Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Ma odgovorno tvrdim da je samo pitanje vremena kada će doći do neke žestoke saobraćajne nesreće na tom špicu, ajd što je loše odrađeno račvanje, nego što su po mom mišljenju trebali da stave na znakovima za obilaznicu strelice u smeru KA LEVO, dok za Beograd (centar) da ostanu strelice pravo. To bi koliko-toliko doprinelo da ljudi koji nisu navikli da idu autoputem lakše skapiraju gde treba da idu.
Pa zar ti @karim nije objasnio da postoje imbecili sve da im I sa jedne I druge strane ugrade "kineski zid" oni ce pokusati da sve preteknu I preskoce gazeci sva pravila pred sobom!
I to je ta grupa bahatih agresivnih vozaca za koje nema tog idealogical resenja koje bi zadovoljilo njihove prohteve. Licno ne smatram da je petlja BP idealna, naravno da se trebalo ici bar sa 3 trake do Transpeda, sa cetiri plus zaustavna dosta duze, ali mislim da ni ovo aktuelno resenje uopste nije toliko lose koliko se ovde dize prasina. Mnogo mnogo je bar po meni veci problem nas mentalitet I lose navike, kao I tolerisanje istih od strane drzave. A to je jezivo tesko promeniti.
@Pendolino I da postave bilo koje ogranicenje, ovi o kojima pisem cisto sumnjam da bi se osvrtali na njega.
Ne treba zaista mnogo: otvorite oci I ukljucite mozak! Stici cete kuci bezbedno!
 
Ja citam ovo i razmisljam o mojim iskustvima u poslednjih godinu dana i shvatam da smo mi Beogradjani postali jako egocentricni. Pazi bato kako to moze da bude iskljucenje za Beograd, navikli smo da nas auto put vodi pravo u centar Beograda. Svet se vrti oko Beograda? Idem na seminare i skupove po evropi sa dosta mladih ljudi iz Beograda. Kada se predstavljamo drugim ucesnicima, svi govore I am from Greece, Italy, Slovenia, Hungary, Albania..., samo nasi mladi ljudi kazu - I come from Belgrade. Kao da svaki Evropljanin mora znati gde je Beograd i da auto put ide pravo u Beograd. Smesni smo.
Ali autoput i dalje vodi u centar Beograda, kao što vodi u Beč ili u svaki američki grad, ništa mi tu nismo izmislili. Šta je i gde je tu problem?

Sad, imali ste post mog druga astroduleta, koji, da mu je logika slabija strana verovatno ne bi završio PMF, gde piše zašto je imao problem da se prestroji za Beograd, ali nije dovoljno. Evo, pošto i ja pretpostavljam osnovnoj logici ostale opštenaučne metode, ajmo ovako: svi kamioni voze desnom trakom; svi kamioni idu na obilaznicu - ergo, za obilaznicu treba da se odvaja desno, zar ne? Jer, u tom slučaju nema preplitanja sa putanjom kolone kamiona...

I bogami, ovako napamet, osim kod Ljubljane, ja ne mogu ni da se setim gde se to isključuje za ovoliki grad, umesto da se ide pravo (a Ljubljana je i dosta manji grad)? Gde bi to autoput iz NS bio produžetak obilaznice, umesto da ulazi u grad kao bulevar logičnim pravcem? Da nam to možda ne pravi efekat levka (Gazela) i još neke probleme? Nije mi poznato, a najzapadnije sam u Evropi kolima stigao do Pariza i evo, krajem oktobra ću opet drumom put germanskog sveta, pa možda otkrijem nešto novo.

Moram opet da vas pitam, kad tražite ovolika opravdanja za jednu svinjariju - jer nesolidno urađena rutinska stvar kao što je spajanje dva autoputa u 2023. godini jeste svinjarija - da li vam je neko blizak to projektovao? Jer ni to nema veze, među glavnim projektantima Instituta za puteve ja čak imam i jednu kumovsku vezu, ali ovo je čista svinjarija, jad i beda. I oni ljudi znaju da je jad i beda, nije da nisu bili nigde (mada je ovo zemlja gde vodeći egiptolog nikad nije bio u Egiptu). Izvinite, ali opravdanje ne postoji - svi znamo kakvi su nam vozači, i to se takođe moralo uzeti u obzir: svinjarija je time veća.
 
Što se tiče nomenklature obilaznice, nakon naplatne u Šimanovcima na displeju piše "For transit use Belgrade Ring Road"
 
На ауто-путу Е-75, на Обилазници око Београда, у тунелима Липак, Железник и Стражевица, данас је, услед кишних падавина, редукована дозвољена брзина кретања возила, саопштило је Јавно предузеће "Путеви Србије".

