Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

ÐILAS: ZA OBILAZNICU OKO BEOGRADA JOŠ 300 MILIONA DINARA
OBRENOVAC , 25. septembra (Tanjug) - Vlada Srbije trebalo bi danas da usvoji predlog da se iz sredstava Nacionalnog investicionog plana izdvoji dodatnih 300 miliona dinara za završetak izgradnje obilaznice oko Beograda, najavio je danas ministar bez portfelja zadužen za sprovođenje NIP-a Dragan Ðilas.

On je pojasnio da bi Vlada Srbije danas na telefonskoj sednici trebalo da usvoji predlog svog Odbora za finansije da se preraspodele sredstva iz NIP-a kako bi se dodatnih 300 miliona dinara uložilo u završetak izgradnje obilaznice oko Beograda.

Za obilaznicu oko Beograda je ove godine iz NIP-a predviđeno 720 miliona dinara, ali je potrošeno otprilike sve, kazao je Djilas prilikom obilaska konstrukcije mosta preko Save kod Termoelektrane "Nikola Tesla A" u Obrenovcu, čiji će završetak delom biti finansiran sredstvima NIP-a.

Pošto za obilaznicu, koja je trenutno jedan od glavnih projekata koji se realizuju u Srbiji, nema dovoljno sredstava, dogovorili smo se da izvršimo prerasopodelu sredstava, što će danas biti na Odboru za finansije Vlade Srbije, kazao je Djilas.

"Mislim da će to biti sigurno usvojeno, pa pošto nam je jako važno da to bude urađeno što pre, danas će biti održana i telefonska sednica Vlade Srbije kako bismo odmah danas izglasali tu promenu aproprijacije kako bi naša najveća preduzeća koja rade obilaznicu novac dobila što pre, a u pitanju je 300 miliona dinara", kazao je on.

Djilas je potvrdio da je svih 720 miliona iz NIP-a potrošeno za obilaznicu ali da su uglavnom plaćeni prošlogodišnji radovi, dok se "Energoprojektu" i "Niskogradnji" još duguje 135 miliona dinara za radove iz prošle godine.

On je ponovio da bi radovi na obilaznici trebalo da budu završeni u septembru 2008. godine, a možda i ranije ukoliko budu obezbeđena sredstva.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Jel ima nekog iz Energoprojekta ko radi na sektoru 5, da cujemo i odatle neke nove informacije?
 
Sporo rešavanje problema sa obezbeđivanjem novca za put oko grada
Obilaznica u drugom planu
Autor: D. Ostojić | 26.09.2007 - 11:52
most_1.jpg

Važan deo obilaznice oko Beograda, od Ostružnice do Ibarske magistrale, biće završen do maja sledeće godine, obećao je juče Dragan Đilas, ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan. Time će, pre početka radova na „Gazeli“, bar polovina teretnog saobraćaja koji prolazi kroz centar, biti preusmeren, a gužve na mostu smanjene.

