Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Знам одлично куда се иде сада и куда ће се ићи кад обилазница буде завршена (ако то дочекамо).

А што се СМТ тиче, нисам баш сигуран да је предвиђена као аутопут.
 
Inače je sadašnji putni pravac za PAnčevo zamišljen tako da sa strane postoje uže servisne saobraćajnice koje će služiti za skretanja ka objektima sa strane, a glavna saobraćajnica da bude ekspresna, kao što je to normalno i zastupljeno svuda gde ne vlada SEMAFOR-60KMH logika. Isto rešenje moralo bi da se primeni i na pravac Beograd-Batajnica (tzv. početak novosadskog autoputa).
 
Нисам баш сигуран, али чини ми се да су чак биле предвиђене и денивелације, па се од тога одустало збаог недостатка пара.

А дауж Новосадског пута су једним делом урадили сервисне саобраћајнице (код Метроа и ОМВ-а), што, наравно, ни издалека не покрива цео потез.
 
Evo novih desavanja u nasem gradjevinarstvu. Ocemu se radi procitajte u textu iz Blica:

Milijardu evra dug države građevinarima

Sindikat radnika građevinarstva odlučio je da 8. septembra stupi u generalni štrajk i obustavi radove na jedan sata. To znači, da će stati rekonstrukcija Gazele, izgradnja koridora 10, mosta kod Beške, odnosno svi veći projekti u zemlji. Prema grubim proračunima, država građevincima duguje milijardu evra, zbog čega su preduzeća nelikvidna i ne mogu da učestvuju na tenderima. Ukoliko se stanje ni posle probnog štrajka ne popravi građevinci najavljuju da će mehanizacijom blokirati sve gradove u Srbiji.
Domaća preduzeća nemaju para da bi mogla da učestvuju na tenderima

Ovaj štrajk najvećeg sindikata radnika građevinarstva i proizvodnje materijala, upućen je protiv države. Država kao najveći investitor u Srbiji najviše duguje preduzećima, poput "Energoprojekta", "Ratka Mitrovića", "Planuma", "Puteva Užice", "Mostogradnje", koje potražuju oko 100 miliona evra, dok ukupan dug države prema građevinskim preduzećima iznosi 300 miliona evra. Tome treba dodati i dugovanja lokalnih samouprava, čiji je tačan iznos teško utvrditi, ali se procenjuje da zajedno sa prethodnim dugovima ukupan dug dostiže milijardu evra! Teško stanje se odražava na kompletnu građevinsku industriju koja zapošljava više od 127.000 radnika.


- Građevinski radnici dovedeni su do ruba provalije. Ne znaju kolika im je nadnica, ali osećaju napor redovnog i prekovremenog rada koji im se najčešće ne plaća. Nekada ponos naše privrede i brend širom sveta, domaća građevinska industrija pala je na najniže grane, a građevinski radnici ostaju bez posla, bez uplaćenih doprinosa za zdravstveno i penziono osiguranje. Zato Dan građevinara sutra nećemo proslavljati već ćemo ga dočekati radno na ono malo radnih mesta koje smo uspeli da sačuvamo - ističe Duško Vuković, predsednik Sindikata.
Građevinarstvo je u najtežem položaju u privredi Srbije. Prosečna zarada zaposlenih u ovoj privrednoj grani u junu iznosila je 28.500 dinara, dok je prosek privrede 32.500 dinara.


- Most na Adi su projektovali Slovenci, a radove izvode Austrijanci, fabriku vode u Makišu grade Slovenci. Kao da Srbija nema građevinskih preduzeća koja bi to mogla da rade. Naša operativa služi samo za kooperantske radove, a ne za izvođačke. To što su mnoge domaće firme nelikvidne, pa ne mogu da se nadmeću na tenderima, često je posledica toga što država nije platila firmama za obavljene poslove. Kažu da strane firme dobijaju najveće poslove zato što su uslov bile reference o velikim radovima kakve domaći građevinci nisu mogli imati. Međutim, domaće firme su ostale bez posla jer su državni organi baš na ovaj način formulisali uslove tendera - objašnjava direktor Sindikata.


