Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Sigurno četiri decenije postoje planovi i toliko znaju za trasu pa i pored toga prave nelegalne objekte da bi im posle država plaćala eksproprijaciju.
Postao je veliki biznis a te pare mogu da odu u daleko bolje svrhe.
Što se tiče njih koji ulete u tuđe objekte i naprave haos tako bi im lepo uveo društveno koristan rad. Paxi od njih da bude koristi a ne samo muža.
 
Тако је Жико ,за оно смеће што довлаче из контејнера увео би им друштвено корисни рад ,само да пуца...
 
Da, po reljefu terena, izgleda da autoput ide ovom uskom dolinom tuda pre tunela, i da 1/2 do 2/3 tog nehigijenskog naselja stoji na trasi. Medjutim naselje dosta gusto naseljeno, ima 50tak objekata sa možda 100-200 ljudi, što može i zaustaviti gradnju jer je to puno ljudi za premesetiti ako ih vec nisu spremili smestaj. Ne znam kako se Google street zavukao tamo, ali ovako izgleda.
 

Prilozi

  • 4.jpg
    4.jpg
    62,9 KB · Pregleda: 2.314
  • 3.jpg
    3.jpg
    68,6 KB · Pregleda: 2.302
  • 2.jpg
    2.jpg
    60,2 KB · Pregleda: 2.309
  • 1.jpg
    1.jpg
    121 KB · Pregleda: 2.293
Jave im ovi njihovi iz organizacije . Imaju informacije, dobar plan ili planera ko im da preporuku i igranka počne. Nepovoljno je što je zima pa će sve mirovati do proleća.
 
Takođe na ovom drugom delu koji se još ne počinje od tunela Straževica do kružnog toka, dugom oko 1,3km, ispada da je autoput blizu prugi.
 

Prilozi

  • 1.jpg
    1.jpg
    137,7 KB · Pregleda: 2.271
Nego, gde su raseljeni Romi što su živeli ispod Gazele? Kad su njih uspeli maltene iz centra iseliti onda...
 
Imaš Gazelu i Belvil, velike favele koje su ekspresno rešene. Znam da su se žestoko bunili i tražili preselenje na lokaciju koja će im biti podjednako udaljena od Terazija.
Tad smo imali Đilasa da jeftino reši.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805218#p805218:7corm2oq je napisao(la):
Putnik78 » Ned Dec 20, 2020 8:35 am[/url]":7corm2oq]Retko pišem ali rado čitam.

Očigledno je da smo svi mi koji smo povezani sa gradjevinarstvom što stručno, što amaterski, što lično ("hoću da kada se vraćam AP u moj deo BG ne idem kroz Rakovicu") pod konstantnim pritiskom da prihvatimo "daj šta daš i daj kada daš" varijantu koju nam nude.

U potpunosti podržavam sve članove foruma koji insistiraju da se sa našim novcem odgovorno raspolaže da se poštuju rokovi i prestane sa dnevno političkim obećanjima.

Frapantno mi je da se neki od nas uključuju u raspravu bez elementarnog poznavanja načina gradnje puteva i objekata. Ne mogu da razumem izjave tipa "nema novca". Novca (našeg) nikad nije ni bilo, uzeti su krediti i sada ga ima. Potpisani su ugovori i zadati rokovi. Onaj koji gradi je bio dužan da sve isplanira i organizuje. Ako kasni, penali. I mi moramo da insistiramo da tako i bude. Makar ovde.

Takodje, izjave tipa "nema ljudstva i mašinerije". Neko je ovde lepo dao primer sa molerima koji rade u pet stanova. Aman ljudi ne radi istih 300 kineza ili azerbejdžanaca svuda po svetu pa ih seljakaju tamo vamo. Ako svi mi prihvatimo ova opravdanja, izgovore i lažna obećanja, onda će nam sledećih 30 godina biti isto ovako. (kao što smo mnogo godina čekali da AP idemo do makedonske granice).

Ovaj deo obilaznice oko BG je u današnje vreme najblaže rečeno smešan sa aspekta izgradnje i mogućnosti savremenog gradjevinarstva. Kao što je neko pomenuo, faktor vreme je jako bitan ali ne u smislu naše subjektivne ocene koliko brzo protiče. Bitan je zato što je direktno povezan sa ekonomskim parametrima ali i sa ljudskim životima. Npr. ulazak u BG sa ibarske je nesreća koja čeka da se desi. Ko prolazi ovuda zna o čemu pričam i petlja orlovača je u ovom delu apsolutni prioritet. I mnoga druga mesta.