Besparica i nenamensko trošenje novca iz Nacionalnog investicionog plana koji su dosadašnje radove na obilaznici usporili i skoro zaustavili, biće prevaziđeni.
Kako je novinarima juče rekao ministar Đilas, deo dugovanja u vrednosti od 300 miliona dinara firmama koje grade obilaznicu oko Beograda biće izdvojen iz Nacionalnog investicionog plana ove godine.
- Za izgradnju obilaznice oko Beograda za ovu godinu izdvojen je 721 milon dinara i sav novac je potrošen za to. Međutim, zbog greške u proračunu Ministarstva za infratsrukturu potrebno je izdvojiti još 300 miliona za deo dugovanja prema firmama koje izvode radove. Naime, od predviđenog godišnjeg budžeta od 11 milijardi dinara za Ministarstvo za infrastrukturu, 80 odsto novca je potrošeno na izgradnju lokalnih puteva, tako da oni sami nisu mogli da obezbede novih 300 miliona dinara koji su sada potrebni za obilaznicu - kažu u Ministarstvu za NIP i dodaju da će radovi biti nastavljeni, iako se ulazi u nova dugovanja, a da će deo novca koji treba da se izdvoji iz NIP za dalju gradnju obilaznice, sigurno biti obezbeđen.
Đilas tvrdi da novca ima dovoljno u NIP, pa će tako biti nastavljena i izgradnja mosta koji će povezati Obrenovac i Surčin. Ovaj most je takođe važan za rasterećenje saobraćaja na „Gazeli“, jer veza ova dva dela grada sada prolazi kroz centar, a most će je ne samo skratiti, već će i „Gazelu“ rasteretiti.
Iako bi novac od izgradnje mosta Obrenovac - Surčin doprineo bržoj izgradnji obilaznice, u Ministarstvu za sprovođenje Nacionalnog investicionog plana kažu da su to različiti projekti i da NIP mora ulagati u sve građevinske poduhvate u Srbiji, a da će i za obilaznicu biti obezbeđena potrebna svota.
Ovo je veoma važan most za stanovnike Surčina i Obrenovca, ali će u velikoj meri rasteretiti i „Gazelu“. Most će biti završen sledeće godine, a prilazne saobraćajnice sa obe strane do kraja 2009. godine. Izgradnja puta od Obrenovca do Boljevaca, uključujući i most preko Save, ukupne je dužine 12,5 kilometara i spojiće regionalni put Obrenovac - Ub - Valjevo i magistralni put Beograd-Šabac sa regionalnim putem u Boljevcima.
Za izgradnju će biti potrebno oko 15 miliona evra jer most ni na koji način nije povezan putevima. Najmanje 30 odsto sredstava će izdvojiti Grad Beograd, a ostalo će obezbediti NIP. Konstrukcija mosta izgrađena je pre 10 godina kada su Grad Beograd i Vlada Srbije usvojili program izgradnje daljinskog sistema grejanja rada toplom vodom iz Termoelektrane „Nikola Tesla A“ kod Obrenovca.


Radovi na obilaznici u brojkama
Početak izgradnje početkom devedesetih
Do sada uloŽeno oko 100 miliona evra
Neophodno još oko 400 miliona evra
Trasa duga 47 kilometara
Deonica Ostružnica - Orlovača 7,7 kilometara
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=14303
 
Malo su mi ove prognoze nerealne, da ce obilaznica biti gotova do maja sledece godine!

Samo nam jos Mrkonjic fali u ovoj prici o rokovima... :D
 
kzorz":3g664lx7 je napisao(la):
Malo su mi ove prognoze nerealne, da ce obilaznica biti gotova do maja sledece godine!

Samo nam jos Mrkonjic fali u ovoj prici o rokovima... :D
Pa do Ibarske magistrale - mislim da je to realno, naravno, ako se krene i nastavi punom parom.
 
Nenad":14sqvg7y je napisao(la):
kzorz":14sqvg7y je napisao(la):
Malo su mi ove prognoze nerealne, da ce obilaznica biti gotova do maja sledece godine!

Samo nam jos Mrkonjic fali u ovoj prici o rokovima... :D
Pa do Ibarske magistrale - mislim da je to realno, naravno, ako se krene i nastavi punom parom.
S'obzirom da sam bio pre mesec dana na obilaznici i pisao o tome sta se uradilo do sada, a da ne pominjem tunel Zeleznik koji nije prokopan i da ne pricam o betoniranju istog, mostovi ka Ibarskoj nisu zavrseni, pre bi rekao Oktobar a mozda i kraj godine sledece godine. :D

Mozda Piglet ima bolju prognozu :)
 
Momci, da vas razočaram u dva pogleda, Prvo-nisam više insajeder, promenio sam firmu, (jedan od razloga je i jadno, praktično nikakvo plaćanje), a drugo mislim da je nemoguće da se završi do prvog maja, obzirom da je propuštena glavna gradjevinska sezona a ovo su radovi koji se rade na otvorenom i dosta zavise od vlažnosti tla, spoljne temperature, padavina....
Možda ima šanse da se ispoštuje rok koji je ugovoru odnosno nov 2008. Uz mnoge pretpostavke "savršenog "finansiranja....ako bilo gde zapne možemo slobodno da govorimo o 2009 godini.