"Молимо све учеснике у саобраћају да возе пажљиво и да брзину кретања прилагоде условима на путу. Саветујемо да сви учесници у саобраћају, због своје безбедности и безбедности других учесника у саобраћају, поштују саобраћајне прописе и прилагоде брзину кретања условима на путу", наводи се у саопштењу
.
 
Моји утисци од јуче, када сам први пут пролазио петљом из правца Ниша и отишао према Београду:
- знакови за рачвање су јасни, и има их на 6-7 места, али налазе се преблизу рачвању; мој је утисак да су петљу морали да најаве на више места раније; пре скретања за Траншпед нема никакве најаве важног рачвања (видех само једну најаву 30 км раније; могли су искористити огроман простор за „семафор“ са натписом изнад наплатне рампе Врчин, с обзиром да тамо сви чекају 10-15 минута)
- само одвајање за Београд је прекратко и преуско, иако тамо има и места и асфалта колико год хоћеш; али то је већина нас већ много пута приметила и током изградње; бојим се да ће бити тешких незгода на том делу
- кад смо се одвојили за Београд, на путу су остали само Београђани; то је добра вест, дакле сви странци су скренули лево :)
 
Ja išao danas autoputem i obilaznicom i stepen bola u predelu prepona je neverovatna, posebno kod onih sa stranim tablama. zajaše levu traku i ne sklanjaju se, eventualno kad ih iseku par vozila sa desne strane, pa vide da im nije baš najpametnije. Definitivno presretači treba da konotrolišu, ne samo brzinu, već i ovakvo pravljenje kolona bez potrebe i to brzine od 110.
 
nije to toliko lose kao sto vama izgleda
moje skromno misljenje da je dovoljno dugo iskljucenje i dovoljno obiljezeno ako imalo gledas table kojih ima i previse
traka koja se razdvaja je nesto kraca u odnosu na onu koja spaja dva pravca prema nisu
i to je logicno , lakse je saobracaj razdvojiti na dva pravca ,nego dva pravca sliti u jedan
opet moje skromno misljenje vecina ljudi se prestroji bez problema recicemo 99,9%
e ovi sto nisu u tom procentu su ovi totalno zbunjeni i nenadareni za voznju uopste i
ovi sto smatraju da su samo oni bitni na putu i da svi treba da im se sklone sa puta bez obzira na gustinu saobracaja ,
bez obzira da li ste u zoni petlje izlaza ,odmorista
 
пре скретања за Траншпед нема никакве најаве важног рачвања (видех само једну најаву 30 км раније; могли су искористити огроман простор за „семафор“ са натписом изнад наплатне рампе Врчин, с обзиром да тамо сви чекају 10-15 минута)
Да се постави испред Транпшпеда па да настане још већа пометња? Неко ко пролази први пут би се можда искључио на Траншпеду уместо на Бубањ потоку. Не може испред једног искључења да се стави најава за неко друго.
Има тако нешто код Лукоил пумпе после аеродрома у смеру ка Шиду и Новом Саду. Путокази за скретање ка Новом Саду су испред искључења за пумпу (https://www.google.com/maps/@44.834...xHZSJsmf9Jz0f91g!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu). Истина је да пише 1000 метара, али већина возача прво види да је искључење па тек онда удаљеност.
 
Prošao sam u oba pravca više puta. Takođe pravio vratolomiju sa Miloša Velikog preko Obrenovca na obilaznicu pa u Beograd. Nije baš to toliko loše. Mislim da ne bi pomoglo ni više traka ni duži put isključenja. Problem su vozači. Još jedna stvar mi smeta. Ludačka vožnja u levoj traci. Ograničenje je 130. Ako ja toliko vozim što blicaju duga svetla iza mene ( koliko znam ovo je kažnjivo ). To treba policija da kontroliše a ne najmanju dozvoljenu brzinu. Nije mi jasno gde ljudi toliko jure i žure.
 
Ja išao danas autoputem i obilaznicom i stepen bola u predelu prepona je neverovatna, posebno kod onih sa stranim tablama. zajaše levu traku i ne sklanjaju se, eventualno kad ih iseku par vozila sa desne strane, pa vide da im nije baš najpametnije. Definitivno presretači treba da konotrolišu, ne samo brzinu, već i ovakvo pravljenje kolona bez potrebe i to brzine od 110.
kad im trubis i blicas, znas kako se sklanjaju
 
Ludačka vožnja u levoj traci. Ograničenje je 130. Ako ja toliko vozim što blicaju duga svetla iza mene ( koliko znam ovo je kažnjivo ). To treba policija da kontroliše a ne najmanju dozvoljenu brzinu. Nije mi jasno gde ljudi toliko jure i žure.
Nije naše da razmišljamo zašto neko ide brže od 130km/h. Zakon kaže da se ta krajnja leva traka koristi samo za preticanje ako to uslovi omogućavaju.