Najvažniji zahtev koji Sindikat od države traži da ispuni osim vraćanja dugova jeste da se zaključi granski kolektivni ugovor. On bi im garantovao minimalnu cenu radne snage, visinu regresa, visinu toplog obroka i terenskog dodatka, na koji način će i poslodavci biti dovedeni u približno iste uslove privređivanja. Naime, svrha granskog kolektivnog ugovora trebalo bi da bude pružanje stabilnog okvira za obezbeđivanje rasta građevinske proizvodnje, povećanja zaposlenosti, suzbijanje nelojalne konkurencije, kao i smanjenja socijalnog dampinga.


- Turska nas je zamenila na ruskom tržištu. Drugi problem je starosna i kvalifikaciona struktura radne snage. Nismo zainteresovali mlade da se već kroz srednje obrazovanje spremaju za građevinarstvo. Nikada nije bilo gore. Za godinu dana proizvodnja je pala i do 50 odsto, zalihe građevinskog materijala su na nivou petomesečne proizvodnje, ugašeno je više od 500 preduzeća - ističe poražavajuće podatke Vuković.


Zalihe građevinskog materijala premašuju petomesečnu proizvodnju, a ako se budu gomilale dosadašnjim tempom, iduće godine u stečaj bi mogla da ode trećina sadašnjeg potencijala. Najveću štetu pretrpeće visokogradnja, prvenstveno izgradnja stambenog i poslovnog prostora.


Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u ciglarskoj industriji proizvodnja je pala čak 70 odsto. Proizvodnja građevinske stolarije i podova pala je oko 40 odsto, proizvodnja cementa 20, a proizvodnja proizvoda od betona 10,5 odsto.


Dulić: Razumem nezadovoljstvo
Oliver Dulić, ministar prostornog planiranja, kaže za "Blic" da razume nezadovoljstvo zaposlenih u građevinskoj industriji, ali da je globalna ekonomska kriza pogodila taj sektor i u našoj zemlji. Ipak, država pomaže građevinskom sektoru, tvrdi on:
- Već sledeće nedelje na sednici Vlade biće odobreno prvih 13 projekata iz programa pomoći domaćem građevinarstvu. Krajem avgusta ili početkom septembra počinju prvi radovi na lokaciji "Stepa Stepanović", gde će na gradilištu od oko 500.000 kvadrata nadam se biti uposlen najveći deo domaće operative. Radi se o najvećem gradilištu u istoriji Srbije. O interesovanju građana najbolje svedoči podatak da je preko Građevinske direkcije Srbije već rezervisano blizu dve hiljade stanova - objašnjava Dulić.



Poražavajuće činjenice
- 500 preduzeća ugašeno u poslednjih godinu dana
- 85 odsto preduzeća nelikvidno
- 70 odsto povreda na radu sa smrtnim ishodom samo na gradilištima
- 50.000 radnika i 10.000 projektanata ostalo bez posla
- 40 odsto pad proizvodnje građevinskog materijala, a izvoza 70 odsto
- 30 odsto neprijavljenih radnika na gradilištima



Zahtevi sindikata
- hitno pronalaženje rešenja za izmirenje dugova
- bolji uslovi za rad, sprečavanje rada na crno i obavezno zdravstveno osiguranje za radnike
- potpisivanje granskog kolektivnog ugovora
- pronalaženje rešenja za povratak domaćih preduzeća na inostrano tržište
 
Bice vrlo zanimljivo videti kako ce se dalje odvijati stvari. Kako sada stoje, ne izgleda i ne mirise na dobro.
Ipak se obistinjuju moje sumnje u vezi sa velikim projektima. Samo da ne stane SVE. To ce biti velika katastrofa za celo drustvo.

Sta vi milsite?
 
Ja mislim da građevinci prete praznom puškom jer nemaju izbora. U krizi je sve zamrlo i stalo, i jedino država može da ih uposli, tako da im je slaba vajda od štrajka. Jedino će se malo preganjati da izbore neku crkavicu, ali ako ne budu radili na ovim projektima, drugih jednostavno nema.
 
a kakav je to rad i uposljavanje, ako te neko ne placa? sta ti imash od tog rada, jel mozesh time da nahranish decu? Sve sumnjam da ne placaju ove sto rade na Adi ili u Makishu, kao sto to rade sa jadnichcima na Bulevaru kojima kasne vec trecu platu
 
Ne upuštam se u ostale dimenzije (političku, ekonomsku, moralnu...), jer ćemo otići predaleko, a sve osim da se kvalitetno radi i kvalitetno plati naravno da je zlo. Samo sam komentarisao mogućnost da infrastrukturni projekti stanu.
 
