Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

Pa ne dolaze u BG na aerodrom samo ljudi iz NS nego iz cele Vojvodine koja nema putnicke letove. Sta cemo sa njima?
Њих ћемо на Сокола, јер смо већ спалили у ту брзу пругу не једну милијарду.
 

"ВРАЋАМО СЕ У ЖИВОТ" Градоначелник Новог Сада Милан Ђурић: Оформићемо рачун на који ће сви који желе да учествују у обнови зеленила донирати средства​


-Цео Нови Сад је био захваћен невременом. Организовали смо се врло брзо, мобилисали читав јавни сектор. Добили смо помоћ од других локалних самоуправа и приватних компанија. Рекао сам сарадницима да попишемо локалне самоуправе и приватне компаније да им се на неки начин захвалимо после свега. Нажалост, нешто што не можемо да вратимо је људски живот. Наш 12-годишњи суграђанин је настрадао у петак, 21. јула. Ова материјална штета је огромна и то Град то није могао сам да реши. Још увек отклањамо штету. Сутра би требало да пустимо Лимански парк за посетиоце, од понедељка Футошки парк. Враћамо се у живот. Оно што је најважније вода није нестајала. Пример Бегеча је да је 16 бетонских бандера поломљено. На целој територији града сам био. Другачије је када одете на терен и попричате са људима, који су њихови проблеми били током тих дана.

Он је истакао да од среде сва јавна комунална предузећа санирају штету, те да је показана велика солидарност.

-Оставили су своје послове како би помогли свом граду, као и друге локалне самоуправе. То је велика солидарност. Као што ће Нови Сад такође изаћи да помогне, јер сада знамо како то изгледа. Мислим да ћемо морати да живимо с оваквим непогодама.

Струка ће учествовати у великој акцији садње зеленила на јесен

Градоначелник је најавио и велику акцију садње зеленила на територији Новог Сада као и план за даљу обнову плућа града.

-Наложили смо Градској управи за заштиту животне средине да што пре изнесе план санације и реконструкције зеленила које је оштећено током невремена, да заједно са Управом за финансије направе план шта ћемо радити даље. И да се такође оформи рачун на који ће сви људи добре воље, мислим и на правна и приватна лица, који желе да учествују у обнови зеленила и донирају средства. На јесен нас очекује велика акција, у коју ће се укључити струка- рекао је Ђурић.

Први човек Града казао је да се у понедељак кренуло с обновом пет школа које су највише страдале.

-Десетак основних и средњих школа су имале незнатну штету. Очекујемо наше најмлађе суграђане да ће ићи у своје школе и вртиће.

Топлана Мајевица грејаће 7.000 домаћинстава

Град Нови Сад од 2015. године издваја по 5.000 динара на годишњем ниво за најстарије суграђане са најнижим пензијама. Ове године је ребалансом издвојено 10.000 динара и ово је само једна од тачки Скупштине града која је усвојена у уторак.

-На Скупштини града је усвојен први ребаланс буџета у овој години, одређенено је 46 милијарди динара, то је за 5,5 милијарди већи буџет. Имамо 27 нових пројеката, крећемо у поступак изградње топлане Мајевица, која ће у првој фази грејати 7.000 домаћинстава. Изградња се завршава 2025. године. То је важно за Авијатичарско насење, Стару Детелинару, Југовићево. Што се тиче депоније, издвојено је 407 милиона динара за уклањање далековода, како би наредне године Нови Сад кренуо са изградњом регионалне депоније. Такође, од 2017. године смо почели да пензионере упућујемо у бање на бањски третман. Око 300 пензионера годишње оде у бање. За то се издваја 13 милиона динара- истакао је Ђурић и додао:

-Ребалансом смо урадили и повећање субвенција за приватна забавишта, повећали смо број на 3.800 деце. Од шест месеци старости до три године је повећана субвенција на 13.000, а за нешто старије са 8.000 на 10.000 динара. Ми смо прва локална самоуправа која је од 2020. године забавиште за децу која иду градско забавиште потпуно бесплатно. Причамо о 17.400 деце. За то су важне инвестиције које су дошле у Нови Сад, стабилан буџет. Отворена је фабрика Континентала, Нидека, Шнајдер Електрика. Причам само о овој години. Све те инвестиције учествују у далеко већем буџету.

