Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Baš sam juče vozio. Ni ne bi bilo toliko iznenađenja da je signalizacija malko bolje odrađena, da se zna kad će se otvoriti dve desne trake i kada bi se svi pridržavali ograničenja (čini mi se 80).
 
Prođoh i ja obilaznicom pre par dana od petlje Ostružnica do Bubanj Potoka. Prvi utisak je da fali treća traka, veoma često se događalo da kamion pretiče drugi kamion i tako usporava traku za preticanje. Jednostavno nije moguće voziti 120/130 jer se stalno nešto događa ispred vas, 100 kmh je optimalno.
 
Hm, ja sam se juče iz Ikee vraćao i nisam imao problem da pogodim skretanje. Postoji oznak Beograd Centar i zaista ne znam šta tu nije jasno (ni nekima ovde, a mislim i da se Predsednik bunio zbog toga). Takođe i na N1 prilogu je pričano o tome.

Kod svake petlje se prate oznake, a ne neki naš osećaj.

A što se tiče petlje Dobanovci - ceo vozački život pizdim jer tamo nema oznake Beograd Centar, nego se juri oznaka Beograd Aerodrom, ako se želi ići u centar grada ili na Novi Beograd.

Čak sam dobio svojevremeno i odgovor zašto se ta oznaka tamo ne nalazazi

На државним путевима I A реда у зонама чворова и петљи, вођење саобраћаја дуж трасе поменутих путева је ка даљинским центрима или већим местима до којих се долази искључењем са петљи осталим државним путевима.



На чвору Београд из свих праваца и смерова се појављује поред даљинских одредишта и одредиште Београд -аеродром, а након искључења са државних путева I A реда на привремену деоницу државног пута I A реда број 1, чвор Београд - петља Бубањ Поток (градски део ауто-пута) се појаљују као одредишта локални појмови.



На државном путу I A реда број 2, петља Сурчин Југ, из смера Чачка се такође, поред даљинских одредишта, појављују и одредишта Београд - сајам и Београд - аеродром до којих се долази различитим смеровима. Вођење до Београдског сајма са предметне петље је у правцу ка Нишу Обилазницом око Београда до петље Остружница, где се даље саобраћај води на локалну мрежу путева града Београда. Вођење до Београдског аеродрома (градског дела ауто-пута) је у правцу ка Новом Саду и Сремској Митровици до чвора Београд, одакле се даље саобраћај води ка аеродрому.



На сајту ЈП "Путеви Србије" можете наћи Референти систем мреже државних путева Републике Србије у коме су дефинисане све деонице и петље државних путева I A реда.
 
Izbrojao sam 7 znakova od Ikee do petlje koji jasno i nedvosmisleno govore gde treba skrenuti za Beograd, a gde za Novi Sad, Šid, Zagreb, Budimpeštu. I pored ovoga viđem dosta ljudi koji u poslednjem momentu prelaze. Treba samo vremena, za koju nedelju će se rešiti.
 
LJudi se jos nisu navikli, pa se pojedini kasno prestroje, bas kad sam se vracao sa Kosmaja. Ali dobro, treba malo vremena da prodje , i bice sve u redu.👌
 
Да ли је могуће да спој старог и новог пута из смера Ниша ка Београду нису обележили прописно хоризонталном сигнализацијом? Зауставна трака ни из чега постаје трака за искључење ка Београду. Притом чак нису ни погодили спој. Као да су траке на новој деоници шире па се на прелазу не поклапају.
 
Да ли је могуће да спој старог и новог пута из смера Ниша ка Београду нису обележили прописно хоризонталном сигнализацијом? Зауставна трака ни из чега постаје трака за искључење ка Београду. Притом чак нису ни погодили спој. Као да су траке на новој деоници шире па се на прелазу не поклапају.
Taj prelazak je izuzetno štrokavo odrađen, što je najgore nije puno posla u pitanju pa su mogli da odrade to u sklopu pripreme otvaranja obilaznice. Treba obnoviti celu horizontalnu signalizaciju od Tranšpeda do petlje BP.
 
