извор БлицAutor: Beta | 26.09.2008. - 17:33
Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić najavio je danas da će petlja Orlovača, na obilnaznici oko Beograda, biti završena u nedelju, 28. septembra.
On je tokom obilaska radova na toj deonici novinarima potvrdio da će deo obilaznice od Ostužnice do Orlovače, na Ibarskoj magistrali, biti završen 15. oktobra, kako je prvobitno bilo planirano. Mrkonjić je rekao da je na današnjem Odboru Vlade Srbije za finansije odlučeno da rebalansom budžeta za ovu godinu bude izdvojen dodatni novac za obilaznicu, ali nije želeo da kaže o kojem iznosu je reč.
Prema njegovim rečima, rebalansom budžeta će biti dodeljan novac i za autoput kod Dimitrovgrada i Sevojna.
"Time je rešsen problem finansiranja i neće biti nikakvog zastoja u radovima", istakao je ministar.
Mrkonjić je najavio i da će sledeće nedelje ponovo obići radove na oblilaznici zajedno s gradonačelnikom Draganom Đilasom. Izgradnja obilaznice oko Beograda započela je 1990. godine.
Izvor: PolitikaНеће бити финансијских сметњи јер смо обезбедили новац, рекао је јуче Милутин Мркоњић, министар за инфраструктуру. – До 15. октобра биће изграђено укупно пет мостова, као и два тунела у просеку дуга око 600 метара
Ребалансом буџета обезбеђен је додатни новац за завршетак дела обилазнице око Београда, тако да сигурно неће бити кашњења. То је јуче, приликом обиласка такозваног сектора четири који се простире од Остружничког моста до Орловаче, рекао Милутин Мркоњић, министар за инфраструктуру.
Он је нагласио и да ће део пута код петље Орловача бити пуштен у саобраћај већ сутра.
– Временски услови неће утицати на обављање радова, а неће бити ни финансијских сметњи јер смо обезбедили новац, што значи да ће комплетан посао бити окончан у року, односно до 15. октобра – нагласио је Мркоњић не прецизирајући о којој суми је реч.
Ратомир Тодоровић, директор предузећа „Планум”, рекао је да ће радници, који даноноћно по киши и изузетно хладном времену обављају посао, покушати да већ данас офарбају део пута код Орловаче како би први аутомобили сутра овуда могли да прођу.
На делу обилазнице око Београда, који се тренутно прави, до 15. октобра биће изграђено укупно пет мостова, као и два тунела дуга у просеку око 600 метара. Изградња преосталог дела обилазнице могла би да почне већ у априлу следеће године, до када се очекује и отпочињање радова на мосту „Газела”. Према најавама, комплетна обилазница, чија је изградња почела пре 17 година, требало би да буде завршена до 2010. године.
Од 1991. године на деоници Добановци – Сурчин досад је завршена изградња једне коловозне траке, у потпуности је изграђен потес од Сурчина до Остружнице и поправљен је мост преко Саве код Остружнице. Ускоро следи повезивање Орловаче са Авалским путем, што подразумева и тунел у Стражевици, који тренутно гради „Енергопројект” и најзад завршетак деонице Авалски пут – Бубањ поток, са тунелом код Милошевог конака. Замишљено је да будућу обилазницу, дужине око 47 километара, чини обилазни аутопут од Батајнице, преко Добановаца, Остружнице, Железника и Белог потока, са коридором преко Винче и новим мостом на Дунаву за везу са међународним путем Е-70.
Ове године је из Националног инвестиционог плана за завршетак такозваног сектора четири обезбеђено 2,7 милијарди динара, док је у претходне две године за окончање посла издвојено око две милијарде динара. У посао се укључила и Скупштина града која је из буџета издвојила 2,2 милијарде динара. Прошле године су према извођачима измирена сва заостала плаћања, а од ове године она су постала редовна.
izvor: b92.net28. septembar 2008. | 00:31 | Izvor: Politika, Tanjug
Beograd -- Srbija mora da završi Koridor 10 do 2010. godine, pre nego što Rumunija i Bugarska sagrade konkurentski Koridor 4, izjavio je Milutin Mrkonjić.
"Ako propustimo tu šansu, kamioni iz Turske će radije da kruže 300 kilometara preko Koridora 4, jer imaju samo jedan granični prelaz za ulazak u EU. Ulog je velik. Povoljan geografski položaj nam ide naruku, a na nama je da to iskoristimo", rekao je ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić u intervjuu Politici.
Podsećajući da je Evropska unija još devedesetih godina označila Koridor 10 kao najperspektivniju saobraćajnu vezu Evrope i Azije, on je dodao da "nažalost, do sada nije bilo političke volje i podrške da Srbija iskoristi prednost tog putnog pravca, a da ne govorimo da nisu iskorišćena čak ni sredstva koja nam je nudila EU".
Mrkonjić je rekao da smatra velikim uspehom to što sadašnja vlada shvata značaj Koridora 10, ali je naglasio da neće više biti ministar ako taj posao ne bude pod njegovim vođstvom, jer niko ne može da ga uradi bolje od njega.
Govoreći o novcu koji je potreban za završetak Koridora 10, on je precizirao da je "za autoput potrebno oko 1,7 milijardi evra, koji će biti usmereni u izgradnju autoputa od Niša do Dimitrovgrada, deonicu od Leskovca do makedonske granice i levu traku Horgoš - Novi Sad.
