Mislim da definitivno nismo na istoj strani, čim me tako opisuješ. Čekam da pročitam i da sam deo naftnog lobija, što su mi ovde već pisali.
Nego nisam znao da je Stari savski most imao žutu traku? Maksima Gorkog? Makenzijeva, Žička, Kruševačka, Dragoslava Srejovića, Mite Ružića... sve one već imaju žute trake te nema poente širiti ih? Vau, zanimljivo, nisam znao.
A nema od tog Utrehta ništa. Potpuno neuporedivo.
Mada verujem da je sam po sebi super mesto za život.
@ink Kako ne bi bio ogroman krosposting. Šta Utrecht ima?
- 7 autoputeva na prilazu gradu, od kojih su skoro svi za 3+3 trake i više. Za Amsterdam (ekvivalent Beograd-Novi Sad) 5+5 traka. Za Roterdam "samo" 4+4.
- Železnička stanica u centru, koja je istovremeno i hab (putnički terminal) kompletnog javnog prevoza.
- Železničkoj stanici prilazi 5 delimično ili potpuno četvorokolosečnih pruga. Odatle postoji direktan voz do svakog većeg mesta u Holandiji. Intervali polazaka vozova 10, 15 ili 30 minuta.
- Lakošinski sistem, i dosta autobusa sa izdvojenim trakama i vezanim presedanjima. Imaju čak i dvozglobne autobuse
- Bulevarska mreža je razvijena, jedino je baš istorijski centar zaobiđen i "deautomobilizovan".
- Politika da većina ljudi živi u ulicama sa usporenim saobraćajem. Ali zato neki od gradskih bulevara imaju 70km/h (što postoji i u Belorusiji i Sloveniji).
- Jako razvijenu biciklističku i infrastrukturu i kulturu. Automotosavez je nacionalno, udruženje građana nastalo iz Udruženja bogataša sa biciklom iz 19.veka. To Udruženje, ili što bi SNS rekao NVO, NLO, strani plaćenici, ima 4 miliona članova, svoje prodavnice, svoje ljude u institucijama, jači su od bilo koje političke partije.
To je nešto što se razvijalo ne decenijama, nego više od veka. Sve to je pratio državni monopol na konverziju zemljišta, čime se skupe eksproprijacije izbegnute, nego je u većini slučajeva unapred planirano i čuvano zemljište za saobraćajnu infrastrukturu.
A žuta traka, makar i takva kakva je sa mnogo semafora, i po negde gomilanjem vozila u istoj, do Gangulskog tolerisanja kola u istoj stvarno je imala određeni pozitivan efekat. Dok u Maksima Gorkog i sličnim ulicama saobraćaj po nekad može biti sporiji od pešaka uključujući i autobus, tamo gde je žuta traka ide uglavnom 12-20 km/h. Može to i nešto bolje uz određene unapređenja, ali u svim okolnostima to je namenski najkorisniji deo ulica koje ih imaju.
Na ovom mostu što se gradi, te izdvojene trake za javni prevoz su i najveća dobit. Zato su i neki učesnici diskusije pominjali kako je bilo moguće napraviti prosto dodatni 1+1 most za javni prevoz, i imati ogromne uštede u odnosu na ovo što se trenutno radi imajući isti efekat.