Sramota je da se prica o novim projektima kad ko zna koliko starih nije placeno.
Drzava verovatno ima duple arsine kada je u pitanju placanje domacim i stranim gradjevinskim kompanijama.
Dakle, u smislu da se gradjevinci izbore za bolje uslove i placanje onoga sto je vec uradjeno, potpuno podrzavam strajk.

A Dulic uporno menja teze i prica o novim gradilistima, umesto da za pocetak, vrati dugove.
 
Не заборави и чињеницу да се неки поројекти финансирају из кредита (за шта има пара), а неки из буџета (за шта, по свој прилици, нема пара).
 
Nije samo problem kad nema para u budžetu. Problem je i kad se odvoje pare u budžetu za projekte, jer se nikad ne zna kad će neki ministar da prebaci pare za neke druge stvari (može mu se) što je kod nas čest slučaj. Najsvežiji je primer Straževice gde Mrka hoće da prebaci trećinu para sa tog projekta na JAT ili nešto drugo. Pri tom mrtav ladan kaže da izgradnja Straževice iako im neće dati deo para neće trpeti a radovi stajali prethodne dve godine jer nije bilo para.
Zato je najbolje uzimati strane kredite jer se pare jedino tako troše namenski a i manja je mogućnost zloupotreba. Problem naših gradjevinaca je što većina ne ispunjava uslove tendera za projekte koji se finansiraju stranim kreditima gde su isplate redovne a odobrene pare se mogu koristiti isključivo za odredjen projekat. Tu čak ni Mrka ne može ništa da sje*******e.
Naše gradjevinske firme rade većinom za projekte koje se finansiraju iz budžeta gde nikad ne znate kad će vam dati pare (koje godine) mada ako poznajete odredjene ljude neće biti problema sa isplatama.
 
Dedinje SMT nije planirana da ide do Pančeva, pri tom prema planu kroz šumadijski deo grada biće i većih krivina što će ako tako ostane jednostavno onemogućiti karakteristike AP. Obilaznica oko BG-a ide do Pančeva i ona ima karakteristike AP-a. O nekom drugom AP do Pančeva iluzorno je i razgovarati, jer nema para ni za završetak obilaznice za koju smatram da je prioritet jer izmešta tranzit i trajno rešava veliki problem.
 
evo jos jednog teksta iz novina. Opet, deluje mi sve kao da ce stvarno biti nesto od toga.

"Napadnuto" 120 kilometara Koridora
12. avgust 2010. | 10:03 | Izvor: Novosti
Beograd -- Na drumskom Koridoru 10 radovi se odvijaju na više deonica, kažu građevinari i dodaju da je "napadnuta" trećina deonica koje trebaju da budu završene do 2012.


Kompletiranje najvažnijeg putnog pravca u zemlji odvija se u skladu sa predviđenom dinamikom, tvrde u preduzeću "Koridor 10".

Trenutno se radovi izvode na severnom kraku od Horgoša do Novog Sada, zatim na mostu kod Beške, nastavljena je izgradnja tunela Straževica na obilaznici oko Beograda, a mašine bruje i na budućem obilaznom putu oko Dimitrovgrada.

"Napadnuto je" oko 120 kilometara od ukupno 300 koliko treba da se završi do maja 2012. godine.

S obzirom da je građevinska sezona u jeku čini se da putari u ovom trenutku baš i nemaju mnogo posla. Ali, uskoro će se otvoriti i nova gradilišta za koja se tenderske procedure privode kraju. Za pojedine deonice tek se priprema tenderska dokumentacija.

Inače, radovi su započeti i na takozvanom Koridoru 11, odnosno prvoj deonici budućeg autoputa Beograd - južni Jadran od Uba do Lajkovca. Najviše posla trenutno imaju domaći konzorcijum, koji predvodi PZP Beograd i austrijska Alpina.

