључује преко зауставне траке :violina:
 
(Ланчани) судари на аутопуту кроз Београд нажалост јесу свакодневица, а последица су возачког незнања, тј. недржања одстојања у ситуацији када се нема довољна прегледност, односно не зна се у којем тренутку би аутомобил испред могао нагло да закочи.
Због тога као једину оправдану меру видим смањење максималне дозвољене брзине на 70 км/сат, што би могло психолошки да делује на возаче да "спусте лопту".
На Газели, која је посебно опасна и где су ми се на узбрдици/низбрдици досада закуцали у задњи део кола по један Смедеревац и Пироћанац, ограничење треба да буде 60 км/сат.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398127#p398127:ws111yh7 je napisao(la):
Пантограф » 19 Jul 2016 10:43 am[/url]":ws111yh7](Ланчани) судари на аутопуту кроз Београд нажалост јесу свакодневица, а последица су возачког незнања, тј. недржања одстојања...
Slažem se.
Zadržao bi se na terminu ''vozačko neznanje'', ''nepažnja'' kao razloga...jer držati školsko odstojanje nije moguće u vožnji kroz grad, pa je zato posebno važno biti pažljiv.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398127#p398127:ws111yh7 je napisao(la):
Пантограф » 19 Jul 2016 10:43 am[/url]":ws111yh7]Због тога као једину оправдану меру видим смањење максималне дозвољене брзине на 70 км/сат, што би могло психолошки да делује на возаче да "спусте лопту".
Ako je problem nedržanje odstojanja, kako povećava odstojanje između vozila smanjivanje njihove brzine? Nikako. Ako nisu pažljivi jednako će se lupati i sa 50 na sat jer se tada prelazi oko 15 metara u sekundi, tj. i ta brzina je dovoljna da lupiš onog ispred ako na vreme ne uradiš šta treba. Zato dalje smanjivanje brzine tu ništa ne bi pomoglo, što pokazuje primer svih ostalih ulica po gradu gde je ograničenje 50, pa se opet nanižu u lančani.

Nije problem ograničenje brzine, nego nepažnja vozača.
Nije moguće u BGD držati školsko (onih 2 sekunde) odstojanje. Tako se ne može voziti po gradu. Sa 70 km/h se prelazi 20-tak metara u sekundi, i ako bi se vozači držali pravila od 2 sekunde, onda bi razmak između automobila trebao da bude oko 40 metara. Nema takve vožnje NIGDE u Beogradu. Nema je ni na Gazeli, ili bilo kom drugom delu autoputa kroz Beograd.
Nije problem brzina, ionako autoputem kroz BGD u toku radnog dana sve i da hoćeš ne možeš da ideš brže od 80 Km/h, koliko je ograničenje. 100 km/h je na najmanjem delu autoputa kroz sam grad, a 120 km/h je faktički samo na izlasku/ulasku u grad, mada i tu nije svuda, već zavisi koji se pravac gleda. Npr. uzbrdo od Bubnja je 80 km/h, iako je i to ulaz u grad.
Kad bi brzina bila jedini faktor koji utiče na bezbednost saobraćaja, onda bi bilo veoma lako rešiti pitanje bezbednosti u saobraćaju. Ali, nije.
Zato je upiranje prstom u brzinu kretanja kao jedini faktor na koji treba uticati kako bi se povećala bezbednost u saobraćaju pogrešan. Naročito kada se prvo konstatuje da je problem u nepažnji... Ali, u SRB usled toga što se uglavnom ništa ne radi na drugim faktorima koji utiču na bezbednost u saobraćaju, svi prvo pomisle da smanjuju ograničenje brzine. Kada bi brzina kretanja bila jedini razlog, onda ne bi postojale države na svetu sa većim ograničenjima nego u SRB, kao i države bez ograničenja brzine kretanja. A, postoje i jedne i druge.

Nije Gazela ništa posebno opasna, problem je u glavama vozača. Uplaše se. To tačno vidiš na Gazeli, na Slaviji, i još par mesta po gradu. To su vozači koji nemaju rutinu, koji ne voze svaki dan (iz raznih razloga), i onda se prosto ''stegnu'' kada prelaze preko tih lokacija.
Ja ne vidim ništa nebezbedno na Gazeli, osim onih kamera gore kada ideš sa NBGD ka gradu, jer ljudi (koji ne voze svaki dan), kad ih vide se odmah iscimaju i zabadaju kočnicu misleći da su to kamere kojima se snima brzina, a ustvari te kamere nemaju tu svrhu. Isto je i u kontra smeru. Plus, ljudi kao da ne znaju, ne primećuju da pre svih takvih kamera imaš znak koji upozorava da dolaziš u zonu kamera...a, taj znak mora da bude postavljen kako bi se snimak sa kamere mogao koristiti u postupku. I, umesto da vide da nema tog znaka pre tih kamera na Gazeli i da samim tim nema razloga da nabadaju kočnicu, oni ipak kao blesavi to rade kada ih vide...i onda eto problema.
 
