Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

pa to ja upravo i kazem, nerealno je da bilo ko razmislja "pa ne moze sve u srbiji da se bradi, zato cemo da navijamo da se na gradi nigde." mala je srbija. premala. ne moze ona nikome da nametne "da srbija postane centar inversticija u ovom delu evrope".
srbija moze i treba da se trudi da projektima sto vise privuce kapital. diversifikovanih izvora koliko god je moguce. ali voditi se idejom da ces ti kineze da ubedis da mi "budemo centar investicija u ovom delu evrope" je u najmanju ruku nezrelo.

necu vise u off.
 
Izvor: Beobuild.rs

Obilaznica u niskom startu

Još uvek se čeka nastavak radova na preostalim deonicama sektora B obilaznice oko Beograda, a komercijalni ugovor sa izvođačima potpisan je još u novembru 2016. godine. Iako je najavljeno da će realizacija početi sredinom ove godine, očigledno da ni na ovom projektu ne ide sve baš glatko. Realizacija ovog projekta jeste izvesna, međutim ono što pomalo zabrinjava jeste da se približava novembar, polako ističe i ova godina, a i dalje nije poznato kada će izgradnja konačno početi. Nadamo se da će biti izbegnuto dalje prolongiranje na ovom strateškom projektu i da će radovi početi u najkraćem roku. Projekat vredan 207 miliona evra dodeljen je kineskoj kompaniji “Power Construction Corporation of China” i obuhvata završetak autoputa od Ostružnice do Bubanj potoka.

Predmet ovog ugovora su deonice 4, 5 i 6 sektora B Obilaznice oko Beograda ukupne dužine skoro 21 kilometar, od Ostružničkog mosta do petlje Bubanj potok. U odnosu na nivo izvedenosti projekat možemo podeliti na dve celine, pošto su delovi sektora B već završeni u poluprofilu, i to na deonici od Ostružničkog mosta do tunela Straževica u dužini od 10.8 kilometara (deonica 4 i 5). Na delu trase koja je već u poluprofilu neophodno je dograditi levu traku autoputa. Dva tunela na ovoj trasi (Lipak i Železnik) već su izgrađeni sa obe tunelske cevi, tako da će jednostavnom dogradnjom biti u punoj funkciji. Izazov će pre svega biti izgradnja leve trake na 6 mostova, gde su najznačajniji „Sveta Petka“ (408m), „Železnička reka“ (406m), „Kijevski potok“ (571m) i „Topčiderska dolina“ (597m). Na delu trase u poluprofilu nalazi se i tunel Straževica (745m), koji će ovim projektom biti proširen na pun profil autoputa izgradnjom leve tunelske cevi.

Preostala dužina ovog autoputa, od tunela Straževica do buduće petlje Bubanj potok (deonica 6), gradiće se kao potpuno nova trasa sa dve velike petlje. Obilaznica će funkcionisati potpuno nezavisno od postojećeg Kružnog puta, uz njegovo delimično izmeštanje i rekonstrukciju. Trasa autoputa postavljena je sredinom doline, a najznačajniji objekti na trasi su tunel Beli potok (373m) i most „Pružni prelaz“ (preko požarevačke pruge, 452m). Na mestu nedavno izmeštene naplatne rampe nići će petlja “Bubanj potok”, veliko ukrštanje Obilaznice i autoputa Beograd-Niš, koja je projektovana za dvofaznu realizaciju. Ovaj projekat obuhvata prvu fazu ove petlje i podrazumeva osnovni program veza, dok će preostali pravci biti izgrađeni tokom realizacije sektora C Obilaznice, od Bubanj potoka do Pančeva. Pored petlje na Bubanj potoku, planirana je i izgradnja velike kružne petlje “Avala”, koja će omogućiti vezu Obilaznice sa Kružnim putem, i dalje sa Avalskim putem.

