Šta je novo?

Novi Sad - Projekti u izgradnji i opšta diskusija o planiranim projektima

Neki princip bi bio u tom slučaju da je Investitor finansijer, dok je grad zadužen za pronalazak Izvodjača radova i odabir Nadzora radova.
 

Garaža „Banovina“ sa 167 novih parking mesta spremna nakon 2 godine radova.​



IMG_3229.webp


NOVI SAD – Grad Novi Sad uskoro dobija 167 novih parking mesta u samom srcu grada. U toku su završni radovi na parternom uređenju javne garaže kod Skupštine AP Vojvodine i očekuje se uskoro njeno puštanje u rad.

Veliki broj stručnjaka iz domena arhitekture, građevinarstva, saobraćaja, mašinstva, geotehnike, hidrotehnike i elektrotehnike je sarađivao kako bi se ova podzemna struktura uspešno osmislila.

IMG_3227.webp
Foto: Inobačka
Grad Novi Sad će u narednom periodu kroz javne garaže dobiti preko 1.200 novih parking mesta.

Plan je da se izgradnjom javnih garaža, osloboditi prostor za širenje pešačkih i biciklističkih staza, kao i za povećanje zelenih površina. Ulična parking mesta će se postepeno premestiti u garaže, dok će na ulicama ostati parking mesta namenjena osobama sa invaliditetom i drugim socijalno osetljivim grupama.

Ukupna površina podzemne javne garaže „Banovina“ iznosi 6.610 m2 (bruto površina), dok je površina osnove 3.225 m2. Kapacitet garaže iznosi 167 parking mesta za putnička vozila, od toga 79 mesta su na -1 etaži, a 88 parking mesta na -2 etaži.

Na etaži -1 predviđeno je uređenje ukupno 8 mesta za parkiranje električnih vozila sa uređajem za punjenje.


Objekat će biti u javnom režimu korišćenja, a garaža će moći da se koristi 24 časa dnevno, uključujući vikende i praznike.

IMG_3228.webp

Projekat garaže Banovina imaće 40 mesta manje nego što je bilo predviđeno prvobitnim projektom. Naime, kompanija „Inobačka“ odlučila je da podrži inicijativu građana Novog Sada i Grada Novog Sada, te je upodobila projekat podzemne garaže po kom je prvobitno trebalo da bude 207 parking mesta. Projekat je izmenjen kako bi se očuvala zelena površina, a na ovaj način sačuvan je drvored jablanova i jedno stablo kestena, koji nisu bili pod zaštitom, koji su prvobitnim projektom bili predviđeni za uklanjanje.

„Naš grad se svakim danom razvija i raste, a samim tim menjaju se i potrebe naših građana! Ponosan sam na svoj Novi Sad i to što su lokalne vlasti prepoznale potrebu naših sugrađana za izgradnjom novih nadzemnih i podzemnih garaža! Ovakvi projekti dokaz su da vlast osluškuje potrebe svog naroda i čini sve da narod živi bolje, lepše i udobnije!

Služimo svom narodu! Živela Srbija“, napisao je premijer Vučević na zvaničnom instagram nalogu tokom obilaska radova.

Podsetimo, Grad Novi Sad i „Javne garaže“ d.o.o (Koncesionar) su 04.09.2020. godine potpisali Ugovor o Koncesiji za izgradnju četiri javne garaže u Novom Sadu– tri podzemne na lokacijama Modena, Banovina i Trg republike i jedna nadzemna u Šafarikovoj ulici.

 

(FOTO) OTVORENA PRVA PODZEMNA GARAŽA KOD BANOVINE!​

Gradonačelnik Đurić izneo pojedinosti: Novih 167 mesta, punjači za električna vozila, mnogi BENEFITI za VOZAČE kao i PROMOTIVNA CENA KARATA​


photo_2024-09-06_11-02-02.jpg


Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić prisustvovao je danas puštanju u rad podzemne garaže kod zgrade Banovine zajedno sa direktorom “Inobačke” Vukajlom Babićem koji su se ovim povodom obratili prisutim medijima.​


Javna garaža kod Banovine prostire se na 6.280 m2, ima kapacitet od 167 parking mesta, na dve podzemne etaže.