Слажем се да је овде већи проблем растојања него брзине и ту видим два проблема, први је бахато лепљење за возача испред а други неискуство у вожњи јер овде треба пратити колону аутомобила а не само аутомобил испред и растојање треба да завизи од прегледности а не да буде школско. Можда би пре требало поставити оне знакове за држање одстојања него смањивати ограничења за брзину.
 
@neshaoct

Није проблем брзина од 80 км/х на таквом путу, то се слажем. Проблем је у психологији возача, које треба продрмати да не возе по инерцији на деоници на којој, због наглог кочења "до нуле", вреба стална опасност од сустизања и потом ланчаног судара. Ниже ограничење би могло неке да натера да успоре, понекога чак и да промени степен преноса итд. Треба пробати са знацима о држању одстојања.

На кружном аутопуту око Париза ограничење је 70 на сат, предност се даје возилима која се укључују са петљи (!) - све са циљем да се обузда јурцање кроз густ саобраћај, врло сличан оном од Арене до Аутокоманде. Опет, у Бечу је ограничење на аутопуту 80, као и овде.

Не треба пренебрегнути ни да мања брзина значи и већу проточност саобраћаја, а то нам је овде веома, веома битно.

Кад је о Газели реч, постоје два опасна места:

1) Силазна рампа ка Новом Београду, због потпуне непрегледности (превој пута + надвожњак у Милентија Поповића који заклања пут) и обавезног кратког застоја који настаје због лоше решеног искључења ка пумпи/петљама код Арене. Ту ми се прошле године закуцао Пироћанац, а у безброј наврата замало залепила неколицина (шкрипа точкова и гледам га у ретровизору да ли ће да се заустави - врло непријатно са двоје мале деце на задњој клупи);

2) Прилазна рампа из правца НБ, због непрегледности услед превоја пута. Овде ми се 2001. у тојоту закуцао Смедеревац.
 
Naravno da će neko da te neko odvaliti od pozadi ako značajno smanjiš brzinu na brzim saobraćajnicama. Tu vozači prave velike greške zato što često bespotrebno koče tj loše odreguju na neku situaciju i što smanjuju brzinu dotle da skoro pa stanu.
Kao po pravilu dešavaju se paralelni lančani sudari , sudari u suprotnim trakama. Opet slična situacija veliko smanjenje brzine da bi se zadovoljila ljudska radoznalost i bolje razlgedali sudar sa suprotne strane. Rešenje je malo raditi na edukaciji vozača i postavljanje barijera između traka.
A za održavanje bezbednog rastojanja u bližem komšiluku postoje oznake na kolovozu . Jednostavno i jeftino rešenje koje opet taži malo discipline.



 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398191#p398191:3rckevye je napisao(la):
neshaoct » 19 Јул 2016 02:32 pm[/url]":3rckevye]
Nije problem ograničenje brzine, nego nepažnja vozača.
Nije moguće u BGD držati školsko (onih 2 sekunde) odstojanje. Tako se ne može voziti po gradu. Sa 70 km/h se prelazi 20-tak metara u sekundi, i ako bi se vozači držali pravila od 2 sekunde, onda bi razmak između automobila trebao da bude oko 40 metara. Nema takve vožnje NIGDE u Beogradu. Nema je ni na Gazeli, ili bilo kom drugom delu autoputa kroz Beograd.
Слажем се да није проблем ограничење брзине, шта више, ланчани судари на аутопуту кроз бг се чешће догађају кад су гужве и кад се вози 40-50km/h него кад може да се прозуји са 100km/h. Ако сте мало обратили пажњу, готово сви ти судари су блага чукања, дакле при малим брзинама.

Е сад, што се тиче држања безбедног одстојања ту се не слажем. Увек може да се држи безбедно одстојање ако игноришеш идиоте који мисле да је то простор да се они убаце. Чак и ако неко испред кочи нагло, даје ти времена да у међувремену упалиш сва четири приликом успоравања да овај иза укапира.
А за вожњу на бранику, куцање порука и телефонирање бих одузимао ауто.
 