Inače tih obećanih 312 mil još nisu legli....a prošla je cela nedelja....
 
PIGLET":mp1nobp8 je napisao(la):
Momci, da vas razočaram u dva pogleda, Prvo-nisam više insajeder, promenio sam firmu, (jedan od razloga je i jadno, praktično nikakvo plaćanje), a drugo mislim da je nemoguće da se završi do prvog maja, obzirom da je propuštena glavna gradjevinska sezona a ovo su radovi koji se rade na otvorenom i dosta zavise od vlažnosti tla, spoljne temperature, padavina....
Možda ima šanse da se ispoštuje rok koji je ugovoru odnosno nov 2008. Uz mnoge pretpostavke "savršenog "finansiranja....ako bilo gde zapne možemo slobodno da govorimo o 2009 godini.

Inače tih obećanih 312 mil još nisu legli....a prošla je cela nedelja....
Tuga, apsolutno te razumem sto si promenio firmu, sada imamo 100% kvotu forumasa ex-radnika na zaobilaznici koji napustaju firmu (2 od 2), zelim ti puno srece u novoj sredini ;) P.S. nije valjda da sada radis na NS Zaobilaznici :D

poz

steva
 
Zaobilaznica stade ? Evo gledam na www.informatika.com preko kamere sa geneksa da je guzvao ceo dan i to na celoj duzini kroz novi Beograd i preko gazele prema Nisu. Kamioni vidim danas su bas vladali bio ih je najmanje 30 %. Valjda im ovo nije dovoljno sa svate izgradnje bar jedne strane obilaznice do Bubanj Potoka . Jel ima neko neki novi info ili slike ili je jos uvek mrtvo ? Pozz
 
Vise nemamo insajdera jer je PIGLET prebegao :), a u javnosti nije bilo novih vesti u vezi Obilaznice poslednjihi nedelja...
 
Ici cu ja sledece nedelje da opet slikam pa cu vam reci sta se desava, ali po onome sto sam skoro video radi se ponesto tu i tamo. :)
 
Obilaznica oko Beograda-sektor 4

Beograd -- Ministar Velimir Ilić kaže da bi Evropska investiciona banka trebalo da kreditira završetak obilaznice oko Beograda.


Obilaznica bi trebalo da bude završena do septembra sledeće godine
Vlada Srbije bi do 15. novembra trebalo da potpiše ugovor sa Evropskom investicionom bankom o dodeli kredita od 120 miliona evra za završetak obilaznice, rekao je ministar za infrastrukturu i dodao da su dodatna sredstva izdvojena iz Nacionalnog investicionog plana (NIP).

Ministar bez portfelja zadužen za NIP Dragan Đilas je ranije izjavio da je u ovoj godini iz NIP-a izdvojeno 720 miliona dinara za izgradnju obilaznice oko Beograda, a da se očekuje odluka vlade o preraspodeli dodatnih 300 miliona dinara iz NIP-a za nastavak izgradnje.

On je kazao da je plan bio da se obilaznica završi do septembra sledeće godine, ali izvođači radova smatraju da bi obilaznica mogla biti gotova do kraja maja naredne godine ukoliko bude dovoljno sredstava.

Izvor :B92
link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=10&dd=12&nav_id=267556
 
Ne znam koji su to izvodjaci, ali ovi "nasi" ovde na beobuildu kazu nesto drugo...

Mada, ko jos veruje Velji..
 