-Drago mi je da ono što smo započeli 2020. godine smo sada priveli kraju. Svi oni koji dolaze u Novi Sad, ali i svi sugrađani danas će moći da se parkiraju baš u ovoj garaži. Ono što je značajno za grad Novi Sad jeste da je radove radila domaća kompanija, odnosno “Inobačka” gde su na ovom projektu radili naši građani, tako da su ljudi mogli da ostvare zarade za sav odrađen posao. Ostaje nam garaža kod Modene, da nju pustimo do kraja ove godine u rad. Naredni poduhvat jeste da počnemo da radimo garažu kod Riblje pijace. Važno je da naglasim da će Riblja pijaca ostati na istom mestu, dakle kada se završe radovi na pomenutoj garaži, pijaca će biti vraćena na isto mesto i nesmetano će raditi. Nakon toga, ostaje nam da raspišemo garažu kod Železničke stanice, a ona je od izuzetne važnosti upravo iz razloga jer se tu nalazi brzi voz koji saobraća vrlo učestalo, a koncentracija putnika je konstantna. Što se tiče gradskih parking mesta van ove garaže, plan je da se ukine 90 mesta zbog ove garaže koja broji 167 parking mesta. Međutim, taj broj će ipak biti manji jer postoje stanarske kartice zbog koji mora ostati određen broj mesta – istakao je gradonačelnik Đurić.

-Pustili smo u rad prvu od četiri javne garaže u Novom Sadu. Ona će nakon posete medija, zvanično početi sa radom. Nakon dve godine rada i puno izazova, parterno uređenje je odrađeno, u zakazanom roku, ali i u kvalitetu. Postoje određena mesta za osobe sa invaliditetom kao i punjači za električne automobile – istakao je Babić.

On je takođe dodao da je ukupna vrednost ove garaže iznosila, po parking mestu kao investiciono opterećenje jeste 34.000 evra.

-Izuzetno je skupo bilo graditi u centru Novog Sada, zbog podzemnih voda, važnosti objekata i raznih spinova o “rušenju”. Zapravo, ništa se nije srušilo, a dobili smo jednu dobru, funkcionalnu garažu – dodao je Babić i rekao da se očekuje da garaža kod Modene bude puštena u rad do kraja tekuće godine, eventualno u prvim mesecima naredne godine.

Što se tiče garaže kod Trga republike, odnosno Riblje pijace, Babić je najavio da je ona u fazi završetka projekta više dokumentacije, a da bi građevinska dozvola mogla biti rešena do kraja ove godine, dok bi radovi mogli započeti početkom proleća.

-Jako nam je drago da smo uspeli privesti kraju prvu od četiri lokacije u Novom Sadu. Još mi je draže da ćemo je danas pustiti u rad i videti kako to funkcioniše u praksi. Sama lokacija ima 9 parking mesta za osobe sa invaliditetom, takođe ima 8 mesta za punjenje električnih vozila, a svaki punjač je po 11 kW – istakao je Ivan Dražević, vođa projekata za Jugoističnu Evropu “Bestinparkinga”.

 
Ватрогасни дом у Футогу се ускоро завршава, још само да среде тротоар испред улаза за возила.
IMG_20240909_110206_405.jpg

Спортска хала и базен који још увек није отворен.
IMG_20240909_111237_407.jpg

Паркић са теренима, вежбалиштима и игралиштима се одржава, има неких ситних пропуста. Иначе је веома живахно када је лепо време.
IMG_20240909_111544_831.jpg
IMG_20240909_111622_840.jpg

Између спортске хале и базена се нешто накнадно ради.
IMG_20240909_111839_789.jpg