Живим на десној обали Саве, а радим на левој обали и свакоднево сам везан за аутопут и Газелу. Нисам водио статистику, али дефинитивно смо колеге и ја констатовали да у највећем броју случајева прво возило које је налетело било регистрације ван Београда. Предпостављам да поред неискуства у вожњи на малом растојању овим возачима је проблем и оријентација. Ми знамо где идемо и немамо потребу да гледамо около и пратимо путоказе, па имамо пуну концентрацију на вожњу, док они поред вожње морају да прате и околину. Према информацијама од другара који ради саобраћајну форензику, код доброг броја возила ван београда је констатована лошија техничка исправност возила. Када су у питању странци поред свега поменутог и умор има утицаја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398284#p398284:3pgnkdx9 je napisao(la):
Михаило » 20 Jul 2016 09:16 am[/url]":3pgnkdx9]
Е сад, што се тиче држања безбедног одстојања ту се не слажем. Увек може да се држи безбедно одстојање ако игноришеш идиоте који мисле да је то простор да се они убаце.
Uf, mene ovo bas iritira. Ne znam, mozda sam sujetan, ali popizdim kad ja drzim odstojanje a onda budale krecu da mi se ubacuju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398284#p398284:3pgnkdx9 je napisao(la):
Михаило » 20 Jul 2016 09:16 am[/url]":3pgnkdx9]
А за вожњу на бранику, куцање порука и телефонирање бих одузимао ауто.
apsolutno
 
Чика Брано, тачно, у Србији постоје два стила вожње: београдски и провинцијски. Уз то, већина возача, и једног и другог стила, вози неправилно. И сад кад све то знамо, треба да учинимо Газелу и аутопут безбеднијим, јер је судара превише и штета која тамо настаје је превелика.
Мој предлог: мања дозвољена брзина на мосту и на његовим прилазима + строга контрола насилничке вожње баш на том делу саобраћајне мреже Србије. И, једног лепог дана, ширење аутопута кроз Београд за по две сервисне траке, уз смањење броја директних улључења/искључења.
 
Пантогрфе потпуно сам сагласан са вашом констатацијом.

Само да демантујем "neshaoct"-а. Камере на порталима на Газели служе за снимање брзине и бројање саобраћаја (у црном кругу)
и за надзор (у црвеном кругу)

Поред ових камера газелу снима још десетина других камера од којих су неке са могућношћу снимања великом брзином и опремљене су оптичким зумом и имају могућност окретања око вертикалне осе (360 степени) и промену нагиба гледања. Ове последње су углавном постављене на стубовима у посебним кутијама заштићене од удара грома и атмосферилија и користе их стандардно безбедносне службе. Ове камере на порталу опремљене су ласерким мерачима удаљености и из три узастопна окидања се рачуна брзина и потпуно су аутоматске као и камере за жуте траке и проласке кроз црвена светла.

Надзорне камере, има их пуно у граду, најчешће су постављене на већ постојеће стубове јавне расвете и тролне мреже па су скоро невидљиве.
Највећи проблем је што у полицији нико не гледа у екране. Сваки екран има тастер тзв. обележивач којим би посматрач требало да забележи тренутак уоченог догађаја. У теорији снимци се предају на крају смене техничарима који требали да прегледају обележене снимке и направе принтове инкриминишућег догађаја за потребе тужиоца и суда. Такође би требало да се сачува део снимка, неколико минута, за евентуално извачење снимака који су претходили догађају.

Што се тиче опомене за снимање брзине, мислим да је још претходном верзијом ЗОБС-а, укинута та обавеза и сада могу да поставе радар без упозорења као и да снимају из необележених возила (ловаца).
PRAVILNIK

O NAČINU VRŠENJA KONTROLE I NEPOSREDNOG REGULISANJA SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA I VOĐENJU OBAVEZNIH EVIDENCIJA O PRIMENI POSEBNIH MERA I OVLAŠĆENJA

Snimanje saobraćaja i učesnika u saobraćaju korišćenjem odgovarajućih sredstava kao i dokumentovanje prekršaja i drugih delikta u saobraćaju

Član 50

Policijski službenici u cilju otkrivanja, dokumentovanja i dokazivanja saobraćajnih prekršaja i drugih delikata, mogu koristiti vozila sa ili bez spoljnih obeležja policije, sa ugrađenim uređajima za utvrđivanje prekršaja u saobraćaju, sistem video-nadzora postavljen u cilju praćenja bezbednosti i protočnosti saobraćaja i ponašanja učesnika u saobraćaju, kao i korišćenje ručnih video-kamera i fotoaparata iz vozila sa ili bez spoljnih obeležja policije, ili snimanje i fotografisanje prekršaja bez korišćenja službenih vozila.

Video-zapis, odnosno fotografija obavezno moraju imati datum i vreme snimljenog prekršaja.
 
Vrh