Projekat ovog dela Obilaznice takođe računa na značajnu rekonstrukciju Kružnog puta, koji bi prema planskim dokumentima trebao da postane moderna saobraćajnica sa dva odvojena kolovoza od 7.10 metara i razdelnim pojasom od 4 metara. U tom smislu, delovi Kružnog puta koji pripadaju ovoj regulaciji projektovani su u širem profilu, međutim rekonstrukcija cele trase nije predviđena ovim projektom. U sklopu sektora B nalaze se i petlje "Petlovo brdo" i "Orlovača", kao deo posebnog ugovora koji bi trebao biti zaključen ovih dana. Ako ne bude problema, radovi bi mogli početi već narednog meseca, dok bi rok za završetak bio tokom naredne godine.

01%20-%20pregledna%20karta%20sektori%205%20i%206.jpg

02%20-%20petlja%20avala.jpg

03a%20-%20bubanj%20potok%20faza%201.jpg

03b%20-%20bubanj%20potok%20cela.jpg
 
Na prvi pogled ne vidim na petlji Bubanj potok iskljucenje ka gradu iz pravca Dobanovaca ili gresim.A sto se tice petlje Avala tu će izgleda biti potebno i raseljavanje tj rusenje dela ovog naselja tj ulice Bogdana Bolte.
 
Super reportaža, šteta što se ne zna kada izgradnja počinje.
A što se tiče petlje i isključenja ka gradu :
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-jAI2JVPItc[/youtube]
 
Po meni oblizanica treba da udje u sistem naplate kada bude kompletno zavrsena (mislim na deo do Bubanj potoka).
Kako pise u clanku: "Projekat ovog dela Obilaznice takođe računa na značajnu rekonstrukciju Kružnog puta, koji bi prema planskim dokumentima trebao da postane moderna saobraćajnica sa dva odvojena kolovoza od 7.10 metara i razdelnim pojasom od 4 metara."
To znaci da ce postojati i dobra alternativna saobracajnica sa 2+2 trake od Ostruznice do Bubanj potoka, a sa NBG strane ima alternativa koliko hoces.
Zapravo, na besplatno koriscenje ostavio bih samo autoput koji ide kroz sam grad. Zasto bi Beogradjani bili povlasceni? U NS imamo deonicu koja fakticki obilazi grad pa se placa, zatim buduca deonica na K11 ici ce severno oko Cacka itd...
 
astrodule":30lfvff5 je napisao(la):
To bi značilo da na svakom uključenju / isključenju sa obilaznice treba da postoji rampa.

Obilaznica ne treba da se naplaćuje.
Izgradnja sadašnje nove rampe kod Vrcina je stavila tacku na tu pricu jer da bi sistem bio zatvoren obilaznica Beograda bi trebala biti pre sadasnje nove rampe a ne posle.

Mozda kada bi na svakom tj izlazu i ulazu naplacivali neku fiksnu simbolicnu tarifu ali to bi dodatno zakomplikovalo situaciju i napravilo velike guzve.
 
Разматрали су својевремено да ли да обилазница буде у систему наплате или не, и одлучили су да не буде. То је сада завршена прича.
За брзину транзита кроз Србију би било боље да је под наплатом, јер Турци и остали не би правили гужве на чеоним рампама.
Идеално би било решење као код Новог Сада: унутрашње траке под наплатом, сервисна саобраћајница бесплатна, али, немамо ми тих пара.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487353#p487353:8l2i4vkt je napisao(la):
StaraMo » Fri Oct 27, 2017 7:31 am[/url]":8l2i4vkt]Na prvi pogled ne vidim na petlji Bubanj potok iskljucenje ka gradu iz pravca Dobanovaca ili gresim.A sto se tice petlje Avala tu će izgleda biti potebno i raseljavanje tj rusenje dela ovog naselja tj ulice Bogdana Bolte.

Na ovoj situaciji se vidi nastavak patrljka iz pravca Dobanovaca koji se spušta ispod autoputa i ide ka Kružnom putu + ka autoputu za Beograd.
02a_situacija_celina01.jpg
 
ab2bad":12pf2pzc je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487353#p487353 je napisao(la):
StaraMo » Fri Oct 27, 2017 7:31 am[/url]":12pf2pzc]Na prvi pogled ne vidim na petlji Bubanj potok iskljucenje ka gradu iz pravca Dobanovaca ili gresim.A sto se tice petlje Avala tu će izgleda biti potebno i raseljavanje tj rusenje dela ovog naselja tj ulice Bogdana Bolte.