 

Kreće se u postupak za izgradnju toplane "Majevica"​

https://www.021.rs/autor/Žarko Bogosavljević


Izgradnja toplane "Majevica" potvrđena je na sednici Skupštine grada kada je odobren projekat investicionih aktivnosti "Novosadske toplane".
Kreće se u postupak za izgradnju toplane Majevica


Iz budžeta grada finansiraće se prva faza radova za koju će se ove godine izdvojiti 483,3 miliona dinara, a naredne još 590,7 miliona iz gradske kase. U slučaju da bude bilo potrebno još novca za ovu fazu, njega će obezbediti preduzeće iz sopstvenih sredstava.
Gradnja ove toplane, na delu Bulevara Evrope, odmah posle Avijatičarskog naselja, iza stambenog kompleksa "Square garden", najavljena je pre nekoliko godina.

Ova toplana planira se kako bi se obezbedilo grejanje, kao i topla voda, za stambene i privredne komplekse koji se planiraju ili se već grad na prostoru severno od Bulevara vojvode Stepe.

Postojeći kapaciteti toplane "Zapad", koja pokriva deo Novog naselja i Detelinari, nisu dovoljni za predviđena širenja u ovom delu grada. Predviđeno je da nova toplana pokrije Jugovićevo i Avijatičarskog naselje.

Kotlovi na gas imaće ukupnu snagu 120 MW, a u okviru toplane postojaće postrojenje za toplu potrošnu vodu od 34 MWt, pri čemu bi tri bili iz kogeneratorske elektrane koja bi proizvodila i struju, kao i tri na gas.

U postrojenju će biti i akumulator toplote sa električnim grejačima za potrebe preuzimanja viškova električne energije iz obnovljivih izvora energije.


Gradnja energetskog kapaciteta toplane je predviđena u više faza, a u prvoj bi se napravio ceo građevinski objekat i deo pogona koji bi imao gasni blok za grejanje od 20 MW i kotao za toplu vodu od osam MWt.

"Ono što je stvarno značajno za građane je da krećemo u postupak izgradnje toplane "Majevica", koja bi u svojoj prvoj fazi greje 350.000 kvadratnih metara stambenih, to je oko 7.000 domaćinstava. Izgradnja se završava 2025, a ukupna investicija će biti milijardu i sedamdeset miliona dinara. Mislim da je to jako važno za Avijatičarsko naselje, Staru Detelinaru, Jugovićevo i neke nove objekte koji će se graditi duž Bulevara Evrope", rekao je gradonačelnik Milan Đurić.

Novosadska toplana bi trebalo u narednim nedeljama da raspiše tender za izbor izvođača radova.

 

ТЕМА „ДНЕВНИКА” На површини од око 21 хектара ИЗМЕЂУ РЕЧНЕ ФЛОТИЛЕ И РИБАРЦА градиће се ОПШТЕГРАДСКИ ЦЕНТАР​


НОВИ САД: Одборници новосадске Скупштине усвојили су предлог одлуке о изради Плана генералне регулације (ПГР) простора између примарног одбрамбеног насипа уз касарну Речне флотиле и Рибарског острва, којим је обухваћена површина од око 21 хектар.

Услови и смернице за уређење и грађење на том подручју дефинисане су документом вишег реда – Генералним урбанистичким планом Новог Сада до 2030. године. Како је објашњено, новац за израду новог планског документа, обезбедило је предузеће ДОО„Уни – Галенс” из Новог Сада, а градски урбанисти ће за израду плана имати рок од шест месеци, па ће се нацрт највероватније у том периоду наћи на јавном увиду.

У предлогу, који су новосадски парламентарци усвојили, наведено је да је циљ израде утврђивање оптималног планског решења које ће донети нови социјални и урбани квалитет уређења обале, успостављајући равноправан однос ка Граду и ка води, уз напомену да највећи део простора, површине око 21 хектар, до сад није детаљније разрађиван планском документацијом.

Подручје у обухвату плана већим делом је намењено за општеградски центар, док је преостали део опредељен за спортско-туристичке и рекреативне површине, водну инфраструктуру (водене површине – Дунавац, обалоутврду, хидротехнички објекат), саобраћајне површине, као и паркинг.

Ругло на ободу града

Бродоградилиште „Нови Сад”, основано 1950. године. После неуспеле приватизације 2010. избрисано је из регистра Агенције за привредне регистре.

