Šta je novo?

Novi Sad - Projekti u izgradnji i opšta diskusija o planiranim projektima

SRPSKA ATINA USKORO BOGATIJA ZA JOŠ 267 PARKING MESTA Modić: Najzahtevniji radovi su završeni! U toku su završni radovi u unutrašnjem delu, a zatim sledi parterno uređenje iznad garaže​

photo_2024-10-06_11-37-54.jpg

-Javna garaža u ulici Modene mogla bi da bude završena do kraja godine. Najveći i najzahtjevniji radovi su završeni i sad se obavljaju završni radovi u unutrašnjem delu, a zatim parterno uređenje iznad garaže. Naši vredni građevinski radnici ulažu velike napore da se garaža što pre završi, vodeći pre svega računa o bezbednosti.

photo_2024-10-06_11-38-51-2.jpg


-Veoma je značajno što su na izgradnji garaže bili uposleni naši neimari. Sindikat se raduje svim planovima gradnje u Novim Sadu gde će raditi naše građevinske kompanije i utrošen građevinski materijal iz naše industrije građevinskog materijala- reči su Modića.
photo_2024-10-06_11-38-51-3.jpg

Garaža Modena će imati 267 parking mesta, uključujući parking mesta za osobe sa invaliditetom, raspoređenih na tri podzemna nivoa, sa obezbeđenim punjačima za električne automobile na pojedinim mestima. Završni radovi se očekuju tokom maja, a ukupno je utrošeno preko 10.000 kubnih metara betona i hiljadu tona armature.
photo_2024-10-06_11-38-51.jpg


Podsećamo, radovi na izgradnji garaže kod Banovine i u ulici Modene započeti su u junu 2022. godine.

Pored ovih garaža, Novi Sad planira izgradnju još dve javne garaže na Trgu Republike, za koju je planirano da bude podzemna na dve etaže, površine 14.000 m² i kapaciteta 400 putničkih automobila i na uglu Uspenske i Šafarikove ulice za koju je planirano da bude nadzemna na četiri sprata za oko 70 putničkih automobila po etaži. Očekuje se da će ove garaže rešiti probleme s parkiranjem u gradu.

 
Treba jednu garažu od četiri etaže izgraditi ispod Futoške pijace, a zatim rekonstruisati pijacu iznad.
Tri podzemne etaže na mestu stare žel. stanice i rekonstruisati Limansku pijacu.
Garaža kod Sajma, tri etaže neophodne da taj kraj prodiše.
Jednu od dve- tri etaže ispod ulice Kornelija Stankovića...
 

НОВА ДИРЕКТОРКА КЦВ ПРОФ. ДР ВЕСНА ТУРКУЛОВ ПОТВРЂУЈЕ ЗА „ДНЕВНИК”​

Ламеле Б и Ц у функцији идуће године​


Половином идуће године требало да буду у функцији ламеле Б и Ц, где ће бити 16 операционих сала и велики дијагностички центар – најавила је за „Дневник“ нова директорка Универзитетског клиничког центра Војводине професорка др Весна Туркулов.

Како објашњава, радови су у току, напредују и нема кашњења, а паралелно са грађевинским радовима иде и набавка опреме. Професорка Туркулов подсећа и да овај објекат гради Министарство здравља, у склопу изградње и обнове четири клиничка центра у Србији, те да радове финансира и контролише Европска инвестициона банка.
- Стављена је фасада и постављени су прозори, а сада су у току радови унутар зграде. Радови иду својим током и редовно се контролишу – напоменула је др Туркулов.
У Универзитетском клиничком центру Војводине у току је реконструкција више клиника и то су клинике за ОРЛ, очне болести, урологију са дијализом, максилофацијална и пластична хирургија.

- Тренутно је застој радова на тим клиникама, због непредвиђених потешкоћа. Ово кашњење не ремети рад болнице, јер су клинике пресељене и рад се редовно одвија. У болници на Мишелуку су клинике за очне болести, ОРЛ и дијализу, а у Клиници за рехабилитацију су максилофацијална и пластична хирургија – истакла је др Туркулов и додала како обнова ових клиника треба да буде завршена до краја идуће године.

Обнова клиника у УКЦВ почела је пре неколико година и велики број зграда је реновиран. Нова директорка подсећа да су обновљене клинике за ортопедију, васкуларну хирургију, неурохирургију, анестезију, абдоминалну хирургију и део Клинике за инфективне болести где је интензивна јединица. Обновљена је и Клиника за интерне болести у склопу које су четири засебне клинике. То су клинике за нефрологију, хематологију, ендокринологију и имунологију.