Na ovoj situaciji se vidi nastavak patrljka iz pravca Dobanovaca koji se spušta ispod autoputa i ide ka Kružnom putu + ka autoputu za Beograd.
Ok ova situacija je potpunija,ali u clanku se pominje fazna izgradnja ali plasi me da na kraju ne dobijemo jos jednu Batajnicku petlju obzirom da nastavak gradnje ka Vinci visi na dugom stapu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487406#p487406:1r4iexur je napisao(la):
astrodule » Pet Okt 27, 2017 12:53 pm[/url]":1r4iexur]To bi značilo da na svakom uključenju / isključenju sa obilaznice treba da postoji rampa.

Obilaznica ne treba da se naplaćuje.

Znam ja da je izmestanjem rampe na Vrcin to prakticno gotova prica. Znam i za problem sa puno naplatnih rampi. Ali daj mi jos neki razlog zasto ne treba da se naplacuje. Zasto bi deo medjunarodnog koridora bio izuzed iz naplate? Da li je on finansiran iz gradskog budzeta?
Ako cemo o guzvama, mnogo bolje resenje bi bilo da je ostala stara ceona rampa koju bi fakticki koristili samo Beogradjani. Svi stranci u tranzitu ne bi prolazili ni kroz jednu rampu, a veliki deo stanovnika iz juznih delova grada bi se ravnomerno raspodelilo po ostalim rampama.
 
Beogradjani po broju stanovnika I uplatama u republicki budzet placaju bar 1/4, 1/5 gradnje autoputeva u Srbiji kojih je trenutno izgradjeno ili u izgradnji, dok od toga kroz Beograd prolazi tek 1/7 tih autoputeva. Znaci Beogradjani vise placaju nego sta su dobili, tj placaju kredite za autoputeve u drugim krajevima Srbije. Takodje Bg obilaznica je zadnji deo Koridora 10 koji ce se zavrsiti u Srbiji pa su I tu u nepoviljnijem polozaju. Naravno, imamo krajeve poput Banata ili istocne Srbije koji su u jos gorem polozaju, koji placaju tudje kredite za autoputeve, a sami nemaju ni 1km.
Takodje, Beogradjani imaju najvece guzve sto znaci da su najsiromasniji u infrastrukturi po glavi stanovnika. Dok u nekom mestu ima 5 vozila na 100m2 puta, u Beogradu ima 100 vozila na 100m2 puta, tj mnogo siromasnije. Dakle ja ne vidim da su Beogradjani privilegovaniji, cak suprotno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487421#p487421:17eqv6w3 je napisao(la):
JoeBG » Today, 13:19[/url]":17eqv6w3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487406#p487406:17eqv6w3 je napisao(la):
astrodule » Pet Okt 27, 2017 12:53 pm[/url]":17eqv6w3]To bi značilo da na svakom uključenju / isključenju sa obilaznice treba da postoji rampa.

Obilaznica ne treba da se naplaćuje.

Znam ja da je izmestanjem rampe na Vrcin to prakticno gotova prica. Znam i za problem sa puno naplatnih rampi. Ali daj mi jos neki razlog zasto ne treba da se naplacuje. Zasto bi deo medjunarodnog koridora bio izuzed iz naplate? Da li je on finansiran iz gradskog budzeta?
Ako cemo o guzvama, mnogo bolje resenje bi bilo da je ostala stara ceona rampa koju bi fakticki koristili samo Beogradjani. Svi stranci u tranzitu ne bi prolazili ni kroz jednu rampu, a veliki deo stanovnika iz juznih delova grada bi se ravnomerno raspodelilo po ostalim rampama.

Pa zašto bi plaćali, kada mogu za džabe preko Gazele. Poenta je baš da se po svaku cenu izmesti saobraćaj kroz centar grada. Garantujem da bi gomila Srba pre izabralo da ne plati kroz centar, nego da plati i ide okolo. A možda i stranci jer i oni gledaju svaki dinar, plus što je put kroz centar 2 ili 3 puta kraći.

Pa zatim izgradnja rampi na obilaznici je isto neki trošak.

