Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Taj široki šiljak je i baš iz razloga bezbednosti takav da je moguće parkirati dva autobusa. Očigledno da su sa pravom procenili da je takav bafer potreban inače bi se ljudi zakucavali u zaštitnu ogradu
Nije problem što će da stanu tu mada je i to nebezbedno već što taj šiljak može da se iseče pod malim uglom. Staju ljudi i na druge šiljke i čekaju. Ekstremno je nebezbdeno tu stati.
Evo primer. Neka šleper ide desnom trakom ka obilaznici i da blokira pogled na šiljak na kome se već neko napakovao. Blenta iz brze leve trake koči i hoće desno iza kamiona i pravo na parkirane na šiljku. Ako i nema nikog onda iseče šiljak i onom ko vozi za BG u brzoj traci ide na leva vrata ili zadnji levi kraj isl. Ako je brži ovaj desno može da ga zakači sa desne strane i baci na ogradu ili sam šiljak.
 
Nije problem što će da stanu tu mada je i to nebezbedno već što taj šiljak može da se iseče pod malim uglom. Staju ljudi i na druge šiljke i čekaju. Ekstremno je nebezbdeno tu stati.
Evo primer. Neka šleper ide desnom trakom ka obilaznici i da blokira pogled na šiljak na kome se već neko napakovao. Blenta iz brze leve trake koči i hoće desno iza kamiona i pravo na parkirane na šiljku. Ako i nema nikog onda iseče šiljak i onom ko vozi za BG u brzoj traci ide na leva vrata ili zadnji levi kraj isl. Ako je brži ovaj desno može da ga zakači sa desne strane i baci na ogradu ili sam šiljak.

Pazi meni ne leže ove teorije, jel jednostavno da se samo koristiš zdravim razumom i da pratiš signalizaciju na terenu, bez problema ćeš da se prestrojiš i prebaciš u desno račvanje prema gradu. Račvanje nije optimalno odrađeno, ali daleko od toga da je to glavni uzrok ove "zabune" - u pitanju je čista lenjost i ignorisanje stanja na terenu, odnosno čuvena "vožnja po osećaju".
 
Objasni ti to onom ko iz te zabune doživi udes ili izgubi glavu iako može da bude i sam kriv. Ne može da bude id*** proof ali može itekako da smanji mogućnost da do ovakvog scenarija dođe. Uvek se osvrćeš na one koji će ovde ok da urade u odnosu na one koji neće ili će iseći taj beli pojas. Naravno vremenom će se smanjivati taj broj ljudi koji greši jer ljudi će naučiti na promenu ali neće nikad biti sigurno kao rešenje koje bi trebalo da bude jer će isto tako naučiti da mogu da pretiču tako preko belog pojasa što nije dobro. Tu nikakve kazne nisu bitne ako neko tu ubije nekog jer mu se tu tako namestilo od strane projektanta.
 
@edgeman zar misliš da se dijabole ne bi zaletale iz krajnje leve trake u smer ka Beogradu i da sekle šiljak pa da je sam šiljak duplo duži i da 4 trake počinju 5 km pre?
Ja sam uveren da bi se isto dešavalo. 100%!!!
 
Možda bi pomogli info-displeji iznad traka, na nekoliko mesta:

Obliaznica ....... Ring Road ............. Isključenje za Beograd ....... Exit for Belgrade

Dijabole o kojima se govori više obraćaju pažnju na trepereći tekst i na animacije iznad puta, nego na redovnu signalizaciju.
 
U nedelju sam prvi put prošao kada sam se vraćao iz Grčke, koliko je razumljivo govori to što se napravila kilometarska kolona i skroz stao autoput pre razdvajanja.
Mi smo mislili da je neki udes ili ko zna šta, a ono samo ljudi nisu znali kud da idu pa je nastao čep kad su krenuli levo i desno da se mešaju. Čak sam se i ja u svom tom okretanju da me neko ne omlati pre svega od nazad, pa onda i sa strane, uz plakanje male jer joj se smučio put na trenutak zbunio kuda treba da idem.
 