Од тада је овај некадашњи гигант упарложен и чини ругло на ободу града уз Дунав.


„Планска решења усмерена су ка искоришћењу локацијских погодности ове зоне и атрактивном положају па левој обали приобаља Дунава. Простор некадашњег Бродоградилишта пружа могућност за уређење и формирање општеградског центра, који се предвиђа као простор за лоцирање нових градских централних функција, односно стамбених, пословних, туристичких и спортских садржаја. Наведени садржаји се предвиђају у циљу економске, еколошке, социјалне и културне ревитализације приобаља и у складу су са развојем укупног појаса леве обале Дунава и обале Канала Дунав-Тиса-Дунав”, наведено је у предлогу за израду ПГР-а.

Због значаја и атрактивности локације, специфичног положаја у односу на град и окружење, близину Дунава и Дунавца и планиране веслачке стазе, предложена је додатна провера локације израдом урбанистичког пројекта за целину будућег комплекса.


l

Фото: Dnevnik (Filip Bakić)

Шеталишта, бициклистичке стазе, зеленило…

На подручју старог бродоградилишта планиран је општеградски центар, што подразумева градњу стамбено-пословних, пословно-стамбених или пословних објеката, чији садржаји могу бити из домена туризма, спорта, културе и слично.

Простор око комплекса требало би да буде јавна површина, односно предвиђена су шеталишта, бициклистичка стаза, инспекциона стаза и зелене површине, и биће повезан са садржајима унутар комплекса, што ће, како надлежни очекују, омогућити да приобаље у том делу буде приступачно током целе године.


„Простор у источном делу Плана намениће се за спортско-туристичко-рекреативне површине, у оквиру којих ће се формирати простори за активну и пасивну рекреацију деце и одраслих, отворени спортски терени и зелене површине. Простор у источном делу је планиран и за водну инфраструктуру (хидротехнички објекат), док је у крајњем северном делу у обухвату плана предвиђена јавна паркинг површина. Планира се доградња насипа прве одбрамбене линије на простору старог бродоградилишта, ради успостављања одбране од хиљадугодишње велике воде реке Дунав. Изградња уз постојећи насип прве одбрамбене линије, на начин да објекат чини физичку, функционалну и техничку целину, биће планирана у складу с планском и пројектно-техничком документацијом и уз обавезу израде одговарајућих хидролошких студија, којима ће бити утврђени елемнти обалоутврде, заштитне зоне, те геомеханички испитати тло и проверити/доказати стабилност објекта” наводе аутори усвојеног предлога одлуке о изради ПГР.

 
Gradi se naučno-obrazovni centar kompanije "3lateral" u Novom Sadu | Gradske info

U Radničkoj ulici, preko puta OŠ „Đorđe Natošević“, gradi se naučno-obrazovni centar novosadske kompanije „3lateral“, koji će na polju IT zaposliti između 250 i 300 ljudi.

 
Ne znam jel ovo neki dodatni popust na raniji popust samo za aplikaciju ali ovo je najniža cena za regio ekspres, povratnu kartu, od Bataje koju pamtim...

InShot_20230808_223324967.jpg


Slikao sam večeras deo stanice koji je u funkciji.
20230808_221228.jpg

20230808_221159.jpg
20230808_221217.jpg
20230808_221243.jpg
20230808_220513.jpg


Rade bul Oslobođenja. Veliki deo ulice je pod radovima a tamo gde rade jedna kolovozna traka je u upotrebi a samo jedna saobraćajna kao deo kolovozne trake ide ka ŽS. Tom jednom trakom i dalje prolaze busevi i nije najjasnije da li i gde su im pomerena stajališta kad idu ka ŽS. Nisam video da je igde obeleženo, a najverovatnije ne staju nigde, da ne prave gužvu u toj jednoj traci. Ja sam svakako pešačio.

20230808_214946.jpg
20230808_214430.jpg

InShot_20230808_224809333.jpg
 

Novi Sad će biti prvi grad u Srbiji u kome će sva dostavna vozila pošte biti električna​


Na platou ispred Gradske kuće u Novom Sadu predstavljena su Poština najnovija električna dostavna vozila Cenntro Logistar 200 VAN, namenjena specijalizovanoj dostavi na adresama građana inovosadskih kompanija – post-ekspres pošiljaka, paketa, EMS pošiljaka, keš ekspresa, telegrama i uputnica.
Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić i Zoran Đorđević, v.d. direktor Pošte Srbije, obišli su dostavna vozila i govorili o aktuelnim projektima na unapređenju infrastrukture i kvaliteta usluga.