- Оно што следи је обнова Поликлинике, као и клиника за неурологију, психијатрију, инфективне болести и рехабилитацију. То тек треба да се ради – казала је др Туркулов.

Највећа покрајинска болница, УКЦВ, има и листе чекања за нека снимања и операције. Проф. др Туркулов каже како Министарство здравља ради на томе да се листе смање и укину. Чека се на операције катаракте и уградњу протезе кука и колена, али се листе смањују, док за снимање на скенеру и магнетној резонанци нема листа чекања.

- Наглашавам да се све што је хитно оперише одмах, и ту нико не иде на листу чекања! Имали смо састанак у Министарству здравља, те су направљене пројекције шта може да се уради да се постојеће листе чекања сведу на минимум до потпуног укидања. Ми смо до сада имали 20 операција кука и колена недељно, а сада ћемо их радити 30 недељно и то је сада приоритет. То подразумева веће трошкове за државу, за набавку протеза. Иначе, наша Клиника за ортопедију не ради само ове операције, имају и друге операције, а операције кука и колена су само један сегмент – испричала је проф. др Туркулов.

Чисти се листа чекања за операције катаракте

Како наводи др Туркулов, на операција катаракте сада се чека од шест до 10 месеци, али се та листа полако чисти, јер се пацијенти упућују и у неке приватне болнице које имају уговор са Републичким фондом за здравствено осигурање.
- Ипак, има људи који не желе да прихвате операције у приватним клиникама, него се ипак одлучују за нас. То нам говори да имају поверење у нас, и ми се сваким даном трудимо да то поверење наших грађана оправдамо - истакла је др Туркулов.
Када је реч о снимањима, нова директорка УКЦВ каже како за ЦТ немају листе чекања и све се уради унутар месец дана. Уколико су потребна хитна снимања на МР, то се ради одмах, али објашњава да се пуно снимања на магнетној резонанци односи на контроле. Дешава се и да неки пацијенти буду некритички упућени на снимања, а има и ситуација када пацијенти траже од доктора снимање на МР.

Професорка Туркулов наводи да је током пандемије ковида примљен велики број медицинског особља, те они сада немају проблем са кадром и имају довољно и лекара и медицинских техничара, а многи лекари су и на едукацијама и специјализацијама.

- План нам је да усавршавамо наше лекаре, да поново заживи трансплантација јетре, да се едукује средњи медицински кадар, па ту сарађујемо и са приватним медицинским школама, чији ђаци долазе код нас на праксу. Потребно је да се заврше сви објекти који се тренутно обнављају, да се скрате листе чекања. Имамо много потенцијала и хоћемо да уводимо нове, а да вратимо неке старе процедуре – закључила је др Весна Туркулов.

Градска болница на Мишелуку
Према речима проф. др Туркулов, отворање градске болнице на Мишелуку је реално изводљиво. Напомиње да тај објекат већ има кревете, опрему и намештај, те само треба да се преуреди. Она подсећа и на то да Нови Сад нема градску болницу, те су Новосађани упућени на УКЦВ, који је терцијарна установа. Проф. др Туркулов напомиње и да немамо градско породилиште, те се сви порођаји обављају у Бетанији, односно Клиници за гинекологију и акушерство.
- План је да се отвори градска болница, како би се растеретио УКЦВ. Та градска болница би требало да буде са породилиштем, јер се у Бетанији годишње уради више од 6.000 порођаја, што је преко свих стандарда. У градској болници би се радили и сви порођаји, осим оних компликованијих, који би били у Бетанији. План је да градска болница буде у некадашњој ковид болници на Мишелуку. То је најбрже и најидеалније решење. Потребне су неке преправке, јер је болница прављена за ковид болеснике, па има велике собе са много кревета – наводи проф. др Туркулов.

 

FOTO, VIDEO Farmaceutski fakultet, Novi Sad na novoj lokaciji: Zgrada po meri svih studenata​


Farmaceutski fakultet, Novi Sad napravio je novu, sopstvenu zgradu u ulici Heroja Pinkija 4, čime je otvoreno novo poglavlje studiranja u ovoj ustanovi.