Nadležni nikako da shvate važnost izgradnje obilaznice
Radovi s pola gasa

Obilaznica oko Beograda može da se završi do maja sledeće godine, ukoliko budu
redovne isplate, kažu u "Mostogradnji". Rade 20 radnika, treba nam 50, kažu radnici
gradilišta kod Orlovače

Obilaznica oko Beograda biće završena do maja sledeće godine, ukoliko budu redovne
isplate - kaže za Glas Siniša Brusin, tehnički direktor "Mostogradnje", jednog od glavnih
izvođača radova na obilaznici. On je dodao da se uz povećano angažovanje i dobre
vremenske uslove mogu ispoštovati rokovi.

Thumb_bgobilaznica%20(1).JPG


- Uplaćen je jedan manji deo novca koji je taman dovoljan da se zaletimo i nastavimo sa
radovima koji su još od februara usporeni. Ako ubuduće budemo dobijali novac u kontinuitetu
ne bi trebalo da bude problema - naveo je Brusin.

Da bismo proverili tvrdnje i lično se uverili da se na obilaznici radovi zahuktavaju, juče smo
bili na terenu. Dolaskom do Orlovače i "Mostogradnjinog" gradilišta, zatekli smo nekoliko
radnika koji su se sklonili sa kiše. Prema njihovim rečima, na gradilištu trenutno radi 18 ljudi, a
posla ima sigurno za 50, i da je nepromenjena situacija od maja meseca.

Jedan od mogućih razloga što sektor 4 između Ostružničkog mosta i Ibarske magistrale
još nije izgrađen je neodgovornost Republike u finansiranju celokupnog projekta.
Preduzeće "Planum", zaduženo za izgradnju otvorene deonice i "Mostogradnja", koja bi
trebalo da napravi mostove i vijadukte, pošto nema redovnog priliva sredstava, još od
februara meseca rade usporenim tempom.

Izgradnja koridora Šimanovci - Ostružnica - Bubanj potok, za čiji završetak je neophodno
112 miliona evra, morala je biti završena do početka obnove Gazele, kako bi se nesmetano
prolazilo međunarodnim evropskim koridorom 10. Jedan od problema je i u tome što je
finansiranje obilaznice još ranije prebačeno sa republičkog budžeta na Nacionalni investicioni plan.

Ministar bez portfelja zadužen za sprovođenje Nacionalnog investicionog plana u Vladi
Republike Srbije Dragan Đilas, ranije je najavio da bi vlada trebalo da usvoji predlog Odbora
za finansije da se iz NIP-a izdvoji 300 miliona dinara za završetak obilaznice oko Beograda.
Prema njegovim rečima, radovi na obilaznici trebalo bi da budu završeni u septembru
2008. godine, u čemu se očigledno ne slaže sa izvođačima radova.
Glas : http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/glas-javnosti-12-10-2007/radovi-s-pola-gasa
 
Jeli pri kraju kolektor i petlja Dobanovci ? I dali ce nasi da spajaju tih 10 km autoputa od Batajnice do Dobanovaca ili to radi investitor koji zavrsava autoput od Subotice do BG ? Pozdrav
SRB-RS-CG
 
Taj deo Obilaznice od petlje Dobanovci do komplikovanije petlje Batajnica
tek je započet, a Mi ga radimo i za njega bi trebalo da su obezbeđena sredstva.

gsheky@SSC":2jyrapnd je napisao(la):
Osnovni razlog tolike cene ove deonice je cvor "Batajnica" koji predstavlja u
saobracajnom smislu veoma slozen objekat.
Na samom delu cvora potrebno je "preskociti" stari batajnicki put, krak petlje, magistralni gasovod, buduci
magistralni put M-22.1, lokalni put, zeleznicku prugu (planirana da bude cetvorokolosecna), kao i vezu za
planiranu lokoteretnu stanicu. Samo most na osnovnoj trasi je dugacak 1250m.
Duzina ostalih mostova iznosi jos oko 1100m.