„Dugoročno opredeljenje Pošte Srbije je stalno povećanje udela elektrovozila u transportnoj floti – elektromopeda, elektrobicikala i elektrokombija, a Novi Sad smo odabrali da bude i prvi grad u kome će u bliskoj budućnosti kompletan vozni park zameniti elektrovozila. U ovoj fazi
pristiglo je 31 teretno vozilo na elektro pogon koja će do kraja meseca biti angažovana na dostavi u centru grada, čime ćemo pored pružanja kvalitetnijih usluga, doprineti i boljem kvalitetu života u Novom Sadu i njegovom još boljem pozicioniranju među velikim ekološki osvešćenim evropskim gradovima”, izjavio je Zoran Đorđević.

Novi Sad će biti prvi grad u Srbiji u kome će sva dostavna vozila pošte biti električna 1


Đorđević je dodao da su „ekološka” vozila samo jedna od aktivnosti kojima Pošta Srbije nastavlja sa inovacijama svih faza tehnološkog procesa i infrastrukture, a kojima se ostvaruju značajni koraci ka održivoj ekološki odgovornoj budućnosti, ali i ekonomske uštede na duži rok.


„Naredni korak je postavljanje solarnih panela na objektu poštanskog centra Novi Sad, koji je regionalni centar za celu Vojvodinu. Prvi solarni paneli u poštanskom sistemu postavljeni su nedavno u centru u Kragujevcu, dok su za narednu fazu pored Novog Sada, planirani Beograd i Niš, čime ćemo energiju iz obnovljivih izvora obezbediti za napajanje postrojenja i mašina za automatsko sortiranje i potrebe sopstvenih punionica vozila na električni pogon”, rekao je Đorđević.

Gradonačelnik Milan Đurić izrazio je zadovoljstvo prezentacijom novih vozila, kao i planovima za nabavku kamiona Pošte Srbije koji će, takođe, biti električni.

„Ovo je lep događaj za Novi Sad – 31 električno kombi vozilo koje će zameniti starija vozila na našim ulicama, a ne emituju štetne gasove i proizvode daleko manje buke. Popričali smo sa vozačima ovih prelepih vozila – zadovoljni su”, rekao je Đurić.

Dodao je da će Grad Novi Sad nastaviti da ulaže u održivi razvoj novim ulaganjima u električne autobuse, povećanjem broja biciklističkih staza, kao i u vidu subvencija građanima, gde je kao prvi grad koji je otpočeo sa subvencionisanjem kupovine bicikala već dodelio 5.000 subvencija.

 
@Noki
Изгледа да апликција не рачуна добро цену за регио експрес на којем вози FLIRT. Мени са СРБ Плусом буде 221 дин. од Новог Сада до Београда (један смер), што је јефтиније и од регио воза, за који буде 261 дин.
Мислим да је поменуто стајалиште било укинуто и да није било привременог, заменског стајалишта. Вероватно је стојао неки папир А4 који се ни не види. Измене се редовно обајвљују на сајту ЈГСП: http://www.gspns.rs/aktuelno.
Иначе је лоше стање коловоза на главним саобраћајницама у Новом Саду и био је ред да крену са реконструкцијама.
 
@Nikola NS Ima tu par stajališta koja su verovatno bila ukinuta, a videh pre neki dan je ta kolovozna traka puštena u saobraćaj, a drugu rade...

Da, to sam i ja primetio za aplikaciju da je reEx povratna bio jeftiniji od regio povratna karta. Kako i zašto ne znam..
 
Agencija Moody's potvrdila kreditni rejting Novog Sada na nivou Ba2

Agencija Moody's Investors Service potvrdila je kreditni rejting Grada Novog Sada na nivou Ba2 sa apsolutno stabilnim izgledima za njegovo dalje povećanje, objavio je gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić na svom Instagram profilu.