DAjte da makar ovde na forumu budemo objektivni i precizni. Zna se šta je za pohvalu a šta za kritiku. Meni može da bude drago ako moje dete posle 12 godina ipak nekako završi osnovnu školu ali ga sigurno neću pohvaliti nego kritikovati.


Bolje da se vratis nazad na citanje. A bogami valjalo bi da po neki drugi takodje tako urade.

Kad se kaze nema novca misli se na "nema financija". Vidite, ovo inace ne pisem jer neko mora da bude bas neznalica da ovo ne zna, ali da objasnim vama i mozda kome petaku ovde.
Dakle, tokom 90tih nije nesto ni bilo finaciranja od inostranstva... jel bilo? Teska vremena kad su dusmani probali da nam uniste drzavu, kad su bombardovali ovu obilaznicu (most na ostruznici).
U 2000tim su se stvari malo promenile. Dolazile su pare kroz dugove od zapada. Nisu neki drugi usli u pricu poput Kine. I onda kasnije je dosla Kina itd sa nekim boljim uslovima.

Kad zapad daje dugove oni uslovljavaju ih sa raznim stvarima. Kina za razliku to ne radi. Oni imaju druge stvarcice koje oni zele.
Dakle pitamo se zasto nisu pogani zuti uzeli dugove koji pogani SNSovci uzimaju? Pa nisu mogli. Uzimali su sta su mogli. Radili su sta su mogli. Ima mnogo stosta da se izgradi i dakle ima mnogo deonica itd. Ako ista vidimo, kroz godine je bilo napredka na Obilaznici kroz jednog rezima do drugog. Neki kreteni kazu "nece se ovo nikad izgraditi". Izgelda da sad nov nacin kmecenja i urlanja je "nije uradjeno na vreme". Ja se samo pitam, ko je toliko najvan da uopste poveruje ili gleda na najavljene rokove?


I za zakljucak, nije ovo isto kao da neko deti radi osnovnu skolu toliko dugo. Uzmemo i kazemo da su neki ukrali dete i drzali ga u podrumu neki broj godina. Onda eto, moze da se opravda to 12 godina. Prosto receno nije do skoro bilo stabilnog financiranja. Nije bilo novca. Lagano bi bila izgradnja da imamo velike izvore petrola i da ga izvozimo kao Norveska pa da biramo sta ce mo da gradimo bez dugova.


Siguran sam da ce neki da ma nazovu rezimski bot jer nisam dovoljno kritikovao rezim u ovoj poruci. Zanima me ako ce te da nasrnete na Sovu i da kazete kako sme da prikazuje radove koji se desavaju. Mislim, samo to sto se postavljaju slike po vasoj poganoj logici je neka vrsta podrske rezimu, jer se gradi tokom vlasti rezima. Zar nije tako? Teorija je da se ne gradi ili da se gradi suvise sporo, da se nece zavrsiti nista u nasim zivotima... onda sve slike i obavestaji koje dobijamo ovde remete tu pricu koji neki zele da nametnu.
Taj utemeljen pesimizam je rak rana. I kod nekih nasih je to poprimeljeno da uvek traze krivca da objasne svoje probleme umesto da mrdnu prst i nesto preduzmu da nesto bude bolje. Naravno da ima vise stvari koje oblikuju necije okolnosti, ali neki kazu sve je 100% krivac i hoce a im se sve da gotovo, da im sleti sa neba a da oni ne rade nista pri tome.
 
Ma samo upališ CAT D11 i da vidiš kako beže. :)
Ma koji 50 kuća. Ima možda 3-4 kućerka na trasi od toga jedna malo duža. Ostalo bre sve neke drvene šupe.
Ovo gore već ide u breg. Malo nek idu više desno sa trasom i neka delju kontra breg gde su sad ove šupe a levo može da im udare one bukobarijere i to one malo bolje. Samo prvi red kuća da skinu a drugi već ide malo uzbrdo a mislim da bi trasa mogla ispod da pređe e sad što bi imali zid jako blizu jbg a to je nekih 80-85m dužine. Ako moraju da ukopavaju zbog ulaza u tunel onda na tu dužinu udare šipove tj potporni zid sa bukobranima, i onda da krene ikop. Mada mislim da je to možda i skuplje od eksproprijacije još jednog reda kuća.
Sramota za državu da ne može ovo da sredi i očisti na vreme. Pa ove kuće čoveče možeš da odvučeš kakve nekretnine :)
 
Nije ovde reč o tome da li je neko za neki režim ili protiv njega. Ovde je reč o bezobrazluku i bezobzirnosti. Da li je neko od nas bilo koga terao da izjavi da će deonica od Ostružnice do Orlovače biti gotova do kraja ove godine? Ko je terao pripadnike establišmenta redom da kažu da će deonica od Preljine do Požege biti gotova do kraja 2021, kao i deonica Novi Beograd - Surčin? Iz izjava juče i prekjuče vidimo da su novi rokovi 2022. Zarad jeftinih poena, šepurenja po pinkovima, hepijima i studijima b, građane u ime kojih navodno vladaju tretiraju kao maloumnike.

