Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Nema tu znatno povećavanje verovatnoće. Ti si kao vozač dužan da obraćaš pažnju na ono što se dešava oko tebe i ispred tebe i moraš uočiti da se neko prosto kreće sporije, odnosno brže od tebe. Minimalno ograničenje na auto-putu postoji i to je jedino što je važno.

Koliko pOvEćAvA vErOvAtNoĆu za saobraćajnu nezgodu to što vozači ne drže volan dvema rukama, ne obraćaju pažnju na okolinu dok im trešti muzika i ništa ne čuju, ili čak kad stave slušalice u uši? Koliko povećava neispavanost, nedržanje odstojanja? Koliko je opasno nevezivanje pojasa? Možemo tako do prekosutra.
 
(to se vodi kao preticanje, ne obilaženje btw.) .
Izvinjavam se na permutovanju termina.

U svim slučajevima "verovatnoće" isključivo je kriv taj koji krši zakone ali se krije iza termina "lEvA TrAkA je za PrEsTiZaNje" dok mi blica ksenonom jer sam ga ugrozio svojoj propisnom vožnjom od 130.

Bukvalno bih sutra podržao zakon o trajnom oduzimanju vozačke dozvole za pojedine prekršaje. Lepo da psihijatar u kartonu napiše "nesposoban za upravljanje vozilom". Pa da vidimo da li bi se divljalo. Na medicinsku komisiju

prebacite ove postove u neku prikladniju temu.
 
Poslednja izmena:
Kako pridržavanje ostalih stvari koje su bitne isključuju i ovu konkretnu stvar? Ne znam koji te demoni spopadaju pa mi tu pišeš tAkViM sLoVimA al vidim tvoju borbu i samo napred, budi jak.
 
Nema tu znatno povećavanje verovatnoće. Ti si kao vozač dužan da obraćaš pažnju na ono što se dešava oko tebe i ispred tebe i moraš uočiti da se neko prosto kreće sporije, odnosno brže od tebe. Minimalno ograničenje na auto-putu postoji i to je jedino što je važno.

Koliko pOvEćAvA vErOvAtNoĆu za saobraćajnu nezgodu to što vozači ne drže volan dvema rukama, ne obraćaju pažnju na okolinu dok im trešti muzika i ništa ne čuju, ili čak kad stave slušalice u uši? Koliko povećava neispavanost, nedržanje odstojanja? Koliko je opasno nevezivanje pojasa? Možemo tako do prekosutra.
lNUh0uV.gif
 
@astrodule Promaklo mi je u autoškoli šta je preporučena brzina na autoput ??
Učili su nas za maksimalnu i minimalnu brzinu. Upravo preticajna traka zato postoji. Ako bi svi vozili 130, onda bi nam jedna traka bila dovoljna jer niko ne bi prestizao. Nikad mi nije zasmetao auto koji vozi sporije već onaj koji vozi brže od 130 je ne mogu da izvršim prelazak u levu traku bezbedno.

Putničko vozilo B kategorije koje vuče kamp prikolicu na autoputu ima ograničenje 80kmh, a kamion sa prikolicom 90kmh, da li je to nebezbedno?
Nisam slučajno napisao "vozi sporije nego što treba", upravo zato što ne smeju svi da voze 130.

Znači ako je ograničenje 130, voziš putničko vozilo koje sme da ide 130, ti treba da voziš tom brzinom ako svi oko tebe voze tom brzinom. Naravno da uvek ima kamiona i prikolica i u tom slučaju neka neko vozi manjom brzinom, ali ako ispred tebe nema nikoga, zaista ne vidim razlog da se vozi sporije ako ne mora.

Pravila jesu tu da se poštuju, ali postoji nešto što se zove prilagođavanje ostalim učesnicima u saobraćaju, pa čak i po cenu manjeg kršenja propisa. Npr, pretičeš nekoga. Hoćeš li ići max 130, ili ćeš u tom trenutku nagaziti i što pre odraditi tu radnju, po cenu prekoračenja brzine?
 
Ako se već prića o verovatnoćama, nebezbednije je voziti 110 nego 80 jer ćeš više vremenana provesti u levoj traci dok prestižeš ovog sa 120.
 