- U završnom izveštaju agencije konstatovano je da Grad Novi Sad razumno i dosledno upravlja budžetom, da ima dobru finansijsku disciplinu, nizak nivo zaduženosti i veoma visoku likvidnost - naveo je Đurić.

www.ekapija.com/news/4339948/agencija-mo...og-sada-na-nivou-ba2

www.moodys.com/credit-ratings/Novi-Sad-C...070552?stop_mobi=yes
 

FOTO: Pored Novkabelove kule će se graditi tri poslovne osmospratnice​


Pored poznate "Novkabelove kule" u Industrijskoj zon,, nedavno potpuno rekonstruisane, gradiće se tri poslovne zgrade sa osam spratova.
FOTO: Pored Novkabelove kule će se graditi tri poslovne osmospratnice

Foto: 021.rs (Screenshot/ Google Earth)

Kako se može videti u urbanističkom projektu koji se trenutno nalazi na javnom uvidu, objekti će biti sagrađeni na trenutno neuređenoj zelenoj površini Novkabelovog kompleksa, uz Industrijsku ulicu.

Površina koja je obuhvaćena planom je veća od 14.700 kvadratnih metara. Projekat potpisuje urbanista Rade Avramov iz biroa "A.R.HITEKT 5".

Novkabelov kompleks nastavlja da se oživljava, te se u njemu sada planiraju zgrade visine 34 metra. U njima će raditi više od 1.400 ljudi.

Takođe, predviđa se da zgrada sa osmospratnim lamelama A i B izgleda kao da je postavljena na postamentu, koji će imati prizemlje i jedan sprat. Iznad toga se formiraju kule istih dimenzija i proporcija, ali različite fasade.

Objekat sa lamelom C će se nalaziti između kule-lamele A i već postojeće kule upravne zgrade Novkabela (sadašnja zgrada M&I Systems Group).

Projekat predviđa da u okviru objekta bude smešteno 40 poslovnih prostora, četiri lokala komercijalno-poslovne namene, restoran i ostali prateći sadržaji.

"U prizemlju se nalaze foajei - nezavisni pristupi poslovnim prostorima na višim etažama, preko kojih se pristupa jezgrima sa vertikalnim komunikacijama i restoranu u centralnom delu prizemlja. Vertikalne komunikacije se pružaju od nivoa podruma do nivoa osmog sprata... Poslovni prostor na višim etažama koncipiran je takođe u formi otvorenog plana. Kancelarije imaju prirodno provetravanje i osvetljenje dok se u središnjem delu svake od kula nalazi jezgro sa vertikalnim komunikacijama, instalacijama i sanitarnim prostorijama. Na krovu svake od kula planiran je smeštaj mašinskih-termotehničkih i drugih neophodnih instalacija", navodi se u projektu.


64e3101f82e1d-1.jpg




64e3101f82e1d-1.jpg

64e3101fae019-3.jpg

64e3101fc6ab4-2.jpg

64e3101fc5195-prvobitni%20plan.jpg



1 / 4


Lamele A i B imaće gotovo 12.700 kvadratnih metara, dok će lamela C imati više od 5.400 kvadrata. Prva faza predviđa izgradnju lamela A i B, dok će se lamela C graditi u drugoj fazi.

Oko objekata će biti izgrađena 223 parking mesta, od čega je 13 predviđeno za osobe sa invaliditetom, a šest će biti opremljeno punjačima za električne automobile.

Do pre nekoliko meseca urbanistički projekat predviđao je višu zgradu sa dve lamele od 13 etaža sa podrumom i nižu zgradu od šest spratova.

Iako nema objašnjenja zašto se odustalo od ove spratnosti, kojom bi se verovatno nadvisila i Novkabelova kula od 12 spratova, treba ukazati na to da je prema urbanističkim planovima u ovom delu grada dozvoljena izgradnja objekata do osam spratova upravo kako bi se sačuvala dominantna uloga upravne zgrade fabrike koja je nekada zapošljavala više od 5.000 radnika.

Ovaj urbanistički projekat je na javnom uvidu do 24. avgusta. Projekat se može pogledati na sajtu Grada Novog Sada.

Primedbe i sugestije na projekat se šalju na mejl planiranje@uprava.novisad.rs do kraja javnog uvida.

 
Након повећања плата у ЈГСП-у, које сада премашују и 1.000 евра месечно, све је мање возача који одлазе у Европску унију, а све их је више који се враћају из иностранства. Владимир Ердељан и Тихомир Томашев, вратили су се у ГСП из Немачке након што су пробали да живе од вожње аутобуса по европским друмовима, за европске газде.

