Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Apsolutno nije pogresna skola projektovanja u Jugoslaviji, vec je to savremeno planiranje da vise AP ne ide u grad. Pogledajte A1 u Rumuniji, u Bukurestu ide iz centra jer je davno zapocet, ali kod Temisvara i Arada ide obodom jer je novije gradnje, a iskljucenja su za te gradove. U Sofiji A1 stari ide iz centra, ali A3 koji dolazi juzno od Grcke, koji je novije gradnje ide pravo na obilaznicu, a iskljucenje je za Sofiju. U Bratislavi E65 i E75 koji su gradjeni kada i nas AP prolazi obodom grada gde je pravo tranzit, a iskljucuje se za grad... To su nove tendencije da se tranzit pre svega brzo posalje dalje...
 
@Дошљак

Ne znam gde su te druge na koje misliš, a da je njima urađeno ovo što pričaš...
Još nisam naleteo na ukrštanje dva autoputa gde sam morao da lomim desno/levo na 50 km/h nakon što sam stotinama kilometara vozio 120-130 km/h ili više.
Da bi tom detelinom (ukrštanje dva autoputa) moglo da se vozi barem 100, morala bi da ima veeeeeeeeliki radijus, a to traži mnogo prostora.
 
Naleteo si kod Dobanovaca kad si se vraćao iz NS. Ali to ne valja.

@prostorni planer
Brže bi se poslao tranzit, posebno kamioni, i bezbednije, da drže desnu stranu na petlji. Svi bi stigli brže i bezbednije, i kapacitet bi bio veći.
 
Poslednja izmena:
Kako ne kad da - prolaziš detelinu naposletku.
Ok, kad sam se već isključio za BG, i kad sam već dobio smanjenje brzine kretanja na 60 km/h, a na samoj detelini na 50 km/h. Ne idem direktno sa autoputa na detelinu kako bi otišao na drugi autoput, već imam taj pravac između.
Takvih isključenja imaš gde god hoćeš kod nas, npr. Orlovača. Primer: pravac ka NI nastavljaš pravo obilaznicom, desno ako hoćeš na Čukaricu (opet isto pravilo da pravo ide glavni pravac)...i onda tek posle jedno 500-600 metara nakon što si otišao desno imaš novo isključenje za samu detelinu.
 
Brže bi se poslao tranzit, posebno kamioni, i bezbednije, da drže desnu stranu na petlji. Svi bi stigli brže i bezbednije, i kapacitet bi bio veći.
Pa, šleperi ionako drže svoju traku, ne treba nigde da se prestrojavaju ni po ovom rešenju ako nastavljaju obilaznicom.

Razumem da pričaš da je pravac ka obilaznici i dalje trebao da bude pravo, ali da ka BG bude isključenje levo?
Da ne bude kao sada isključenje za BG iz vozne trake pa desno, nego da bude iz preticajne pa levo? To pričaš?

Ako je to ono što pričaš, nikako ne vidim kako je bezbednije da ljudi zasednu u preticajnoj kilometrima pre razdvajanja dva autoputa jer znaju da ih pravac ka BG vodi tako što bi se iz preticajne ulivali u njega...
 
Poslednja izmena:
Meni ni detelina na ukrstanju dva auto puta nije lose resenje. To usporavanje da bi se skrenulo na drugi auto put donosi gubljenje vremena od minut - dva, to je toliko zanemarljivo ako covek ide na putovanje od 3-4 sata...
 
Koliko pratim, detelina nije dobra jer imamo ukrštanja na malom prostoru. Zato se i projektuju pametnija rešenje od deteline.

Imate one animacije gde se upoređuju različite vrsti petlji i tu se lepo vidi zašto su neka rešenja bolja od drugih.
 
Проблем са детелинама је што су углавном мале. Чини ми се да је боље решење када постоје дуплиране траке за одвајања раздвојене од трака за право.
 
Kakva će tek pogibija da bude kod onog malog isključenja za Pančevo kada se završe tuneli i pravac prema Pančevu, ne smem ni da zamislim, ono je čist kriminal i namera da ljudi poginu.

Samo da se čovek isključi pa je rizično a tek gore na uključivanju za pravac kroz tunele i prema Pančevu je užas, ako ne bude svaki dan mrtvih biće super.
 
Petlja za isključenje iz pravca NS ka BG-u je nešto najgore moguće. Prebacuješ se sa glavnog pravca na desnu traku, dok u isto vreme iz pravca BG dolaze ljudi koji na kratkoj razdaljini moraju da se prebace u levu traku. Koliko puta je tu bilo bolida koji te samo iseku, bez gledanja.
 
Petlja za isključenje iz pravca NS ka BG-u je nešto najgore moguće. Prebacuješ se sa glavnog pravca na desnu traku, dok u isto vreme iz pravca BG dolaze ljudi koji na kratkoj razdaljini moraju da se prebace u levu traku. Koliko puta je tu bilo bolida koji te samo iseku, bez gledanja.
Nije to toliko strašno sada. Uglavnom svi idu pravo na obilaznicu.
 
Nedeljni doprinos retardaciji srpskog projektovanja: petlja Bubanj potok pod ozbiljnijim saobraćajnim opterećenjem, ladies and gentlrmen! Nema udesa i niko se ne prestrojava prekasno.

Tranšped - zastoj:
Screenshot_20230820-213150_Gallery.jpg

Dalje, stani-kreni, do 50 km/h:
Screenshot_20230820-213217_Gallery.jpg


Paradoksalno, brojni vozači koji krše propise i voze zaustavnom trakom - smanjuju broj preplitanja i pozitivno utiču na rasterećenje gužve.

Screenshot_20230820-213226_Gallery.jpg

Screenshot_20230820-213244_Gallery.jpg


Račvanje dolazi pre-pre-pre-prekasno...

Screenshot_20230820-213413_Gallery.jpg

(Foto/video: Teodora R.)

Gotovo sav saobraćaj ide za Beograd, što je i logično, budući da je nedelja predveče i Beograđani se vraćaju od kuće. Jedno vozilo ima problema da se prestroji udesno, za Beograd, iako je vozač dugo i civilizovano - možda malo nevešto (nedovoljno agresivno) - radio na tome.

Isto će se ponavljati pri jutarnjim špicevima, uz učešće teretnih vozila i u roku od 5-10 godina, to će biti - kolaps.

Our inženjers know... shit.

Živeli!
 
Najviše iritira što su imali neverovatno puno prostora da sve to urade kako treba, a da pri tom bude i jeftino. Dakle ništa nije skučeno i slično, niti je teren problematičan.

Samo su napravili problem bez ikakve potrebe.
 
Kakav se čep malopre stvorio na obilaznici, jedva sam izbegao lika koji se prestrojavao u moju traku za Beograd, jako loše i nebezbedno projektovano, mislim da horizontalne oznake trebaju još ranije da iscrtaju, ali ne znam da li bi i tad pomogle..
 
Vrh