Prvi privatni akreditovani farmaceutski fakultet u Srbiji osnovan je 2012. godine kada su akreditovani studijski programi integrisanih akademskih studija Farmacija i Farmacija - medicinska biohemija, a nakon toga 2015. godine i studijski programi Osnovnih strukovnih studija.

Prateći potrebe studenata 2022. godine akreditovao je visokoškolsku jedinicu u Nišu za izvođenje studijskog programa Farmacija, a svoj prostorni razvoj zaokružio je izgradnjom nove, sopstvene zgrade u ulici Heroja Pinkija 4, što predstavlja još jedan važan korak Farmaceutskog fakulteta, Novi Sad u kontinuiranom razvoju i posvećenosti obrazovanju budućih farmaceuta, medicinskih biohemičara, strukovnih sestara, fizioterapeuta, doktora nauka i specijalista.

Vanredni profesor na Farmaceutskom fakultetu, Novi Sad dr Nikola Jojić kaže za 021.rs da je odluka o preseljenju deo slagalice koju interno nazivaju "fakultet mogućnosti".

"Kada smo pre 12 godina počeli sa radom, želeli smo fakultet na kom studenti imaju mogućnost da uče od profesora iz Srbije, ali i Velike Britanije, Sjedinjenih Američkih Država, Nemačke, Singapura, Australije, Holandije, Italije. Nakon toga, želeli smo studente pripremljene i spremne za tržište rada 21. veka zbog čega smo sklopili ugovore o saradnji sa preko 250 državnih i privatnih institucija i kompanija gde naši studenti odlaze na praksu, staž i usavršavanje", rekao je on.

Dodao je i da je pre nekoliko godina kurikulum promenjen zbog inovacija u svetu farmacije i medicine, kao i promena u strukturi globalne populacije i primena digitalne tehnologije.

"Kao logičan nastavak procesa došlo je i do preseljenja. Želeli smo da pružimo našim studentima pozitivno i stimulativno okruženje koje učenje čini prijatnijim i zanimljivijim. Fakultetski prostor povećava šanse za akademski uspeh uz savremeno opremljene laboratorije, tehnološki napredne amfiteatre i učionice kao i niz drugih prostora poput biblioteke, čitaonice, kafea i prostora za relaksaciju", rekao je Jojić.

FOTO, VIDEO Farmaceutski fakultet, Novi Sad na novoj lokaciji: Zgrada po meri svih studenata


Kada je reč o novoj zgradi fakulteta, sagovornik 021.rs ističe da je svaki deo novog prostora osmišljen da bude u duhu podrške procesu studiranja.

Nova zgrada se prostire na 3.100 kvadrata, amfiteatar prima 200 studenata, na spratu se nalaze učionice opremljene smart tablama, kao i savremeno opremljene laboratorije.

 

FOTO, VIDEO Farmaceutski fakultet, Novi Sad na novoj lokaciji: Zgrada po meri svih studenata​


Farmaceutski fakultet, Novi Sad napravio je novu, sopstvenu zgradu u ulici Heroja Pinkija 4, čime je otvoreno novo poglavlje studiranja u ovoj ustanovi.

Prvi privatni akreditovani farmaceutski fakultet u Srbiji osnovan je 2012. godine kada su akreditovani studijski programi integrisanih akademskih studija Farmacija i Farmacija - medicinska biohemija, a nakon toga 2015. godine i studijski programi Osnovnih strukovnih studija.

Prateći potrebe studenata 2022. godine akreditovao je visokoškolsku jedinicu u Nišu za izvođenje studijskog programa Farmacija, a svoj prostorni razvoj zaokružio je izgradnjom nove, sopstvene zgrade u ulici Heroja Pinkija 4, što predstavlja još jedan važan korak Farmaceutskog fakulteta, Novi Sad u kontinuiranom razvoju i posvećenosti obrazovanju budućih farmaceuta, medicinskih biohemičara, strukovnih sestara, fizioterapeuta, doktora nauka i specijalista.

Vanredni profesor na Farmaceutskom fakultetu, Novi Sad dr Nikola Jojić kaže za 021.rs da je odluka o preseljenju deo slagalice koju interno nazivaju "fakultet mogućnosti".

"Kada smo pre 12 godina počeli sa radom, želeli smo fakultet na kom studenti imaju mogućnost da uče od profesora iz Srbije, ali i Velike Britanije, Sjedinjenih Američkih Država, Nemačke, Singapura, Australije, Holandije, Italije. Nakon toga, želeli smo studente pripremljene i spremne za tržište rada 21. veka zbog čega smo sklopili ugovore o saradnji sa preko 250 državnih i privatnih institucija i kompanija gde naši studenti odlaze na praksu, staž i usavršavanje", rekao je on.