Базен, источна страна.
IMG_20240909_111826_701.jpg

Прочеље са западне стране.
IMG_20240909_112028_889.jpg
 

EVO ŠTA PODRAZUMEVA OBNOVA SPENSA​

Na javnom uvidu je plan generalne regulacije;​

OVAKO ĆE IZGLEDATI NOVOSADSKI HRAM SPORTA​

O obnovi novosadskog hrama sporta - Spensa i njegovom prilagođavanju savremenim zahtevima energetske efikasnosi već duže se govori.
FTN je izradio stragtegiju razvoja i završena je projektna dokumentacija za rekonstrukciju, koju je Grad Novi Sad usvojio, a na javnom uvidu je planski dokument kojim je, osim rekonstrukcije SPC „Vojvodina”, predviđeno rušenje delova objekta i dogradnja novih, te izgradnja garaža, ali i hotela od 16 spratova, nedaleko od DIF-a.
U skladu sa budućim potrebama, za objekat koji je je od izuzetnog značaja za Grad Novi Sad, omogućava se potpuna revitalizacija kao gradskog sportskog centra, uz isticanje potencijala rekonstrukcije za unapređenje društvene, poslovne i energetske funkcije. U okviru kompleksa se planira rekonstrukcija Sportskog i poslovnog centra „Vojvodina”, dogradnja i izgradnja novih delova objekta. Ostavlja se mogućnost izgradnje podzemne garaže ispod severnog platoa, kao i hotela u jugoistočnom delu, s pristupom iz Sutjeske ulice. Realizacija ovih sadržaja će biti moguća kada se steknu uslovi na osnovu konkretnih programskih i idejnih rešenja na nivou Grada, i uz obavezu izrade urbanističkog projekta”, objašnjeno je u tekstu plana.
Postojeće pešačke komunikacije i platoi u okviru kompleksa (sa severne, istočne i zapadne strane od objekta) zadržavaju se, uz mogućnost rekonstrukcije u pogledu vrste popločanja i sličnih intervencija koje neće suštinski izmeniti karakteristike obuhvaćenog prostora

U sklopu obnove novosadskog hrama sporta, predviđeno je rušenje zapadnog platoa (kod Medisona), uz izgradnju prizemnog dela, kao i garaže, na čijem će mestu biti izgrađena nova, doduše, ne u istim gabaritima. Novi prostori biće iskorišćeni za sportske sadržaje, poput dogradnju trenažne dvorane.
„Tačne dimenzije i pozicije delova objekta koji se planiraju za rekonstrukciju, dogradnju, kao i novu izgradnju, definisaće se izradom urbanističkog projekta u okviru planski utvrđenih parametara”, objašnjavaju autori planskog dokumenta na javnom uvidu.
Ostavlja se mogućnost izgradnje podzemne garaže ispod severnog platoa, kao i hotela u jugoistočnom delu, spristupom iz Sutjeske ulice

Veći deo objekta zadržaće visinu do dva sprata (Po/Su P 2), uz moguće formiranje galerije. Sadašnji tehnički toranj biće pretvoren u restoran-vidikovac s pet spratova (P 5), što će zapravo biti i najviši deo Spensa. Iznad poslednje etaže glavnog objekta predviđen je ravan krov, čije ozelenjavanje urbanisti preporučuju.
Budući da jedini otvoren bazen ne zadovoljava Fina standarde, postojeći kompleks biti zamenjen novim.
Na mestu postojeće garaže biće izgrađena nova s podzemnim nivoima i dve nadzemne etaže (Po/Su P 2), kapaciteta oko 650 parking mesta, s tim da će parkiranje biti moguće i na krovu. Osim toga, ostavljena je mogućnost i za gradnju garaže ispod platoa ka stadionu, bez ograničavanja podzemnih nivoa, s tim da, kako je navedeno, površina iznad tog novog objekta mora ostati u postojećem nivou, kako se ne bi remetilo održavanje manifestacija i festivala, koje se na tom prostoru često organizuju.
U okviru kompleksa se planira rekonstrukcija Sportskog i poslovnog centra „Vojvodina”, dogradnja i izgradnja novih delova objekta

