Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Što neko reče: "Ko da vam je neko iz familije projektovao petlju..." pa je branite.

Pantograf je već napisao, da se nadovežem.

Kamioni do petlje idu skroz desnom trakom. Brža vozila ih pretiču levom.
Na petlji (pred račvanje) dolazi do UKRŠTANJA. Kamioni se prestrojavaju levo za tranzit a vozila koja idu prema centru pokušavaju da se prestroje desno iz preticajne.. I to je suština problema.
 
Što neko reče: "Ko da vam je neko iz familije projektovao petlju..." pa je branite.

Pantograf je već napisao, da se nadovežem.

Kamioni do petlje idu skroz desnom trakom. Brža vozila ih pretiču levom.
Na petlji (pred račvanje) dolazi do UKRŠTANJA. Kamioni se prestrojavaju levo za tranzit a vozila koja idu prema centru pokušavaju da se prestroje desno iz preticajne.. I to je suština problema.
Pa ne bih se složio da je to suština problema. Danas sam prolazio tim delom, dovoljno daleko su prve table koje označavaju da se desno izlazi za autoput ka Beogradu, a levo je put ka Tranzitu. I čak kada počne račvanje, ono je dovoljno dugačko. Suština problema je da se nekim ljudima iz nekog razloga žuri pa bi da preteknu kamione ili šta god, umesto lagano da se drže desne trake i nastave onda dalje desno ka Beogradu.

E sad, posle toliko decenija se odjednom menja taj deo i teško je da se neko navikne preko noći na to da držanje pravca vodi na obilaznicu, a ne ka Beogradu. Ali na kraju krajeva, ja sam primetio da je to solidno obeleženo - a nemam ni vozačku, dakle oznake su jasne i nedvosmislene.
 
Ih, pa ovo ti je takva tema, nemoj da se čudiš: prođe čovek (pametan) i napiše 'Ljudi, imao sam problem da se prestrojim', onda nekoliko macho drajvera kaže 'Ma neee... ja znam da vozim, prošo iz prve, petlja ko čaša' (implicira: ti si šonja, zeeemoo). Analogija je onaj neslavni dijalog: Gde ćeš na more? U CG. Ma neee, tamo ti je bezveze, idi u Grčku.

Ili socijalna inteligencija nula, ili nepristojnost, a najverovatnije oba, odnosno rečju: primitivizam (mislim da sam, eto, slučajno ovom prilikom dao prihvatljivu definiciju primitivizma kao spoja ove dve karakteristike ličnosti).
 
Poslednja izmena:
Realno, posle poslednjih nekoliko postova - posebno onog da je isto ako je skretanje za Beograd ili za Sm. Palanku - ja bih posumnjao da si ti zaista prostorni planer. Ali kako smo u Srbiji, i kako je i ovu petlju neki 'planer' nacrtao, verujem ti.

Ovde može sve, samo ne može inteligentno. Ali 'vozači kamiona znaju, pa ostavljaju mesto između'... They know!

Zabavan je ovaj forum.

Autoput će, inače, kroz koju godinu/deceniju izgledati ovako:
Pogledajte prilog 170595
...jer tako izgleda u svakoj razvijenoj zemlji - o čemu ti pojma nemaš.

Biće to zanimljivo.
Ja sam rekao figurativno da je Beograd na evropskom nivou kao Smederevska Palanka na auto putu Beograd Nis i da naravno koridor X nece ici pravo u grad, ali ti ne znas da citas, odnosno da razumes procitano. A tu fotografiju koju si okacio ces za koju godinu takodje moci da okacis macku o rep kada Bugarska i Rumunija zavrse koridor preko Vidina pa sav tranzit teretni zaobidje Srbiju osim nesto lokalnih i makedonskih kamiona koji nikada takvu sliku nece napraviti.
 