Отишли су у Немачку, привучени идејом да ће тамо зарадити три пута више и успети да уштеде. Међутим,
"елдорадо" ком су се надали, није уследио. Осим што су животни трошкови били три пута већи, и што нису могли да зараде паре о којима су сањали, у Немачкој су радили три пута више него у Србији, по 290, а некад и по 330 сати месечно. Ердељан и Томашев истичу да их је у Србију вратила породица и ЈГСП, где је значајно повећана зарада и побољшани услови рада за возаче.

- У Немачкој су плате биле између две и три хиљаде евра, али је већина зараде одлазила на разне обавезне ставке. Заради се, али док платиш стан 1.300 евра, комуналије, утрошак за основне потребе и храну, пошаљеш нешто кући, нема шта да се уштеди - искрен је Владимир.

Брзи повратак

Владимир Ердељан истиче да би се целог живота кајао да није отишао да проба. Он је у мали град Еслинген поред Штутгарта отишао 2018. године, након 11 година рада у ЈГСП Нови Сад.

- Оног момента када сам видео да не могу са тадашњих 51.000 динара више да гурам, тражио сам алтернативу. Желео сам својој деци нешто да обезбедим, да се ишчупам из кредита, генерално, да ми материјално буде боље. Међутим, нисмо рачунали на одвојеност од породице и на крају сам закључио да није све у парама, поготово што су трошкови велики и не може много да се уштеди - рекао је Владимир, а са њим се сложио и Тихомир који је у Немачкој радио много краће од колеге, само два месеца, пре но што се вратио кући.

- Брзо сам схватио да то није за мене - казао је Тихомир.

У јануару и фебруару ове године основне нето плате свих возача у новосадском ГСП-у достигле су 105.000 динара, а са дежурствима и прековременим радом, плата достиже и 146.000 динара. Просечна плата механичара износи 97.401 динар, а са дежурствима и прековременим достиже 123.000 динара.

Већа плата и краћи рад

Ердељан и Томашев су деца ЈГСП-а, пошто су им очеви до пензије радили у предузећу, више од тридесет година.

- Отишао сам у Немачку као човек и примили су ме натраг као човека - истиче Ердељан који је, као и његов колега Томашев, по повратку у предузеће након неког времена поново добио уговор за стални радни однос.

- На основу тренутног стања могу слободно да кажем да као возач никад и нигде нећу имати овакав посао. Овде имамо своје радно време, одрадимо своју туражну таблицу и идемо кући - навео је Владимир и сложио се са Тихомиром да су задовољни садашњом платом возача с обзиром да је пре годину и по дана била значајно мања.

- Отхранио нас је и даље нас храни тај хлеб и не можемо да будемо нерадници, неколегијални, да не поштујемо предузеће - констатовали су повратници из иностранства у матично предузеће.

Директор ЈГСП „Нови Сад“ Иван Радојичић је разговарао са двојицом повратника, да сазна њихова искуства и нешто што је добро примени у свом предузећу, како би новосадски превозник могао додатно дa унапреди рад возача.

- Мени је веома значајна комуникација са запосленима. Сви морамо међусобно да разговарамо, да саслушамо једни друге, видимо да ли некога нешто мучи. Без сарадње и добрих односа не можемо напред - навео је Радојичић.

Смене дуге 12 сати

Кажу да се систем јавног превоза у Немачкој доста разликује од нашег, јер се њиме 50, 60 година уназад, поред државних баве и приватне компаније.

- Наш послодавац био је приватник. Смене су нам биле катастрофално дугачке, преко 12 сати. Пријем возила био је у 3:40, а у 4:00 часа ујутро већ су били на линији, пола сата раније него што је то код нас. Иако већина нас сматра како је код прецизних Немаца све тачно у минут, то баш и није тако. Могу слободно да кажем да је у односу на предузеће у коме сам радио, у Новом Саду бољи превоз у шпицевима, те да ми тада имамо чешће поласке. Тамо вам отправник у периоду гужви јави да возите без реда вожње док се не рашчисти - каже Ердељан.

Иако је радно време у Немачкој сменски дупло дуже истичу да су саобраћајна култура и култура путника на много вишем нивоу него код нас.