Dodao je i da je pre nekoliko godina kurikulum promenjen zbog inovacija u svetu farmacije i medicine, kao i promena u strukturi globalne populacije i primena digitalne tehnologije.

"Kao logičan nastavak procesa došlo je i do preseljenja. Želeli smo da pružimo našim studentima pozitivno i stimulativno okruženje koje učenje čini prijatnijim i zanimljivijim. Fakultetski prostor povećava šanse za akademski uspeh uz savremeno opremljene laboratorije, tehnološki napredne amfiteatre i učionice kao i niz drugih prostora poput biblioteke, čitaonice, kafea i prostora za relaksaciju", rekao je Jojić.

FOTO, VIDEO Farmaceutski fakultet, Novi Sad na novoj lokaciji: Zgrada po meri svih studenata


Kada je reč o novoj zgradi fakulteta, sagovornik 021.rs ističe da je svaki deo novog prostora osmišljen da bude u duhu podrške procesu studiranja.

Nova zgrada se prostire na 3.100 kvadrata, amfiteatar prima 200 studenata, na spratu se nalaze učionice opremljene smart tablama, kao i savremeno opremljene laboratorije.

Celo vreme mislim kada prođem pored da je poslovna zgrada. Odlično za taj kraj da živne, samo je stanje ulice katastrofalno.
 

KRAJ SAOBRAĆAJNOG HAOSA U NOVOM SADU: Nova obilaznica oko grada ka Bačkoj Palanci smanjiće zastoje i zagađenje​


FotoJet_35.jpg.webp

Postupak javne nabavke za izradu plana detaljne regulacije i idejni projekat sa studijom opravdanosti za izgradnju saobraćajnice (obilaznice) na trasi auto-puta E-75 (petlja Sever) Novi Sad – Veternik – Futog – Begeč – Gložan – Čelarevo – Bačka Palanka je završen i nedavno je zaključen ugovor vredan 149.520.000 dinara, s PDV-om, za izradu te dokumentacije.
Nova saobraćajnica biće alternativa postojećem državnom putu IB reda broj 12, a nedavno je potpisan sporazumom na 18 meseci, između JP „Putevi Srbije“ i četiri firme („DB inženjering“ Beograd, „MHM-projekt“ i „Regulus project“ iz Novog Sada i „Premer Savković“ iz Lazarevca), pa se može smatrati da je to ujedno i rok za završetak dokumentacije.
Koridor buduće saobraćajnice planiran je od priključenja na saobraćajnicu u zoni petlje Sever, koja povezuje autoput E-75 sa Bulevarom Evrope i Rumenačkim putem u Novom Sadu i preko raskrsnice sa državnim putem IIA reda broj 111 na deonici Novi Sad – Rumenka. Novi motoput povezaće naselja Veternik, Rumenka, Futog, Gložan i Čelarevo, do raskrsnice sa državnim putem IB reda broj 12, na obilaznici oko Bačke Palanke, koja ujedno predstavlja i kraj planirane saobraćajnice.

Kroz sva ta naselja vreme putovanja je znatno duže, što utiče na povećanu potrošnju goriva i zagađenje životne sredine, a ne bi trebalo zaboraviti ni veliki broj teretnih vozila, čime je ugrožena je ugrožena bezbednost svih učesnika u saobraćaju, posebno u naseljenim mestima.


Trasa

Prema Prostornom planu Novog Sada, krovnom planskom dokumentu za gradsko područje, zapadna obilaznica bila bi zapravo izmenjena trasa dela državnog puta 1B-12 ili, narodski rečeno, puta Novi Sad – Bačka Palanka. Taj put bi se odvajao od postojećeg nešto pre Begeča, gledano iz pravca Bačke Palanke, i zatim severnim obodom gradske opštine zaobišao Begeč, Futog, Veternik, prošao između Sajlova i Rumenke, te preko novog mosta preko Kanala DTD izašao na prethodno pomenute servisne saobraćajnice duž auto-puta E-75.