Ljudi koji idu desnom trakom se ne prestroje kad ta traka zapravo postane leva i onda imaš da ovi koji su brži ne mogu normalno da se ubace u smer za BG, zato je trebalo da ova dodatna traka počne ranije.
 
Ja nisam baš tako mator čovek ali se sećam kada je moj suvozač držao razmotanu mapu u krilu i pokušavao da me navede gde treba da skrenem i uvek smo nekako stigli tamo gde je trebalo i nismo imali baš takve promašaje a i kad ih je bilo uspeli smo nekako da se snađemo.
Ovo kako se danas obeležavaju putevi ne može da se poredi sa onim kako je bilo nekad.
Izmenjivu signalizaciju nismo mogli ni da zamišljamo.
Mislim da je problem u komforu samog života gde nema potrebe da se previše posvećuje pažnja bilo čemu već će se stvari same posložiti onako kako treba.
Upališ klimu pustiš muziku i auto ćete odvesti tamo gde treba.
I ja sam takav ponekad, uključim navigaciju a ne slušam šta mi govori... 😆
 
Mislim da je problem u komforu samog života gde nema potrebe da se previše posvećuje pažnja bilo čemu već će se stvari same posložiti onako kako treba.
Upališ klimu pustiš muziku i auto ćete odvesti tamo gde treba.
Upravo sam o ovome komentarisao na temi o pružnim prelazima. Mnogi su toliko oslonjeni na moderne tehnologije da više ne pale mozak. Očekuju rampe na svim pružnim prelazima, a ne padne im na pamet da uspore i osmotre, logično. Pola auta nema ni rezervnu gumu, svi očekuju da Vozzi aplikacija dođe za 5 minuta i reši vam problem u vukoje*******ini. 5000 auta dođe na Grčku granicu za vreme korone a ona zatvorena.
Nesrećnici izginuše na Milošu Velikom jer su vozili nezavršenim autoputem. Znak nije dovoljan, mora zid.
Isti je slučaj i ovde, svi očekuju da će da ih signalizacija spontano odvede u centar kao i ranije
 
@edgeman zar misliš da se dijabole ne bi zaletale iz krajnje leve trake u smer ka Beogradu i da sekle šiljak pa da je sam šiljak duplo duži i da 4 trake počinju 5 km pre?
Ja sam uveren da bi se isto dešavalo. 100%!!!
Bilo bi mu mnogo teže da iseče ispravno urađen šiljak jer bi veća verovatnoća bila da završi na njemu ili da ga prošiša u pogre[ni pravac al bar ima zaustavnu tamo. Ovaj su napravili da može da se iseče. Ograde zato služe, da speče da neko ode tamo gde ne treba i da ga zadrže na tom putu makar on pogrešio smer.
 
U nedelju sam prvi put prošao kada sam se vraćao iz Grčke, koliko je razumljivo govori to što se napravila kilometarska kolona i skroz stao autoput pre razdvajanja.
Mi smo mislili da je neki udes ili ko zna šta, a ono samo ljudi nisu znali kud da idu pa je nastao čep kad su krenuli levo i desno da se mešaju. Čak sam se i ja u svom tom okretanju da me neko ne omlati pre svega od nazad, pa onda i sa strane, uz plakanje male jer joj se smučio put na trenutak zbunio kuda treba da idem.
Nemoj tako, to je u stvari dobro projektovano, kakve trake, kakvo mešanje, preplitanje, normalno da nastane gužva tu, šta ima mala da plače... To je tako svuda u svetu, Frankfurter Kreuz propusti samo 350.000 kola na dan, i ovo će; naši stručnjaci znaju... dej knou, says Beobuild.
 
Poslednja izmena:
Upravo to, meni deluje da je problem u samom ukrštanju koje bez razloga nije napravljeno megalomanski umesto što svi kude signalizaciju i znakove.
Neverovatno je da je u projektu tih razmera u koji je utrošeno na stotine dinara napravljeno 6 od 8 skretanja za koje nema nekih zamerki ili su one zaista male ali dva pravca za Beograd su toliko loše isprojektovana, zapravo jedno od dva još uvek nije završeno... ma neću više ništa da pišem...
 