„U okviru površina javne namene, sa zapadne strane, između postojećeg objekta, stadiona „Karađorđe” i tržnog centra „Promenada”, dozvoljene su isključivo pristupne komunikacije (prilaz objektima, snabdevanje i prolazak interventnih vozila). Na ovom pravcu isključuje se mogućnost odvijanja kolskog saobraćaja između Bulevara cara Lazara i Ulice Dimitrija Tucovića. Oba prilaza, iz Ulice Dimitrija Tucovića i sa Bulevara cara Lazara, biće kontrolisana postavljenim rampama. Prilaz sa Bulevara cara Lazara je i pristupna kolska saobraćajnica za TC „Promenada” (brza kolska rampa za drugu etažu i kolski i teretni ulaz / izlaz za podzemnu garažu). Sutjeska ulica i njen južni produžetak je sabirna ulica koja povezuje ulice Maksima Gorkog i Radničku sa Bulevarom cara Lazara. Zbog značaja ove ulice, zadržava se javno odvijanje saobraćaja i na delu koji se nalazi na parceli kompleksa Sportskog i poslovnog centra „Vojvodina” (bez kontorolisanog prolaska). Postojeće pešačke komunikacije i platoi u okviru kompleksa (sa severne, istočne i zapadne strane od objekta) zadržavaju se, uz mogućnost rekonstrukcije u pogledu vrste popločanja i sličnih intervencija koje neće suštinski izmeniti karakteristike obuhvaćenog prostora”, navedeno je u tekstu plana.
Sadašnji tehnički toranj biće pretvoren u restoran-vidikovac s pet spratova (P 5), što će zapravo biti i najviši deo Spensa. Iznad poslednje etaže glavnog objekta predviđen je ravan krov, čije ozelenjavanje urbanisti preporučuju

Hotel sa 16 spratova nedaleko od DIF-a
Uz Spens je planirana gradnja hotela kapaciteta najmanje 300 ležajeva, prvenstveno za smeštaj sportista. Urbanisti navode da je u okviru hotela moguće planirati i ostale poslovne sadržaje: ugostiteljske, turističke, naročito u funkciji sporta i zdravstvenog turizma, a poželjno je da dva objekta, hotel i Spens, budu povezani (toplom vezom).
Hotel s najmanje 300 ležajeva prvenstveno je namenjen za smeštaj sportista

Hotel će od Sutjeske ulice biti udaljen najmanje pet metara, i sedam od zgrade DIF-a, a gabarit objekta je oko 30x17 metara, dok je planirana visina 16 spratova (P 16), s tim da prizemlje može biti više, tačnije do osam metara. Parkiranje vozila biće rešeno u okviru podzemne garaže, koja može biti veća od gabarita objekta, dok je kolski pristup hotelu planiran iz produžetka Sutjeske ulice, s tim da pristup sa Bulevara cara Lazara niće biti dozvoljen.

Jovana Vukašinović

 

(FOTO/VIDEO) Novi Sad se gradi: Odmiču radovi na prvoj toplani koja se u Novom Sadu gradi posle četiri decenije​

Toplana-Majevica-2024-1-1024x683-1.jpg


Krajem 2023. godine na Bulevaru Evrope, odmah posle Avijatičarskog naselja, počela je izgradnja toplane „Majevica“.​

Ovo je prva toplana koja se gradi u Novom Sadu posle gotovo četiri decenije i služiće za bolje grejanje i toplu vodu za stambene i privredne objekte koji se planiraju, ili se već grade na prostoru severno od Bulevara vojvode Stepe.

Potreba za ovom toplanom je velika, budući da trenutni kapaciteti toplane „Zapad“, koja pokriva deo Novog naselja i Detelinare, nisu dovoljni za stambene i poslovne objekate koji su planirani u ovom delu Novog Sada i tek treba da se grade.
Prema projektu predviđeno je da se uz pomoć ove toplane greje više desetina hiljada stanova, uglavnom onih koji se nalaze u naselju Jugovićevo i Avijatičarskom naselju, kao i sve drugo što se bude gradilo severno od Bulevara Vojvode Stepe i uz Bulevar Evrope.