„Značaj realizacije ovog projekta se ogleda i u poboljšanju saobraćajnih uslova u smislu bezbednog odvijanja saobraćaja i smanjenja vremena putovanja na relaciji od autoputa do Bačke Palanke i graničnog prelaza, kao i poboljšanju uslova života lokalnog stanovništva, koje je ugroženo prolaskom vozila kroz naseljena mesta, što utiče na povećanje rizika u saobraćaju i zagađenje životne sredine. Izgradnjom ovog dela putnog pravca stvaraju se uslovi za bolju pristupačnost celog regiona, podizanje njegove konkurentnosti, kao i sam budući razvoj naseljenih mesta koja gravitiraju ovom pravcu“ objasnili su nadležni u dokumentaciji objavljenoj na Portalu javnih nabavki.

Osnov za izradu Plana detaljne regulacije i idejnog projekta nove saobraćajnice je Prostorni plan Novog Sada i opština Bački Petrovac i Bačka Palanka.

Pravac planiranog koridora pružaće se od priključenja na saobraćajnicu u zoni petlje Sever, koja povezuje auto-put E-75 sa Bulevarom Evrope i Rumenačkim putem u Novom Sadu, preko raskrsnice sa državnim putem IIA reda broj 111 na deonici Novi Sad – Rumenka i preko planiranih raskrsnica kojima je saobraćajnicom potrebno povezati naselja Veternik, Rumenka, Futog, Gložan i Čelarevo, do raskrsnice sa državnim putem IB reda broj 12, na obilaznici oko Bačke Palanke koja ujedno predstavlja kraj predmetne saobraćajnice.

Kako se iz programskog zadatka može primetiti, planirano je da budući motoput ima četiri vozne trake od po 3,5 metara, četiri ivične trake od po pola metra, s razdelnom trakom od četiri metra i dvema bankinama od po metar i po, dok je predviđena brzina kretanja vozila 100 kilometara na čas.

Kako je objašnjeno, predviđena je fazna izgradnju brze saobraćajnice.

„Na nivou izrade idejnog projekta treba predvideti izgradnju jednog poluprofila brze saobraćajnice, po kom će se odvijati dvosmerni saobraćaj dok se u kasnijim fazama ne ukaže potreba za izgradnjom i drugog poluprofila brze saobraćajnice“, navode nadležni u tenderskoj dokumentaciji.

Od projektanata se očekuje da predlože i moguće stanice za snabdevanje motornih vozila gorivom, mesta za punjenje vozila na električni pogon, odmorišta, parkirališta i druge objekte za pružanje usluga korisnicima puta.

Početkom priprema za izgradnju mosta preko Dunava između Petrovaradina i Kaća, postalo je izvesno da će u narednih nekoliko godina, Novi Sad rešiti tranzit na svom istočnom i južnom obodu i kroz izgradnju Fruškogorskog koridora.

Na severnom rubu gradskog područja to je učinjeno izgradnjom režijskih saobraćajnica paralelno s auto-putem E-75, a da bi tranzit potupno zaobišao gradsko područje preostaje da se izgradi obilaznica oko zapadnih delova Novog Sada.

Novi most preko Dunava koji se gradi u produžetku Bulevara Evrope, da li zbog administrativne rigidnosti ili planskog nasleđa, a možda i zbog obilaznice oko Sremske Kamenice koja će izlaziti na njega, nosi u svom službenom nazivu imenicu „obilaznica”. Otud i nedoumice javnosti da to ne može biti zapadana obilaznica oko Novog Sada, pošto u današnje vreme, za razliku od pre više od pola veka kako je naziv nastao, Bulevar Evrope i novi most polove grad praktično na pola.


Značaj za brojna sela

Izradom plana detaljne regulacije i idejnog projekta sa studijom opravdanosti Novi Sad je korak bliže ka realizaciji važnog projekta izgradnji obilaznice, a nakon što taj posao bude završen kamioni više neće ići kroz Novi Sad, ni kroz Partizansku ulicu, Detelinaru, Novo naselje ni kroz Ulicu kneza Miloša, već će prolaziti atarom Rumenke, kraj Vetrnika, Futoga, Gložana, Čelareva i stizati do kružnog toka do Bačke Palanke.

To će značiti mnogo za Novi Sad, Bački Petrovac, Bačku Palanku, Bač i brojna sela koja će imati pristup brzoj saobraćajnici.