Ko je imao problema da se prestroji ne treba ni da vozi. Da je vozio po pravilima da ne pretice u zoni petlje na kojoj se iskljucuje ne bi ni dosao u tu situaciju. Ali svakom Srbinu je svaka sekunda vazna, sad ce on njih da obidje na brzinu, glupi stranci, voze ljudi hiljade kilometara, a on jednom godisnje ide juznije od Pojata ako ode na more, ali je pametniji od njih, pa ce malo u rikverc jbg...
 
Ja sam rekao figurativno da je Beograd na evropskom nivou kao Smederevska Palanka na auto putu Beograd Nis i da naravno koridor X nece ici pravo u grad, ali ti ne znas da citas, odnosno da razumes procitano. A tu fotografiju koju si okacio ces za koju godinu takodje moci da okacis macku o rep kada Bugarska i Rumunija zavrse koridor preko Vidina pa sav tranzit teretni zaobidje Srbiju osim nesto lokalnih i makedonskih kamiona koji nikada takvu sliku nece napraviti.
Pa rekao si totalnu budalaštinu, to ti pričam! Da li je prostorni planer poslednja struka na svetu koja može da razmišlja o nebitnosti beta globalnog grada-evropske metropole za panevropski koridor? Morao bi biti.

Inače, da ti ponovim, pošto vidim da ponavljaš to 'naravno da se neće ići pravo u Beograd' kao da je svetska praksa, sa stažom vožnje po Zapadnoj Evropi od 1998, jedino gde je meni poznato da 'evropski koridor' ne nastavlja pravo u grad, tj. da je rešeno kao ovde, to je u Ljubljani. Na ovom našem koridoru, susedne prestonice su Sofija i Budimpešta, pa možeš da se provozaš i da proveriš da nisu možda u međuvremenu nešto dirali (ja ću za Beč krajem oktobra kolima, pa da obnovim gradivo; možda produžim i do Minhena... pravo, tj. geradeaus).

A jasno je i zašto stvari tako stoje: projektovali smo i ovu petlju, kao i npr. i mnoge naplatne rampe, skromno i da ušparamo koju paru, za autoput sa malim ili umerenim saobraćajem, kao sa kraja prošlog veka. A to vreme je već prošlo i eto, baš na tom putu gde smo mi prištedeli na petlji, saobraćaj već podseća na onaj iz razvijenog sveta. I za neku godinu, sa još kojom hiljadom Beograđana iseljenih u predgrađe za volanom (razmišljaju li prostorni planeri o takvim pojavama?), pa kad se u špicu sve ukrsti sa teretnjacima... eto ga: imaćemo zastoj na proširenju autoputa, što niko drugi nema. I sasvim izvesno udese.

Branite i dalje.
 
Svi vi kojima je pravac/isključenje loše urađeno na ovoj novoj južnoj strani obilaznice... gde ste bili sve ove godine da to isto kažete za njenu severnu stranu?

obl01.jpg

obl02.jpg

obl03.jpg

obl04.jpg

obl05.jpg

Isto se pravo produžava obilaznicom, a desno se isključuje za BG.
Isto kao što se na novoj, južnoj strani obilaznice pravo produžava obilaznicom, a desno isključuje za BG.

Prestanite više da se brukate sa pričom da je loše urađeno na južnoj strani.
Ili to, ili vraćajte vozačke dozvole da ne budete opasnost za sebe i druge.
 
Pisao sam više puta o debilnosti dobanovačke petlje, gde smo, čak, dobili preplitanje pravaca iz NS i sa južnog pravca obilaznice, što je već stvaralo čepove nedeljom popodne između petlje Surčin i petlje Dobanovci, a to je neviđena sramota.

Tako da neko treba da vrati diplome i licence, a vozačke dozvole su druga priča.