Mnogo je manje komplikacija da se ništa na obilaznici ne plaća-
 
Гледам нешто ове петље и чини ми се да нема могућности корекције у вожњи. На пример, ако неко погреши скретање, (неће се возити њоме само Београђани и они са Џипиесом (обожавам ћирилицу за писање страних речи) изгледа да неће моћи да се врати. Сагласан сам са Астродулетом, да је логичније да буде на петљи "Авала" кружни ток. Зашто се није ишло са петљама на више нивоа, где би искључења била искључиво на десној страни, зарад веће проточности саобраћаја. Оне просуте шпагете на Бубањ потоку не желим да коментаришем. Надам се да се пројекат не плаћа процентом од кубика асфалта неопходног за петљу/петље.
 
Petlja je odlicna i primerena predvidjenom saobracaju. Bice zadovoljstvo voziti tuda kad zavrse za 4-5 god.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483892#p483892:g688kybw je napisao(la):
Nikola '93 » Tue Oct 10, 2017 4:43 pm[/url]":g688kybw]Konacno skinuta tabla radovi na putu 60 km/h :D
Od petlje Dobanovci do Ostruznickog mosta ogranicenje 120 km/h :D


Table skinute a puna linija ostala do posle Surčina (prošao danas) :bash:
 
vlasta":2wdb1mxa je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483892#p483892 je napisao(la):
Nikola '93 » Tue Oct 10, 2017 4:43 pm[/url]":2wdb1mxa]Konacno skinuta tabla radovi na putu 60 km/h :D
Od petlje Dobanovci do Ostruznickog mosta ogranicenje 120 km/h :D


Table skinute a puna linija ostala do posle Surčina (prošao danas) :bash:
Takodje i oni Jersey blokovi i cunjevi na levoj strani na samom početku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487514#p487514:2wcwzf0y je napisao(la):
AleksandarGrf » Pet Okt 27, 2017 11:07 pm[/url]":2wcwzf0y]Petlja je odlicna i primerena predvidjenom saobracaju. Bice zadovoljstvo voziti tuda kad zavrse za 4-5 god.
Neće je valjda praviti toliko dugo. Mislim ima dosta mostova i tunela na ovako maloj deonici ali ne bi smelo više od 2,5-3 godine da se gradi. Radiće i Kinezi i Azeri zajedno tako da mogu da napadnu više lokacija istovremenio.Trenutno ima neki problem čim je nisu počeli i pored potpisivanja ugovora. Možda je kvaka zbog valute juana.
 
03b%20-%20bubanj%20potok%20cela.jpg


Treba napomenuti da je zbog izmenjenog resenja petlje Bubanj potok (rampe 5 i 6) preporučena i izmena na projektu tunela Bubanj potok u okviru Sektora C. Pošto se rampe 5 i 6 nalaze u samom nastavku tunelskog portala, trake za uključivanje i isključivanje sa Obilaznice morale bi da se nalaze u samom tunelu. Da bi ovo moglo da funkcioniše, preporučeno je da se tunel Bubanj potok preprojektuje u širi profil (3 trake po cevi) celom njegovom dužinom. Čini se dosta jalovo rešenje za ovaj čvor, pogotovo što ima siromašniji program veza a poskupljuje sektor C. :?:
 
KiD":28iu2i8e je napisao(la):


Treba napomenuti da je zbog izmenjenog resenja petlje Bubanj potok (rampe 5 i 6) preporučena i izmena na projektu tunela Bubanj potok u okviru Sektora C. Pošto se rampe 5 i 6 nalaze u samom nastavku tunelskog portala, trake za uključivanje i isključivanje sa Obilaznice morale bi da se nalaze u samom tunelu. Da bi ovo moglo da funkcioniše, preporučeno je da se tunel Bubanj potok preprojektuje u širi profil (3 trake po cevi) celom njegovom dužinom. Čini se dosta jalovo rešenje za ovaj čvor, pogotovo što ima siromašniji program veza a poskupljuje sektor C. :?:
Cini mi se a da sam slican slucaj sa tri trake video na Egnatia Odos, a zanimljiv je i onaj tunel na obilaznici kod Ljubljane gde se usred tunela odvaja put desno.
Ipak mislim da na ovom prostoru ima dovoljno mesta za neku normalniju petlju a ako je problem spajanje sa kruznim putem pa neka ga urade po istom principu kao i Avalsku petlju to jest prikljucak praviti dole nize ka kasarni Bubanj jer bi stanovnicima Lestana ,Boleca i Vince vise odgovarala petlja bliza gradu.Ne vidim svrhu petlje na sadašnjem mestu pijace kada se gore kod 1000 ruza pravi sledeca petlja.
 