Nova toplana „Majevica”, biće izgrađena na površini od 7.300 kvadratnih metara, a u glavnom objektu od oko 3.000 kvadrata, biće smeštena sva postrojenja, što će uticati na smanjenje toplotnih gubitaka, emisije zagađujućih materija u vazduhu, kao i nivoa buke u okolini.​


Planirano je da toplana „Majevica“ ima tri kotla na gas ukupne snage od 120 MW, a postrojenje za toplu potrošnu vodu s takođe tri kotla snagu od 28 MW. U okviru toplane biće i kogeneratorska elektrana s dva kotla koja će proizvoditi i struju.
U prvoj fazi sagradiće se gasni blok za grejanje od 20 MW i kotao za toplu vodu od 8 MW, što će podmiriti potrebe nekoliko hiljada već sagrađanih stanova.
Izgradnja toplane Majevica treba da bude završena sredinom sledeće godine.

 

U planu izgradnja solarno-termalne elektrane kod Novog Sada,​

EBRD razmatra kredit od 90 miliona evra.​

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) razmatra odobravanje kredita Srbiji u vrednosti od 90 miliona evra za finansiranje izgradnje velike solarno-termalne elektrane na teritoriji Novog Sada, saznaje Biznis.rs.

Radi se o projektu procenjene vrednosti 104,7 miliona evra, koji bi trebalo da sufinansira EU putem granta u okviru Investicionog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Izgradnja i integracija solarno-termalne elektrane u daljinski sistem grejanja deo je Akcionog plana za održivu energiju i klimu (SECAP) koji je Skupština grada Novog Sada usvojila na sednici 28. juna ove godine, kao i zajedničkog projekta sa EBRD pod nazivom „Novi Sad – Akcioni plan za zeleni grad“ (GCAP).

Sredstva iz kredita EBRD trebalo bi da budu iskorišćena za izgradnju solarno-termalne elektrane sa 38.600 kvadrata solarnih kolektorskih polja, sezonskim skladištem toplote, toplotnom pumpom i e-bojlerom.

Projekat je deo Green Cities Window 1 Framework i uključen je u Akcioni plan za zeleni grad, naveo je EBRD u dokumentaciji i precizirao da je u tom akcionom planu GCAP Novi Sad „identifikovao svoje najhitnije ekološke izazove sa ciljanim investicijama i političkim akcijama za njihovo rešavanje“.

U Akcionom planu za održivu energiju i klimu (SECAP) koji je usvojila novosadska skupština, međutim, stoji ocena da bi optimalno bilo izgraditi daleko veće „polje solarnih kolektora“ nego što je predviđeno projektom koji razmatra EBRD.

„Optimalno tehničko rešenje podrazumeva izgradnju polja solarnih kolektora površine oko 200.000 kvadrata, sezonskog skladišta energije kapaciteta oko 1.000.000 kubnih metara i toplotne pumpe kapaciteta 80 MV“, piše u SECAP-u.

andreas-gucklhorn-Ilpf2eUPpUE-unsplash-1.jpg

Izgradnja postrojenja, kako se navodi, planirana je neposredno uz postojeću vrelovodnu infrastrukturu, preko koje se može distribuirati oko 130.000 MWh čiste obnovljive energije za potrebe sistema daljinskog grejanja, čime bi se emisija ugljen-dioksida smanjila za oko 29.500 tona godišnje. Ukupna isporučena toplotna energija, koja uključuje primarnu energiju toplotne pumpe, iznosila bi oko 255.000 MWh“, stoji u SECAP-u.

U tom dokumentu se, takođe, procenjuje da bi izgradnja i implementacija solarno-termalne elektrane u daljinski sistem grejanja Novog Sada trebalo da bude završena do 2027. godine, kao i da je procenjena vrednost projekta 91,9 miliona evra.

Zajam od 90 miliona evra bi, ukoliko bude odobren, bio dat u korist gradskog preduzeća za daljinsko grejanje u Novom Sadu Novosadske toplane. To preduzeće trebalo bi da realizuje projekat u koordinaciji sa Ministarstvom rudarstva i energetike i gradom Novim Sadom.