Taj što ide brže od 130 je ili neko specijalno vozilo (za koje ne važe ograničenja) ili nešto što nas ne treba da zanima.

Ako si krenuo u preticanje, a taj neko ko ide brže je iza tebe, to znači da nisi dobro procenio situaciju i da si (u teoriji) ti u prekršaju.

Ovo što sam napisao je zakon. Ja prvi ga ne poštujem u nekim situacijama, ali uvek se sklonim ako vidim da neko iza mene ide brže od mene i ne ulazim u levu traku ako vidim u retrovizoru nekoga ko ide iznad ograničenja.
 
Ali autoput i dalje vodi u centar Beograda, kao što vodi u Beč ili u svaki američki grad, ništa mi tu nismo izmislili. Šta je i gde je tu problem?

Sad, imali ste post mog druga astroduleta, koji, da mu je logika slabija strana verovatno ne bi završio PMF, gde piše zašto je imao problem da se prestroji za Beograd, ali nije dovoljno. Evo, pošto i ja pretpostavljam osnovnoj logici ostale opštenaučne metode, ajmo ovako: svi kamioni voze desnom trakom; svi kamioni idu na obilaznicu - ergo, za obilaznicu treba da se odvaja desno, zar ne? Jer, u tom slučaju nema preplitanja sa putanjom kolone kamiona...

I bogami, ovako napamet, osim kod Ljubljane, ja ne mogu ni da se setim gde se to isključuje za ovoliki grad, umesto da se ide pravo (a Ljubljana je i dosta manji grad)? Gde bi to autoput iz NS bio produžetak obilaznice, umesto da ulazi u grad kao bulevar logičnim pravcem? Da nam to možda ne pravi efekat levka (Gazela) i još neke probleme? Nije mi poznato, a najzapadnije sam u Evropi kolima stigao do Pariza i evo, krajem oktobra ću opet drumom put germanskog sveta, pa možda otkrijem nešto novo.

Moram opet da vas pitam, kad tražite ovolika opravdanja za jednu svinjariju - jer nesolidno urađena rutinska stvar kao što je spajanje dva autoputa u 2023. godini jeste svinjarija - da li vam je neko blizak to projektovao? Jer ni to nema veze, među glavnim projektantima Instituta za puteve ja čak imam i jednu kumovsku vezu, ali ovo je čista svinjarija, jad i beda. I oni ljudi znaju da je jad i beda, nije da nisu bili nigde (mada je ovo zemlja gde vodeći egiptolog nikad nije bio u Egiptu). Izvinite, ali opravdanje ne postoji - svi znamo kakvi su nam vozači, i to se takođe moralo uzeti u obzir: svinjarija je time veća.
Потписујем.

Мој колега из Ниша који сваког викенда путује на релацији бг-ниш-бг и веома је искусан возач исто је имао непријатно искуство са престројавањем. Чак ми је рекао и да би се први пут сигурно зезнуо и нашао на обилазници да га ја нисам упозорио на ову свињарију са све слањем линкова са беобилда.

Искључење на обилазницу из правца Ниша је морало да буде ИСКЉУЧЕЊЕЊЕ и то лево и то наравно денивелисано. Дакле, као рачвање обилазнице ка Панчеву и ка Нишу.
 
Ako si krenuo u preticanje, a taj neko ko ide brže je iza tebe, to znači da nisi dobro procenio situaciju i da si (u teoriji) ti u prekršaju.
Ovo, naravno, nije tačno... Taj što nailazi iza tebe nije Vučić pod pratnjom pa da svi moraju da mu se sklanjaju, već mora svoju brzinu da prilagodi situaciji na putu i drugim učesnicima u saobraćaju. Dok pretičem, taj što mi blica može da dobije samo srednji prst..
 
Naravno da znaš, vozila pod pratnjom imaju signalizaciju... Vučić, presretač a i svi ostali bez signalizacije mogu da ga duvaju jer je preticanja traka za preticanje a ne vozna za divljake kako oni to tradicionalno percipiraju...
 