Ne znam da li bi moglo nešto ovako da im prođe ali suviše bi uvećalo cenu zbog dodatnog nadvožnjaka.

Spoj rampi 7 i 11 (narandžasto) za izlaz ka Pančevu i retrasiranje na poseban nadvožak sa 2 trake. Slično kao u Dobanovcima.
Ovo bi poskupelo sve a i sam spoj ne bi bio bezbedan jer 2 trake u oštroj krivini ne piju vodu. Mada tako nešto imamo sad na Gazeli.
Pošto se pokazalo loše verovatno nije dobro.

A da se okrene rampa 5 da bude izlaz umesto dole nacrtane 11 koja izlazi na kružni put praktično
Ispada da je možda bolje napraviti "potkovicu" preko autoputa u nivou 3 i 4 (nije ucrtano) sa 2 trake npr. za okret ka BG iz pravca Dobanovaca.

Rampa 6 bi mogla da ima izlaz između 2 i 8 i praktično i podvuće se ispod 9 i izađe ka kružnom putu desno gde je sad 11 (narandžasto)


Ovde sam nacrtao kružni put kao 2+2 sa 3 kružna toka koja su dosta blizu ali možda bi neki i mogao da prođe kao trokraka.

E sad lako je crtati ali konfiguracija terena utiče dosta i mi ne znamo tačno visinske razlike tako da možda bi i moglo nešto od predloženog da prođe ali možda i ne. Izgleda da nema jednostavnog rešenja za pravac Dob. ->BG tj. rampa 11 po meni.

Ovako im ne gine da rade B.Potok tunel kao 3+3 ili barem jedan njegov deo kod samog čvora.
 
edgeman":5x0ezr2e je napisao(la):


Ne znam da li bi moglo nešto ovako da im prođe ali suviše bi uvećalo cenu zbog dodatnog nadvožnjaka.

Spoj rampi 7 i 11 (narandžasto) za izlaz ka Pančevu i retrasiranje na poseban nadvožak sa 2 trake. Slično kao u Dobanovcima.
Ovo bi poskupelo sve a i sam spoj ne bi bio bezbedan jer 2 trake u oštroj krivini ne piju vodu. Mada tako nešto imamo sad na Gazeli.
Pošto se pokazalo loše verovatno nije dobro.

A da se okrene rampa 5 da bude izlaz umesto dole nacrtane 11 koja izlazi na kružni put praktično
Ispada da je možda bolje napraviti "potkovicu" preko autoputa u nivou 3 i 4 (nije ucrtano) sa 2 trake npr. za okret ka BG iz pravca Dobanovaca.

Rampa 6 bi mogla da ima izlaz između 2 i 8 i praktično i podvuće se ispod 9 i izađe ka kružnom putu desno gde je sad 11 (narandžasto)


Ovde sam nacrtao kružni put kao 2+2 sa 3 kružna toka koja su dosta blizu ali možda bi neki i mogao da prođe kao trokraka.

E sad lako je crtati ali konfiguracija terena utiče dosta i mi ne znamo tačno visinske razlike tako da možda bi i moglo nešto od predloženog da prođe ali možda i ne. Izgleda da nema jednostavnog rešenja za pravac Dob. ->BG tj. rampa 11 po meni.

Ovako im ne gine da rade B.Potok tunel kao 3+3 ili barem jedan njegov deo kod samog čvora.
Onaj ko ide Avalskim putem ili iz Resnika i Rakovice on ce uci na autoput na Avalskoj petlji takodje onaj ko ide ka Avali i Rakovici ce se iskljucivati na Avalskoj petlji...Sadasnji prikljucak gubi smisao jer ovi sa Smederevskog puta prakticno bespotrebno kruze...Petlji kod kasarne trebaju samo bocne rampe jer sadasnji podvoznjak vec postoji.
 
Vrh