Takođe autoput NS-BG ne ulazi u grad već je izveden kao produžetak obilaznice, što je svetski kuriozitet - posledica neprobijanja Bulevara Lenjina 1975. dalje od 'lakat krivine' tj. nemogućnosti da se sruši pola Zemuna - pa zato imamo sistem levka i svakodnevni kolaps na Gazeli, tj. na jedinoj od tri gradske longitudinale planirane 1950. (!) izgrađenoj u celosti. Te gluposti i anomalije su rak rane ovog grada - a nema ih nijedan drugi grad. Sad im samo dodajemo, jednu po jednu. E baš nam je, sa takvom mrežom, trebalo da pravimo konfliktne tačke na obilaznici (ionako preuzanoj za režim bez naplate).
 
Poslednja izmena:
@Пантограф A sta je u Dobanovcima? Jel ta petlja ne izgleda skoro identicno, sa priznacu nesto duzim delom sa 4 trake. Ne nije samo Ljubljana, ni u Zagreb, ni u Skoplje ne ide pravo auto put, kao ni u Solun juznije, ako krenes od Atine ka Turskoj. Jednostavno kao sto se naviklo u Dobanovcima i ovde ce se navici, za par meseci kada svi prodju jednom, nikome vise nece biti problem.
Tek kada sam napisao videh da @neshaoct je stavio screenschotove sa mapa. Bravo, upravo o tome pricam. Ja mislim da sve srusimo pa neka Pantograf pravi iz pocetka.
 
Poslednja izmena:
Ja mislim da sve srusimo pa neka Pantograf pravi iz pocetka.
Nažalost, neće biti moguće.

Iskreno, zaboravio sam Zagreb, ili mi se stopilo sa Ljubljanom. Skoplje znam, to ni ne računam. To je sve glupa SFRJ i ta škola projektovanja kao kod nas. Za Solun se, bogme, mislim iz Atine ide pravo, sa druge strane je put za Halkidiki, isto pravo i to je sve logično. Mislim da i za Stambol može pravo iz grada, al' tuda se nisam kotrljao.
 
Poslednja izmena:
Prestonice koje @Пантограф navodi (Bec, Budimpesta, Minhen) imaju jako dugo godina auto puteve koji su radijalno isli ka centru tih gradova, jer se nekada nije razmisljalo o obilaznicama. Potom su pravili ring road-ove oko tih gradova par decenija kasnije i onda su ih organizovali kao iskljucenja na ring road. Mi smo u isto vreme manje vise projektovali i auto put kroz grad i obilaznicu, kao i Zagreb, Skoplje, Ljubljana, jer je veci deo AP Bratstvo i jedinstvo zavrsavan krajem osamdesetih. Kada gradis od nule svejedno ti je da li tranzit gradis kao pravo a put za Gl. grad kao iskljucenje, cak da ne zbunjujes strance lakse je da im ostavis pravo, a lokalno stanovnostvo koje ide tuda cesto ili svaki dan kada navikne posle par meseci nece imati nikakvu dilemu da li treba da se iskljuci. Prestonice bivse jugoslavije uglavnom imaju bajpas, a ne ring road, kao sto vidimo.
 
Искрено мени је мало поражавајуће да на месту где је укрштање два пута није пројектована пуна детелина. И код Добановаца и код Бубањ потока. Било је простора да се помери и оса пута Ниш-Београд ка западу.
 
Treba mnogo kvalitetnija petlja od deteline.
Ne treba ništa drugačije od ovoga što je sada urađeno.
Treba nam još jedna traka po smeru na autoputu BG/NS-NS/BG u narednih 3-4-5 godina kako bi moglo da se vozi brže kada se šleperi još više (gušće) naređaju u desnoj traci, a kasnije će nam to isto trebati i BG/NI-NI/BG
 
Treba.

A dodatna traka prvo do Batočine, jer je veća gužva nego ka NS. A i za NS.

Uzgred, pomenuti Zagreb kreće i u proširivanje obilaznice, mi nećemo moći, fali metar i po širine tunela.
 
Vrh