Nepostioji jasno označen prestanak zaustavne trake i početak širenja autoputa na 1:10. Zaboravili su da označe sa onom kosom debelom crtom // kraj zaustavne i početak širenja autoputa. Drugo horizontalna signalizacija na samoj traci bi mogla da se uradi sa oznakama SM in NS strelica pravo a za BG desno, pa onda BG pravo u desnom trakama al realno slabo se to stavlja. Više na petljama nego na čvorovima. Problem je što ljudi voze napamet pa im treba malo vremena da ukapiraju da moraju da drže desnu traku i da skenu za BG. Ovaj je mogao na šiljak da se nabije mada verovatno da će biti takvih slučajeva jer je poznato da se ljudi nabijaju na šiljak. Npr. Na petlji Batajnica nedostaje ceo stub. Skinuli ga pa ljudi ne znaju ge za Zemun ili Batajnicu kad siđu sa autoputa pa se nabodu na šiljak. Eno ga sav zgužvan stoji.
 
Update danas od 14h:

1. Tunel Strazevica u pravcu ka Bubanj Potoku pusten u potpunosti (do danas je bila koriscena samo jedna traka). Dakle obe trake su u funkciji

2. T raskrsnica kruznog puta sa petljom Avala obelezena tako da sada postoji posebna traka za skretanje ulevo iz pravca Resnika

3. U toku radovi na postavljanju ograde na rampama nadvoznjaka kod Resnika
 
Update danas od 14h:

1. Tunel Strazevica u pravcu ka Bubanj Potoku pusten u potpunosti (do danas je bila koriscena samo jedna traka). Dakle obe trake su u funkciji

2. T raskrsnica kruznog puta sa petljom Avala obelezena tako da sada postoji posebna traka za skretanje ulevo iz pravca Resnika

3. U toku radovi na postavljanju ograde na rampama nadvoznjaka kod Resnika
Sta je ostalo jos da se uradi oko nadvoznjaka, samo ograda do kraja da se stavi? Jutros sam prosao video bager na sred puta i nista drugo, ima i put ima sve...
 
Sta je ostalo jos da se uradi oko nadvoznjaka, samo ograda do kraja da se stavi? Jutros sam prosao video bager na sred puta i nista drugo, ima i put ima sve...

A kakva je situacija sa priključkom na put prema manastiru/Rakovici ?

Sa dron snimaka vidi se da tu postoji neki diskontiutet/oštar prelaz.

rakov.jpg
 
Poslednja izmena:
Druga stvar, koju sam i ja primetio prolazeci petljom, je da vozaci koji idu za Beograd "spavaju" u levoj traci i onda se prestrojavaju u zadnji momentat sekuci put onima koji produzavaju pravo obilaznicom i prelaze preko iscrtanog polja za usmeravanja saobracaja. Posle Vrcina debelo gaze preko ogranicenja i hvataju zalet za uzbrdo. Pri tim brzinama odvajanje koje je izvedeno u duzini od 400m prodje za manje od 10 sekundi. Potencijalno crna tacka, ako vozaci ne nauce da se prestrojavaju na vreme.

Naslutio sam da ce ovo biti problem kad sam pisao prvi post. Danas sam ponovo prosao istom deonicom (imam familiju podno Kosmaja) i opet ista stvar. Jedini sam se iskljucio za Beograd na vreme i sam vozio u dve desne trake a onda su pred samo odvajanje poceli da upadaju kao skakvci sa leve strane. Ovaj put sam znao za jadac pa sam bio u skroz desnoj da im ostavim mesta. Nema opravdanja u nejasnoj signalizaciji jer kod nas vozaci ne obracaju paznju na signalizaciju nego uce da voze deonice napamet. Nejasnoce na koje se ranije opravdano ukazivalo se odnosilo na iskljucivanje sa kruznog toka na petlju Avala. To je sada reseno horizontalnom signalizacijom. Jednom sam se nasalio da se saobracajna nekultura treba uzimati kao faktor pri projektovanju, sad to ozbiljno mislim.
 
Danas sam prvi put prošao od Vidikovca prema Beogradu. I ja sam na trenutak bio zbunjen kako Beograd desno - a Niš levo - ali je jako dobro označeno ima 6-7 tabli koje pokazuju smerove i ko to ne ukapira stvarno neka ide do tranšepda pa neka okreće.

Ono isključenje ispred budućeg tunela je jako loše i usko rešeno. Ugao je veći od 90 stepeni, možda čak i 120. Brzina kojom sam prošao je 10-20kmh. Označeno je ok ali mislim da će biti izletanja uskoro.
 
Treba ograničiti brzinu od Transšpeda do BP u pravcu ka BG.
Devedesetih. Mislim 1991.
Postoji i treći put bez tunela, gde smo vozili pre.
Ја мислим да је Стара Стражевица изграђена доста раније. Имао је чак и калдрму пре него што је рађена санација..Делује као педесете, шездесете..
 
Vrh