Šta je novo?

Novi savski most

Зато већ сад морају да се планирају још два нова моста. Један на месту стариг железничког, други у продужетку булевара Зорана Ђинђића, са пролеласком реке или на улицу Краљице Драге, или поред куле Белгрејд.
Stari železnički i ako se pretvori u pešački, što pre napraviti projekat drumskog na tom mestu i izgraditi ga u narednim godinama.
 
Da li ste znali?
Mostovi ne služe da nose samo automobile

Da li ste znali 2?
Beograd leži na dve ogromne reke a ima svega 5 kolskih mostova

Da li ste znali 3?
Beograd ima 2 miliona ljudi, dve reke kroz centar, a nema metro

Da li ste znali 4?
Beograd ima jedan kolski tunel

Da li ste znali 5?
Izgradnja više mostova preko Save predviđena je urbanističkim planovima još pre 50 godina
 
Da li ste znali?
Mostovi ne služe da nose samo automobile

Da li ste znali 2?
Beograd leži na dve ogromne reke a ima svega 5 kolskih mostova

Da li ste znali 3?
Beograd ima 2 miliona ljudi, dve reke kroz centar, a nema metro

Da li ste znali 4?
Beograd ima jedan kolski tunel

Da li ste znali 5?
Izgradnja više mostova preko Save predviđena je urbanističkim planovima još pre 50 godina
Ali ako novi mostovi i tuneli vode veću količinu automobila ka istoj mreži uskih gradskih ulica u užem gradskom jezgru, neće dovesti do poboljšanja celokupne saobraćajne slike. Mogu da služe realno prvenstveno za prelaz šinskog saobraćaja preko reka.

Uostalom, pretpostavljam da je svima do sada poznat pojam tzv. "indukovane potražnje".
 
Inače, želim da dodam još nešto:

Beograd sada ulazi (ukoliko ne izbije neko sr****) u fazu u kojoj će biti bogatiji i dinamičniji. Ako to ne prepoznaju gradski čelnici, osuđeni smo na grad prioretizovan ka drumskom saobraćaju, koji kao takav ne može da bude visoko efikasan ili funkcionalan. Već sada treba razmišljati o regionalnom šinskom saobraćaju koji će da opslužuje prigradska naselja, kako bi ljudi mogli komotno da žive u npr. Lazarevcu i da stižu do bilo kog dela grada bez da sednu u kola. Takođe je potrebno razmišljati o alternativama motornim vozilima za kretanje po užem centru (ja sam tu fan e-bajseva). Ako niko trenutno ne radi na takvim strategijama (bar na nivou proučavanja iskustava drugih sličnih gradova u Evropi, a i šire) onda ćemo polako da tonemo u... Da ne kažem šta.
 
Kad prosirujes ulice i pravis nove puteve ti pozivas vise kola da prolazi tuda, ne moze se problem nikad tako resiti jer svi zele da voze danas iz komfora. Jedino resenje za meteopole je metro
one-more-lane-meme-e1685355563948-630x371.jpg
 
Ovde je vise i sramota ovo reci jer ispadas neki nerealan lik i sanjar i bu****, ali da, vecina ljudi su sami u kolima.

Ne, ne treba nikog terati ili bilo sta slicno, ali bi verovatno promenom vlasti i sistema prirodno doslo do toga da ljudi vise pricaju, saradjuju, dogovaraju se...

U danasnje vreme kad ulazim u zgradu i komsija ispred mene ulazi u lift, samo zatvori vrata i ode, nekad bi me sacekao, pa bi caskali u liftu... Mislim, oni samo ispadaju budale i klosari jer ja svejedno idem peske, ali i dalje 😂

To panicno bezanje i zatvaranje... ne mislim ni da su mnogi losi ljudi, jednostavno su danas svi preplaseni, isparanoisani, anksiozni, introvertni... Tako i na poslu bi sigurno mogli da iskomuniciraju da idu zajedno, ali nije ni da su losi ljudi nego su svi danas nesto isprepadani.
 
^
Ni ja ne volim s drugima u zgradi liftom da idem, mali je to prostor (citav 1 kvadrat), a i kad si s nekim uvek neka tenzija dok neko ne izadje ili babe koje smaraju sa pitanjima, neka hvala😂. Nisam isprepadan nego me ne zanima small talk
 
Poslednja izmena:
Pusti babe u liftu, ti da pozoves Gocu da je odvezes na posao, smanjile bi se guzve u saobracaju. No, ko se babe u liftu boji...
 
Preopterećeni ste automobilima.

A i lajete na pogrešno drvo u toj želji da smanjite njihov broj.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Preopterećeni ste automobilima.

A i lajete na pogrešno drvo u toj želji da smanjite njihov broj.
Hvala na psihoanalizi, ali mislim da nije preopterećenje, već samo zdravo rezonovanje, kada se već poziva društvo (tj. poreski obveznici) da plati izgradnju dodatnih rečnih prelaza samo kako bi vozači imali širi izbor mostova na kojima mogu da stoje u gužvi.
 
Preopterećeni ste automobilima.

A i lajete na pogrešno drvo u toj želji da smanjite njihov broj.
 
Toliko ste preopterećeni automobilima da ne vidite šumu od drveta.

Na forumu o urbanizmu i izgradnji Beograda, grada na dve reke, sa 4 mosta na Savi, 2 miliona ljudi, jednim tunelom, a bez metroa, vi kukate što ljudi žele da se napravi još mostova.