„Cilj projekta je da se doprinese efikasnom, pouzdanom i ekološki prihvatljivom snabdevanju toplotnom energijom domaćinstava, javnih ustanova i preduzeća u gradu Novom Sadu kroz obezbeđivanje baznog toplotnog kapaciteta mreže daljinskog grejanja iz solarno-termalne tehnologije“, stoji u oblazloženju EBRD u okviru procesa odobravanja kredita, uz ocenu da bi zeleno svetlo za ovaj projekat „podržalo napore Srbije da dekarbonizuje svoj sektor daljinskog grejanja“.

Kada je reč o uticaju na „zelenu tranziciju“, projekat izgradnje solarno-termalne elektrane bi trebalo da utiče i na povećanje udela obnovljivih izvora energije u ukupnoj proizvodnji toplote integracijom solarno-termalnih izvora i izvora toplotne pumpe u sistem daljinskog grejanja Novog Sada koji se, kako je istaknuto u dokumentaciji EBRD, trenutno u potpunosti zasniva na prirodnom gasu.

EBRD će o odobravanju 90 miliona evra vrednog kredita za izgradnju solarno-termalne elektrane u Novom Sadu odlučivati 4. decembra.

 
Црквена општина.
IMG_20240921_135657_908.jpg

Угао Николе Пашића и Грчкошколске.
IMG_20240921_135754_203.jpg
IMG_20240921_135902_156.jpg

Војвођанска улица ( слике од 20. 9.) између Булевара Ослобођења и улице Вере Павловић улица је реконструисана.
IMG_20240920_111927_757.jpg
IMG_20240920_112234_282.jpg

Радови су у току од раскрснице са ул. Вере Павловић до Пушкинове ( код Лиманске пијаце).
IMG_20240920_112331_407.jpg
IMG_20240920_112911_383~2.jpg
 
Super što je taj deo grada krenuo da se urbanizuje. Ali ne vidim ovaj kompleks kao nastavak Limana. Očekivao sam slobodnostojeće objekte ili polu blokove. A odluka urbanista da još i spuste spratnost sa planiranih 20 na 8 jer je investitoru tako lakše da gradi...no comment. Neke lokacije grad treba da čuva za ozbiljne projekte, ne za prekrečen demit u zeleno.
 
Nema to veze sa Limanima, ovo je dobar marketing od strane Investitora koji su prozvali taj deo Liman 5, to je u stvari Depresija, to jest u Telep bih svrstao..
Limani i Novo Naselje su odlično napravljeni i Liman 5 ne postoji, ali da, odlično je da se i taj deo urbanizuje svakako.
Svakako nas u budućnosti čeka i NS na vodi. NSNV
Prijatelji kada me pitaju gde tamo da kupe stanove, samo ih podsetim na budući most i da to imaju u vidu prilikom biranja mikrolokacije u zgradama.

 
Da se posadi drveće koje može visoko da izraste izgledalo bi pristojnije.
 
Da li neko ima rendere ta dva kompleksa?
 

ДАНАС ПОТПИСИВАЊЕ УГОВОРА ЗА ПЕШАЧКИ МОСТ У НОВОМ САДУ​

Корак ка реализацији важног инфраструктурног пројекта​


Уговор о пројектовању и изградњи новог моста са приступним саобраћајницама, укључујући и реконструкцију тунела са лифтовима до горњег платоа Петроврадинске тврђаве биће потписан данас у подне.

Том чину присуствоваћре и премијер Милош Вучевић. Закључивање тог документа представља важан корак у реализацији не само за Нови Сад значајног инфраструктурног пројекта, а потписаће га ресорни министар Горан Весић и председник кинеске компаније „China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group LTD“ Џуанг Јунг.
Министар Весић пре два дана састао се са представницима кинеских компанија, када је поручио да су пред потписивањем меморандума које је влада одобрила.

„Први је за изгардњу пешачког бициклистичког моста у Новом Саду. То је мост који има само стубове и који треба да буде још једна атракција. То је трећи мост у Новој Саду који градимо и тај ћемо уговор пописати“, изјавио је Горан Весић.