Druga stvar koja poskupljuje ceo objekat je i slabo nosivo tlo na tom prostoru, tako da je bilo neophodno
raditi nasipe od lakih materijala. U ovom slucaju razmatrana je i predlozena upotreba EPS-a ili narodski
receno stiropora za izradu nasipa.

cvorbatajnicauq8.jpg
 
Republika traži pomoć za obilaznicu
Grad bi da gradi deo saobraćajnice
Autor: M. Vlaisavljević | 17.10.2007 - 11:22
tunel.jpg

Grad Beograd neće dati novac Republici Srbiji kao pomoć za završetak izgradnje obilaznice, već predlaže da sam izgradi jedan deo ove važne saobraćajnice. Ideja je da pomoć bude u „naturi“, odnosno, da deo obilaznice izgradi Gradska direkcija za puteve. Kako „Blic“ saznaje, predstavnici Grada i kabineta ministra Dragana Đilasa, zaduženog za Nacionalni investicioni plan, sastaće se u petak kakao bi se dogovorili o načinu saradnje.

Odbor za finansije Vlade Srbije nedavno je odlučio da se iz Nacionalnog investicionog plana izdvoji 300 miliona dinara za nastavak izgradnje obilaznice oko Beograda. Za obilaznicu je u ovoj godini planirano 720 miliona dinara, ali je potrošeno gotovo sve. Pošto je reč o jednom od najvažnijih projekata, dogovoreno je da se obezbede dodatna sredstva. Tako se u javnosti pročula vest da će se i Grad aktivnije uključiti u ovaj projekat.
Dušan Bajec, član Gradskog veća zadužen za finansije, kaže za „Blic“ da bi se Grad mogao uključiti u izgradnju obilaznice ali tek sledeće godine.
- Ostalo je malo do kraja 2007. godine. Napravljeni su proračuni troškova za ovogodišnje projekte, tako da bismo, u slučaju da nameravamo odmah da uđemo u projekat, morali da zakinemo na nečemu. U svakom slučaju neće biti klasičnog transfera novca - objasnio je Bajec.
obilaznica.jpg

Trase zaobilaznice
Zbog toga će predstavnici Grada i Republike prethodno pokušati da usaglase stavove, odaberu deo puta koji bi Grad gradio, odrede kolika su neophodna sredstva, a inženjeri bi napravili projekat.
- Ukoliko sve bude po planu radovi bi mogli da počnu na proleće 2008. godine. Još nemamo ideju koji bi deo puta Grad radio, ali sigurno neki koji bi rasteretio saobraćajne gužve u Beogradu. Tako bismo pomogli i sami sebi - kaže Bajec.
Izgradnja obilaznice traje 17 godina. Kao i sada, i prethodnih godina, izgradnja je zastajala zbog neizmirenih dugovanja države prema graditeljima. Poslednjom isplatom iz NIP delimično će biti plaćena dugovanja prema „Mostogradnji“, „Energoprojektu“ i „Planumu“, a deo će biti iskorišćen za nastavak radova.
Đilas pozvao Grad u pomoć
Dragan Đilas, ministar bez portfelja, izjavio je juče za B92 da je uputio zvanično pismo Skupštini grada sa molbom da se i Grad uključi u posao oko obilaznice i to još ove godine.
- Znam da formalno pravno Grad nema nikakve veze sa ovim projektom, ali obilaznica znači i Beograđanima i celoj Srbiji. Novac koji smo u poslednjoj tranši izdvojili iz NIP-a je samo deo kako bi se ponovo pokrenuli radovi, ali treba još dosta novca - rekao je Đilas.
Kraj radova za pet godina
Početak izgradnje početkom devedesetih
Do sada uloženo oko 100 miliona evra
Neophodno 369,7 miliona evra
Trasa duga 47 kilometara
Deonica Ostružnica - Orlovača 7,7 kilometara
Završetak izgradnje 2012. godina
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=16433
 