Kroz BP je tokom vikenda prolazio više dosta više od 100.000/dan, jer evo imamo podatak da je samo kroz naplatnu rampu Vrčin ukupno prošlo 231.816. (link)
Baš je mogla da bude jedna traka za isključenje od Niša ka BG. Inače svakodnevno se dešavaju incidenti između BP i Trasšpeda, pogotovo u pravcu ka BG.
Jednostavno, petlja nije projektovana za toliki saobraćaj.

Ja lično nemam toliko problem što je petlja takva kakva (nije loša), ali sa tolikim budžetom je morala da bude bolja. I što je najveći paradoks, sva ta poboljšanja koja bi dovela do drastičnog poboljšanja protoka i bezbednosti ne koštaju ni 1% čitavog budžeta. Treća traka do Trasšpeda + duži deo sa 4 trake ispred razdvajanja ka Beogradu. Bukvalno jedno milionče.
Nego, teši me što to može da doradi bilo kad, ne zahteva eksproprijaciju.

Jednostavno, nadležni moraju da shvate da je deonica do Malog Požarevca posebna kategorija puteva u Srbiji, sa dosta više saobraćaja u odnosu na druge autoputeve, čak i na onaj za NS.
 
Šta je sa petljom Transšped? Pominjala se rekonstrukcija i proširenje. Ima li negde plan?
 
Šta je sa petljom Transšped? Pominjala se rekonstrukcija i proširenje. Ima li negde plan?
Postoji ovo idejno rešenje iz 2015. mada sumnjam da će se time baviti u narednih deceniju-dve.

1677067812039.png


Za početak, puno bi značilo kada bi barem iscrtali linije i proširili desno skretanje sa izlazne rampe iz pravca Niša prema nadvožnjaku. Tu je usko grlo, faktički postoji jedna traka koja pokriva dvosmerni saobraćaj u oštroj krivini, bez razdelne linije na sredini. Vozilima iz oba smera deluje kao da su u jednosmernoj traci, dakle savršen recept za čeoni sudar. Govorim o ovom ovde delu:

Screenshot 2023-08-02 102433.png
 
Poslednja izmena:
Тај део је толико бизаран. Излазак са аутопута на изузетно прометној петљи одмах постаје двосмерни сеоски пут ширине 4,нешто метара. Идентична је ситуација и на петљи Врчин, пар километара ниже. Ту аутобуси једва и сами пролазе, а о мимоилажењу са возилима из супротног смера нема ни говора.
 
Treća traka do Trasšpeda + duži deo sa 4 trake ispred razdvajanja ka Beogradu. Bukvalno jedno milionče.
Slažem se, to zaista nije teška procedura i može se završiti za par dana - izlazna traka od Tranšpeda prema gradu samo treba da se nastavi kao treća traka. Za početak bi to već pomoglo a košta „samo” da se odradi dodatna horizontalna i vertikalna signalizacija. Zaustavnu mogu da grade kada se "ispune uslovi".
 
Glavni problem sa iskljucenjem za Beograd je sto ljudi ocekuju da su iskljucenja za sve, samo ne za Beograd. Decenijama se vozi samo pravo i stize u centar Beograda, a vi ocekujete da neko pocne da gleda znakove koji su sve vreme za njih bili irelevantni.

Odvajanje je moglo da bude i sire i duze i da ima oznake na samom putu, ali to ne moze da pomogne ljudima koji u to ne gledaju. Starim navikama treba vreme da se izmene, pa tako i ovde, mnogi ce morati da se provozaju po obilaznici da bi shvatili da moraju da ukljuce mozak.
 
Danas sam bio na pumpi zmaj u pravcu prema NS (kod meka)

Ni jedan auto sa stranim tablicama. Prošle godine nije moglo da se udje na pumpu od stranaca.

Odvukla ih je obilaznica.

Тај мек је био Содома и Гомора,
кад смо већ код тога, могли би и на облазници да направе неки садржај, бар пумпу са рестораном и слично.
 
Ja nešto nisam ni primetio da negde ima ostavljeno za pumpu ili tako nešto.

Npr na Milošu velikom je bilo ostavljeno kod Uba, sad se tamo zida mek.
 
Vrh