Pošteno se nasmejem kada na terenu vidim nekoga ko je omašio za Beograd centar ili nastavak dalje obilaznicom i nije mi ih žao uopšte, a obrazložiću i zašto.
Vozač sam već evo 20 godina, a složićete se svi da je to podebeo staž tokom kog se mogu videti svakakve situacije u vožnji koje nas ostave u šoku, skoro da mi svesni i savesni (neko više, a neko manje
) ponajviše iskusni, sami doživljavamo te smešne ili vrlo rizične i nepromišljene situacije u kojima se drugi često nađu, u tolikoj meri da zaželimo da stanemo uz put da se lepo ismejemo, a neretko uzmemo šećeruvodu.
U konkretnoj situaciji, smatram da je u pitanju neotesanost i sebičnost velike većine vozača koji misle da je najbrža/preticajna traka jedina za saobraćaj i da su srednja i zaustavna traka "tehničkog karaktera" i da se njima ne treba kretati. Ne možemo očekivati da takvi vozači posvećuju dužnu pažnju saobraćajnoj signalizaciji i putokazima. Skorašnji primer, do pre nekih mesec dana, iz pravca Niša ka Beogradu gužve i zakrčenje u preticajnoj traci, dok srednja zvera prazna, svaki deveti se seti da može i njom u tom smeru ka centru. Mislim da je sve mnogo jasnije obeleženo nego signalizacija nesretnog "Miloša Velikog" pre spajanja sa Surčinom i Novim Beogradom, kada smo pri dolasku ka Beogradu kod Jakova imali putokaz "Sajam"
, koji je kod vozača izazivao, neki bi rekli "primitivne namere i salve hvale" za go'sn Drobnjaka kome je Baron Rubinštajn nalagao kako i šta da obeležava. Zamislite soluciju, isključite se tu i put vas vodi preko Ostružnice i na Obrenovački put ka Sajmu...
No, vratimo se suštini. Ovde moram da istaknem da lično pozdravljam sve velike projekte koji se realizuju i koji su namenjeni olakšanju života građana, ali ne mogu da hvalim brzinu i način realizacije jer se sve radi kako bi bilo predstavljeno kao milostinja manjne građanima kao većini, običnoj raji što je pogrešno.
Kakvi god da su, od te manjine ne možemo očekivati da pred Beograd ulaze u vozila "neprilagođenih" vozača i da im oni izvozaju tu navodno nejasnu deonicu račvanja i razilaženja smerova za obilaznicu i centar.
Dopadaju mi se neki predlozi iz priloženog videa, naročito za horizontalnu signalizaciju i repeticiju iste, ali više od toga stvarno ne treba.
Najlekovitija jeste svest tokom vožnje, poštovanje saobraćanih propisa i blagovremeno uviđanje promena u okoruženju i na putnom pravcu, prilagodljivost brzine, naročito na deonicama koje donose promene kao što je ova.