Železnica zahteva ulaganja od oko 4,6 milijardi evra, ali tek kada završimo projekte znaćemo o kojoj sumi je reč".
Na pitanje da li bi on lično prihvatio najnoviju Alpininu ponudu za sporazumni raskid ugovora, Mrkonjić je rekao da bi to učinio jer automatski oslobađamo autoput Horgoš - Novi Sad za gradnju.
"Oni sada nude da uđu u koncesiju za pun profil autoputa od Ostružnice do Lajkovca i dalje poluautoput do Čačka. Pošto izgradnja košta oko 800 miliona evra, lično bih im dao tu deonicu pod koncesiju. Traže da im platimo i 35 miliona evra za troškove, u koje su verovatno uračunali i garanciju", objasnio je ministar.
Govoreći o svom predlogu da se ponovo uvede taksa od tri odsto za Beograd, koja je postojala i devedesetih godina, on je rekao da su ga "Beograđani dočekali na nož, ali su ga u unutrašnjosti pozdravili".
Mrkonjić je objasnio da bi novac iz takse uložio, pre svega, za završetak obilaznice oko Beograda, na kojoj će 15. oktobra biti otvorena deonica od Ostružnice do Orlovače, gde se spaja sa Ibarskom magistralom, a zatim ide metro.
"Niko ne zna da u pretpristupnim fondovima EU ima 480 miliona evra namenjenih za to. Unutrašnji magistralni prsten bi koštao znatno više od metroa za koji je potrebno milijardu evra", rekao je Mrkonjić.
Ističući da bi budući metro most preko Save u nastavku Nemanjine ulice automatski rasteretio saobraćaj sa Gazele, preko koje dnevno prođe 160.000 vozila dnevno, on je upozorio da je to "najopterećeniji most na svetu".
PIGLET":jpl626m2 je napisao(la):Bio sam u pravu (sad sam gleedao dnevnik) , to je upravo izmeštanje Ibarske na novu trasu, sad će Planum da se razbije od kopanja da stugne na kotu nivelete Obilaznice.
Još ako ih vreme bude zezalo, pa bude puno blata....eto nam produžetka rokova...
извор Б92Beograd -- Ministri za NIP i infrastrukturu Verica Kalanović i Milutin Mrkonjić, kao i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas obišli su gradilište na obilaznici oko Beograda.
Obilazeći deonicu od Ostružnice do petlje Orlovača, Đilas je sinoć rekao da se nada da će radovi biti završeni do 15. oktobra, ali je ocenio da nije najvažnije da li će taj posao biti gotov koji dan ranije ili kasnije.
Betonska ploča na mostu 11, na obilaznici oko Beograda, lije se neprekidno tri dana. Noću je gradilište osvetljeno reflektorima. Radnici priznaju da je teže raditi noću, ali ističu da nedostatak svetlosti ne ugrožava njihovu bezbednost na poslu. Oni kažu i da su se već navikli i da radovi teku bez problema.
Ministri i gradonačelnik, koji su stigli u noćnu inspekciju, zadovoljni su činjenicom da se radi neprekidno. Oni, kako kažu, ne insistiraju na rokovima, mada se nadaju da će sve biti završeno u predviđenom roku. Čak i gradonačelnik Dragan Đilas, koji je ranije izražavao sumnju da će radovi biti gotovi na vreme, misli da sada nije trenutak da se o tome priča.
„Oni sada rade punom snagom i maksimalnim kapacitetom. Za svaku je pohvalu kada neko angažuje ljude da rade maltene u dve ili tri smene. Danas bi bilo nekorektno govoriti o onome što je iza nas. Treba da gledamo napred, da se svi zajedno potrudimo da to bude gotovo 15. oktobra. Na ovo parče čekamo već 17 godina. Ako mene pitate, nije najvažnije dan pre ili posle, svaki dan je važan jer su gužve ogromne. Naš posao je da pomognemo ovim ljudima koji rade 24 časa, a kada se sve završi, onda možemo da analiziramo da li je moglo koji dan pre. Mislim da to nije najvažnija stvar danas“, rekao je Đilas.
Ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović kaže da se pokazalo kao moguće ono što je ranije obećavano. „Pokazalo se da je moguće obezbediti sredstva, da je moguće uraditi obilaznicu u rokovima koje smo postavili. Iskreno se nadam da ćemo do kraja mandata ove vlade uraditi ceo Koridor 10, kao što danas obećavamo, a ova obilaznica biće jedan pečat i dokaz da mi to možemo“, dodala je ona.
U 2008. godini iz Nacionalnog investicionog plana za obilaznicu je predviđeno 2,7 milijardi dinara, a grad Beograd je izdvojio 2,2 milijarde.
Ranije je najavljeno da će do 15. oktobra biti gotova deonica od Ostružnice do Orlovače, dok bi obilaznica u celosti trebalo da bude izgrađena za tri godine.
To bi bilo vrlo pozeljno, a i trasa je "cista", tj. treba samo da se doda jos jedna traka, bez rusenja.Tihi_SRB":1fuh5olz je napisao(la):Nek im daju rok do 1 Novembra jer je to neminovno. Zar su novinari i cjela Srbija bili toliko zauzeti oko Fijata da niko nije napravio par slicica Ibarskog autoputa (2.5)km ?
Dali ce se nastaviti prosirivanje Ibarske prema gradu ili ce za sad ostati sa dvije trake ?