Setimo se, Milošević je početkom 90ih otišao i uslikao se kada je počela izgradnja batajničke petlje. A kada je 2004. otvorena druga traka Beograd-Novi Sad, Živković se bez mnogo pompe provozao (doduše, uoči izbora). Deo od Ostružnice do Orovače u oktobru 2008. prošao samo uz jedno "slikanje" tadašnjeg predsednika i gradonačelnika. A deonicu od Batajnice do Dobanovaca u maju 2012. otvorio je direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, iste veeri deonicu od Straževice do Orlovače tadašnji direktor Koridora. Dakle, bez cirkusa, šepurenja, Dodika, "dobrovoljno" dovedenih radnika...

Što se rokova tiče, mesec dana tamo-ovamo, čak i pola godine, nije problem, važno je da se gradi. Ali ja ne mogu da ćutim jer, kao što rekoh, bezobraznim i bezobzirnim smatram ulagivanje sa rokovima, nemušta objašnjenja ili odsustvo bilo kakvih objašnjenja zašto se oni ne poštuju, izbegavanje sopstvene odgovornosti uz optuživanje drugih (na primer da su ugradili blato u podlogu za auto-put). Nije fer, nije pošteno, protivi se elementarnom vaspitanju koje smo valjda poneli iz svojih kuća.

I da unapred odgovorim na optužbe za politikanstvo bez kojih ovakvi postovi očigledno ne mogu da prođu: Iznošenje gore navedenih stavova nije unošenje politike u temu o izgradnji obilaznice oko Beograda. Iznošenje tih stavova je ukazivanje na one koji su izgradnju obilaznice pretvorili u jeftinu politiku. A ja, koji želim samo da se vozim obilaznicom, ponosan što je i glavni grad moje zemlje konačno ima, podsećam vas da je svaki forum zaprvo agora ili "guvno" na kojem se polemiše, debatuje, a ne vrši transmisija unisonih stavova "odozgo".
 
Ne znam, meni deluje kao 50tak objekata, recimo kvadrat sa 7x7 objekata, možda grešim, evo izbroj. Izmereno na mapi dimenzije naselja su 90x100 metara. Meni deluje da je otprilike ovo žuto trasa obilaznice i da zahvata bar obeležen deo nehigijenskig naselja, sa +- par metara greške. Na snimku satelita, koji je manje precizan od Googla, ali svežiji, od pre 15tak dana, deluje da naselje i dalje stoji tj da da je put ispred njega stao i da čeka iseljenje. Što bi značilo da u zavisnosti kad ih rasele može se očekivati nastavak gradnje Obilaznice na tom delu. Tunel ne deluje da je sa ovim povezan jer je dalje, ali vidimo da iza naselja nisu nastavili trasiranje istim tempom, kao i na Sovinom snimku da je bilo slabo radova sa druge strane tunela, tj samo jedna bušilica, pa onda nisam siguran da li ima ili nema veze.
 

Prilozi

  • 3.jpg
    3.jpg
    55,6 KB · Pregleda: 1.955
  • 2.jpg
    2.jpg
    54,5 KB · Pregleda: 1.956
Tu ide Avalska petlja sa onim polukružnim mostovima. Treba im dosta prostora za petlju. Ovako na prvi pogled mi nije jasni zašto su je toliko pomerili ka tom naselju kad imaju više prostora na suprotnoj strani.
 
Da ima više, ali sa te strane je brdo, ne baš malog nagiba i visine. Autoput sve vreme ide dolinom, zato se valjda i pravi tunel. Nađoh Igorovu sliku od pre 3 godine, ako ovaj plan petlje Avala i dalje važi.
 

Prilozi

  • 5.jpg
    5.jpg
    150,7 KB · Pregleda: 1.903
Zato ova 2 nadvžnjaka idu u prsten jer obodi ap-a stoje na bregu pa je ovako lakše. Drugo kakve veze ima petlja sa trasom apa?
Skidaj sad prioritet tj. trasu AP-a pa posle ostalo za rampe i nadvožnjake.
 