Jes vala, bi Djilas neki dan na B92... Makar mi je ispalo gotivno sto je priznao da dugovi za obilaznicu nisu isplaceni i da se duguje jos dosta novca i da onih famoznih 300 miliona uopste nije dovoljno... isto tako je rekao da ce se iz NIP-a za narednu godinu izdvojiti veca sredstva za obilaznicu, a pozvao je i grad Beograd da se ukljuci u projekat (kao sto pise u Blicu)

Povod njegovog gostovanja je inace bio most u Obrenovcu koji ce prema najavama biti zavrsen do kraja 2008. Zivi bili pa videli....
 
Kako dave sa ovim projektom, nisu normalni. Zasto ne navedu koliki je taj NIP za ovu godinu i na sta su otisla sva ta sredstva kad za ovakav kapitalan projekat nema novca.
Koji je to kapitalni infrastrukturni projekat uradjen ove godine. Ni koridor 10 kod Leskovca jos nisu poceli da rade. Pa pobogu na sta se trose tolike pare. Pa susedna Hrvatska ima autoputeve kroz citavu zemlju vec zavrsene. Da ponovim, infrastruktura je preduslov uslova razvoja bilo kog regiona u jednoj zemlji sto razvijenija mreza autoputeva i zeleznice toliko se i brze razvijaju citavi regioni. Inrastruktura po komunistickom ekonomskom tumacenju nije smatrana kapitalno intenzivnom, dakle nije smatrana investicijom na koju se moze meriti prinos (u smislu ekonomskog razvoja i rasta nekog regiona kroz koji prolazi recimo autoput). Kapitalisticke zemlje su to odavno shvatile i infrastrukturnu razvijenost posmatraju kao direktnog cinioca privrednog razvoja i time ukazuju da se na infrastrukturne investicije prinos svakako moze meriti, i da je on neuporedivo veci od jednostavnog komunistickog tumacenja. Krahom komunizma autoputevi pocinju intezivno da se grade u bivsim socijalistickim zemljama. Opravndanost visokog zaduzivanja radi izgradnje infrastrukture, cuveni nasi ekonomski strucnjaci, najbolji u staroj Jugi i dokazani cak i u svetskim okvirima kao sto su prof. Dragutin Marsenic i prof. Ljubomir Madzar nikad nisu dovodili u pitanje i za vreme stare komunisticke Jugoslavije.
Hrvatska se debelo zaduzila radi finansiranja svojih autoputeva i to zaduzivanje nikad nije dovedeno u sumnju kad se radi o takvoj stvari.
Autor teksta: dipl. ekonomista Ditrih :D
 
Pare odose na sledece kapitalne projekte:
- klinika u selu
- seoski put kod Cacka
- asfaltiranje i izgradnja puteva oko i u Guci
- hm......svedski vagoni
 
Dobro sad, rekonstruisu se lokalni putevi koji su stvarno u stanju raspada.

Kao i u celom funkcionisanju Drzave, i u kapitalnim investicijama uveliko fali raspodela prioriteta. A ono sto jos vise fali su kriterijumi i kompetentne osobe za odredjivanje tih prioriteta.
 
@ Milance: Zaboriavio si važan, kapitalan, projekat komercijalnog heliodroma u Guči sa dve piste...
 
Milance":ocnom8ht je napisao(la):
Pare odose na sledece kapitalne projekte:
- klinika u selu
- seoski put kod Cacka
- asfaltiranje i izgradnja puteva oko i u Guci
- hm......svedski vagoni
Imao sam prilike da doticnog upoznam na jednoj slavi (kod moje najbolje drugarice, ciji je to ujak nazalost)... Sve sto se prica o njemu, pomnozite sa 100... to je on..... uzas uzas...
 
Vrh