Na severnom kraku Koridora 10 trenutno se izvode zemljani radovi na "otvorenom radnom frontu" dužine koja premašuje 80 kilometara. Ukupno je angažovano oko 400 građevinskih mašina i 550 radnika.


Reč je o izgradnji leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada u dužini od 88 kilometara, a gradiće se i deonica od 24 kilometra, koja će Kelebiju povezati sa Koridorom 10. Ugovoreni rok za završetak posla je kraj januara naredne godine, ali putari obećavaju da će radove završiti ranije.

Na obilaznici oko Beograda, nakon revizije cena i ugovora sa Energoprojektom nastavljeni su radovi na izgradnji tunela Straževica. U septembru očekuje se početak izgradnje i na trasi od Batajnice do Dobanovaca, a posao je poveren Štrabagu. Narednog meseca krenuće i radovi na petlji Batajnica.

Preduzeće "Koridor 10" objavilo je u sredu poziv za predkvalifikaciju izvođača radova na izgradnji autoputa od obilaznice oko Dimitrovgrada do graničnog prelaza sa Bugarskom. Reč je zapravo o izgradnji dva tunela - Pržojna padina i Progon. Prijave mogu da se dostave do 29. septembra.

Od Niša ka bugarskoj granici radovi se trenutno odvijaju na 5,8 kilometara trase obilaznice oko Dimitrovgrada i izgradnji sedam mostova, koji su sastavni deo obilaznog puta.
 
И онда се Тадић, Ђилас и компанија шетају по градилиштима и пред камерама прете грађевинарима а дугју им паре! Срамота! Нису им требали дати ни да изађу из оног тунела.
 
ića":8tcvvzs1 je napisao(la):
evo jos jednog teksta iz novina. Opet, deluje mi sve kao da ce stvarno biti nesto od toga.

"Napadnuto" 120 kilometara Koridora
12. avgust 2010. | 10:03 | Izvor: Novosti
Beograd -- Na drumskom Koridoru 10 radovi se odvijaju na više deonica, kažu građevinari i dodaju da je "napadnuta" trećina deonica koje trebaju da budu završene do 2012.


Kompletiranje najvažnijeg putnog pravca u zemlji odvija se u skladu sa predviđenom dinamikom, tvrde u preduzeću "Koridor 10".

Trenutno se radovi izvode na severnom kraku od Horgoša do Novog Sada, zatim na mostu kod Beške, nastavljena je izgradnja tunela Straževica na obilaznici oko Beograda, a mašine bruje i na budućem obilaznom putu oko Dimitrovgrada.

"Napadnuto je" oko 120 kilometara od ukupno 300 koliko treba da se završi do maja 2012. godine.

S obzirom da je građevinska sezona u jeku čini se da putari u ovom trenutku baš i nemaju mnogo posla. Ali, uskoro će se otvoriti i nova gradilišta za koja se tenderske procedure privode kraju. Za pojedine deonice tek se priprema tenderska dokumentacija.

Inače, radovi su započeti i na takozvanom Koridoru 11, odnosno prvoj deonici budućeg autoputa Beograd - južni Jadran od Uba do Lajkovca. Najviše posla trenutno imaju domaći konzorcijum, koji predvodi PZP Beograd i austrijska Alpina.

Na severnom kraku Koridora 10 trenutno se izvode zemljani radovi na "otvorenom radnom frontu" dužine koja premašuje 80 kilometara. Ukupno je angažovano oko 400 građevinskih mašina i 550 radnika.


Reč je o izgradnji leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada u dužini od 88 kilometara, a gradiće se i deonica od 24 kilometra, koja će Kelebiju povezati sa Koridorom 10. Ugovoreni rok za završetak posla je kraj januara naredne godine, ali putari obećavaju da će radove završiti ranije.

Na obilaznici oko Beograda, nakon revizije cena i ugovora sa Energoprojektom nastavljeni su radovi na izgradnji tunela Straževica. U septembru očekuje se početak izgradnje i na trasi od Batajnice do Dobanovaca, a posao je poveren Štrabagu. Narednog meseca krenuće i radovi na petlji Batajnica.