Podsećanja radi, u Pokrajinskoj vladi je u septembru 2023. godine potpisan ugovor radi izrade plana detaljne regulacije, idejnog rešenja i projekta, kao i pratećih studija i elaborata, za izgradnju saobraćajnice (obilaznice) Novi Sad – Veternik – Futog – Begeč – Gložan – Čelarevo – Bačka Palanka. Reč je o projektima vrednim 250 miliona dinara od čega je ovim ugovorom Pokrajinska vlada obezbedila 125 miliona dinara.

Ministar Goran Vesić je tada napomenuo da potpisani ugovori podrazumevaju projektovanje dve saobraćajnice – jednu između Temerina i Bečeja čime će Temerin biti spojen sa vojvođanskim „smajlijem“, saobraćajnicom koja će se protezati od Bačkog Brega, preko Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja, Kikinde do Srpske Crnje i drugu saobraćajnicu, odnosno obilaznicu na trasi auto-puta koja treba da poveže Novi Sad i Bačku Palanku, preko Veternika, Futoga, Begeča, Gložana i Čelareva.

 
Odlična ideja. Kada bi još orodužili i spojili bulevare V. Stepe i K. Miloša na ovu obilaznicu to bi bilo odlično.
 
Jel ima negde da se nadje detaljniji plan za ovaj put? Da se vidi tacno kuda prolazi.
 
Црквена општина, постављени су прозори.
IMG_20241010_141540_182.jpg

Паркић код Бановине. Овако би могли да обнове стазе код факултета... Такође плато код Спенса би могао да добије неки дрворед са клупама.
IMG_20241010_134202_894.jpg

IMG_20241010_134231_106.jpg


IMG_20241010_134645_555.jpg
IMG_20241010_134701_872.jpg
 
Sva sreća pa mi je jedan član ovde sa foruma koji je iz NS-a to i poslao pre koji dan.
Inače bi bilo kao i prošli put da mi Beogradjanin kaže za kompleks u NS-u za koji nisam znao ali sam posle toga tamo kupio porodični stan 😂
 
Нови објекат основне школе на Сателиту.
IMG_20241011_181744_442.jpg
IMG_20241011_181701_655.jpg
IMG_20241011_181559_298.jpg

Кнежев парк ускоро готов, скеле су само на делу зграде најближем стајалишту.
IMG_20241011_180637_985.jpg
IMG_20241011_180645_848.jpg

Фотографије од петка.
 
kod banovine smo dobili gomilu belih kaveza i staklene kutije koje ce po obicaju usled poznatog nam odrzavanja postati braon rdjave prljave isarane......
Pogledajte prilog 215661

Pogledajte prilog 215662
Pogledajte prilog 215663
Ваљда ће пустити пузавице преко њих.
Што се тиче две коцке код Трга биће испред огледала враћен споменик, а биће и зеленила па ће бити ублажен утицај коцке на околину.
 

STIŽE NOVA FABRIKA U NOVI SAD: Đurić u Šangaju posetio fabriku SHAC i potpisao ugovor o gradnji proizvodne hale (FOTO)​

Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, obišao je tokom radne posete NR Kini, automobilsku industriju SHAC u Šangaju, koja planira da iduće godine otvori fabriku u Novom Sadu.​

image_123650291-5.jpg

U novoj fabrici, koja će proizvoditi šasije za evropsko tržište, bio bi obezbeđen posao za 150 Novosađana. Tokom boravka u Šangaju, Đurić je sa rukovodstvom kompanije potpisao ugovor za gradnju proizvodne hale u kojoj bi se proizvodile šasije za automobilsku industriju.

image_123650291-14.jpg

– Reč je o vrlo značajnoj investiciji za Novi Sad. Osim što će biti obezbeđen posao za 150 Novosađana, SHAC će doprineti rastu BDP-a, ali i povećanju prihoda za lokalnu samoupravu od poreza na imovinu i poreza na zarade. Osim toga, dolazak ove veoma značajne fabrike unaprediće globalnu poziciju Novog Sada, jer će to biti prva fabrika koju SHAC otvara na teritoriji Evrope. Očekujemo da fabrika bude otvorena krajem 2025. godine – rekao je Đurić.

image_123650291-12.jpg

Šangajska fabrika SHAC (Shanghai Huizhong Automotive Manufacturing) proizvodi i plasira na tržište teške kamione i autobuse, kao i kombi vozila sa zvučnim osvetljenjem, mini autobuse. Osnovana je 1992, a koreni proizvodnje kamiona sežu u 1958. godinu, kada je u Kini sastavljeno prvo vozilo te vrste.

image_123650291-10.jpg



 
Vrh