Изградњу пешачког моста финансираће Републичка влада, па је крајем претходне године с представницима кинеске компаније „Шангдонг“ потписан Меморандум о разумевању.

Намењена искључиво пешацима и би-циклистима, ћуприја која ће премостити Дунав користећи стубове некадашњег моста „Франц Јозеф”, биће дуга 450 метара и широка 12 метара.

Некадашњи железнички тунел биће саниран и уређен, уз изградњу нове гране тунела и тунелског окна за смештање лифтова и степеништа. Укупна дужина постојећег тунела који се реконструише је 355 метара.


1727853164866.gif
1727853164866.gif
 

Prilozi

  • 1727853164880.gif
    1727853164880.gif
    43 bajta · Pregleda: 31
  • 1727853164893.gif
    1727853164893.gif
    43 bajta · Pregleda: 33
  • 1727853164905.gif
    1727853164905.gif
    43 bajta · Pregleda: 20
  • 1727853164918.gif
    1727853164918.gif
    43 bajta · Pregleda: 17

„NOVI SAD ĆE SA TRI NOVA MOSTA BITI DALEKO BOLjI, LEPŠI I BEZBEDNIJI“​

Radovi počinju u martu 2025. godine i trajaće 24 meseca. Vrednost radova 38 miliona evra.

 

Novi Sad spreman za početak grejne sezone, napreduje gradnja nove toplane na Majevici​


Izgradnja nove toplane na Majevici, na kojoj su radovi započeti u decembru prošle godine, odlično napreduje i u rad će biti puptena sledeće godine, izjavio je gradonačelnih Novog Sada Milan Đurić.

- To je posle 40 godina, prva nova toplana koja se gradi u Novom Sadu. U pitanju je kapitalni projekat vredan 1,73 milijardi dinara, koji će već od jeseni 2025. omogućiti efikasno grejanje za 7.000 domaćinstava, dok će ukupni kapacitet iznositi 22.000 korisnika. Novi objekat od 3.000 kvadrata toplotnom energijom snabdevaće Bulevar Evrope, Jugovićevo i Avijatičarsko naselje - kazao je Đurić.

On je prilikom obilaska nastarije gradske toplane, Jug, rekao da je Novosadska toplana spremna da započne grejnu sezonu 15. oktobra, a ako temperature budu zahtevale, grejanje može početi i ranije.

Toplana Jug obezbeđuje grejanje i toplu vodu za više od 28.000 domaćinstava i poslovnih objekata na Limanima i Grbavici.

Đurić je tokom obilaska istakao da Novi Sad ima jedan od najmodernijih sistema daljinskog grejanja u Evropi, sa efikasnošću od 89% i pokrivenošću od 76%.

On je podsetio da je Grad 2020. godine unapredio toplanu Jug jedno od najvažnijih energetskih postrojenja u gradu, koje je 1961. počelo da radi kao električna centrala na ugalj, a sada pored toplotne proizvodi i električnu energiju. Takođe je naglasio da su Grad i Toplana od 2012. do 2024. investirali 73 mil EUR u rekonstrukciju i izgradnju 112 kilometara novog vrelovoda, preneo je Kabinet gradonačelnika.

- Na jesen 2025. godine planiramo početak gradnje nove toplane na Mišeluku, za koju je Toplana već izabrala projektanta za izradu Generalnog projekta. Biće to prva toplana četvrte generacije u gradu i koja će, zahvaljujući savremenom sistemu daljinskog grejanja, odgovoriti na rastuće potrebe Novog Sada sa sremske strane i obuhvatiti naselja Mišeluk 2 i 3. Zahvaljujući EU fondovima, obezbedili smo i 705.000 evra za Studiju opravdanosti solar-termal postrojenja. Ova investicija procenjene vrednosti od 90 mil EUR omogućiće jeftinije grejanje za ceo grad i bolju zaštitu životne sredine - naveo je Đurić.

 
Vrh