- У Немачкој грађани не критикују возаче. Свако ко је за време гужви и застоја ушао у аутобус поздравио ме је и питао како сам, да ли сам уморан. Нико није рекао „где си ти 45 минута“ - истичу наши саговорници.

www.dnevnik.rs/novi-sad/povecane-plate-v...ir-tomasev-napustili
 
Meni se ovaj tekst graniči sa propagandom. Otišli tamo i magično otkrovenje kako je ovde ipak najbolje na svetu. 😂 Razumem da su povećali plate u JGSP Novi Sad, ali to nije fokus onoga što ovaj tekst daje. Čak mi je zanimljiv i komentar ispod članka.
 
U NS je najveći problem porast nekulture,koliko bi bilo lepše voziti se autobusom bez urlikanja i divljanja dece,bez bahatih vozača automobila,bez ogromnih reklama za kladionice...
 
Пошто сад тече мед и млеко у ЈГСП Нови Сад, претпостављам да ће сад повећати број полазака, тј. вратити на ниво од пре десет година. :ROFLMAO:
 

ЦЕНА КВАДРАТА У НОВОМ САДУ У БЛАГОЈ СТАГНАЦИЈИ – ПОГЛЕДАЈТЕ КОЛИКО ТРЕБА ИЗДВОЈИТИ ЗА КУПОВИНУ ИЛИ ИЗНАЈМЉИВАЊЕ СТАНА​

23.08.2023.
| Извор: Градске инфо

Просечна цена квадрата у продаји у Новом Саду у континуитету расте још од 2018. године. У поређењу са тадашњим ценама, квадрат је у просеку поскупео четири пута. Какве су цене данас, да ли још увек расту и колико новца је потребно издвојити за стан?​

Фото: Градске инфо/Unsplash
Просечна продајна цена квадрата у Новом Саду, било да је реч о кући или стану, у јулу је износила 2.453 евра, говоре подаци специјализованог портала МојаНекретнина.рс. То је скоро 1% више у односу на јун, а чак 30% више у односу на јул прошле године.
За издавање, та цена износи 10,31 евро по квадрату. Такође, од јуна је дошло до повећања од 1%, а прошле године цена је била око 35% већа.
Фото: PrtSc/MojaNekretnina.rs
„Просечна цена квадрата у Новом Саду израчуната је на основу огласа за некретнине прикупљених са свих већих сајтова за некрентине у Србији“, наводи се на сајту.
Доступни подаци бележе се од 2015. године, а на графику јасно можемо видети да је најнижу тачку у том периоду цена квадрата достигла 2018. године, када је у јуну месецу цена била свега око 650 евра по квадрату.
Од тада је забележен раст са тек повременим благим падовима.
Фото: PrtSc/MojaNekretnina.rs
Ситуација је слична и са староградњом и новоградњом, те су на цени станови који се тек граде, али и они који су већ деценијама ту.
Цена издавања такође је драстично измењена, па је тако од најнижих скоро 6 евра по квадрату у септембру 2021. године, цена издавања прешла 10 евра по квадрату.
Гарсоњере од 200е тешко се могу наћи на Лиманима, Грбавици и деловима града ближем центру, а често они који нуде нижу цену ипак траже пуно за услове које нуде.
Фото: PrtSc/MojaNekretnina.rs

Да ли је овај раст природан плод пораста тражње, и да ли је та тражња „усиљена“ услед долазака Руса и Украјинаца у Србију – тешко је рећи.​

„Јасно је да се стрмоглави пад цена квадрата некретнина неће десити, те да нећемо сведочити подједнако брзом паду цена станова, већ, евентуално, незнатном појефтињењу цена квадратног метра. Колико ће ово трајати и када ће се цене усталити? То све зависи од тога како ће се кретати динамика долажења и одлажења становника Русије и Украјине, а самим тим, и како ће се потражња некретнина одвијати. Уколико потражња значајно почне да опада, и саме цене ће пратити тај тренд“, наводе са МојаНекретнина.рс.
„Кад се сведу сви рачуни, остаје да се стрпљиво сачека „расположење“ тржишта у наредном периоду, уз веома валидну наду да ће се цене, колико-толико, довести у ред и на сличан ниво као пре почетка сукоба између Украјине и Русије. Ипак су у игри бројни стамбени, али и други кредити, који морају бити регулисани, али и од чије одрживости зависи и егзистенција свих оних грађана који су исте и преузели на своје име“, закључују стручњаци са овог сајта.