@ftj Ne mogu svi da voze brze od 80-90, prosto. Kao sto ne mogu svi da lete 180. No tesko je to shvatiti valjda.
Ti pricas o ljudima koji namerno usporavaju saobracaj. Ali moras uzeti u obzir da postoji dosta ljudi koji voze kamione pod teretom, prikolice, kamperi, autobusi. Oni uglavnom voze do 100 km/h max.
 
ako ispred tebe nema nikoga, zaista ne vidim razlog da se vozi sporije ako ne mora.
Jedan razlog je ušteda goriva. Razlika u potrošnji između 80 i 130 može i više od 50% da bude, zavisno od auta. Još jedan razlog je buka, jer ne voze svi luksuzne automobile kojima je izolacija izuzetna. A neki se sigurno bezbednije osećaju da voze malo sporije, naročito ako imaju manji auto. Ne kreću svi na put u žurbi da što pre stignu negde.
Jedino šta treba da brine sve ove što žure je kad neko sporo vozi u preticajnoj traci i kad naglo menja traku dok neko već pretiče i tim tera nekog da koči. Meni je na auto-putu sve toliko predvidivo, da često ne pipnem kočnicu dok ne priđem naplatnoj rampi.
 
Bilo kako bilo, onaj ko krši propis podiže verovatnoću za nezgodu mnooogo više nego onaj koji je usporio po propisu. Zapamtite normalni vozači računaju da su svi voze po propisi a nenormalni da će svi da im se sklone.
Tako nastaju karamboli u brzim trakama kada pri propisnom prestizanju uopšte ne skontate da auto koji je iza vas zapravo vozi duplo brže i da je u trenutku kada ste započeli prestizanje bio daleko a za par sekundi se zakucao u auto jer nije stigao da zakoči bjesnu mašinu kojoj je 130 malo.
 
Cini mi se da pricamo o statistici. Svakako je bezbednije da svi voze 130. Sto vise ljudi vozi 80 dok ostali voze 130, sve je nebezbednije. Najbezbednije bi bilo da svi voze 80, ali onda bi autoput izgubio smisao u pogledu brzine transporta ljudi i robe. Na nekoliko deonica oko tunela Brdjani i Sarani na Milosu, ogranicenje je 80. Vrlo cesto me tu obidju likovi sa 130, koji se drze proseka.
Najcesce vozim tako sto na tempomatu podesim 120 ili 125 i tako se osecam najkomfornije. Najvise kola se krece tom brzinom. Kad treba da preticem, nisam puno brzi od onih koje preticem, a lepo mogu da se prilagodim onima koji voze 130-140, odnosno, po potrebi mogu da ubrzam da ih ne ometam ili da lagano zakocim, ukoliko je kasno za preticanje.
Voznja 80 autoputem nije zabranjena, ali povecava rizik za nekakav incident i ne bi trebalo voziti tom brzinom, eto, cisto onako. Pogotovo ne tipkati u telefon, sto je i povod sveg ovog pisanija.
Par puta sam vozio bicikle na krovu, sa skinutim pedalama, sedistima, zakrivljenim volanom itd. sve u cilju manje buke, ali je buka preko 100 bila uzasna. A onda sam stigao neki kamion, koji se kretao tako nesto manje od 100 i vozio sam iza njega (adaptibilni tempomat je drzao odstojanje) i preporodio sam se. Evo i dan danas ne znam kako ljudi idu na more po 500-600km sa biciklima na krovu. Mislim da bi mi posle pola puta, mozak prestao da radi. Tako da eto mog razloga zbog kog sam vozio 90 na sat.
Ono sto smatram puno nebezbednijim je, kad neki kamion vozi 80, a pretice ga drugi sa 85 i to tako da ne proceni da smo suvise blizu mi koji idemo 120-130. Pored toga sto zentam da li cu da zakocim da ga ne udarim, balansiram kocenje, da se onaj iza mene ne zalepi u mene, jer mozda nije video da kamion pretice.
 
Ali mnogo vas polazi od činjenice da 80% vozača na auto-putu vozi 80 km/h i ugrožava vaših 130 km/h, a realnost je potpuno drugačija. Čak i početnici kad voze 110 km/h ne ugrožavaju saobraćaj i lako ih je preteći. Nisu u većini. Takvih možda bude par komada na 15 ili 20 minuta... Veći su „problemˮ kamioni. Opet, ograničenja se morate pridržavati hteli ‒ ne hteli (ili bi bar tako trebalo da bude). Ako ne, platićete kaznu ili ćete se izvući po poznanstvima ili podmićivanjem. I zato nam je ovako kako je.

Evo, neko je pomenuo Holandiju i promenu ograničenja tokom dana na 100 km/h tokom dana. Majka moja je prekoračila 1.5 ili 2 km/h i dobila kaznu od 80 evra. Zamislite takve kazne ovde?
 