Preduzeće "Koridor 10" objavilo je u sredu poziv za predkvalifikaciju izvođača radova na izgradnji autoputa od obilaznice oko Dimitrovgrada do graničnog prelaza sa Bugarskom. Reč je zapravo o izgradnji dva tunela - Pržojna padina i Progon. Prijave mogu da se dostave do 29. septembra.

Od Niša ka bugarskoj granici radovi se trenutno odvijaju na 5,8 kilometara trase obilaznice oko Dimitrovgrada i izgradnji sedam mostova, koji su sastavni deo obilaznog puta.
Mnogo losiji clanak od onog u politici,takodje vode onaj sektor od orlovace do avalskog puta kao zavrsen po njima(novostima)
 
Jedna stvar mi nije jasna sa obilaznocom, kako ce biti organizovane naplatne rampe?

Na primer, da li ce neko ko ide iz Novog Sada za Nis prolaziti kroz naplatne rampe kod Beograda? Ako ne, sto bi bilo logicno, gde ce biti rampa kada se izlazi sa ibarske na obilaznicu? Takodje, gde ce biti rampa kada se ide od Cukarice na autoput za Pozegu?
 
Deonica Dobanovci-Bubanj potok je projektovana '80 godina i tad nije bilo u planu naplata na obilaznici. Pre nekoliko godina počela je priča o mogućoj naplati ali koliko znam sve je ostalo na pričama.
 
pa ako uvedu naplatu na obilaznici i dalje ce svi ici gradom preko gazele cak kada se i zavrsi obilaznica,ne uzdam se u nase momke u plavom da ce to spreciti
 
Napravismo ražanj a zec još u šumi :)

Daleko je završetak kompletne obilaznice a i kad se završi (jednog lepog dana) teško da će to proći. To se pre nekoliko godina samo spominjalo kao opcija za koju tada gotovo niko nije bio. Od tad više niko "bitan" nije to pomenuo bar da ja znam.
 
haha, izvinite za OT, ali morao sam da sa vama podelim ovu fotografiju... ovo ce Lacoste da placa suvim zlatom, jbt Mrka i Dacic kao tata i sin... Ko nama vodi drzavu.........

sp-karadzic.jpg
 
Kartograf":fsmw1d9x je napisao(la):
haha, izvinite za OT, ali morao sam da sa vama podelim ovu fotografiju... ovo ce Lacoste da placa suvim zlatom, jbt Mrka i Dacic kao tata i sin... Ko nama vodi drzavu.........

http://www.novosti.rs/upload/images/2010/08avg/1708/sp-karadzic.jpg
Gledao juče na SOS kanalu.
Gradilište "Kuće fudbala" u Staroj Pazovi.
U jednom trenutku, na balkonu sa kojeg puca pogled na ceo kompleks Mrka, ozbiljno namršten, klimnu u znak odobravanja Toletu Karadžiću, i u pola glasa reče : "- Dobro ti je ovo."
:lool:

Ne zna se ko je deblji i masniji.
Celu svitu je vodio neki stariji čovek, da li je šef projekta ili šta već, sav mršav i ispijen, opaljen suncem, svaka rečenica mu je pametna i odmerena, sve jasno i precizno objašnjava bez viška reči - APSOLUTNI KONTRAST ovog protiv-pragnjećeg voda.
Tuga od države.
 
Zar ne postoji neki "dress code", kako mogu politički funkcioneri da se oblače kao seljaci?
 
Smrt elitizmu, sloboda narodu!

Nemam ja nista protiv toga ako hoce neko da kritikuje nekog politicara zbog ponasanja, korupcije, sirenje mrznje ili cega vec al da ih kritikujemo po tome kako se oblace... Ko je ovde seljak?
 
stranac":9576clx1 je napisao(la):
Zar ne postoji neki "dress code", kako mogu politički funkcioneri da se oblače kao seljaci?
Mislim da mogu da hebu u bilo kom odelu hoce,demokratija i to...

Imate intervju u danasnjim novostima sa mrkom pod nazivom pustite me da radim,nemam duse da ga prenesem,ko ima mazohisticke tendencije nek ga sam nadje i procita...
 
Vrh