 

Kompleks Novosadskog sajma ide u visinu - Predviđena gradnja poslovne zgrade od 10 spratova, izložbenog prostora na 8 etaža i garaže sa 400 parking mesta​


Master centar Novosadskog sajma (Foto: Shutterstock/Baloncici)
Master centar Novosadskog sajma

Gradska uprava za urbanizam i građevinske poslove Novog Sada oglasila je rani javni uvid u konceptualni okvir plana generalne regulacije kompleksa Novosadskog sajma. Ovim dokumentom predviđena je gradnja poslovne zgrade od 10 spratova uz Ulicu Hajduk Veljkovu, muftifunkcionalnog objekta na osam spratova uz Bulevar Evrope, kao i garaže sa 400 parking mesta.

Novosadski sajam, kako se navodi, predstavlja nezavisnu celinu, specijalizovani centar, koji ostaje u postojećim granicama. Zauzima površinu od 22,77 ha. Kompleks sajma nepravilnog je oblika i vizuelno podeljen na dva dela planiranom saobraćajnicom u produžetku ulice Novosadskog sajma. Sajam je i funkcionalno podeljen na dve celine.

Opšti deo ili severna celina je u funkciji izložbe tokom većeg dela godine, dok je južna celina manje u funkciji izložbenog prostora, i više se predviđa za komercijalne sadržaje zbog orijentacije ka Bulevaru Evrope.

U severnom delu, kako piše, predviđa se zadržavanje postojećih hala izgrađenih uz Ulicu Hajduk Veljkovu i Master centar.

- Stare izložbene hale u južnom i severnom delu se predviđaju za zadržavanje, uz mogućnost rekonstrukcije, rušenja ili izgradnje novih objekata, spratnosti VP-VP+1, ako se za tim ukaže potreba. Montažne objekte treba ukloniti, a za izložbe na otvorenom, predviđene su površine u centralnom delu celine - navedeno je.

U delu kompleksa koji je orijentisan ka Bulevaru Evrope predviđa se izgradnja novih objekata, kao i multifunkcionalnog objekta, spratnosti do P+8, koji treba da je u funkciji izložbenog prostora za potrebe sajma, a van sajamskih priredbi, objekat može biti u funkciji sporta, komercijalnih sadržaja, kulturnih i sličnih dešavanja.

- Prostor manježa treba natkriti, dograditi u istočnom delu uz tribine i povezati toplom vezom sa postojećom halom. Moguća je i potpuno nova organizacija prostora, koji je u funkciji konjičkog sporta u većem delu godine - piše u dokumentu.

U okviru kompleksa predviđa se izgradnja garaže, kapaciteta oko 400 parking mesta.

Planirani objekti, izuzev multifunkcionalnog objekta uz Bulevar Evrope i garaže, ne smeju nadvisiti Master centar (visinski reper), koji se nalazi na uglu ulica Braće Popović i Hajduk Veljkove.

Severni i južni deo biće povezani su širokom internom saobraćajnicom koja povezuje sve sadržaje, od Master centra do novoplaniranog multifunkcionalnog objekta. Ovom dvosmernom saobraćajnicom treba da se odvijaju kompletna manipulacija i snabdevanje sajamskih sadržaja, ali i značajna pešačka komunikacija u vreme velikih priredbi.

Izgradnja novog objekta predviđa se uz Ulicu Hajduk Veljkovu, na parceli površine oko 4.685m2, u okviru koje se danas nalazi Hotel Sajam. Predviđa se izgradnja poslovnog objekta spratnosti do P+10, u okviru namene opštegradski centar.

- Opštegradski centar se sagledava kao prostor atraktivan za lociranje novih gradskih centralnih funkcija, odnosno poslovnih sadržaja, a sve u cilju ekonomske revitalizacije i unapređenja područja. Opštegradski centar se predviđa tako da svojim funkcijama, sadržajima i oblikovanjem značajno unapredi funkcionisanje urbane celine kojoj pripadaju, ali i grada u celini. Predviđenom spratnošću, poslovni objekat preuzima ulogu repernog objekta u ovom delu grada - navodi se.

Reformatorsko-evangelističko groblje je nepokretno kulturno dobro - prostorna kulturno-istorijska celina, koja se zadržava. Prostor je potrebno, kako piše, dodatno ozeleniti i urediti, naročito po obodu, i formirati zaštitni zeleni pojas, u skladu sa uslovima nadležne institucije.

Plan je izradilo JP Urbanizam Novi Sad, a rani javni uvid trajaće do 12. septembra.

 
Vrh