Šta vi uopšte želite, da krenemo od toga? Jel imate ikakav plan i spisak šta želite? Osim jedne velike monolitne pešačke zone do Pupinovog mosta do Bubanj potoka, to smo već utvrdili i ubeležili u listu želja.
 
Toliko ste preopterećeni automobilima da ne vidite šumu od drveta.

Na forumu o urbanizmu i izgradnji Beograda, grada na dve reke, sa 4 mosta na Savi, 2 miliona ljudi, jednim tunelom, a bez metroa, vi kukate što ljudi žele da se napravi još mostova.

Šta vi uopšte želite, da krenemo od toga? Jel imate ikakav plan i spisak šta želite? Osim jedne velike monolitne pešačke zone do Pupinovog mosta do Bubanj potoka, to smo već utvrdili i ubeležili u listu želja.
Blago tebi druže…
 
Pa što bežiš sad?

Lepo sam te pitao:
Šta ti uopšte želiš? Imate li ikakav plan i spisak? Imate li ikakvu ideju?


Reko ako su i mostovi počeli da vam smetaju, možda imate neke alternativne ideje i inovacije. Evo prilike da ih iznesete javnosti.
 
Pa što bežiš sad?

Lepo sam te pitao:
Šta ti uopšte želiš? Imate li ikakav plan i spisak? Imate li ikakvu ideju?
Nemam odgovor koji bi tebe zadovoljio. Ako želiš pročitaj članak:
pa izvuci sopstveni zaključak.

Ako ne želiš, svađaj se sam sa sobom i dalje…
 
Opet nisi odgovorio na pitanje. Mislim da prosto ne znaš šta hoćeš i to je to.
 
Kul. 👍

Hasta manana. Javi se opet kad budeš imao nešto konkretno da kažeš.
Mislim da plan treba da bude da se i neki drugi delovi grada razvijaju kao sedista za brojne firme, a ne da se sve natrpa na Novi Beograd.

Citam neki dan da se jedna firma seli sa Nbgd u BIGZ.
Sreca pa na Nbgd nema previse parcela da se zidaju staklenjaci, pa se broj ljudi koji prelaze mostove nece drasticno povecati kao u poslednjih par godina.

Ono sto je otezavajuca okolnost jeste da dosta firmi vraca obavezu dolazenja u kancelarije, pa se broj onih koji rade od kuce smanjuje.
 
Firme preferiraju Novi Beograd između ostalog jer ima bolju saobraćajnu mrežu, odmah pored centra je, ima planski i namenski građene zgrade u te svrhe.

Inače, po nekim predviđanjima, neće se ni generalna populacija u Beogradu povećavati posle 2040. Ali mi svi treba da živimo i funkcionišemo do tada. A ne vidim kako gubljenje više sati dnevno u saobraćaju i odbijanje da se pravi više mostova će pomoći u tome. Ne vidim ni šta ja imam od toga što će Beograd možda 2060. imati 400.000 ljudi manje.


Otvoren sam za dosta stvari ali mislim da nema opravdanja za protivljenje izgradnji još mostova u Beogradu. Indukovana potražnja je nekima postala glavna babaroga i izgovor za sve. Nije to dobro. Treba da se preraste to.


Ironično, nisam video po forumu da ljudi koji se protive izgradnji mostova i boje "indukovane potražnje" su imali iste prigovore kada bi se zidale ili planirale gigantske kule na desnoj obali Save, u starom i zakržljalom delu grada. A te kule isto generišu brdo ljudi, od kojih jedan deo ide u javni prevoz, a drugi u automobile.

A nisam ih video nešto ni na temama o trotoarima, parkiranjima, unapređenju pešačkih tokova i prelaza, javnom prevozu... A sve je to takođe neophodno za nesmetano funkcionisanje ljudi, pogotovu pešaka i putnika JGP.
 
Poslednja izmena:
Firme preferiraju Novi Beograd između ostalog jer ima bolju saobraćaju mrežu, odmah pored centra je, ima planski i namenski građene zgrade u te svrhe.

Inače, po nekim predviđanjima, neće se ni generalna populacija u Beogradu povećavati posle 2040. Ali mi svi treba da živimo i funkcionišemo do tada. A ne vidim kako gubljenje više sati dnevno u saobraćaju i odbijanje da se pravi više mostova će pomoći u tome.


Otvoren sam za dosta stvari ali mislim da nema opravdanja za protivljenje izgradnji još mostova u Beogradu. Indukovana potražnja je nekima postala glavna babaroga i izgovor za sve. Nije to dobro. Treba da se preraste to.
Mislim da apsolutno niko u Beogradu nije protiv pravljenja mostova.
Kljucno je pitanje: gde ce ti mostovi da dovedu ljude? Ako ce da istovare sve njih u Savsku, dzaba most, kad ces da stojis u koloni opet.
Novi Savski most ne vredi mnogo ako se ne napravi tunel. Tunel ne pomaze mnogo ako delovi ka Pancevcu i Karaburmi ne budu sredjeni. Sve je povezano, naravno.

Samo pouzdan gradski prevoz u vidu prosirenja tramvajske mreze i izgradnje metroa moze da pomogne. Sve ostalo su suplje price.
Ono sto je problem je sto smo jako daleko i od pouzdanog gradskog prevoza, i od metroa.

Jedna stanica je blizu mog stana i vodi me tacno do posla (u snovima, naravno).
Da li bih isao svojim autom ili metroom? Naravno da bih isao metroom. Svako normalan bi, pod uslovom da je sve efikasno povezano.
 
Vrh