A eto, da nije bilo loše divlje i neplanske gradnje ova kružna Avalska petlja je mogla imati i suprotan krak ka Jajincima, Banjici, V Stepe i naselju V Stepe, Kumodražu...cirka jedno 30tak hiljada ljudi, umesto da kruži 2-3 km okolo Avalskim putem.
 

Prilozi

  • 7.jpg
    7.jpg
    90,6 KB · Pregleda: 1.826
Zar se ne gradi dole niže kod Resničkog kružnog nadvožnjak za prebacivanje preko AP-a? Mogao bi on da bude ta veza za Miljakovac 3 i gore da se izbija na Jajince jer put već postoji. Ovde gore je brdovito pa bi dosta moralo da ide na nadvožnjake i vijadukte.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806314#p806314:11nxxx3w je napisao(la):
Earthmoving » Sre Dec 23, 2020 11:50 am[/url]":11nxxx3w]A eto, da nije bilo loše divlje i neplanske gradnje ova kružna Avalska petlja je mogla imati i suprotan krak ka Jajincima, Banjici, V Stepe i naselju V Stepe, Kumodražu...cirka jedno 30tak hiljada ljudi, umesto da kruži 2-3 km okolo Avalskim putem.
file.php

Da, moglo je tako sa tim izlazom ka Jajincima, ali upravo zbog trenutne situacije su trebali da izmene projekat. Ovde joj nije mesto. Mogli su da je smeste dole kod kružnog toka gde se trenutni pravi nadvožnjak ili na mestu gde se pravi tunel Beli potok. U tom slučaju i ne bi trebalo tunel već prostrana petlja i mostovima preko auto puta za kružni put i avalski put.
 
Решење са тунелом смањује нагиб ауто-пута
 
исфорсирана решења услед беспарице која ће свакако у неком тренутку морати бити избрисана
 
Hm "tvrd pregovarač". U prevodu hteli za dž mu uzmu imovinu. Gde nestade istraživačko novinarstvo pa da lepo provere kolka je tržišna cena kvadrata u kraju, i uporede sa cenom koju država nudi za eksproprijaciju. Posebno ako je imovina legalna (a ne pljačkaški uzurpirana kao često u slučaju nehigijenskih naselja) , i na delu trase oko tunela ako se nije znalo pre par decenija kakvo će biti građevinsko rešenje tog dela Obilaznice. Kažem lepo, država računa da joj je jeftinija gradnja autoputa kroz doline i ravnice, nego da kopaju okolna brda. Ali izgleda zaboravljaju da je i cena plodne zemlje tu veća, pa ih na kraju boli glava što su loše računali, pa bi onda da dobiju zemlju ispod cene. A kad bi računali realnu cenu plodnog zemljišta, nisam siguran dal bi im put u dolini bio jeftiniji od onog u brdu.
 
Ne znamo sve detalje. Ako je istina da je plan da tuda ide obilaznica star čitavih 40 godina onda kuća nije nikako mogla biti izgrađena legalno jer ne bi mogla dobiti građevinsku dozvolu na prvom mestu. Pod uslovom da nije izgrađena pre trasiranja obilaznice što je teško zaključiti na osnovu slika i https://maps.app.goo.gl/Y79PVwFWux2JDQbW8
Teško da se za kuću može izvući prosek cene kvadrata. Čak ni za stan to nije moguće. Ja prvi bih pokušao uzeti što je moguće više kada bih bio u toj situaciji. Obilaznica tuda mora proći pa mora i s malo strpljenja i dobrim advokatom siguran sam da su dobili za ovu kuću više nego što realno vredi.
Elem, drago mi je da je to rešeno i nadam se da su vlasnici zadovoljni i da će se ponovo skućiti pored glavnog puta ko sav normalan svet. Sad se može očekivati da ubrzaju sa tunelom. Nego šta li je sa objektom sa druge strane? Da li i to koči početak probijanja sa resničke strane?
https://maps.app.goo.gl/znRs3HQfjxPZ8yrR7
 
Kao u filmu 3 karte za Holivud,da se oformi grupica koja će odmah da stupi u kontakt sa Amerikancima,tj Elonom Maskom i njegovom kompanijom za bušenje tunela jer kako vidim u Las Vegasu je ponudio da dzabe iskopa tunel od aerodroma do svih poznatih kazina,a vlasnici kazina sponzorisu rampe za silazak u tunel...izvinjavam se za off
 
Vrh