To u Holandiji je genijalno, manje više svi voze konstantno i bezbednost je puno veća, ima tu fora i caka (pogotovo oko kamera), ali drže se svi u tom rasponu 100-110 i vožnja je lakša.
I još bolje štedi ti gorivo, a uz "fille" (gužve) ispada ti na kraju isto dal je 100 ili 130 km/h.
Ako se ide u Amsterdam voz je svakako uvek prvi izbor, a stiže se i brže nego kolima..

Ne znam kako brzina od 80 km/h može biti ugrožavajuća, pa to je brzina šlepera, ispada da bi smo imali stalno sudare po AP-u.

Mene mnogo više brinu magistralni putevi gde dobar deo ljudi vozi 100/120 km/h iako uslovi uopšte nisu dobri za toliku brzinu.
Pre neki dan vraćam se sa prijateljima iz Rgotine, uključujemo se na magistralu Negotin-Zaječar, iako idemo solidno 90-95 km/h, svako vozilo je iznad naše brzine i otprilike se kreće sa 110 km/h, strašno!
A skoro svakodnevno na portalima čitam o nesrećama sa smrtnim ishodima, a gotovo svi su komentarima o nekim crnim tačkama itd... A u stvari većina njih nastaje upravo zbog nepropisne brzine.
Bumbara nigde nema, a kada i nešto rade odma drvlje i kamenje kako pune Vučiću kasu, a niko da se zapita da ako se drži do propisa nikakvih kazni neće biti..

Zbog svih tih razloga izbegavam vožnju u Srbiji, plašim se da vozim ovde i ne stidim se to da kažem. :)
 
Kad se ide iz pravca grada ka Avali, posle nadvožnjaka ostavljeno je odvajanje levo prema kružnom toku. Znači li to da kružni tok ostaje? Ovde se pisalo da se sve vraća na staro stanje.
 
I šta se uklanja od deonica, sada kada su puštene deonice Avalskog i kružnog puta?
 
Čitajući pojedine postove (ovo što se odnosi na sulude brzine) shvatam ko su likovi koji svoje komplekse leče cifrom brzine svog moto ljubimca. Džaba objašnjavati šta je sve moguće da podje po zlu na 150km/h....

Da ne bude zablude, vozio sam Hondu Accord, Chevy Trail Blazer i Dodge Charger po arapskim putevima. To su automobili u kojima ako se ne kontrolišeš ili zapričaš očas odeš na 170-180km/h i više a ne osetiš. To su brzine pri kojima se gine i ako ako ti malo veći insekt lupi u šoferku ili nedaj bože neki besni Lambo ili Ferari protutnji po podu.

Urazumite se ljudi.
 
Uklanja se kruzni tok i deonica do njega od Avalskog puta. Uklanja se i zatvorena deonica od Avalskog puta do stare obilaznice (docekah da kazem "stare obilaznice" :)). Rekonstruise se parce od perionice do ivicnjaka oko kojih je neasfaltirano, a ukida par metara dalje koje je bilo staro ukljucenje na staru obilaznicu.

 
Ja ne znam o kojim to vozačima koji voze 80km/h pričate? Apsolutno niko ne vozi sporije od kamiona, a to je bar 90km/h.
Postoje vozači koji voze oko 110 i ovi drugi koji gaze.
Ja sam uglavnom taj 110, slušam glasno muziku, razgovaram telefonom (blutut ili zvučnik) ili pričam sa suvozačem.
Ipak, moram da priznam da u ulovima gde je gužva, a postoje samo 2 trake mi smo opasniji od ovih 130+
Jer su u srednjoj kamioni a u levoj zaista brzi automobili.
 
Ja ne znam o kojim to vozačima koji voze 80km/h pričate? Apsolutno niko ne vozi sporije od kamiona, a to je bar 90km/h.
Postoje vozači koji voze oko 110 i ovi drugi koji gaze.
Ja sam uglavnom taj 110, slušam glasno muziku, razgovaram telefonom (blutut ili zvučnik) ili pričam sa suvozačem.
Ipak, moram da priznam da u ulovima gde je gužva, a postoje samo 2 trake mi smo opasniji od ovih 130+
Jer su u srednjoj kamioni a u levoj zaista brzi automobili.
Nisi upoznao mog tasta koji vozi od beograda do nisa 5 sati. 80kmh max na autoputu. Covek se prosto plasi da vozi brzo.. A iz iskustva govorim da je takvih previse na autoputu po srbiji.
 
Vrh