Leva traka se ne blokira ako vozi maksimalno dozvoljenom brzinom. Za sve učesnike u saobraćaju za SVE je ograničenje 130. Nema prioriteta. Ako je ograničenje 100 onda je toliko maksimalno dozvoljeno u levoj traci kao i u desnoj. Po zakonu samo uključena rotacija i zvučni signali dozvoljavaju brzinu veću od dozvoljene na bilo kom putu. Ako nemaju rotaciju i zvučni signal za ta vozila važe pravila kao i za sve učesnike u saobraćaju ( pitajte vozače hitne pomoći, policajce i vatrogasce koji u ne malom broju slučajeva budu kažnjeni zbog prekoračenja brzine ). Ograničenje je zakon. Nema ko šta da vozi preko toga. Sve ostalo je prkršaj. Kakva leva traka za preticanja sa brzinom većom od 130. I ko može da te pretiče ako voziš 130, po kom zakonu, pravilu ili bilo čime. Gde to piše i gde je to "overeno"? Stvarno neko može da napiše da je vožnja veća od 130 dozvoljena? Zakon je napisan da se poštuje. Pa zar je moguće da čovek pod zdravim razumom kaže da sam ja u prekršaju a pridržavam se maksimalno dozvoljene brzine??? Ja ne blokiram nikoga nego pretičem sporije vozilo u desnoj traci. I da sam u levoj ako nema vozila sa rotacijom iza mene ne blokiram nikoga jel vozim maksimalnom brzinom. Ovo ne aminuje vožnju u levoj traci non stop ali ne može se nazvati blokadom.
 
Leva traka se ne blokira ako vozi maksimalno dozvoljenom brzinom. Zakon je napisan da se poštuje. Pa zar je moguće da čovek pod zdravim razumom kaže da sam ja u prekršaju a pridržavam se maksimalno dozvoljene brzine??? Ja ne blokiram nikoga nego pretičem sporije vozilo u desnoj traci. I da sam u levoj ako nema vozila sa rotacijom iza mene ne blokiram nikoga jel vozim maksimalnom brzinom. Ovo ne aminuje vožnju u levoj traci non stop ali ne može se nazvati blokadom.
Znam da onima koji stalno voze levom trakom i misle da su u pravu ovo dole ništa ne znači, ali eto, da negde u malom mozgu upale neku malu sijaličicu - ako imaju mozga :)

Zakon o saobraćaju:

Član 104

Na autoputu i motoputu sa više saobraćajnih traka namenjenih kretanju vozila u jednom smeru, vozač motornog vozila mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom, osim ako nije zauzeta vozilima koja se kreću u koloni, kao i prilikom preticanja.

https://www.021.rs/story/Zivot/Magazin/221494/Kako-se-pravilno-koristi-leva-traka-autoputa.html

https://www.paragraf.rs/dnevne-vesti/200818/200818-vest4.html

Da li se treba pomeriti iz leve trake zbog drugog automobila iza vas, čak i ako vozite maksimalnom dozvoljenom brzinom?

Da. Osim što konstantnom vožnjom levom trakom kršite propise, postoji više razloga zbog čega se vozaču iza vas žuri, moguće je da se radi o hitnom medicinskom slučaju ili nečemu sličnom, a da li se on kreće brzinom većom od dozvoljene, to ne utvrđujete vi, već saobraćajna policija, koja takav prekršaj i sankcioniše.
 
Znam da onima koji stalno voze levom trakom i misle da su u pravu ovo dole ništa ne znači, ali eto, da negde u malom mozgu upale neku malu sijaličicu - ako imaju mozga :)

Zakon o saobraćaju:

Član 104

Na autoputu i motoputu sa više saobraćajnih traka namenjenih kretanju vozila u jednom smeru, vozač motornog vozila mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom, osim ako nije zauzeta vozilima koja se kreću u koloni, kao i prilikom preticanja.

Zaboravih da dodam i kaznenu odredbu za vožnju levom trakom:

Kazneni zakon:
Član 333

Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koji postupi suprotno odredbama iz sledećih članova ovog zakona:

60) člana 104. st. 1, 4. i 5,
 
Isto kao sto saobracajna policija utvrdjuje njegovu brzinu tako utvrdjuje i sankcionise i to sto je neko konstantno u levoj traci. Do sada nisam cuo da su nekome napisali kaznu za to. Za brzinu, pak, pisu li pisu, sto ce reci da je mnogo vise divljaka koji jurcaju nego ovih sto jasu levu traku

Cesto se desava na Bg-Ns-Bg da je desno kolona 90, a levo kolona 130. I redovno se pojavljuje strucnjak koji vozi 150 i sta sad? Treba cela kolona 1 po 1 da mu se sklanja jer on eto zuri?
 
Vrh