[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398127#p398127:ws111yh7 je napisao(la):
Пантограф » 19 Jul 2016 10:43 am[/url]":ws111yh7](Ланчани) судари на аутопуту кроз Београд нажалост јесу свакодневица, а последица су возачког незнања, тј. недржања одстојања...
Slažem se.
Zadržao bi se na terminu ''vozačko neznanje'', ''nepažnja'' kao razloga...jer držati školsko odstojanje nije moguće u vožnji kroz grad, pa je zato posebno važno biti pažljiv.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398127#p398127:ws111yh7 je napisao(la):
Пантограф » 19 Jul 2016 10:43 am[/url]":ws111yh7]Због тога као једину оправдану меру видим смањење максималне дозвољене брзине на 70 км/сат, што би могло психолошки да делује на возаче да "спусте лопту".
Ako je problem nedržanje odstojanja, kako povećava odstojanje između vozila smanjivanje njihove brzine? Nikako. Ako nisu pažljivi jednako će se lupati i sa 50 na sat jer se tada prelazi oko 15 metara u sekundi, tj. i ta brzina je dovoljna da lupiš onog ispred ako na vreme ne uradiš šta treba. Zato dalje smanjivanje brzine tu ništa ne bi pomoglo, što pokazuje primer svih ostalih ulica po gradu gde je ograničenje 50, pa se opet nanižu u lančani.
Nije problem ograničenje brzine, nego nepažnja vozača.
Nije moguće u BGD držati školsko (onih 2 sekunde) odstojanje. Tako se ne može voziti po gradu. Sa 70 km/h se prelazi 20-tak metara u sekundi, i ako bi se vozači držali pravila od 2 sekunde, onda bi razmak između automobila trebao da bude oko 40 metara. Nema takve vožnje NIGDE u Beogradu. Nema je ni na Gazeli, ili bilo kom drugom delu autoputa kroz Beograd.
Nije problem brzina, ionako autoputem kroz BGD u toku radnog dana sve i da hoćeš ne možeš da ideš brže od 80 Km/h, koliko je ograničenje. 100 km/h je na najmanjem delu autoputa kroz sam grad, a 120 km/h je faktički samo na izlasku/ulasku u grad, mada i tu nije svuda, već zavisi koji se pravac gleda. Npr. uzbrdo od Bubnja je 80 km/h, iako je i to ulaz u grad.
Kad bi brzina bila jedini faktor koji utiče na bezbednost saobraćaja, onda bi bilo veoma lako rešiti pitanje bezbednosti u saobraćaju. Ali, nije.
Zato je upiranje prstom u brzinu kretanja kao jedini faktor na koji treba uticati kako bi se povećala bezbednost u saobraćaju pogrešan. Naročito kada se prvo konstatuje da je problem u nepažnji... Ali, u SRB usled toga što se uglavnom ništa ne radi na drugim faktorima koji utiču na bezbednost u saobraćaju, svi prvo pomisle da smanjuju ograničenje brzine. Kada bi brzina kretanja bila jedini razlog, onda ne bi postojale države na svetu sa većim ograničenjima nego u SRB, kao i države bez ograničenja brzine kretanja. A, postoje i jedne i druge.
Nije Gazela ništa posebno opasna, problem je u glavama vozača. Uplaše se. To tačno vidiš na Gazeli, na Slaviji, i još par mesta po gradu. To su vozači koji nemaju rutinu, koji ne voze svaki dan (iz raznih razloga), i onda se prosto ''stegnu'' kada prelaze preko tih lokacija.
Ja ne vidim ništa nebezbedno na Gazeli, osim onih kamera gore kada ideš sa NBGD ka gradu, jer ljudi (koji ne voze svaki dan), kad ih vide se odmah iscimaju i zabadaju kočnicu misleći da su to kamere kojima se snima brzina, a ustvari te kamere nemaju tu svrhu. Isto je i u kontra smeru. Plus, ljudi kao da ne znaju, ne primećuju da pre svih takvih kamera imaš znak koji upozorava da dolaziš u zonu kamera...a, taj znak mora da bude postavljen kako bi se snimak sa kamere mogao koristiti u postupku. I, umesto da vide da nema tog znaka pre tih kamera na Gazeli i da samim tim nema razloga da nabadaju kočnicu, oni ipak kao blesavi to rade kada ih vide...i onda eto problema.